NUjijStats voor Alexis_B

3,139

Respect

Respect/dag 3.86
Respect/reactie 2.17

1,446

Reacties

Reacties/dag 1.78
Meeste reacties op 1 dag 28
Gestart op 04-09-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 23-11-2020 11:11 op
Dus je wil doorbetaald worden als je afwezig bent?

1 respect 23-11-2020 11:09 op
Ik woon in Engeland en hier krijg je 0 ziektedagen tijdens proef tijd en tien per jaar daarna. Ben je langer ziek dan krijg je van je werkgever niets en moet je bij de staat aankloppen voor een minimum voor die periode. Daar is best wat voor te zeggen want in Nederland kan je zo makkelijk misbruik maken van de luxe regelingen. Ik had een collega die tijdens haar promotieonderzoek twee keer een kind kreeg. Die liet halfafgemaakt werk achter waar de kleine onderzoeksgroep niet verder mee kon een je kon er ook geen ander voor aannemen. Vind ik echt aso. Begin dan niet aan een promotie traject als je klapperende eierstokken hebt.

5 respect 23-11-2020 11:04 op
Er is niets mis met discriminatie op basis van zwangerschap. Het starten van een gezin is een levensstijl keuze die impact heeft op je gezondheid, hoeveel je kan werken, en hoeveel je je toe kan leggen op werk. Je bent even of langere tijd uit de running met een zwangerschap en na de geboorte. Dat heeft een negatieve invloed op je werk plek, dat hij weg bent. Niet elk bedrijf kan dat natuurlijk op vangen voor elke functie. Het moet gaan om gelijke kansen en die hebben wij vrouwen al. Als ik ervoor kies om nooit over te willen werken of om van onbetaald verlof te willen om wat voor reden dan ook, dan gaan andere collega's harder en zal ik niet bovenaan staan voor een promotie als een andere collega m/v meer werkt, harder werkt, minder absent is, meer tijd voor cursussen en netwerken heeft. Het is trouwens helemaal niet zo dat vrouwen minder betaald krijgen als je corrigeert voor opleidingsniveau, industrie, gewerkt aantal uren per week, en hoeveel tijd je er uit ligt etc.

8 respect 20-11-2020 10:38 op
Ik wil mensen graag uitdagen om de vergelijking te maken met een geliefd huisdier. Als je een hond of kat hebt een die kwijnt steeds verder weg: niet meer zindelijk, pijn, nauwelijks meer kunnen lopen, een liefdevol baasje laat zo'n dier bij weinig of geen perspectief op verbetering gewoon in slapen. Waarom gun je een geliefd huisdier wel een einde aan lijden, maar gun je een oudere met ernstige dementie die niets met zelf kan dat niet?

9 respect 20-11-2020 10:34 op
Prima. Mijn oma is 90 en lichamelijk gezond. Ze heeft echter al zo'n tien jaar dementie wat zich nu zo ver ontwikkeld heeft dat ze zelf niets meer kan: geen kopje koffie zetten, geen lunch maken, niet meer haar hobbies doen. Volgens mij zit ze de hele dag in haar stoel, of loopt verward de gang over. Ze weet niet meer wie haar kleinkinderen zijn, zelfs haar kinderen herkent ze niet meer. Ze is geloof ik vaak angstig want ze begrijpt het niet meer. Ze kan makkelijk nog 5-10 jaar door leven gezien het feit dat familieleden ook heel oud zijn geworden. Ik vind dit een mens onwaardig bestaan waar ze zelf niet meer van genieten kan maar ze kan. Ook vind ik dat we best mogen praten over de kosten voor de samenleving. De AOW was helemaal niet bedoeld om 20-35 jaar lang van te genieten, zoveel heeft mijn oma niet in de staatskas gestopt toen ze nog werkte. Dan nog alle kosten voor de zorg want ze moet echt bij alles geholpen worden. En dat terwijl ze niet beter wordt en lijdt...

4 respect 11-11-2020 09:14 op
Waar koop jij je dingen dan? Heel veel van wat er bij ons in de schappen ligt komt ook uit China.

2 respect 11-11-2020 09:13 op
Wat een onzin. In elke cultuur is een gezin de norm en ben je als eeuwige vrijgezel en uitzondering. Het is gewoon een commerciële feestdag, meer niet.

5 respect 11-11-2020 09:10 op
Goedkope troep dat al kapot is bij aankomst of na een paar keer gebruik. Jammer dat grondstoffen en energie zo verspilt wordt.

0 respect 05-11-2020 12:24 op
Ik wil niet eten aardappelen eten. En gezien bijna iedereen gewoon vlees en zuivel eet wat enorm vervuilend is, mag ik als vegan best eens af en toe een avocado 🥑.

0 respect 05-11-2020 12:23 op
Uien zijn ook makkelijk.

2 respect 05-11-2020 12:21 op
Vooral vlees en dierproducten kosten enorm veel water en voedsel dat die dieren moeten eten. Ook nog eens mega vervuilend. En dan nog al het leed, ook in Nederland.

0 respect 05-11-2020 12:20 op
Geen palmolie maar wel vlees, via, en andere dierproducten? Niet geloofwaardig. Jammer. Als hij een vegan kookboek maakt met vnl/alleen Nederlandse producten koop ik het meteen.

2 respect 05-11-2020 11:16 op
Precies dit. Als vegan kijk ik met een goed gevoel naar wat er op de band bij de kassa ligt: vers fruit en groente, bonen, noten, zaden, graan, en beetje olie, lekkere specerijen. Ik kook heerlijk eten elke dag. Gisteren nog een lekkere arabiata pasta saus gemaakt, met pijnboompitjes erover gestrooid, spinazie-smaak pasta. Top. Vanavond denk ik een Indiase curry, ook helemaal zelf maken. Mijn kruiden la zit vol en ik maak al mijn sauzen zelf.

2 respect 05-11-2020 11:14 op
Je doet alsof vlees eten een persoonlijke keuze is maar als je daar een ander dier voor uitbuit of doodmaakt is dat niet zo.

0 respect 05-11-2020 11:13 op
Precies, we zijn met te veel.

2 respect 05-11-2020 11:07 op
Dieren doden omdat je ze op wil eten is ook onnodig. Je kan gezond als veganist leven. Maarja, veel mensen zijn te ouderwets en koppig om eens wat aan hun leven te veranderen, of kunnen niet koken ofso.

1 respect 05-11-2020 11:06 op
Het is de schuld van deze boeren zelf. 100.000 kippen in een bedrijf, verspreid over een paar schuren. Zo behandel je je hond, kat, of konijn toch ook niet? Als je mensen zo bij elkaar zet hadden we ook binnen no time allemaal corona.

8 respect 05-11-2020 11:01 op
Nee, en schuld ligt bij de intensieve veehouderij. Bij de mensen die niet veganist zijn, die dus vlees, gevogelte, zuivel, eieren eten. Je houdt toch ook geen 100.000 honden of katten in een schuur? Dit is omdat de meeste mensen dierproducten willen eten en dan ook graag voor zo weinig mogelijk geld. Dan krijg je dit. Je bent echt van het pad af om de schuld te kennen bij de mensen die wél om dieren geven, als het aan ons ligt wordt veeteelt gewoon verboden. Dan heb je ook niet meer al deze ellende, alsmede niet meer de 'reguliere' ellende die bioindustrie met zich mee brengt voor de dieren maar ook het milieu en onze gezondheidszorg (antibiotica resistente komt grotendeels door de veeteelt).

5 respect 05-11-2020 10:58 op
Lekker, die bioindustrie. Gelukkig doe ik hier als veganist niet aan mee.

4 respect 03-11-2020 10:28 op
Jij snapt het dus niet. Het is dus steeds weer een eenling? Het is een cultuur en ideologie gedeeld door miljoenen in Europa. Het gaat niet om een enkeling. Maar bedankt, hè!

3 respect 03-11-2020 10:23 op
Voor covid ging het prima. Niemand had alle ellende van covid kunnen voorzien.

2 respect 03-11-2020 10:22 op
Zat geldt voor alle grote ketens, ook de H&M, Zara, etc etc.

14 respect 03-11-2020 10:20 op
Zara, H&M etc zijn geen haar beter hoor, die kleding wordt in dezelfde fabrieken ik elkaar gestikt.

1 respect 21-10-2020 12:23 op
Er is genoeg hulp in NL maar als ouders ervoor kiezen om het geld dat ze hebben uit te geven aan drank, sigaretten, kleding of electronica ipv eten voor de kinderen...

4 respect 21-10-2020 12:21 op
Het is geen anti migratie sentiment, maar anti illegale migratie. Ik heb vrienden die gewoon legaal naar de VS zijn gemigreerd.