NUjijStats voor Arjan_Griffioen_fbdbce

686

Respect

Respect/dag 0.47
Respect/reactie 6.93

99

Reacties

Reacties/dag 0.07
Meeste reacties op 1 dag 8
Gestart op 07-04-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

10 respect 04-01-2021 22:28 op
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Ik leef in een vrij land en heb het recht om te kiezen wat ik in mijn lijf laat spuiten. Dergelijke onderdrukkingen, die nooit in een democratie toegestaan zouden mogen worden, gaan mij echt niet tegenhouden. Ik geloof ook nooit dat dit grondwet technisch zo maar kan. En daarnaast heb ik vertrouwen dat er dan een dermate grote groep gaat opstaan dat dergelijke maatregelen wel weer teruggedraaid gaan worden.

12 respect 04-01-2021 22:16 op
Daarom kies ik liever zelf. Geen vaccin voor mij. Ik werk liever aan een goede weerstand, gezond leven en met een beetje geluk krijg ik op een natuurlijke wijze anti-stoffen. Je gaat toch geen prikkie halen voor een virus waarvan 99,7% (in mijn leeftijdsgroep) gewoon weer van hersteld.

17 respect 04-01-2021 22:13 op
Tjah, je kunt nou eenmaal niet iedereen tegelijk vaccineren. Welke keuze er ook gemaakt wordt, er zullen altijd weer mensen van buitenaf zijn die het beter weten. Zo gaat dat in Nederland.

12 respect 04-01-2021 22:10 op
Staat gewoon in het artikel. Vanaf maart krijgen 60-75 thuiswonend de mogelijkheid om een prikkie te halen. Dus wat is er onbegrijpelijk?

4 respect 03-01-2021 21:27 op
Groot deel van de wereld (China bv) wordt niet eens gevaccineerd. Of Afrika, waar veel landen geen geld er voor hebben.

0 respect 30-12-2020 19:36 op
En er wordt weer besmettingen vermeld in plaats van positieve testen.

0 respect 27-12-2020 14:01 op
Wat een onzin zeg. Respect voor de zorg uit ik door een onbekend vaccin te nemen? Ik bepaal zelf wat er mijn lijf in gaat en dit vaccin gaat er niet in. Net zoals ik elk jaar vriendelijk bedank voor het griepvaccin. Er zijn toch niet genoeg vaccin voor iedereen, dus iemand die het wel wil, mag die van mij.

1 respect 22-12-2020 19:46 op
Als jij in zo’n land wil wonen, veel plezier in Taiwan! Je kan niet menen dat je zulke strenge regels hier ook echt wilt.

11 respect 21-12-2020 19:23 op
Nou Meneer De Jonge, zulle we even wachten met zulke uitspraken als de grootste test mensen in de praktijk een paar maanden aan de gang is. Dan weten we ook wat meer over eventuele bijwerkingen. Nu is het vooral een van de grootste risico’s van de wetenschap.

1 respect 18-12-2020 08:30 op
@Pac_Mac: Ben je ooit in Azië geweest? Ik heb daar 6 maanden gezeten en heb nog nooit zo vaak gehoord dat mensen ‘even’ een antibiotica kuurtje nemen om weer beter te worden. Dat haal je daar zonder recept zo bij elke apotheek.

1 respect 18-12-2020 07:16 op
Ik ben benieuwd hoeveel mensen nu hier gaan reageren dat de regering hier dat ook moet doen. Het is toch opmerkelijk dat het leven daar weer in volle gang is, zonder enig vaccin. Dat de uitbraak daar zeer beperkt is gebleven.

6 respect 14-12-2020 22:04 op
We moeten dit toch met zijn allen doen, volgens het kabinet? Welke offers brengen die kamerleden dan? Leveren die ook een deel salaris in, zoals duizenden ondernemers nu ook moeten doen. Dat is pas ‘samen’ de lasten dragen.

12 respect 14-12-2020 22:02 op
Nou, hier uitspreken dat je tegen bent is lastig. Elke kritische opmerking krijgt de melden dat deze eerst gekeurd moet worden.

1 respect 12-12-2020 14:05 op
Geen vaccin voor mij hoor. Gelukkig durf ik wel zelf na te denken

24 respect 08-12-2020 07:37 op
Exact dat Pac_Man. Ik schrok meer van de avondklok en de hoogte van de boete. Wat een trieste wereld waar we momenteel in leven.

2 respect 03-12-2020 07:40 op
WHO heeft het op haar website inmiddels over een fatality rate van 0,5-1%. Komt toch al aardig in de buurt 😉

14 respect 03-12-2020 07:20 op
Ik denk dat jij je onderzoek nog even goed moet doen. Vergelijkbare toestanden hebben we, bijvoorbeeld, ook in 2018 gehad met de griepgolf. Alleen kwam het toen niet zo uitgebreid in het nieuws. Voornamelijk een gevolg van alle bezuinigingen en niet door corona. En ook na griep houden sommige mensen blijvend letsel over. Ook dit wordt minder uitgelegd in de media. Dat heeft namelijk te maken doordat het allebei longinfecties kan veroorzaken, wat blijvende schade kan achterlaten. Veel mensen denken dat griep een milde ziekte is. Maar niks is minder waar. Als je echt griep hebt, dan kan dat, net al corona dat kan zijn, levensgevaarlijk zijn. Maar griep is ingeburgerd en leven we gewoon mee. Dat moeten we met corona nog leren.

0 respect 01-12-2020 16:56 op
En waarom nou weer schandalig? Je hebt geen enkel idee wat de reden daarvan is.

1 respect 01-12-2020 16:53 op
Ik heb exact hetzelfde, gevoel. In wat voor bizar land zijn we terechtgekomen zeg. Een medische verklaring nodig om normaal een winkel in te komen.

8 respect 01-12-2020 07:53 op
Ik doe sowieso moeilijk over het feit dat de overheid mij verplicht dat ik mijn gezicht bedek. Ik doe moeilijk doordat de overheid zonder enige onderbouwing ons nu regels kan opleggen die nergens over gaan, mede dankzij die coronawet. Ik doe moeilijk omdat er meer negatieve gevolgen van mondkapjes, dan positieve. Ik doe moeilijk omdat ons halve waarheden worden verteld en op basis daarvan vrijheden worden beperkt. Ik doe moeilijk omdat ik als astmapatient echt niet zo’n masker om kan, maar nu verplicht wordt om mij overal te verantwoorden. Ik doe moeilijk omdat er continu beperkingen aan ons worden opgelegd, naar de bevolking wordt gewezen, maar wordt woord gesproken over de jarenlange bezuinigingen in de zorg, waardoor deze nu met capaciteitproblemen zit. Moet je nog meer redenen hebben?

5 respect 01-12-2020 07:44 op
Waarom zou je ‘m opzetten? Vanuit het kabinet zeggen ze zelf dat het niet of nauwelijks werkt. Sterker nog: er zijn meer geluiden over negatieve effecten. Maar blijf vooral je mond houden.

12 respect 01-12-2020 07:42 op
Tuurlijk. Mond houden en gewoon luisteren. Dat zijn de basisprincipes van een democratie. Door types als jij zitten we nu met de meest bizarre regels. Je hoeft helemaal geen artikelen op te zoeken namelijk: Rutte, De Jonge, het OMT en het RIVM zeggen namelijk zelf dat mondiaalste niet of nauwelijks bijdragen. Daarom is de verplichting zo raar. Maar blijf vooral als een mak schaapje volgen.

2 respect 30-11-2020 10:18 op
@AJ_SD Tuurlijk. Kijk bijvoorbeeld eens naar Ajax - Juventus, wat daar is gebeurd. Was natuurlijk volledig legitiem optreden van de politie. Hooligans in rolstoelen, kinder hooligans en feestende hooligans vielen de politie aan. Heb je helemaal gelijk in. Optredens van de politie zijn altijd goed. Heb je ook gelijk in. Lekker je ogen blijven sluiten vriend.

3 respect 30-11-2020 07:42 op
Ik was er helemaal niet bij. En dat beweer ik ook helemaal niet (knap hoe je dat uit mijn verhaal haalt). Ik stel enkel een vraag. We zegt dat de demonstranten zijn begonnen met geweld? Misschien dat het feit dat er agenten gewond zijn, juist laat zien dat deze demonstratie nodig is. En dat je tegen geweld demonstreert en er 97 agenten gewond zijn geraakt. Wat zegt dat dan? Stel dat die agenten met geweld zijn begonnen, moet je dan maar niks doen? Ik snap je redenering niet. Ik ben ook tegen geweld. Maar als iemand geweld tegen mij gebruikt, dan ga ik toch echt wel terugvechten. Of moet je je maar laten pakken, omdat iemand geweldadig tegen jou wordt?

4 respect 30-11-2020 07:35 op
Je doet een hele hoop aannames, terwijl je er niet bij was. Wie zegt dat de demonstranten begonnen met geweld? Ik ben zelf bij heel wat voetbalwedstrijden geweest, waar het door politie-optredens compleet uit de hand is gelopen. In het nieuws lees je dan dat het door supporters komt. Zelfde gebeurt met demonstraties. 98 agenten gewond (hoe ernstig gewond?). Op 500.000 demonstranten. Waarom dan gelijk ook gelijk dat geweld eruit halen?