NUjijStats voor Clockwork_Orange

3,370

Respect

Respect/dag 9.36
Respect/reactie 2.42

1,394

Reacties

Reacties/dag 3.87
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 08-12-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 02-12-2020 16:55 op
Ik ben benieuwd of je er ook zo over denkt als dadelijk al je medische gegevens op straat liggen.

0 respect 02-12-2020 16:54 op
Onzin. Als iemand de hele database met alle gegevens steelt dan heb je niets meer aan die access logs.

3 respect 02-12-2020 15:34 op
En dit is nou de reden dat ik tegen het elektronische patiëntendossier (EPD) ben. Ik heb ook opdracht gegeven dat mijn gegevens NIET gedeeld mogen worden. Zodra alles op straat ligt kan je nergens je gelijk halen. Men haalt zijn schouders op en gaat gewoon weer verder alsof er niets aan de hand is. Dit is natuurlijk een treasure trove voor hackers en criminelen om mensen af te persen en voor iedereen om in elkaars gegevens te snuffelen op zoek naar leuke weetjes. Leuk hoor die computers, maar wat mij betreft mag het allemaal wat minder.

0 respect 02-12-2020 13:14 op
China zal Biden met van alles proberen te paaien om de boycot van Huawei op te heffen. Maar ze zullen hier niet succesvol in zijn en Huawei is feitelijk al verloren voor China. Het bedrijf gaat net als ZTE over enkele jaren op de fles.

0 respect 02-12-2020 11:45 op
Je hoeft niet te voorkomen dat iedereen ziek wordt, of zelfs opgenomen wordt. Alleen net genoeg om te vermijden dat het zorgstelsel overbelast raakt. Het zijn toch voornamelijk ouderen die in het ziekenhuis belanden. En je vergeet steeds de maatschappelijke druk. Die zal echt ENORM zijn. Zowel vanuit het bedrijfsleven als van de burgers, die de beperkingen zat zijn.

3 respect 02-12-2020 11:40 op
Het gaat Facebook er niet om de digitale munt per se maar om de transactie gegevens van miljoenen klanten in handen te krijgen. Het is enorm waardevol om te zien wat mensen kopen, hoeveel ze uitgeven aan bepaalde spullen en wanneer. Reken maar dat adverteerders bereid zijn om hier goud geld voor te betalen. Je gaat hierna ook een enorme druk vanuit de bancaire sector krijgen om hen toe te staan om de rekeninggegevens van klanten te verkopen, zogenaamd onder strenge voorwaarden.

0 respect 02-12-2020 11:17 op
Ik denk dat je in zo'n korte tijd echt niet een goede evaluatie kan doen van zo'n vaccin. Normaliter kost dat vele maanden of jaren. Feitelijk heeft men alleen maar naar de cijfers gekeken van de fabrikant en gezegd: "Het zal wel goed zijn."

1 respect 02-12-2020 11:16 op
Nee, ik denk dat zodra de kwetsbaren ingeënt zijn dat je een enorme maatschappelijke en politieke druk gaat krijgen om de maatregelen op te heffen. Je hoeft echt niet te wachten tot iedereen ingeënt is om de maatregelen te kunnen opheffen. Dat de Jonge zegt dat dit pas halverwege volgend jaar het geval is is complete onzin.

3 respect 02-12-2020 10:55 op
De Britten keuren dit vaccin goed zonder er zelfs ook maar goed naar te kijken. Ik heb er wel begrip voor omdat deze crisis enorme bedragen geld kost en elke dag dat deze voortduurt er één teveel is. Je moet nu eenmaal risico nemen met deze vaccins. Ik hoop dat de EMA nog deze maand (of deze week zelfs) de vaccins goedkeurt zodat we ons kunnen voorbereiden op inentingen en alle maatregelen begin januari kunnen opheffen.

9 respect 01-12-2020 21:49 op
Wat mij betreft mogen de zorgorganisaties een schop onder de kont krijgen. Elke dag dat deze crisis voortduurt kost letterlijk MILJARDEN. Ze moeten maar eens wat harder gaan lopen. Wat mij betreft wordt zelfs deze maand nog begonnen met vaccineren, indien het vaccin beschikbaar is en de EMA goedkeuring heeft gegeven.

0 respect 01-12-2020 15:28 op
Het verbod op kernwapens was ook al zo'n succes. Nu mogen maar een paar landen ze bezitten. Ik vind dat elk land in de wereld het recht heeft om zich te verdedigen tegen agressie van elk ander land met alle middelen, inclusief kernwapens. Ik vind het feitelijk onethisch dat slechts enkele landen kernwapens mogen bezitten, want elk ander land zou zich niet kunnen verdedigen tegen agressie van die landen.

0 respect 01-12-2020 15:07 op
Niet dus. Als de VS in NAVO verband deze wapens wil inzetten dan kunnen wij dit niet verbieden. De VS garandeert onze veiligheid en zal niet accepteren dat wij deze wapens weigeren. Dan zullen ze zeggen: zoek het zelf maar uit.

1 respect 01-12-2020 14:20 op
Dit gaat nooit gebeuren omdat bepaalde landen laten zich niet weerhouden om militaire robots te maken. Sterker nog, ik zie killer robots versneld ingevoerd worden de komende jaren en decennia. Men zal zeggen: als wij het niet doen dan doet China het en dan lopen wij achter en zelfs kans om een oorlog te verliezen. Geloof me, die killer robots komen er, ongeacht hoeveel wetenschappers er tegen zijn.

0 respect 01-12-2020 14:18 op
Met Bitcoin komt het goed. De vele andere crypto-coins zijn alleen maar tokens die digitaal ondertekend zijn. Als de private key lekt dan is het gewoon nul (0) euro waard. Overheden kunnen Bitcoin niet kunnen verbieden omdat het niet een wettig betaalmiddel is wat wordt gemaakt. Het is dus niet hetzelfde als geld drukken. Maar ik kan mij voorstellen dat de overheden, om digitale valuta de kop in te drukken, deze toch gaan classificeren als geld, wat niet gedrukt mag worden.

1 respect 01-12-2020 11:23 op
Dit is al meer dan een halve eeuw niet meer het geval. En gaat ook nooit meer terugkomen want het is natuurlijk belachelijk dat de groei van onze economie bepaald zou worden door hoeveel we van een geel metaal kunnen mijnen.

1 respect 01-12-2020 10:35 op
Ik ga hier niet meer veel woorden aan kwijt maken, want er zijn duidelijk mensen die er wel en niet in geloven. Vooral de mensen die er niet in geloven lopen steeds te refereren naar "fiat-geld" wat door de overheid verordonneerd wordt. Geld is ook gewoon macht. En als jij je eigen geld gaat drukken dan ondermijn je de macht van de overheid. Het zou mij daarom niet verbazen dat overheden in de toekomst crypto-valuta proberen te verbieden, omdat mensen hiermee zelf geld drukken.

0 respect 29-11-2020 20:08 op
Het lijkt alsof de cijfers blijven hangen rond de 5000 en dat het niet meer daalt. Het R cijfer lijkt dus vrijwel 1 te zijn. Ik denk dat dit gedeeltelijk komt omdat de mensen de maatregelen steeds meer zat zijn en om deze heen gaan werken. De Belgen komen bijvoorbeeld massaal naar Nederland om inkopen te doen omdat de winkels daar dicht zijn. Als de overheid het aantal besmettingen wil doen dalen dan moet men de bedrijven veel nadrukkelijker aanspreken om hun medewerkers thuis te laten werken. Ik blijf erbij dat hier een verslapping plaatsvindt. Er zijn geen andere manieren om de besmettingen te doen dalen, behalve de scholen sluiten en een strenge lockdown, maar daar is geen draagvlak voor.

6 respect 29-11-2020 20:04 op
Voor de Fransen is dit eigenlijk het enige van belang. Als de Franse vissers niet meer in Britse wateren mogen vissen dan krijg je dus dat Macron een politiek probleem heeft. Ik vind het walgelijk dat de EU agenda feitelijk alleen maar de Franse politieke agenda inhoudt. De visserij is behalve voor Frankrijk (en in mindere mate Nederland) onbelangrijk voor de rest van de EU landen.

2 respect 27-11-2020 21:54 op
Natuurlijk niet. De Chinezen en Russen doen alsof ze een vaccin hebben maar ze hebben gewoon een bestaand vaccin gebruikt. Ze hopen de formule te stelen en vervolgens de vaccins aan ons te verkopen. Er moet nu al een verbod komen op vaccins uit China en Rusland. Ook India aast op onze vaccins en wil die daarna voor veel geld hiernaartoe exporteren. Het is belangrijk dat de westerse bedrijven hun geheimen goed bewaren. Met internet en computers is alles bijna te stelen. Desnoods moet men weer terug naar pen en papier.

2 respect 27-11-2020 18:46 op
Uiteindelijk is het aantal mensen in het ziekenhuis bepalend voor de maatregelen en niet het aantal besmettingen. Maar je kan er vergif op innemen dat als het aantal besmettingen niet afneemt dat het aantal opnames ook niet zal afnemen. Of misschien wel, want het aantal virusdeeltjes in het rioolwater daalt wel gestaag. Ik vind dat zelf een betere indicator.

0 respect 27-11-2020 17:30 op
Huawei gaat hoe dan ook ten onder, want ook Biden gaat het bedrijf geen gunsten geven. Los daarvan vind ik dat Trump gelijk had, of er nou bewijs voor spionage was of niet. Reken maar dat als er ooit een militair conflict tussen China en het westen uitbreekt dat ze onze telecom infrastructuur gaan proberen lam te leggen. Dat is gewoon logisch. En dat moet je daarom voor zijn.

0 respect 27-11-2020 17:26 op
Ik begrijp dat Honor maar een kwart van de smartphones maakt die Huawei verkoopt. Dat betekent dus dat die 3/4 van de verkopen binnenkort ook gaan wegvallen, want Huawei kan geen componenten hiervoor meer aanschaffen. Hoe gaat men dit oplossen? De verkoop van Honor is volgens mij alleen bedoeld om tijd te kopen en te hopen dat de nieuwe Amerikaanse president vriendelijker is jegens het bedrijf. Wat volgens mij een ijdele hoop is, maar goed. Huawei kan geen netwerk apparatuur meer verkopen in het westen en ook geen smartphones. Dat betekent dat het bedrijf over enkele jaren op de fles gaat of iets heel anders gaat doen. Ze maken al televisies begrijp is, maar dat doet iedereen in China. Er zijn letterlijk honderden bedrijven in China die televisies maken.

1 respect 27-11-2020 17:18 op
Je betaald voor een kwaliteits-product en je ziet dat veel mensen bereid zijn om dat te doen. Ook al omdat je vaak veel goedkoper uit bent met een goed product. Hoeveel afval is er wel niet geproduceerd doordat mensen die goedkope Chinese rommel gewoon bij het grofvuil zetten? En vaak kan de concurrentie niet alles namaken vanwege patenten. Het lijkt er dan alleen maar qua uiterlijk op maar werkt niet zoals het origineel.

0 respect 27-11-2020 16:26 op
In eigen winkels kan je de prijzen veel beter in de hand houden. Geen vervelende winkeliers die jouw product voor bodemprijzen aanbieden waardoor je vervolgens je prijsniveau moet verlagen. Apple doet dit ook zo en houdt streng toezicht op verkoopkanalen. Jammer dat Dyson al jaren geen innovatieve producten meer op de markt heeft gebracht. Veel van hun producten worden ook nagemaakt en mensen trappen er vaak in omdat het origineel heel duur is. Maar wat ik vaak hoor is dat men die namaak na een tijdje in de kast gooit omdat het niet blijkt te werken. Vooral over die namaak zakloze stofzuigers hoor ik mensen vaak klagen.

0 respect 27-11-2020 16:24 op
Omdat mensen eten moeten halen en het niet reëel is om daar strikt aan de maatregelen te houden. De gangpaden zijn zo smal dat het onmogelijk is om 1,5 meter afstand te houden.