NUjijStats voor DJSt

4,934

Respect

Respect/dag 4.54
Respect/reactie 4.97

992

Reacties

Reacties/dag 0.91
Meeste reacties op 1 dag 25
Gestart op 03-05-2021

Respect over tijd

Laatste 25 comments

5 respect 30-11-2022 09:25 op
Ik denk dat er wel een grens moet zijn aan het rekken van leven eerlijk gezegd. We klagen steen en been over de "overbevolking" van deze planeet maar willen wel allemaal steeds ouder worden? Ja, Alzheimer komt ook, helaas, bij jongere mensen voor. Dat is echter nog altijd een uitzondering. Waarom zouden we hier extreem dure medicijnen slikken terwijl voor een fractie van de prijs er tientallen kinderen voldoende te eten kunnen krijgen om op te groeien? De hypocrisie in de farmaceutische industrie en in het "gezond oud" worden is enorm. En ja, ik herken die hypocrisie in mezelf óók (ik zou óók behandeld willen worden voor kanker of een vervangende knie of orgaan willen als ik ziek zou worden). Ik vraag me wel steeds meer af hoe ethisch het allemaal is...

0 respect 30-11-2022 09:02 op
Mensen kunnen dat gewoon ontwennen hoor. Bij het gemeentehuis is de deur ook dicht en weten mensen dat ze in en uit kunnen tijdens kantooruren.

0 respect 30-11-2022 09:01 op
@Niek, laat dat nu precies zijn wat winkels met dichte deuren al doen;)

1 respect 30-11-2022 08:57 op
Nee, ik vind dat, zéker rechters in het hoger gerechtshof, geen uitgesproken politieke kleur zouden mogen uitdragen. Welke politieke kleur dat dan ook is. De rechters zouden in de VS dus allicht op een andere manier verkozen moeten worden. Een hardere scheiding tussen politiek en rechtspraak. Dus een sterkere trias politica. Scheiding van kerk, staat en recht. Daarmee voorkom je een boel ge jojo in het beleid. De versplintering in het politieke landschap hier in nl helpt ook niet. Maar de gerechtelijke macht is daar in elk geval niet zo afhankelijk van als die in de VS.

3 respect 30-11-2022 08:54 op
Ik hoop met u mee.

6 respect 30-11-2022 08:53 op
Ik weet niet of dat met dapperheid te maken heeft of met narcisme...

23 respect 30-11-2022 07:37 op
Insinuaties? Naar Trump? Laat hem ze dan weerleggen in plaats van als een laffe hond z'n mond over alles te houden. Als hij niets te verbergen heeft, kan hij gerust een verklaring houden. Verder is het niet ieders vrije keuze. Twitter is een bedrijf dat eigen regels voor gebruik mag hebben. Twitter bepaald dus wat en hoe. Ze kunnen hem er ook weer af donderen. En ik hoop stiekum dat Musk dat doet. Hem toe laten en dan zeggen "grapje, jij toch niet". Al vrees ik dat Musk dat niet gaat doen... Wat Twitter verder betreft. Trump is bang voor kritiek. Op zijn eigen "sociale" platform, krijgt hij enkel lof...

0 respect 30-11-2022 07:29 op
Ik denk dat die eventuele claim hem niets interesseert. Investeerders weten welke risico's er aan een nieuw bedrijf zitten. Die weten dus ook dat een rechtzaak hier over veel tijd en geld zal kosten en maar weinig op zal brengen. Ik schat in dat Trump zijn eigen Twitter draai op een gegeven ogenblik zelf groots zal willen aankondigen. Maar dat gaat hij pas doen als hij daadwerkelijk weer in de race is om president te worden. En wie weet onder welke schuilnaam hij al opereert...

3 respect 30-11-2022 07:15 op
Helaas niet. Dat zal nu toch per staat moeten.... De politieke kleur van opperrechters zou moeten worden aangepakt want die werpen het land steeds verder terug... Voor zover Amerika één land is natuurlijk...

9 respect 29-11-2022 08:25 op
@Rob en Joosje, dat bij u de gedachte speelt dat de regering hier in Nederland net zo representatief is als die in China... De lockdownsnin NL stelden werkelijk niets voor in vergelijking tot wat er in China gebeurt (en daar krijgen wij maar mondjesmaat iets van mee vanwegen de censuur die er door de regering gehanteerd wordt). Wat maakt dat u denkt dat onze regering (die, anders dan in China, echt door de bevolking gekozen is) het slecht met ons voor heeft? Als u niet begrijpt waarom besturend Nederland ingreep tijdens de pandemie en waarom dat proportioneel was, dan ligt dat toch echt aan uw eigen gedachtenkronkels... Soms moeten bestuurders nu eenmaal beslissingen maken aan de hand van te weinig informatie. In uw ogen maakt het waarschijnlijk niks uit hoe ze het aangepakt hadden. Als alles gewoon open was geweest, had u hen waarschijnlijk verweten dat er niet ingegrepen werd. Gewoon, lekker tegen alles zijn vanaf de zijlijn...

4 respect 29-11-2022 07:10 op
Ditzelfde probleem voor energie geldt voor een flink aantal theaters (zeker de kleinere) en waarschijnlijk musea ook. Die hebben door bezuinigingen op cultuur en door corona ook al geen enkel vet meer op de botten. Ik ben ben benieuwd of de cultuur sector overeind kan blijven... Voor sportclubs is dit natuurlijk óók verschrikkelijk. Niemand kon voorspellen hoe het in Oekraïne zou verlopen. Maar, naar mijn idee,s er te laat geageerd door het kabinet.

48 respect 28-11-2022 07:29 op
Tja... Ze zetten zichzelf wel nogal in een hoek zo... Ik heb een paar Marokkaanse collegas en dat zijn allemaal prima mensen, dus aan de achtergrond ligt het niet.

34 respect 28-11-2022 07:28 op
Rellen omdat je een wedstrijd wint? Rellen is überhaupt onnodig. En, als je dan telt, doe dat dan tegen de politie met je vuisten en voeten. Zwaar vuurwerk en dingen slopen hebben er niets mee van doen...

1 respect 27-11-2022 13:32 op
Misschien is het regio afhankelijk.

45 respect 27-11-2022 13:01 op
De dierenambulance bestaat uit vrijwilligers. Zonder deze vrijwilligers zou het überhaupt niet bestaan. Bovendien is wat u zegt niet helemaal waar. Vrijwilligers krijgen cursussen aangeboden om in gangbare situaties te kunnen handelen. Een emoe is geen gangbare situatie. Misschien hadden ze wel iets eerder expertise in kunnen schakelen.

6 respect 21-11-2022 16:41 op
Appart dat dit niet tot een reglementaire nederlaag leidt. En eigenlijk zou lake de betreffende nieuwe wedstrijd dan toch ook niet mee mogen spelen...

1 respect 21-11-2022 09:56 op
Zzpers die in de zorg werken, postbezorgers e.d. zijn feitelijk geen ondernemers maar dagloners.

1 respect 21-11-2022 09:54 op
Maar deze groep is wél een probleem voor de maatschappij... Al dit soort schijnzelstandigheid maakt dat mensen steeds meer tot dagloners verworden.

0 respect 21-11-2022 08:36 op
Dat komt ook door alle schijn instructies met zzpers...

1 respect 20-11-2022 09:40 op
Tja, die mannen die de grens over gevlucht zijn, die gaan hun eigen regime dus niet omver werpen... Voor een revolutie in Rusland is helaas nog veel méér nodig. In Iran begint de bevolking wel al echt te morren. De vraag blijft daar echter of dit uiteindelijk gaat leiden tot een echte opstand en verandering van het regime. Daar is immers toch uiteindelijk óók een ommezwaai van het leger voor nodig...

11 respect 20-11-2022 09:23 op
Nu maar hopen dat de bevolking in Iran daadwerkelijk het regime omver wilen kan werpen. Ik vermoed dat ze ook daar dan niet meer op de Russen zitten te wachten. De Iraanse regering wil de Russen nu te vriend houden omdat de Russen hen geholpen hebben om de Koerdische rebellen in het nauw te drukken. Als de machthebbers in Iran (ooit) verdreven worden, dan heeft Rusland een bontgenoot minder. Hoewel... De vraag is welke gekke sprong Turkije dan gaat maken natuurlijk...

0 respect 19-11-2022 19:36 op
Kunt u uw stelling onderbouwen Cas_Blaak? U insinueert nogal iets...

9 respect 19-11-2022 19:12 op
Nee, ze hebben een tekort aan slaap juist... Die mensen werken keihard onder behoorlijke druk.

6 respect 14-11-2022 17:49 op
Medefinancieren van betere arbeidsomstandigheden? Quatar is rijk zat om dat zelf te betalen... Bovendien hebben ze nu de arbeiders niet meer nodig omdat de stadions klaar zijn. Voor het volgende megalomane project zullen ze echt niet beter gaan betalen. Ik snap wel dat de spelers een gebaar willen maken. Maar een financieel gevaar, en dan óók nog eens met geld dat niet door hen, maar een publiekelijke veiling bij elkaar wordt gebracht vind ik nogal een zwak statement...

0 respect 12-11-2022 10:32 op
Niet? Waarom dan? Mensen die toch al schuldig zullen worden bevonden door een rechter nog een zaak aan hun broek hangen? De claim cultuur van Amerika is echt niets anders dan een geld molen. Wat valt er volgens u voor Baldwin te halen uit een rechtzaak tegen deze mensen?