NUjijStats voor Devwer

205

Respect

Respect/dag 0.11
Respect/reactie 8.91

23

Reacties

Reacties/dag 0.01
Meeste reacties op 1 dag 6
Gestart op 26-04-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

9 respect 12-06-2021 22:34 op
Helemaal mee eens. Totaal onnodig negatieve foto onder een heel positief nieuwsbericht.

8 respect 28-05-2021 16:55 op
Jazeker wel. Ik ben zelf 28, COVID al gehad en ik ben kerngezond. Ik ben gevaccineerd om mijn naasten en mijn patiënten te beschermen. In de eerste grootschalige onderzoeken blijkt nu een 30-49% reductie in verspreiding als je tenminste 1 prik van AZ of Pfizer hebt gehad.

17 respect 28-05-2021 16:16 op
Er bestaan geen feitelijk/wetenschappelijk onderbouwde beweegredenen om je niet te laten vaccineren, ongeacht je leeftijd of gezondheidstoestand. In mijn optiek bestaat er dus geen weloverwogen beslissing om je niet in te laten enten. In mijn optiek vind ik het egoïstisch en eerlijk gezegd gevaarlijk. Er liggen nu enkele patiënten bij mij op de afdeling die met COVID opgenomen zijn maar die nog niet gevaccineerd konden worden doordat ze immuungecompromitteerd zijn bij kankerbehandeling. Deze (honderdduizenden) mede Nederlanders vertrouwen op ons, gezonde medeburgers, om hen te beschermen.

6 respect 20-05-2021 10:14 op
Ik heb vorig jaar lyme opgelopen na een wandeling. Geen teek gezien maar wel plotseling een rare vlek op mijn buitenbeen. Fotootje naar de huisarts gestuurd voor de zekerheid en dankzij adequaat handelen van mijn huisarts direct begonnen aan antibiotica en gelukkig geen overige klachten overgehouden. Draag lange kleding en controleer jezelf nadat je thuis bent gekomen!

1 respect 12-05-2021 07:18 op
Daar heb je gelijk in, de vakbonden en de NVZ gaan hier over. Dat neemt alleen niet weg dat ziekenhuizen geen winstoogmerk hebben en hierdoor vaak nauwelijks ruimte hebben voor een redelijke verbetering van de arbeidsvoorwaarden. Hier komt het kabinet in beeld met de vraag of zij de NVZ zullen ondersteunen om de CAO rond te krijgen.

14 respect 12-05-2021 07:04 op
Fijn. Ik ben longverpleegkundige en samen met mijn team hebben we ons kapot gewerkt het afgelopen jaar door oudste diensten te draaien op zowel de covid afdeling alsook de long afdeling. Honderden, zo niet duizenden covid patiënten gezien. Tientallen patiënten zien overlijden. Wekelijks collega's met tranen getroost. En dit is waar Van Ark mee komt, een luttele €240? Ik gun iedereen een extraatje maar het feit dat deze extreme vorm van solidariteit er voor zorgt dat de initieel beloofde bonus meer dan gehalveerd word zorgt wel voor wrok bij mij. In juli dit jaar loopt de CAO ziekenhuizen af. Ik ben benieuwd met wat voor reden het kabinet dan gaat komen om de arbeidsvoorwaarden niet te verbeteren...

12 respect 29-04-2021 17:01 op
Het is ontzettend belangrijk om de bijwerkingen van de vaccins in perspectief te plaatsen. Ten opzichte van een corona infectie zijn de bijwerkingen verwaarloosbaar. Afgelopen week zijn er op mijn afdeling helaas enkele 70+ ers overleden aan COVID die het vaccin bewust niet genomen hebben. Als verpleegkundige vond ik dit ontzettend frusterend aangezien hun dood zo gemakkelijk te voorkomen was. Willen we COVID er onder krijgen dan moeten we, jong of oud, ons laten vaccineren.

3 respect 16-01-2021 11:56 op
Hey mom, als eerst: laat je uiteraard goed informeren door jouw behandelend longarts. Daartegenover zou ik het echt aanraden, zeker met COPD-III. COVID is ontzettend gevaarlijk gepaard met pre existentiële longziekten zoals longfibrose, COPD, longkanker. Hierbij is het middel (vaccinatie) ontelbaar veel malen minder erg dan de kwaal.

1 respect 24-12-2020 16:19 op
Betekent dat als ik nu na 31 december een voorwerp bestel in het VK dat ik dan geen invoerrechten of overige kosten betaal?

5 respect 27-11-2020 16:10 op
Zoals eerder aangegeven bij iemand anders; RNA-vaccins werken middels het maken van genetische instructies voor het maken van het Spike-gen. Het voorbeeld wat ik gaf is hoe bijvoorbeeld het AZ/Oxford vaccin werkt. Misschien had ik een ander voorbeeld moeten geven relevant voor het topic (RNA vaccins), maar het punt blijft staan dat je een keuze hebt tussen veilig immuniteit opbouwen (vaccinatie) ten opzichte van onveilig immuniteit opbouwen (het virus oplopen).

11 respect 27-11-2020 15:31 op
En waarom niet dan? Onderbouw dat eens. Als je naar het ziekenhuis gaat met spoed vertrouw je er toch ook op dat het medisch personeel het beste met je voor heeft? Dit is gewoon selectief ongebaseerd keuzes maken op basis van onderbuikgevoelens en niet op basis van feiten en wetenschap. Het virus trekt zich helemaal niets aan van onderbuikgevoelens, maar wetenschap kan helpen om uit deze crisis te komen.

16 respect 27-11-2020 15:27 op
Cynisch? Wat denk je zelf? Als jij bent gebeten door een hond haal je een tetanusprik. Dan vertrouw je toch op de medische wetenschap die het vaccin heeft ontwikkeld en de bescherming die het bied? Als jij word opgenomen dan vertrouw je toch ook op het kundig handelen van de behandelend arts en het verpleegkundig personeel? Dat zij handelen op basis van medisch wetenschappelijke achtergrond? Of wil je graag dat ze dit niet doen, en het behandelbeleid bepalen op een muntje opgooien?

11 respect 27-11-2020 15:07 op
Niet direct zo sceptisch zijn. Het moet bij -70 graden bewaard worden omdat anders het RNA afgebroken word.

22 respect 27-11-2020 15:04 op
Gezond zijn en niet nemen? Prima, maar realiseer je wel dat je een gevaar kan zijn voor je naasten die misschien niet zo gezond zijn als dat jij bent. En gezond zijn betekent niet dat je geen ernstige restklachten kunt ontwikkelen. Ik heb menig van mijn voorheen kerngezonde patiënten van 40-60 jaar oud naar de IC gestuurd. 'Ik vertrouw op mijn immuunsysteem', ook zo'n eentje. Een immuunsysteem werkt doordat het getriggerd word door een immuunrespons. Maar het immuunsysteem moet wel weten waar hij tegen vecht. Dat kan middels een vaccinatie. Als je mag kiezen, 1/10e deeltje van een uitgeschakeld virus of het echte virus met alle persoonlijke, maatschappelijke en sociale gevolgen van dien? Waarvan wij ook nog niet de lange termijn effecten kennen? Ik zou het wel weten. 9 maanden al verpleeg ik nauwelijks andere patiënten dan COVID patiënten. De impact die het heeft op de reguliere zorg is extreem. Vertrouw op de medische wetenschap en de controle instanties en laat je inenten.

9 respect 27-11-2020 14:53 op
Kom anders eens op mijn afdeling kijken met je 'kern gezond dus overleef covid wel' uitspraak. Dan zie je dat kerngezond zijn niet betekent dat je er niet aan dood gaat of geen ernstige restklachten overhoud.

12 respect 03-11-2020 21:01 op
Er hangt ontzettend veel af van deze verkiezingen, niet alleen voor de VS zelf maar ook op mondiaal niveau. Ik zelf hoop toch dat Biden als winnaar uit de bus komt uiteindelijk. Weliswaar niet zo charismatisch als Trump maar wel een degelijkere keuze die op de lange termijn beter is voor behoud van de democratie. Ik hoop dat het de komende week rustig blijft zonder een te grote shitshow ongeacht wie wint. The world is watching.

5 respect 28-10-2020 08:17 op
Wat een ontzettend subjectief artikel. Het lijkt meer op een opiniestuk. Het voelt alsof de lector zijn eigen referentiekader gebruikt om depressieve gevoelens omtrent het klimaat te beoordelen. Bijvoorbeeld het stuk over vertrouwen in instituties, dat dit moet helpen om de gevoelens tegen te gaan. Is het niet zo dat doordat blijkt dat instituties veel te weinig hebben gedaan tot nu toe (en veel te weinig blijven doen) mensen juist deze gevoelens ontwikkelen? De auteur 'cherry pickt' 1 voorbeeld waarbij een instituut daadkrachtig heeft gereageerd op een direct waarneembare natuurlijke verandering waar direct handelen genoodzaakt was. Klimaatverandering is echter een proces wat zich op een veel grote tijdlijn afspeelt waardoor de veranderingen veel kleiner maar uiteindelijk veel meer impact hebben. Doordat het continu kleinere veranderingen zijn schuift hetgeen wat wij 'normaal' vinden mee, terwijl de gevolgen vele male groter zijn. Ik snal zijn punt, maar hij slaat de spijker op mis

16 respect 10-02-2020 08:53 op
Je bent aan het 'cherry picken' wat zij fout doet. Precies hetgeen wat zij zelf in het artikel aan geeft, dat wanneer je bewust probeert te leven mensen zich richten op de paar dingen die dan net niet zo bewust zijn en daarmee de persoon aanvallen. Het belangrijkste is dat zij heel erg veel goed doet en actief bezig is om haar footprint te verminderen waarvoor ik zelf veel respect heb. Dat daar dan enkele producten tussen zitten die dan onmogelijk lokaal te telen/produceren zijn kan ik alleen maar zeggen dat niemand perfect is.

6 respect 20-11-2019 13:59 op
Ik sta volledig achter deze actiedag. Omdat het over loon gaat een rekenvoorbeeld. Ik ben zelf werkzaam als HBO verpleegkundige in een regionaal ziekenhuis op een verpleegafdeling. Grootte contract: 1,0 FTE Aantal jaar in dienst: 2 jaar 5 maanden Schaal en trede: Schaal 50 trede 2. Bruto maandsalaris: €2599 Onregelmatigheidstoeslag: Gemiddeld van het afgelopen half jaar €389 Totaal maandbedrag: €2988. Vakantieloon/13e maand? Ja, beiden. Totaal bruto jaarinkomen: €41832 Totaal bruto jaarinkomen excl onregelmatigheidstoeslag: €36386. Vakantiedagen: 25. Ik werk tijdens feestdagen en nachten, slaap vaak 20 minuten na een dagdienst, word gebeten, geslagen, uitgescholden, lach met de patiënt, troost de patiënt en familie, ben scheidsrechter, ben afdelingshoofd en reanimeer. Een geweldig beroep, maar ik merk nu al dat ik dit nooit zal volhouden. Ik merk nu al lichte burn out klachten. De financiele vergoeding staat totaal niet meer in verhouding met de werkzaamheden.

9 respect 27-04-2019 18:30 op
Geen reden voor paniek? Niets is onzeker over de klimaatverandering. Het grootste feit wat er kop en schouders boven uit steekt is dat onze huidige levenswijze niet houdbaar is. Als we ons niet snel aanpassen is er binnen extreem korte tijd (10, 12 jaar) geen weg meer terug en spiraalt de broeikas uitstoot uit onze controle door terugkoppelingsmechanismes. Dit is absoluut geen hocus pocus praat maar iets wat keer op keer door wetenschappelijk onderzoek word geconstateerd. Kostbare deadlines is langzaam handelen. Nu handelen scheelt op termijn zo verschrikkelijk veel geld. Om te beginnen kun je het IPCC rapport uit oktober 2018 lezen. Daar staat concreet in wat de gevolgen zullen zijn. Helaas is al gebleken door verder wetenschappelijk onderzoek dat het IPCC rapport te conservatief was met haar cijfers.

3 respect 26-04-2019 22:26 op
Ik snap helemaal niets van je beredenatie. Je interpreteert data subjectief en niet op een objectieve wijze. En hoe jouw argument over dat vulkanen de temperatuur doet dalen. Dat is extreem nattevingerwerk en de temperatuurdalingen van vulkanisme zijn slechts tijdelijk.

5 respect 26-04-2019 21:05 op
Simpel: doordat de zonnestralen vanwege de nagenoeg niet aanwezige atmosfeer direct het oppervlakte van de maan verwarmen. Wat is jouw bron dat broeikasgassen juist voor een temperatuursdaling zorgen?

4 respect 26-04-2019 20:39 op
In jouw retoriek pak je 1 gegeven: een hogere zeespiegel en een hogere temperatuur zorgen er voor dat de mens zich simpelweg kan verplaatsen en daar verder kan leven. Je vergeet echter dat je het klimaat als een delicaat geheel moet zien van allerlei onderdelen die precies op elkaar ingesteld zijn. Valt er 1 om, dan vallen er meerdere om. 1 ding is zeker, het zal er voor niemand fijner op worden en het is goed mogelijk dat de huidige ecologie compleet gaat instorten