NUjijStats voor Ernest_Van_der_Sar

2,946

Respect

Respect/dag 14.16
Respect/reactie 3.37

873

Reacties

Reacties/dag 4.2
Meeste reacties op 1 dag 26
Gestart op 02-05-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

11 respect 26-11-2020 17:32 op
1 van de vaccin-kandidaten valt al af. Ze hebben getest op mensen vnl onder de 50...Dit soort praktijken ga je natuurlijk krijgen. Sjoemelen met uitkomsten. Net zo voorspelbaar als dat het morgenochtend rond kwart over 8 de zon weer op komt. Er is zo gruwelijk veel geld bij betrokken. Ach ja gut, moesten we het ook op andere mensen testen dan dan iedereen onder de 30? Ja zeg dat dan!... Er gaan nog een hoop konijnen uit hoge hoeden getoverd worden de komende tijd en als het aan het kabinet en bang Nederland ligt, dat echt heilig overtuigd is dat de enige oplossing is dat alles en iedereen op slot blijft, op de supermarkt en het strand na, totdat het vaccin er is. De verantwoordelijken, ook die expres alle aandacht op de zorg houden, aan de hoogste boom aub, straks als alles uitgezocht is. Honderden miljoenen mensen dood op de wereld hoor, omdat het rijke westen geen spullen meer mocht kopen, omdat ze 1-2 jaar thuis moesten blijven, omdat er een virus was, dat voor 0,3% doden zorgt.

13 respect 26-11-2020 17:26 op
Met de dagelijkse cijfers houden de 'nieuws'pagina's en de bevolking elkaar in een ijzeren greep. De media hebben in veel gevallen geen enkel ander doel dan met spraakmakende grote koppen zoveel mogelijk klikkers te trekken. Eigenlijk hebben we in Nederland weinig anders meer dan roddelpers. Alleen maar suggereren, vooruitlopen op zaken, de gevoelens van betrokkenen uitmelken. Het ontloopt het niveau van de welbekende bladen echt amper nog. Deze pagina vertelt het land zelfs dagelijks wat 'we' al weten over iets, of wat 'we' moeten vinden van iets. Met een benadering van de werkelijkheid, met een geheel, de voors en tegens, van alles heeft het echt helemaal niets te maken. Het moet vooral enkel en alleen lekker weglezen.

0 respect 26-11-2020 17:21 op
Leuk als je een grapje maakt, anders niet zo leuk. Dan snap je het principe van rente niet als je dat zegt. Geld is goedkoop als jij je zaken op orde hebt en anderen vinden dat ook. Dan lenen ze jou graag geld, tegen een prikkie aan vergoeding/rente, want dan weet men vrij zeker dat ze hun geld terug krijgen en op tijd. Heb jij je zaken niet op orde, sta je bekend als iemand die er geregeld een puinhoop van maakt, met begroting, met uitgaven, dan weet men niet zeker dat ze hun geld terug krijgen en vragen dus meer rente. Door de ECB is het moral hazard principe weggevallen en kan iedereen die zn naam kan spellen en die zn geld in het water gooit een zak geld krijgen en als ie het niet terugbetaalt is het geen punt, want de ECB staat toch wel garant.

25 respect 26-11-2020 17:13 op
Medici en virologen maken de dienst uit en het enige dat veel landen uit de impasse kan halen is een vaccin. De druk wordt opgevoerd voor álle mensen om het vaccin te nemen, omdat je anders misschien nog wel minder kunt doen dan nu. En waarom dit alles? Voor een virus dat op de A-lijst is gezet door de WHO en waarvan diezelfde WHO destijds met schattingen van 5% doden van álle geinfecteerden aankwam. Dat was nogal wat en vrijwel iedereen schrok. In de weken en maanden daarna werd duidelijk dat de dodelijkheid slechts ìets heftiger is dan de griep, 0,2-0,5%. De griep waarvoor we nog nooit griepmaatregelen hebben genomen. Sindsdien draait alles alleen nog maar om de ziekenhuizen. Er komt een tijd dat mensen verantwoording af moeten leggen gaan leggen voor deze ellende. Feitelijk is het natuurlijk een misdaad tegen de mensheid wat er gebeurd is de afgelopen 8-9 maanden. 100-en miljoenen doden als gevolg van honger en ziekte straks, omdat wij geen spullen meer mochten kopen. Triest.

2 respect 26-11-2020 14:22 op
Hoe is het zo ver gekomen door de eeuwen vooruitgang heen? Dat geld geen prijs meer heeft/kent. Dat je land in puin kan liggen, maar dat je gewoon ongelimiteerd geld kunt blijven lenen. Zonder dat je daarbij een plan van aanpak hoeft te presenteren hoe je eruit denkt te gaan komen? Moet je eens bij een bank mee aankomen als particulier. Geef me een zak geld! Okee, kijk eens meneer van der Sar, veel plezier ermee. We zien wel of U er iets van terugbetaalt en wanneer. Okee bedankt. Hoùdoe! We gaan gewoon voor onbepaalde tijd de economie voor iets tussen de 60-90% laten draaien en dat percentage dat we daarmee minder aan geld binnenharken om de samenleving te laten draaien, dat lenen we gewoon en delen dat uit. En geen haan die er naar kraait..., want we kunnen niet tegen de corona-gevallen in het ziekenhuis zeggen dat de zorg even niet optimaal is. We kunnen iedereen de middelvinger geven, maar geen gouden ziekenhuisbed, maar een zilveren of bronzen inc. service..onmogelijk.

1 respect 26-11-2020 11:31 op
Goed nieuws. Een mooie, lekkere sigaar uit eigen doos. Met geleend geld en belastingggeld houden we de economie overeind. En dat moet, want we gooien alles dicht, omdat er een virus rondwaart, iets dodelijker dan de griep. De griep, waar nog nooit iemand 1 keer naar omgekeken heeft. We doen het dan ook niet alleen voor de doden, maar vooral om de zorg te ontlasten. In 1 vd meest welvarende landen ter wereld, waar alles prima geregeld is, kunnen wij het niet aan om 1500 patienten in het ziekenhuis te hebben met 1 bepaalde infectie. 1500 patienten op 17 miljoen mensen.

8 respect 26-11-2020 10:23 op
Bij enkele andere 'nieuws'aanbieders is te lezen dat een bepaalde enquete 71% vd 'Nederlanders' het afkeurt dat mensen op wintersport gaan. Zo zou ook bijna driekwart vinden dat andere mensen zich niet goed aan de coronamaatregelen houdt. Ditzelfde identieke bericht is bij tenminste 2 bekende nieuwsaanbieders te vinden en was net ook op de radio. Met geen woord wordt er een vorm van nuance aangebracht. Nee, 'Nederlanders vinden'. Wie er aan de enquete meededen...welke leeftijd, welk geslacht...of ze zelf weleens met wintersport gaan, of ze zelf überhaupt weleens op vakantie gaan...wat voor baan ze hebben, of ze wel een baan hebben... Het is exemplarisch voor het 'nieuws' van de afgelopen jaren en het wordt steeds erger. Hoeveel mensen lezen zoiets en nemen het klakkeloos over? In hapklare brokken, met 1 hand in de zak chips, moet men het nieuws tot zich nemen. Het moet lekker weglezen en tot de verbeelding spreken. Zéér bedenkelijke ontwikkeling, maar geen terugkeer mogelijk.

6 respect 25-11-2020 21:12 op
De horeca moet echt snel open nu. Geef in ieder geval restaurants vrij spel en kom café's een beetje tegemoet door in ieder geval de terrassen open te gooien. Daar gebeurt zeker amper iets qua besmettingen en dit geeft heus geen mensenmassa's in OV of waar dan ook.

6 respect 25-11-2020 14:15 op
Wat hebben we toch een fijn gezond systeem, waarbij 1 vd grootste veroorzakers vd problemen die er zijn, niets doet om het probleem op te lossen en zich ondertussen vooral bezighoudt met zaken die niet binnen hun mandaat vallen. ECB, gewoon even de rente ophogen. Dan dwing je alle partijen min of meer om hun verliezen te pakken op alles dat teveel geleend en uitgegeven is de afgelopen tientallen jaren. Dan kunnen we daarna vanaf de nog rokende ruïnes nieuwe, betere, fundamenten bouwen. Niet dat afleiden steeds joh, met kletspraatjes over klimaatbeleid en nu weer dit. Wees gewoon een grote kerel en zeg gewoon tegen de overheden waar het op staat: Beste overheden, van rijke westerse landen. Pak je verliezen. Op de leningen en op het virus. In het laatste geval: accepteer je extra doden en méér kosten aan zieken, maar gooi in vredesnaam je economie weer open. Je kunt je niet overál uitlenen en weer vooruitschuiven.

1 respect 25-11-2020 10:26 op
Jijweethet, als U het niet ingewikkeld vindt, pleit dat itt wat u zelf denkt, niet voor u. Sociaal isolement/eenzaamheid zijn niet alleen serieuze problemen binnen een samenleving (al zullen de meeste mensen toch zeggen: ja vervelend voor die personen, maar ja, pech, jammer dan...wat kan/moet ik daar aan doen?) het levert indirect natuurlijk ook een berg kosten op. Alles wordt met speels gemak -geen discussie mogelijk- opgeofferd voor de zorg...Het is geen pandemie die 50,30,10 of 3% van de bevolking dood maakt he? Zoals sommige van de virussen/bacterieën van weleer hebben gedaan, of sommige die nog rondwaren potentieel zouden kunnen. Nee, 0,25% doet dit virus. En ja, dat dat druk op de zorg geeft is me duidelijk. Dat alles daar maar voor onbepaalde tijd maar voor moet wijken niet. En er zijn ook meer dan genoeg deskundigen, die nooit aan het woord komen via de bekende kanalen, die daar heel anders over denken.

6 respect 25-11-2020 09:50 op
De horeca kan dit niet winnen. Het maakt niet uit wat je als zaak doet. De beleidsmakers zullen het er dan op blijven gooien dat het echt niet kan, omdat horeca open zorgt voor meer mensen op straat en in OV etc. En dat kan natúúrlijk echt niet. Restaurants zijn gewoon helemaal veilig en er zijn talloze zaken die ook gewoon de terrassen open kunnen gooien. Binnen dan dicht, maar als het publiek moet kiezen tussen weer een weekend thuis zitten of dan maar in de kou...zo koud is het vaak niet en je hebt terrasverwarmers..., dan kiezen echt wel veel mensen voor het terras. En daar is echt niets aan de hand, qua besmettingen. Maar ja,...kabinet wil gewoon geen beweging..., anders dan de mierenhopen op school he? Wel consequent zijn dan en horeca volle bak compenseren. Het geld groeit aan de bomen volgens de beleidsmakers, dus prima. Strooien maar dan.

17 respect 24-11-2020 21:35 op
Nouja, ik denk dat je de werkzaamheden overschat van de mensen die je noemt. Ik geloof nog dat mensen hard werken, maar niet ter verbetering vd situatie. Je kunt seriues je vraagtekens zetten bij de aanpak. Wat heeft het voor zin om vijwel alles dicht te houden, maar de scholen open? Miljoenen kinderen zitten op mekaars lip nu. Die vrijheid gun ik die kinderen van harte, maar half Nederland is inmiddels despressief daardoor..., want het schiet hélemaal niet op en er is bar weinig perspectief. Geld is kennelijk geen issue, dus gooi dan alles maar weer dicht, met volle bak compensatie voor de getroffen sectoren. Het is wel duidelijk dat wat er nu is niet werkt. Maar er lijkt mij duidelijk iets anders aan de hand: verkiezingen. Kabinet is er sterk bij gebaat dat de situatie voorlopig zo blijft. Geen gekke dingen meer doen, volk snakt naar verbetering. Rutte staat volle bak bovenaan...dan gaat ie toch geen risico meer nemen? Door en door slecht, maar wel begrijpelijk.

2 respect 24-11-2020 14:22 op
Dat wordt 44 zetels voor Geert. Rutte eentje meer, die dan weer gekunsteld met 15 splinterpartijen een coalitie moet gaan vormen. De meest vastgeroeste linkse mensen die ik ken overwegen nu al Rutte. Normaal/gemiddeld rechts bestaat niet meer. Hetgeen nu het meest op klassiek rechts lijkt wordt door de meeste mensen links van het politieke spectrum direct weggezet als extreem rechts. Iedereen die niet flink links is, vaak beïnvloed door een aantal kleine activistische groeperingen, vindt iedereen die daar echt niet in mee wil gaan eigenlijk al snel extreem rechts. Er zal een tijd aan gaan komen dat dit extreem rechts aan de macht komt. Vooral door het gedram van de andere kant en de toegeeflijkheid van een deel van de bevolking. Omdat men geen gezeur/gedoe wil..., omdat men niemand voor de schenen wil schoppen...om er maar vanaf te zijn...

3 respect 24-11-2020 11:25 op
Ja, Nederlanders hebben onder leiding van hun leiders Mark en Hugo, die ze zo masssaal steunen, waarschijnlijk nog steeds, voor hun immer onvolprezen coronabeleid, ervoor gekozen om alle ontstane gevolgen op ander gebieden in de samenleving voor lief te nemen. Er zijn nog 2 aspecten van de samenleving die tellen: de zorg en de zorgmedewerkers. Met name de medische coronazorg. Dan als slechte 2e, de reguliere zorg. De rest kan allemaal stikken. Wie hiervan vnl profiteren, wie hebben hier baat bij? - Zorgmedewerkers - Sommige oudere mensen, 55/60+ (80-90%) - Sommige mensen, ook jongere mensen, met bepaalde aandoeningen Wie hebben hier ellende van, financiëel, geestelijk en uiteindelijk ook lichamelijk? -Heel veel (hoog)bejaarde mensen -Veel oudere mensen -Vrijwel alle jongere mensen -Hele economische sectoren -Het hele land (vele jaren economische malaise) -De zorg Maar ja, angst doet gekke dingen hè, met mensenmassa's. Dan moet álles wijken, als men maar minder bang kan zijn.

0 respect 24-11-2020 09:55 op
De volksgezondheid staat toch altìjd voorop? In elk 'westers' land? Wil de beste man suggereren dat dat normaal niet zo is, gezien bijvoorbeeld de maatregelen die jaarlijks sinds mensenheugenis worden genomen om de verspreiding van influenza te voorkomen? De zorg in de verzorgingstehuizen in Nederland is altijd eigenlijk al uitmuntend geweest. En mensen die aan een bepaalde ziekte lijden krijgen altijd de best mogelijke zorg. Een medicijn is altijd beschikbaar, tegen elke aannemelijke prijs. Begrijp niet zo goed dus wat de paus bedoelt als ie stelt dat regeringen nu de volksgezondheid op plaats 1 tm 100 gooit, vooral en alleen in relatie tot covid-19 natuurlijk wel, maar goed, dat mag wat kosten dan ook hoor.

5 respect 23-11-2020 21:56 op
Ja, vind ik echt een gotspe als het zo ver komt. Voor griep geldt dat ook allemaal niet en hoe zeer mensen ertegen ageren, griep is niet heel veel minder dodelijk...Van griep hebben mensen soms ook langdurig klachten. Daar lees en hoor je natuurlijk ook weer vrijwel helemaal niets over via de welbekende kanalen. Mensen kennen nu aleen de enge covid-verhalen en die wil ik hélemaal niet bagatelliseren, want er zijn schrijnenden gevallen, maar die mensen kennen niet àl die gevallen waarbij iemand met griep of ander virus -al dan niet in combi met-....én jong...een maand in het ziekenhuis ligt met dubbele longontsteking en vele maanden revalidatie. Nee, want de griep is bekend....en de griep is niet eng...Velen denken zelfs dat de griep een griepje is...a la de natte neus en de zakdoek. Ik dwaal weer eens af...Ik geloof er financieel gezien niets van dat het afgedwongen kan worden dat mensen een vaccin-stempel moeten hebben, maar ik heb gekkere dingen gehoord recent.

4 respect 23-11-2020 21:48 op
Wouter, het is wel een beetje een valse vergelijking, want idd worden de mensen daar veel minder oud. Toch is het onmiskenbaar dat men hier gewoon niet wil accepteren dat er doden vallen door corona en heeft de regering het idee gewekt dat wij dat met zn allen mákkelijk kunnen betalen. Geld is geen issue. Nou,dat ìs het dus wel, maar daar mag het land, het gehele westen overigens, achter gaan komen de komende jaren. De leiders, waar grote delen vd bevolking zo blind achteraan lopen, vertellen dat er niet bij. Geld is gratis en het op de pof leven wordt wederom tot het uiterste uitgemolken. We hebben al een paar keer eerder gezien waartoe dat leidt. Dan krijg je even een beetje commotie van hoe dan nou toch kon...., en daarna gaan we weer vrolijk verder met meer en meer lenen. Andere smaken zijn er niet.

7 respect 23-11-2020 21:44 op
Ja, maar Marian, als je vanwege 'de mogelijke druk op het zorgsysteem' een verkapte verplichting gaat invoeren op het nemen van een vaccin, dan worden bepaalde vrijheden toch wel erg op een hellend vlka gelegd, toch? Dat betekent eigenlijk dat iemand uit áárdigheid, uit sympathie, met zijn onbekende medemens, en dan in het bijzonder toch wel de oudere mensen, verplicht wordt om iets te doen. Je wordt verplicht om aardig te doen. Dat kan toch niet? Daarmee schep je echt een precedent dan, voor de meest verregaande verplichtingen.

8 respect 23-11-2020 17:35 op
Hyena, inderdaad. De mensen die fan van kabinet en in het bijzonder Rutte en De Jonge, zijn, nemen geen énkele moeite om bepaalde zaken die discutabel zijn te onderzoeken. Ze herkauwen vaak - ook hier- alleen maar wat ze op de televisie hebben gehoord en in hetgeen de mainstreammedia genoemd wordt gezegd wordt. De virologen zeggen: we moeten binnen blijven, doen we dus. De ziekenhuismedewerkers zeggen dat het erg is en dat het respectloos is dat mensen hen mogelijk meer werk bezorgen, door zich niet 1 op 1 aan bepaalde maatregelen te houden, dus herhalen mensen dat hier ook. Men wil alleen maar leiding hebben in hun eigen doodsbange tijd. Dat alles verder kapot gaat zal hen roesten. Ze weten het niet eens...Alles om van die angst en onzekerheid af te komen, want het virus loert óveral en voor je het weet ben je dood.

15 respect 23-11-2020 17:25 op
Kan me wel voorstellen dat het onfris is in je mindkapje idd. Per slot van rekening stinkt de hele zaak ontzettend natuurlijk. Onze nationale gezondheidsdienst onderzoekt iets 7 keer en houdt tot op de dag van vandaag vol dat het niet helpt. De minister president en de minister van corona hebben besloten om het te verplichten, omdat er een schreeuw uit het volk van dat het onduidelijk was. Een deel vh volk is doodsbang en wijst naar het buitenland. Het helpt niet, maar het mindkapje zorgt nu toch voor gerustheid gelukkig. Grote delen vh volk denken niet na en willen gewoon een leider willen die hun een beetje van de angst af helpt. Doodsangst voor het virus in dit geval. Stapje voor stapje. Ik had liever wat meer uitleg gezien van Rutte en De Jonge over de ifr inmiddels, die rond de 0,25% ligt. Mensen hoeven niet bang te zijn. Maar het mag wat kosten, dus rustig aan. Mét mindkapje op natuurlijk, voor de volksgzondheid. Liever mensen bang, dan wat beter is voor iedereen.

10 respect 23-11-2020 15:53 op
De woorden 'complottheorie' en 'complotdenker' zijn de laatste 6-7 maanden in een ander daglicht komen te staan. Vòòr die tijd was er een algehele consensus wanneer iemand daartoe behoorde; 5g-zendmasten-straling/corona..., niemand is ooit op de maan geweest en de Aarde is plat. Sinds die tijd is er een groep fervente aanhangers van het regeringsbeleid, zeg maar degenen die nu zo'n 6-7 maanden dagelijks inschakelen bij de coronakerk en al hun gezanten, media, medici, politici en voorop natuurlijk de virologen, het omt, Gommers en Kuipers. Die heeft de neiging om alles dat tegen hun geloof ingaat -dus dat de bestrijding van dit coronavirus het allerbelangrijkste is en waarvoor álles maar moet wijken- kritiek is die afkomstig is uit complottheorieën en hun aanhangers. Alternatieve media-kanalen, waarbij presentatoren deskundige mensen uitnodigen van allerlei disciplines, worden niet zelden met bezoekjes/belletjes van de politie geconfronteerd. Het is allemaal té treurig.

0 respect 23-11-2020 11:58 op
Alison, dat het zou horen dat een man bepaalde taken moèt hebben binnen een huishouden met kind is een grapje zeker? Ik denk dat uw gedachtengoed meer een probleem is. Eentje van het willen opleggen van normen en waarden, waarbij U zich prettig voelt, aan andere mensen.

3 respect 23-11-2020 10:06 op
Bijzonder hoor, dat een werkgever maar alle negatieve gevolgen zou moeten dragen voor het aannemen van een vrouw van een bepaalde leeftijd. Volle bak salaris dus, zellfde als een man van die leeftijd, maar wel alle consequenties pakken? Postnatale depressie, sowieso gemiddeld langer werkverzuim nadat het kind geboren is. De problematiek daaromtrent mag een werkgever dus allemaal vrolijk voor zn rekening nemen? Dat vind ik niet eerlijk. Minder eerlijk dan dat een vrouw zogenaamd vermeend achtergesteld zou worden.

5 respect 22-11-2020 21:28 op
Grunneger, gewoon de maatregelen van tafel en het gemopper van de ene kant van het spectrum is als sneeuw voor de zon verdwenen. Wel krijg je dan idd de volle laag van de andere kant. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd dat we de ouderen ,en zwakkeren, inmiddels al zo'n 6 miljoen mensen begrijp ik en dan is overgewicht niet meegeteld, want dan kom je op 70% van de gehele bevolking...Iedereen die zn naam kan spellen is volgens sommigen een 'zwakkere' tegenwoordig...aan hun lot over gelaten.

1 respect 21-11-2020 17:14 op
Welnee, er is helemaal geen consensus. Ja vast, als iedereen er 1 draagt en iedereen afstand houdt en iedereen het kapje heel zorgvuldig opzet en af doet en gelijk weggooit, heeft het enig nut. Maar dat is allemaal gewoon niet zo. Dat gebeurt niet.