NUjijStats voor Hans_Zee

1,520

Respect

Respect/dag 1.27
Respect/reactie 4.18

364

Reacties

Reacties/dag 0.3
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 16-12-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 30-11-2022 11:53 op
@Danman, op zich heel verstandig om oordoppen mee te nemen naar een concert. Echter is het natuurlijk raar en bijzonder dat aan de ene kant de muziek hard wordt gezet en aan de andere kant mensen oordoppen moeten indoen om het geluid te gaan dempen. En waarbij er altijd mensen zullen zijn die hun oordoppen zijn vergeten, verloren of slechte oordoppen hebben, waardoor ze alsnog gehoorschade oplopen. Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorzien dat organisatoren in de nabije toekomst (mede) aansprakelijk gehouden worden als ze teveel decibels gebruiken. De afgelopen decennia is daar veel te weinig aandacht voor geweest. De organisatoren vangen veel geld en de maatschappij betaald de (gehoor)schade.

1 respect 30-11-2022 11:44 op
@Lekker_klagen, ik heb er geen verstand van, maar gevoelsmatig denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben. Maar je zou toch mogen verwachten dat de "echte experts" er voldoende onderbouwing voor hebben?

1 respect 30-11-2022 11:41 op
"Door muziek met 3 decibel te verminderen, wordt de druk op het gehoororgaan flink verminderd." Als met zo'n kleine aanpassing al zo'n groot voordeel wordt behaald, dan moeten "we" dat zeker doen, vind ik.

1 respect 29-11-2022 09:31 op
@Co_Pr, in het AD een jaar nadat hij trainer was (november 2020): "De bijzondere statistieken van een jaar Advocaat bij Feyenoord". Hij had zeer goede statistieken in Nederland. Echter in het Europese voetbal ging het niet goed. Dat is wat genuanceerder. Zo slecht heeft hij het in elk geval niet gedaan, behalve Europees dan.

2 respect 28-11-2022 11:33 op
@197150, wat is een normaal mens? Als je alleen al kijkt naar allerlei narigheid die je overal om je heen kunt zien in de samenleving: extreem hoog aantal scheidingen, zeer veel drugsgebruik ook door zogenaamde 'normale mensen', hoog percentage mensen die eenzaam zijn, veel mensen met losse handjes, veel agressie in het verkeer of tegen hulpdiensten en vervoersdiensten, veel gebroken gezinnen, veel stressige mensen vanwege alle drukte in hun leven, allemaal ondanks dat je in Nederland tot de 5 tot 10 % rijkste mensen van de wereld behoort. En zo kan ik nog een hele tijd die gaan. Allemaal factoren waardoor 'normale mensen' hele rare dingen soms doen.

2 respect 28-11-2022 11:25 op
@Ca_Jan, dat staat er niet. Er staat: in verminderde mate toe te rekenen. Dat kan bijvoorbeeld als iemand bijvoorbeeld door een persoonlijkheidsstoornis niet goed oorzaak en gevolg overziet. Of waardoor het geweten niet goed is ontwikkeld. Hij weet minder goed wat goed of door is. En zo zullen er nog wel heel veel voorbeelden te noemen zijn.

5 respect 28-11-2022 11:18 op
@Causaal, "U verondersteld wat zonder enige kennis en roept dan wat." Dat is ook een aaname van jou. Die ook niet lijkt te kloppen, want MeePraten zegt "De voorgeschiedenis vind ik minder fraai.". Blijkbaar weet hij of zij er toch wel wat van af. "Dat is geen opvatting die u weergeeft.". Onjuist: "Verdachte had beter moeten weten en is daar wel volledig verantwoordelijk voor. Dat moet de basis zijn voor zijn bestraffing en niet andersom.". Dat kun je zien als de opvatting van MeePraten. Misschien was het wel duidelijker geweest als hij of zij "ik vind dat" had gebruikt.

1 respect 28-11-2022 10:50 op
@Kale, dat vind ik juist heel goed van Van Gaal. Door de externe factoren van spelers zo optimaal mogelijk te maken, heeft dat een positieve invloed op de jongens.

1 respect 28-11-2022 10:48 op
@Helpernees, mee eens. De wil is er wel. En ook wel voetballend vermogen. Maar wat meer lef is soms nodig. Pas hoorde ik een speler van PSV zeggen dat Luuk de Jong zo goed in het elftal aan zijn medespelers kan aangeven wanneer er gas gegeven moet worden en wanneer er getemporiseerd moet worden. Dat heeft dit elftal vind ik ook hard nodig. Daarom hoop ik dat Luuk ook gaat spelen.

1 respect 28-11-2022 10:42 op
@CURTIS80, Een verfrissende constatering waar ik het helemaal mee eens ben. Ik hoop dat het Nederlands elftal positief gaat verrassen.

1 respect 28-11-2022 10:40 op
@Maxomanio, en Brazilië niet te vergeten.

2 respect 28-11-2022 10:38 op
@Jon, en groot deel van topsport wordt bepaald door de mentale gesteldheid. En daarbij is 'geloof' een zeer belangrijke component. Vraag het maar eens aan een topsporter. Dat vertrouwen komt natuurlijk ook voor een groot deel uit jezelf: hoe fit en mentaal sterk je je op dat moment voelt, maar ook externe factoren zijn dan zeer bepalend om dat geloof te voeden: een coach die je het vertrouwen geeft, je familie die tijdens het wk erbij mag zijn, een goed hotel met een goed bed en goede voorzieningen, de sfeer in de groep, enzovoort.

1 respect 27-11-2022 17:38 op
@Alexander, België staat nog wel even op de tweede plek op de Fifa ranking. Maar het is een team wat volgens mij al een tijdje over zijn hoogtepunt is, dat zie je al een paar jaren inderdaad.

59 respect 26-11-2022 11:15 op
Wat een mooi interview. Mooi hoe deze man met de situatie omgaat. Hopelijk kan de regering, COA en IND de procedures wijzigen, zodat asielzoekers sneller weten waar ze aan toe zijn. En geef ze vanaf het begin het recht om te kunnen werken en daarmee ook geld te verdienen. Zo leren ze de taal het snelst, krijgen ze een stukje perspectief, hebben ze contact met de Nederlandse bevolking en integreren zo het beste. Bovendien kunnen we alle handjes goed gebruiken vanwege de grote personeelstekorten.

1 respect 24-11-2022 10:21 op
@Willem_op_de_tribune, helemaal mee eens. Ik hoop dat deze mensen ook gaan beseffen dat ze medeverantwoordelijkheid dragen als er kinderen of volwassenen (zwaar) gewond raken, doordat zij zulk zwaar vuurwerk hebben doorverkocht. Dat is niet niks.

11 respect 17-11-2022 19:10 op
@Christina, dit heeft niets met diversified en inclusie te maken, maar met een praktisch en daaraan gekoppeld een mentaal probleem. Niets meer en niets minder.

3 respect 16-11-2022 12:09 op
@Idefix, de aanpak moet denk ik bestaan uit een laagdrempelige manier van melden. En dat dit ook echt serieus opgepakt wordt door de politie en instanties. Het slachtoffer moet zich daarin zich gezien en gehoord voelen. Daarnaast voorlichting op scholen, buurtcentra enz. hoe je met elkaar omgaat, wat onwenselijk is, hoe 'de ander' dit ervaart. Zodat er empathie gekweekt wordt bij potentiële daders, zodat ze geen echte daders worden.

2 respect 15-11-2022 11:53 op
@Plus, mee eens. Daarom is het denk ik ook belangrijk dat de ouders daar laagdrempelige steun en aanbod krijgen als het gaat om taal cursussen, hulp bij instanties, hulp bij sociale zaken als de opvoeding.

4 respect 15-11-2022 11:49 op
Dit geeft een mooie indicatie in welke buurten extra ingezet kan worden op buurthuizen, Johan Cruyff of Richard Krajicek veldjes, hulp bij het leren van een vak en bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden enzovoort. En proberen de jeugd mee te krijgen door werk ervarings plaatsen aan te bieden.

1 respect 15-11-2022 09:31 op
@Loeki, welk kabinet er ook zit, dit is een afspiegeling van de samenleving. Een samenleving die de afgelopen decennia in toenemende mate individualistischer, egocentrischer is geworden helaas. Elke uitgestoken vinger richting de politiek is in feite ook een uitgestoken vinger naar jezelf. Ik denk dat de oplossing dan ook veel meer zit om weer meer socialer met elkaar te worden. Omkijken naar elkaar in de buurt, familie enzovoort. Een beweging bottom up.

4 respect 09-11-2022 11:39 op
@Smoothy, ik vind je reactie vrij hard en weinig terecht doen aan een jonge jongen van nog maar 20 jaar. Hij wordt ook maar geïnterviewd en geeft antwoordt op de vragen die hem gesteld worden. Daarbij geeft hij vind ik een heel volwassen antwoord en lukt het hem om te reflecteren op zichzelf. Dat vind ik juist knap voor iemand van zijn leeftijd. Zeker als je bedenkt dat zijn vader ook in die periode overleden is. Zeer veel oudere volwassenen zie ik dat nog niet doen in zo'n situatie. Respect!

0 respect 09-11-2022 08:47 op
@Charles, "Geef mij de bron waar ik kan vinden dat dit op de lijst van UNESCO staat," U_Kunt gebruikt satire.

6 respect 08-11-2022 08:27 op
@Suzanne, mee eens hoor. Maar in plaats van "ons hart vasthouden" kunnen "we" met zijn allen (alle Nederlanders die eraan mee willen doen) ook juist meer naar elkaar omzien: de alleenstaande buurjongen of buurmeisje. Of oudere. Even praktisch helpen en tegelijk maak je dan ook samen contact. Dat blijkt vervolgens vaak waardevol te zijn: de ander (en jezelf) voelt zich gezien, vooroordelen verdwijnen en weer maken samen de samenleving een stukje mooier. Een beter leefmilieu begint bij jezelf.

8 respect 08-11-2022 08:18 op
@sjors, ik voel met je mee. Taakstraffen blijken juist veel effectiever te zijn dan gevangenisstraf. Op zo'n jonge leeftijd lijkt het me veel zinvoller, omdat een jongere zich nog ontwikkelt. Moet het wel een serieuze taakstraf zijn natuurlijk.

1 respect 07-11-2022 12:37 op
@James, ga de aflevering dan eens bekijken zou ik zeggen. Een persbericht doet altijd af aan een volledig interview.