NUjijStats voor J_Ten_Cate

1,066

Respect

Respect/dag 0.59
Respect/reactie 7.4

144

Reacties

Reacties/dag 0.08
Meeste reacties op 1 dag 6
Gestart op 26-04-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

97 respect 27-11-2022 19:39 op
JF007: Behalve dat we het hier helemaal niet over F1 hebben, de Nederlanders in Oostenrijk steken geen auto's in brand.

2 respect 26-11-2022 14:15 op
Eindelijk een zinnige reactie. Ik wordt een beetje moe van al die mensen die crypto's, blockchain, bitcoin enz. op één hoop gooien en dingen roepen zoals "piramidespel", "hetzelfde als de bloembollen in de 17e eeuw" enz. Er is zeer waarschijnlijk een toekomst voor digitale valuta en die zouden op blockchain-technologie gebaseerd kunnen zijn. Dat er heel veel niet deugt aan veel crypto's wil niet zeggen dat alle crypto's slecht zijn en dat er geen toekomst voor is. En nog iets, een hype (waar nu sprake van is) is niet hetzelfde als een zeepbel.

3 respect 26-11-2022 14:06 op
Onzin. Crypto is geen pyramidespel. Je kunt prima beleggen in crypto. (Of het verstandig is, is een andere vraag.) Crypto's zijn wel degelijk geschikt als betaalmiddel, maar dan moet aan een aantal belangrijke voorwaarden worden voldaan. En als laatste. Wie of wat is precies die cryptowereld die u verantwoordelijk wilt stellen? En blockchain technologie is niet hetzelfde als het (milieuvriendelijk) minen van crypto's.

2 respect 24-11-2022 18:36 op
Buitenspel? Pretty please?!

1 respect 22-11-2022 09:25 op
Ben geen fan van Klaassen, maar mij viel het ook op dat hij echt hard sprintte naar de juiste positie. Top gedaan.

4 respect 05-11-2022 12:02 op
Het grappige is dat millenials vooralsnog weinig tegenover de films, series, muziek en humor(isten) kan zetten, wat ook maar in de buurt komt van het kwaliteit en het niveau uit de tweede helft vorige eeuw. Kom maar op met je "oké boomer" en kom vooral niet met tegenargumenten, want dat is ook zooo 20ste eeuw.

18 respect 05-11-2022 11:54 op
Don't shoot the messenger.

6 respect 03-11-2022 15:45 op
Dus ondanks de ontwikkelingshulp zijn deze landen niet in staat gebleken om zelfstandig te functioneren en daar zijn wij (de rijke landen) schuldig aan? Hoe dan?

7 respect 28-10-2022 14:34 op
Schrijnende omstandigheden? Groningers zonder dak boven hun hoofd die inkomen door de geeuwhonger ofzo? Ja, er zijn problemen in Groningen, maar u kunt ook overdrijven.

13 respect 23-10-2022 12:34 op
Wat mij opvalt aan veel reacties is dat het vooral over geld gaat. Niet over leed, niet over empathie, maar over geld. Dit zegt toch wel wat over de mentaliteit van de Nederlander (of over veel Nederlanders als u wilt). Uit veel reacties proef ik dat het onterecht of oneerlijk zou zijn dat de ouders op deze manier geholpen worden. Ik snap niet zo goed waarom. Verplaats u eens in de ouders die net hun kind verloren hebben. Dat siert u veel meer.

1 respect 22-10-2022 16:51 op
En welke landen zijn dat dan? Ik geloof er helemaal niets van.

13 respect 17-10-2022 09:25 op
Uiteraard is het zijn goed recht om dit te weigeren. Ik zou het ook weigeren. Zijn verweer is ook prima. Ik vraag me alleen af of er in dit geval ook geen sprake is van groepsdruk. Kiest hij hier niet voor omdat hij een moslim is of omdat hij andere Marokkanen te vriend wil houden? Wat ook precies zijn motieven zijn, het dragen van zo'n band kan en mag niet verplicht gesteld worden en hij maakt terecht gebruik van zijn deze keuzevrijheid ongeacht zijn motieven.

3 respect 13-10-2022 14:56 op
Geniaal. In het artikel staat niet eens waarvoor hij nu precies veroordeeld is. Ja, het is duidelijk dat hij deze mensen oneindig veel leed heeft aangedaan, maar welke wetsartikelen heeft hij precies overtreden en hoe kan het dat hij uiteindelijk veroordeeld is tot het betalen van 1 miljard dollar? Is dit omdat de claims van de families zijn toegekend voor de emotionele schade die zij hebben opgelopen door zijn uitspraken? Dat is nogal wat. Niet dat ik medelijden heb ofzo. Totaal niet zelfs. In Nederland zou zoiets totaal niet mogelijk zijn.

5 respect 13-10-2022 14:43 op
@Parameter: Ik denk niet dat de alligator voor consumptie bedoeld was, denkt u wel?

1 respect 02-10-2022 12:11 op
Natuurlijk, want het is een goed idee dat journalisten ongefundeerde onzin onder de noemer nieuwsverslaggeving de wereld inslingeren? Fantastisch idee.

9 respect 02-10-2022 12:07 op
En wat u verkondigt is nou precies de reden dat de informatievoorziening (door o.a. deze website) zwaar tekort schiet. De gevolgen zijn namelijk schrikbarend.

5 respect 02-10-2022 11:24 op
Nu.nl moet helemaal niet kritischer en al helemaal niet persoonlijker. Nu.nl moet aan nieuwsverslaggeving/nieuwberichtgeving doen. Punt! Berichtgeving tegenwoordig is veel te gekleurd. Als redacteuren hum mening willen verkondigen of een perdoonlijk verhaal willen delen, kunnen ze dat doen in een gescheiden katern/column. Hierin kan prima een kritisch geluid, een mening, een verdere uitleg opgenomen worden.

18 respect 25-09-2022 13:02 op
Zo moeilijk is het niet. Er zijn mensen die het leuk vinden zijn boeken te lezen en ze worden daar gelukkig van. Kan dat niet ofzo?

3 respect 20-09-2022 08:56 op
@Simon10: Als u daarmee bedoelt dar het allebei extremistische standpunten zijn die vrijheden beperken heeft u een punt. Her grote verschil is wel dat achter het verplicht dragen voortkomt uit een strenge geloofsovertuiging en van een geloof dat vooral staat voor het inperken van vrijheden, terwijl achter het verbieden van hoofddoekjes juist het idee zit dar we onze vrijheden willen beschermen. Een contradictie en verbieden is dan ook geen goed idee, maar de gedachte erachter is volkomen begrijpelijk. We moeten onze vrijheden beschermen, maar wel op de juiste manier.

1 respect 30-08-2022 22:29 op
Je gooit 2 dingen door elkaar. Je kunt in sommige landen niet 2 keer veroordeeld worden voor hetzelfde vergrijp (behalve in hoger beroep). Hij is eerst vrijgesproken, dus niet veroordeeld.

3 respect 30-08-2022 12:52 op
Lol @Willy_W0nka. Ik schreef precies hetzelfde. Had je reactie niet gezien.

16 respect 30-08-2022 12:51 op
Dus 0-3 van Arsenal, met 4-0 van Manchester City en dus met 9-0 van Liverpool. Is dat schokkend? Ongelooflijk, deze trainer heeft het team vorig jaar naar promotie geleid. Wat een slecht beleid!

2 respect 16-08-2022 13:12 op
Automobilisten hebben geen schuld. Bij een aanrijding met een fietser of voetganger, wordt een automobilist voor minimaal 50% verantwoordelijk gehouden. (Dit is bedacht om voetgangers en fietsers te beschermen.) Dat is wat anders dat iemand schuldig is.

6 respect 06-08-2022 11:11 op
Heeft Amnesty recentelijk een kritisch rapport over Rusland gepubliceerd? Indien niet het geval, dan is dit bijzonder onhandig, want het is kritiek op een land dat o vrijwillig in een oorlog geraakt is en bovendien kan het als propaganda gebruikt worden door de agressor. Ongetwijfeld heeft deze mevrouw dit naar voren gebracht en desondanks heeft Amnestie besloten het rapport toch te publiceren. Ik begrijp wel waarom ze opgestapt is. Het gaat er niet om of de inhoud van het rapport correct en terecht is, het gaat namelijk ook om de gevolgen van de publicatie.

6 respect 04-08-2022 20:39 op
@Patnl: Dat de (veer)kracht van de natuur veel groter is dan de invloed die de mens zou kunnen hebben op klimaatverandering. De mens heeft namelijk niets gedaan of kunnen doen die dit soort enorme verschillen in zo'n korte tijd kunnen verantwoorden. Absoluut onmogelijk. Het is simpelweg de natuur. Mocht u denken dat het anders is, dan hoor ik graag uw verklaring.