NUjijStats voor Jan_Bavel

4,033

Respect

Respect/dag 3.58
Respect/reactie 3.81

1,058

Reacties

Reacties/dag 0.94
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 29-06-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 27-07-2021 13:57 op
@Tsjeard: 20 km per liter klopt wel voor een moderne diesel, maar zeker niet voor een benzine auto. Tenzij het een hybride is. (zonder stekker)

2 respect 27-07-2021 13:48 op
@Maxomanio: klopt wat je schrijft. Nog maximaal 8 jaar en 5 maanden.

1 respect 24-07-2021 13:10 op
@Goliath: hoezo "hun inkomen groeit niet meer".? AOW stijgt 2x per jaar en de goede pensioenfondsen (ja, die zijn er nog) verhogen hun uitkering ook hoor. APB is helaas een ander verhaal. Jammer dat je niet kunt kiezen om daar weg te gaan.

16 respect 24-07-2021 13:03 op
Ik dacht dat het juist goed gaat met rendement halen. De AEX staat op het hoogste punt ooit. Gelukkig zijn er ook nog steeds goede pensioenfondsen. Mijn fonds heeft nu een dekkingsgraad van 125% en dat houdt in dat er niet gekort, maar juist verhoogd èn ook geïndexeerd gaat worden. Jammer dat we ons eigen pensioenfonds niet mogen kiezen. Bij een autoverzekering is die keuze er wel; nu de pensioenfondsen nog.

8 respect 22-07-2021 17:47 op
@Joost: "Snap niet helemaal waarom hier NL belastinggeld en uren aan worden verwaarloosd." Dat staat toch echt in het verhaaltje hoor. "Er zou nieuwe informatie zijn binnengekomen, waardoor besloten is om een eigen onderzoek op te starten. Volgens RTL Nieuws is er voldoende rechtsgrond voor een onderzoek, omdat de verdachten van de mishandeling Nederlands zijn." Natuurlijk moet het recht z'n beloop hebben. Gelukkig zijn Spanje en Nederland beide landen met goede rechters, dus alles komt zeker goed. Dit dit wel wat belastinggeld kost past gewoon in een goede rechtstaat.

1 respect 21-07-2021 14:30 op
@Richard: "Gelukkig hebben we nu 1 standaard; usbC (de eigenwijze iphone daargelaten)". Zelfs die is inmiddels (eindelijk) ook om.

11 respect 21-07-2021 11:22 op
@Stefanvb: "De parkeerruimte in Nederland is schaars. Dus graag alleen laadpalen voor alle merken!" Prima voorstel, maar dat is nu toch al zo? Een snellader (van welk merk dan ook) is geen parkeerplaats. Zo mag je ook niet parkeren bij een benzinepomp.

4 respect 20-07-2021 17:58 op
Natuurlijk is milieu belangrijk. Maar "het verbod op het verstoren van de beschermde rugstreeppad en zandhagedis en vernielen van de rust- en voortplantingsplaatsen." als argument gebruiken gaat wel wat ver. Vaak geldt "de 20 80 regel". 20% veroorzaakt 80% ellende. Pak eens vliegverkeer aan, dat zet tenminste zoden aan de dijk.

3 respect 20-07-2021 14:16 op
@Erwin: 1. "LPG een rest product?" Antwoord: Ja. Als het niet wordt gebruikt als brandstof in een auto, dan wordt het afgefakkeld. 2. "Waterstof gaat geproduceerd worden met schone windenergie." Dan moet je die windenergie (of zonne-energie) wel hebben. Als je waterstof produceert kun je die windenergie niet ergens anders voor gebruiken. Als je windenergie "over" hebt is het een ander verhaal, maar dat zal nog lang niet zo zijn. Waterstof gebruiken als autobrandstof blijft altijd energetisch zeer onrendabel in vergelijking met die energie in accu's stoppen. Waterstof heeft een zeer belovende toekomst in de industrie, bij staalproductie in hoogovens en vrachtvervoer, maar niet in personenauto's.

2 respect 19-07-2021 21:10 op
@Vasco: misschien ten overvloede, maar Reps is een afkorting voor Republikeinen. (de tegenhangers van de Dems)

1 respect 19-07-2021 17:29 op
@Rene: het klopt dat nieuwe techniek eerst duur is en later in prijs daalt. Ook in de verre toekomst met veel betere zonnepanelen zal een zonneauto nooit kunnen concurreren in prijs met een auto zonder die panelen. Als accu's tegen die tijd in 1 minuut vol zijn vervalt gewoon het nut van zonnepanelen "meezeulen" terwijl ze op een dak veel meer opleveren. Toch ben ik voorstander van dit concept en onderzoek kan zeker nut opleveren voor toekomstige projecten.

1 respect 19-07-2021 13:58 op
@Mmarre: klopt dat die 38 km per dag voor veel mensen voldoende is. Je praat dan over de zomermaanden. In de wintermaanden is het maar 5 km per dag. Verder heb je natuurlijk ook gelijk dat het een interessant project is.

6 respect 19-07-2021 13:47 op
@Jack: de Lightyear one rijdt gewoon op stroom die uit accu's komt. Die accu's worden opgeladen via een stekker en een heel klein beetje ook door zonnepanelen. Dus als hij lang in de zon staat kun je elke dag een klein stukje gratis rijden. Je moet dan wel even € 150.000,- investeren. Het blijft een mooi onderzoek project waar geen grote markt voor is.

4 respect 19-07-2021 13:43 op
@Walter: hij wordt 5x duurder. (€ 150.000,-) Overigens, BPM is toch niet van invloed op de productielocatie?

5 respect 17-07-2021 17:20 op
@Royco: nou èn? Zou je op zo'n manier winnaar willen worden? Maar je hebt wel gelijk dat van elke actie die je doet je de gevolgen moet dragen.

1 respect 15-07-2021 15:30 op
@foxmalden: zelf vind ik hoogspanningsmasten veel lelijker dan windmolens, maar verder heb je wel helemaal gelijk. Beetje raar om windmolens te plaatsen en al die opgewerkte energie direct weer in een datacentrum stoppen. Als datacentra "de volle mep" moeten betalen komen ze niet naar Nederland. Dan is uiteindelijk iedereen tevreden.

1 respect 15-07-2021 14:20 op
@adriaanS: klopt wat je schrijft. Misschien gaat dat hun stemgedrag in de toekomst wijzigen. Tot nog toe zijn die idiote wetten daar wel democratisch tot stand gekomen.

4 respect 14-07-2021 12:28 op
@Treurig: zo moeilijk is dat niet hoor. Als je z'n telefoon uitleest kun je zien hoe lang hij "niet aan het opletten was". Appen onder het rijden mag nog steeds, maar een telefoon in je hand houden mag niet. Met veel carkits kun je bellen, maar met niet allemaal kun je appen. Als je dan toch wilt appen zijn er maar een paar mogelijkheden: 1. niet appen zolang je nog rijdt. (het beste) 2. appen met een goede carkit. (het één na beste) 3. appen met je telefoon in je hand. (het slechtste en meest gebruikte)

1 respect 09-07-2021 15:21 op
@Ferry: 1:20 in een E220D TDI kan best wel kloppen, maar de wegenbelasting voor een diesel is ook veel meer en alleen veelrijders halen dat er uit. Als je 15.000 km per jaar rijd is er op dit moment niets voordeliger dan een hybride zonder stekker. (voor een particulier) Als je 1 op 21 voor een hybride "niet zo zuinig vindt" kan ik alleen maar zeggen dat een vergelijkbare ICE duurder is in aanschaf en ook nog eens meer verbruikt. Maar inderdaad zijn de stroomkosten voor een BEV lager (als je tenminste niet bij een snellader tankt), maar de meerprijs voor een BEV is er dan ook naar. Voordelig voor veelrijders en leaserijders, maar niet voor de gemiddelde particulier die max. 15.000 per jaar rijdt en niet meer heeft dan € 30.000,- (en toch luxe Lexus wil rijden)

3 respect 09-07-2021 14:50 op
@hutspot: ik snap dat hybride na 2030 niet meer (nieuw) verkocht mag worden. Als ik nu gemiddeld 1 op 21 rij (zonder stekker) ben ik toch veel zuiniger dan een vergelijkbare ICE auto en ook veel voordeliger. Wat is er dan mis mee? Dat de toekomst EV is hoeft niet ter discussie te staan.

1 respect 09-07-2021 14:30 op
@Mike: ik twijfel niet aan jouw rekensom hoor. 20.000,- bespaard in 5 jaar is prima. Wat kost een ICE auto nieuw met vergelijkbare afmetingen en luxe niveau? Het blijft gewoon erg veel geld en voor een particulier is het op dit moment voordeliger om een hybride te kopen. Zeker als je geen 40.000 km per jaar rijdt en dat zijn er toch velen die dat niet halen. Voor een leaserijder is het natuurlijk een heel ander verhaal. Dan is EV gewoon het voordeligst.

5 respect 09-07-2021 14:17 op
@Rini: Nee, het budget model moet nog komen. Model Y is gewoon een model 3 met hoge instap.

3 respect 09-07-2021 14:16 op
Tesla model Y is vast wel een prima auto. dat mag ook wel voor dat geld. Als ik als particulier niet meer wil/kan besteden dan 30.000,- en luxe en voordelig wil rijden, dan blijft alleen een hybride als optie over. Een ICE en een EV zijn bij gelijke afmetingen en luxe niveau gewoon duurder. Tot nog toe is EV rijden vooral voordelig voor leaserijders. Natuurlijk zijn er ook wel particulieren die een auto van 65.000,- kopen (of 165.000,-) maar voor Jan Modaal is een EV nog toekomst muziek. Over een paar jaar is dat vast wel anders. (maar nu nog niet)

3 respect 08-07-2021 18:12 op
@hutspot: wat is er mis met hybride? Ik rij nu 1 op 21 gemiddeld en dat kan een elektrische auto bij een snellader niet voordeliger. Ik geloof wel dat elektrische auto's de toekomst hebben, maar tot nog toe is het alleen voordelig voor lease-rijders.

2 respect 08-07-2021 18:07 op
@martin: misschien heb je gelijk, maar dan blijft het gewoon bij een enkeling die tegen grof geld persé z'n brandstofauto wil importeren. Zelf heb ik een oldtimer van slechts 56 jaar oud en die zal door mijn kinderen (en kleinkinderen) ook nog wel 50 jaar blijven rijden.