NUjijStats voor Just_Mike

5,091

Respect

Respect/dag 2.66
Respect/reactie 3.21

1,585

Reacties

Reacties/dag 0.83
Meeste reacties op 1 dag 31
Gestart op 19-01-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

15 respect 26-11-2022 10:42 op
Tja.. de winst is al binnen… en nieuwe alternatieve onwaarheden gaan moeilijk geld opbrengen zonder bankrekening. Kennelijk zien andere banken er ook geen brood in.. Vreemd verhaal.. de koe is gewoon gemolken en geeft nu toch geen melk meer, dus dan maar naar de slacht.

0 respect 26-11-2022 10:38 op
Ff nadenken.. afhalen gaat gewoon in disposables.

1 respect 26-11-2022 10:36 op
Kreeg deze zomer in FR ineens mn koffie in een afwasbare beker. Dronk lekker, niet te heet en veel steviger. Ben alleen bang dat die dingen hier in NL gaan verdwijnen.. moet dus een chip in om naar buiten wandelen te voorkomen. Is verder een prima alternatief wanneer de afwas ook neutraal wordt gedaan uiteraard. Belachelijk hoeveel afval die handel produceert op een dag.

0 respect 25-11-2022 20:32 op
Je bedoelt voor de export ? Of denk je dat we hongersnood gaan lijden wanneer de boer een eerlijkere prijs krijgt voor een eerlijker produkt voor de interne markt wanneer de aandeelhouders van de grootgrutters iets minder rendement hebben ?

2 respect 25-11-2022 20:30 op
Mocht een keer tijd worden.. eindelijk is duidelijke taal.. men wilde weten waar aan toe te zijn.. wel nu weet men het. Goed dat dit nu eens duidelijk is.

1 respect 25-11-2022 20:29 op
Lokale stikstof depositie heeft niets met Europabreed te maken.. het probleem is hier, de schade is hier, de oplossing ligt dus hier.

0 respect 20-11-2022 16:28 op
Pa, Daar heb je een punt, maar het is een utopie te denken dat je het kunt tegenhouden. Daarnaast is er een zekere afhankelijkheid van bijvoorbeeld zoekmachines wanneer je uberhaupt iets wilt vinden.

0 respect 20-11-2022 16:27 op
Gaat er gewoon om dat je een zoekmachine die je vaak gebruikt zelf moet kunnen vertellen welke bronnen je persé niet wilt zien. Zo kan je bijvoorbeeld permanent alle twitter resultaten laten negeren, ongeacht de inhoud, wanneer je twitter wilt boycotten. Hetzelfde geldt voor veel andere sites die te vaak en ongewenst je resultaten bevuilen. Het principe van een Nee/Nee sticker op je zoekmachine. Wanneer twitter een foute eigenaar krijgt, of facebook te veel onzin oplevert of je van een bepaalde shop nooit meer resultaten wilt zien door een slechte ervaring, moet je dat zonder al te veel syntax in de zoekopdracht gewoon permanent kunnen instellen.

4 respect 20-11-2022 14:30 op
Misschien wordt het tijd dan wij onze grote vriend Google eens gaan benaderen om zoekresultaten vooraf te filteren op bron. Dit zodat alle resultaten van bijvoorbeeld Twitter of Facebook desgewenst automatisch worden weggelaten. Het gebruik van zo een filter is dan een mooie maat voor hoe mensen er in staan.

0 respect 20-11-2022 14:28 op
Student… daar zit een normaal mens ook niet op te wachten.. bepaalde virussen moet je uitbannen of dusdanig beperken dat het zich niet vermeerderd. Bij gevolg heb je er dan automatisch ook nagenoeg geen last meer van. Win win dus… Sta je dit soort ziektes toe zonder het een stroo breed in de weg te leggen dan wordt het eerst een golf, dan een epidemie en dan een pandemie waardoor iedereen er last van krijgt en systemen bezwijken. Dus wanneer je alles wilt lezen en zelf wilt beoordelen moet je moderator worden.. er zijn in een aantal lage lonen landen voldoende mensen die psychische problemen hebben aan modereren voor bijvoorbeeld Tiktok. Het is maar waar je je carrièrekansen ziet.

16 respect 20-11-2022 14:19 op
Mooi man.. zo kunnen de mislukkingen van deze wereldsamenleving elkaar goed vinden om hun gedachtengoed te versterken en bevestigd te kringen zonder dat de rest het door heeft. Wat een vooruitgang.. de groep zal gaan aanwassen en de problemen en overlast van extreem rechts wordt zo alleen maar groter. Misschien moet musk eens aan de kant worden geschoven.. of de overheid moet de boel op slot zetten. Jammer van die miljarden, dan maar einde twitter.. de originele bedenkers kunnen wel een twitter 3.0 oprichten.. backup terugzetten, nieuw logootje en over 2 weken draait de boel weer.

3 respect 20-11-2022 14:07 op
Olieproducerende landen krijg je alleen maar mee door te stoppen met hun product te kopen.. ik zie dan ook het probleem niet. Oa opec zal altijd tegen blijven werken, want anders moeten die jongens echt gaan werken voor de kost.

0 respect 17-11-2022 21:59 op
Erix… Lijkt me een toetsbare reden. Ik stel niet dat je moeders moet laten overlijden wanneer zij dat niet willen om een kind (misschien) te kunnen sparen. Dus geen frustratie op dat punt. Die artsen moeten kiezen tussen helpen of 4 jaar cel riskeren.. dat is zeer krom en lijkt nu te veranderen.. tot die tijd is de afweging aan de arts. Jij zult ongetwijfeld iemand willen helpen, maar 4 jaar zitten ? Woe had je in die 4 jaar nog meer kunnen helpen ? Enfin.. zo voor de hand liggend is de beslissing niet.

0 respect 17-11-2022 21:41 op
Anticonceptie is natuurlijk niet 100% waterdicht… maar dat is een risiko dat je bewust neemt… net als de kans op breuk van elastiek bij bungee jumpen of een crash van een vliegtuig waar je “toevallig” in zit. Daar accepteert men de risico’s wel, omdat je er achteraf toch niets meer aan kunt doen. Een pil of (hormoonvrije) spiraal icm een condoom geeft toch wel een hele kleine kans.. de straat oversteken is een groter risiko. Mbt mannen en zwanger heb je helemaal gelijk.. maar dat komt vooral ook door het feit dat mannen niet aan de gevolgen komen te hangen. Dat zou moeten veranderen. Ok zelf opvoeden, of betalen voor de opvoeding door de moeder of bijdragen aan het adoptieprincipe. Ze komen er nu veel te makkelijk mee weg.. met dna onderzoek waar mogelijk gewoon plukken die gasten.. billen branden.. blaren zitten.. of zoals meatloaf al zei.. praying foe the end of times.

2 respect 17-11-2022 08:31 op
Volgens deze redenatie kan de ene partner de andere ook mishandelen of doodslaan.. ze zijn immers zelf verantwoordelijk voor de gevolgen. Waarom wel proberen om slachtoffers van huishoudelijk geweld te helpen dan ? Omdat ze kunnen praten ? Babies mogen niet moshandeld worden en worden beschermd door de wet.. zelfs de hond van de buren of de zwaan in de sloot of de vleermuis in de spouwmuur is beschermd door wetten. Een abortusdiscussie is niet altijd zwart of wit.. maar wat jij stelt is te recht door de bocht. Beide ouders verantwoordelijk maken voor de (kosten van) opvoeding is zeker een dingetje.. DNA Onderzoek is ideaal om vaders aan hun verantwoordelijkheid te houden.. verantwoordelijkheid is iets waar iedereen tegenwoordig op heel veel vlakken erg makkelijk onderuit komt.. zelfs tot het punt dat men van mening is dat ze er recht op hebben verantwoordelijkheid te ontlopen.

2 respect 17-11-2022 08:25 op
Kroeg.. Je hebt daars deel gelijk in, maar zo kan je een dief of moordenaar ook zn gang laten gaan. Daartegen is het faciliteren van een inbraak of er op toegerust gereedschap maken en verkopen ook strafbaar (in die zin). Neemt niet weg dat mensen zelf verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun keuzes. In die zin kan je een zwangerschap ook gewoon uitdragen en laten adopteren. Dat is ook gewoon een gevolg. Er is dan echter de angst voor en de kans op hechting aan het pasgeboren kind.. en dan loslaten doet pijn. Pijn voorkomen heeft dan de voorkeur voor de meeste mensen. Dit terwijl men vooraf na had moeten denken over oorzaak/gevolg. Incidenten uitgesloten natuurlijk.

7 respect 17-11-2022 08:19 op
Los van incidenten die je toetsbaar kan maken zijn zwangerschappen prima te voorkomen in deze tijd, dit in tegenstelling tot de middeleeuwen. Er valt ook iets te zeggen voor verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag. Stom dronken of high de koffer in duiken en er maar op vertrouwen dat de pil zn werk wel doet is ook gewoon russische roulette. Stom gedrag heeft gevolgen en die kan je ook gewoon dragen in plaats van er je kop voor in het zand steken. Dat kweekt karakter in een tijd waar hele volksstammen depressief of agressief worden wanneer ze een paar weken niet uit kunnen. Dat heeft niets (meer) met religie te maken maar met het waanidee dat het hele leven maakbaar is. Daarnaast kunnen vaders tegenwoordig prima worden vastgesteld en zo (financieel) verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen. Wanneer dat eens goed van de grond komt gaat men misschien een nadenken voordat ze hem onbeschermd ergens inhangen.

0 respect 11-11-2022 09:28 op
Andr.. die onafhankelijkheid zal maar tijdelijk zijn.. en afhankelijkheid van Quatar heeft dezelfde implicaties dan bij Saoudi Arabie.. een fout regime dat draait op wat er uit de grond komt tot het op is. De kachel moet echter ook branden.. en bij voorkeur niet op LNG. Dus moet een eventuele compensatie voor dure energie naar de minima en moet er voor corporaties een financiële stimulans komen om hun woningen te verduurzamen. Voor de mensen met iets meer geld, lees: voor mensen die kunnen kiezen maar luxe belangrijker vinden, moet de stimulans zitten in steeds maar duurder wordende energie… gewoon betalen wat het echt kost, incl co2 compensatie.. de hele mikmak… voor die tijd wel even een houtstook verbod optuigen.. nu stoken mensen de schutting op.

17 respect 08-11-2022 21:34 op
Iedereen weet dat die gasten zo zijn… iedereen in collectief verontwaardigd. Los van hun kijk op LHBTI enz.. is de manier waarop ze werkers uitbuiten en de dood in jagen nog erger. Maar geen nood.. straks is iedereen het vergeten en zot het halve land weer voor de TV wedstrijden te volgen… Deels mogelijk door het niveau van bepaalde voetballiefhebbers en deels door egoisme. Zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.

2 respect 06-11-2022 15:26 op
Dat samenwerken zou wel moeten… niet persé met geld.. wel met investeringen en een economie die bijvoorbeeld vooral produceert als de zon schijnt. We moeten die gasten helpen de chinezen zo veel mogelijk buiten de deur te houden die nu al grote delen officieus in beheer hebben in ruil voor investeringen. Doen we dit niet, dan gaat Afrika naar China en gaan machtsevenwichten pas echt verschuiven. Kennis uit europa en vs plaatsen in afrikaanse landen.. daar zorgen voor duurzame produktie en stabiliteit en inkomen voor de bevolking. Uiteindelijk kiezen ze dan vanzelf voor een niet corrupte regering. Pacht grote delen van het land… voor zeg 100 jaar.. investeer en zorg voor werkgelegenheid lokale bevolking.. verplaats steeds meer productie van china en india naar Afrika. Nu wordt er bv produktie verschoven van taiwan en china naar India.. een ander land met lak aan de aarde…

8 respect 05-11-2022 17:20 op
Wat een onzin weer.. stroomgebruik door internet kan je prima compenseren met bv zonnepanelen en afname windenergie.. daarnaast heeft internet een zeer belangrijke rol in betalingsverkeer, veiligheid, informatievoorziening, sociale contacten en dergelijk. Geen reden natuurlijk om dit niet te vergroenen. Alleen met een piloot in een privéjet is botweg te decadent met een onevenredig grote impact door mensen die door hun omhooggevallen leefstijl toch al bovengemiddeld vervuilend zijn.

0 respect 05-11-2022 16:30 op
Ja… vervuiling van 1 activist is zeker bij benadering even groot als iemand die regelmatig een privéjet vliegt. Komt niet eens in de buurt man. Ze hebben gelijk.. allemaal veranderen, allemaal betalen, allemaal gedrag aanpassen is noodzaak.. ook verwende jongetjes en meisjes met speelgoedvliegtuigjes. Dit was een net protest.. Ik zou me er eerder druk over maken hoe mensen kennelijk zo makkelijk bij die vliegtuigen in de buurt kunnen komen.. lijkt me op zn minst een beveiligingsdingetje.

10 respect 05-11-2022 09:50 op
Wie heeft het over een monopoly ? Ten eerste is er uiteindelijk maar een absolute waarheid. Dat de meest gangbare meningen hier nog naast zitten is logisch, want dat absolute weet niemand. Zaken die echter volgens afgesproken methodes als waar of onwaar worden aanvaard staan vast tot het tegendeel is bewezen. Dus kom met bewijs en je hebt weer een discussie. Dan is er nog het verschil tussen meningen en oproepen tot haat, geweld, mensen valselijk beschuldigen (zoals icke) en een mening toegedaan zijn. Ik kan nu beweren dat iemand de bevolking stiekem vergiftigd met gemalen gifklieren van marsmannetjes en dat dit stiekum gemengd met gedroogd water door je eten wordt gedaan, maar dan heb ik mezelf al op 2 punten belachelijk gemaakt. Oproepen om daar tegen op te staan of op te treden zal dus tot weinig oproer leiden. Pak je echter mensen die dom genoeg zijn om dingen te geloven op basis van praatjes of status van de verteller of niet controleren dan is er ineens een effect.

24 respect 05-11-2022 08:14 op
Nou.. dat is mooi geregeld dan… dat scheelt weer hoeveel per nederlander aan kosten en schade ? Bovendien toch al een zwakte bod van de organisatie. Ergens tegen willen demonstreren.. vervolgens een liegende onruststoker uitnodigen om de boel lekker op scherp te zetten, te provoceren en ellende te veroorzaken om vervolgens wanneer meneer niet “kan” komen de stekker er maar uit te trekken. Alsof het doel van de demonstratie ineens niet meer bestaat… dat slaat natuurlijk nergens op. Het geeft des te meer aan dat die club uit is op provocatie en onrust en feitelijk helemaal geen punt heeft of in ieder geval niet durft te maken zonder een missfit als de beoogde gastspreker. Kennelijk was Bid-edje ook niet in de gelegenheid het gat op te vullen en was er niemand anders beschikbaar om de boel lekker op te jutten. Mooi dat het niet door gaat.. en goed dat ze zich zo lekker laten kennen en zo makkelijk tegen laten houden.. kennelijk is het niet belangrijk of wordt er regen verwacht.

29 respect 05-11-2022 08:06 op
Wanneer je goed lees is dat niet wat ik zeg. En wat jij noemt heeft tot gevolg dat de hardste schreeuwers het grootste platform krijgen waardoor “meningen” verschuiven. Een mening is geen probleem, een mening die gebaseerd is op bron data die pertinent onjuist is, is dat wel. Daar ligt een gevaar, of je dat nu leuk vind of niet, accepteert of niet.. dat is iets wat de meerderheid simpelweg niet wil.. een dergelijk medium is dus ongewenst. Daarom zal moderation altijd nodig zijn.. evenals leefregels en wetgeving.