NUjijStats voor Karlos

837

Respect

Respect/dag 0.38
Respect/reactie 5.85

143

Reacties

Reacties/dag 0.07
Meeste reacties op 1 dag 7
Gestart op 25-04-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

24 respect 26-11-2022 12:37 op
Ik hoop dat Pavel en zijn familie snel hun weg vinden en weer een leven kunnen opbouwen. Hij is erg dankbaar. Leef maar met 3 man op 14 m2. En ja daar hebben ze niets, maar het zijn en blijven allemaal wel mensen! Mensen die tegen zo een regime zijn en niets met deze misdaden te maken willen hebben. Laten we hopen dat we altijd als land deze mogelijkheid kunnen blijven bieden naar mensen die het echt nodig hebben. De wereld staat kort voor een grote oorlog een wellicht een allesvernietigende. Laten we hopen dat dit niet zover komt.

12 respect 26-11-2022 12:32 op
@Senoria, nou dan lees je toch echt verkeerd hoor. Hij zegt dat hij juist heel erg tevreden is en begrijpt dat het lang duurt. Is het zo lastig voor sommige mensen om zich in anderen te verplaatsen? Ik vraag me oprecht af waarom we als mens zo afgestompt zijn voor emotie! Waarom zou hij ons land uitkiezen? Omdat Nederland bekend staat als een van de betere democratieën? Het is toch logisch dat je als mens het beste wilt voor jezelf en familie? Als je leven niet veilig is en je huis is al een keer in brand gestoken omdat je een andere mening hebt welke een normale mening is dan bekijk je zaken toch wel even anders hoor!

15 respect 26-11-2022 12:27 op
Gelukkig zijn die er! In WO2 had je ook Duitsers die tegen het regime waren en vluchten omdat ze het niet eens waren met snormans. Of vind je dat dienstweigeraars per definitie fout zijn? Hij is moedig dat hij dit doet. In Rusland heb je geen vrijheid en opstand betekend onderdrukking en erger. Putin zit al zolang aan de macht. Eng gewoon. Ik hoop dat hij snel uitslag krijgt en hier kan wonen en werken. Vrijheid zou voor iedereen op aarde moeten bestaan. Als we dit soort mensen niet meer helpen dan weet ik het niet meer.

0 respect 17-11-2022 14:27 op
Peter888, B klopt niet wat je zegt! Als Perez op P18 eindigd en Leclerc P10 was Perez 2e. Ook als Perez en Charles beide uitvallen had Perez P2. Dus je stelling is fout en precies het punt waar het om gaat. Max zegt te helpen als het nodig is, hoe vraag ik me af? Achter Perez rijden en zijn wagen duwen? Max heeft door zijn egoïstische ingrijpen nu gezorgd dat RB en 2e plaats kan missen als Perez pech heeft. C: maakt totaal niet uit. Want het gaat erom dat RBR wil dat ze 2e worden, en alle 1000 mensen die werken. Het gaat hier niet om of het wel of niet verdiend is, dat bepaald Max niet, maar het team die hem betaald. De haat online is natuurlijk absurd en mag niet getolereerd worden naar welke coureur of persoon dan ook.

1 respect 17-11-2022 14:22 op
Het staat toch helemaal los of Perez dit wel of niet verdiend? Het gaat dat RBR beide coureurs op P1 en 2 in het Wk als eindstand wil zien. Is ze nog niet eerder gelukt. Max heeft gewoon een teamorder genegeerd. En achteraf praat RB het goed, maar we weten dat het gewoon niet klopt. Max denkt soms boven het team te staan. Dat had hij niet moeten doen. Dat mensen hem dan massaal afvallen begrijp ik. Dat ze hem bedriegen niet, want dat kan gewoon niet. Tegenwoordig denken mensen online alles te kunnen zeggen. Tijd voor ingrijpen, wetgeving en handhaving, Het moet stoppen met de online haat. Het neemt grenzeloze vormen aan.

3 respect 17-11-2022 14:16 op
Wat Max deed vond ik persoonlijk slecht. Hij was overigens al een paar ronden voor het eind geïnformeerd maar gaf geen antwoord. En in de laatste ronde vroeg zijn engineer nog een aantal malen laat hem voorbij. Max deed dit niet, vermoedelijk met Monaco te maken. Hij had toen gewoon niet moeilijk moeten doen en heeft zichzelf hiermee niet populair gemaakt en voor mij zakt hij als mens wel wat in waarde. Echter wat er daarna allemaal gebeurt gaat nergens over. Online wordt het allemaal steeds erger. Mensen kunnen zich niet beheersen en zijn om niets al helemaal van de kook. Goed dat Nu.nl een moderatiesysteem heeft. Ik denk dat mensen die zware bedreigingen maken online opgespoord moeten worden en op cursus. Blijkt dat mensen echt wat plannen straffen en je krijgt een paar waarschuwingen en dan ben je de klos. Je kan niet alles zomaar neerzetten wat je denkt. Andere mensen lezen en gaan erop in. Tijd dat er wettelijk wat afgesproken wordt.

2 respect 16-11-2022 11:42 op
@Brousant, Een oorlog is niet eerlijk! Als ze zonder kernwapens zouden vechten zou de NAVO kunnen winnen, maar tegen welke prijs? Maar Rusland heeft de meeste kernwapens ter wereld. Wil je echt dat we die weg op gaan? Want stel dat we Rusland aanvallen en het gaat slecht voor ze zullen ze gewoon 1 zo een kernbom gooien op bv Oekraïne wat een globale kernoorlog kan starten. En dan? Dan is de wereld grotendeels verwoest met miljarden doden. Daar zit ik niet op te wachten, ik hoop u ook niet.

3 respect 16-11-2022 11:39 op
@James, Dat is het grote probleem. Rusland mag dan wel een oude krijgsmacht hebben die niet op kan tegen de USA of de NAVO maar tegen atoomwapens beginnen we niets. De Russen hebben de meeste van iedereen ,verspreid over heel Rusland. Er zijn er bij die zo groot en sterk zijn. Al zou 1% haar bestemming bereiken, zou dat nog ongeziene consequenties hebben. Dat is iets wat veel mensen voor het gemak maar overslaan. Het is geen Marvel film goed tegen slecht. Ik hoop dat ze blijven praten en echt aan tafel gaan. Want momenteel is het enkel wapens leveren aan hen en de Russen tegen Oekraïne. Dat is een impasse waar je gewoon niet zomaar uitkomt. Laten we hopen dat diplomatiek toch iets kan bewerkstelligen. Beter een slechte oplossing dan WO3 wat gewoon het meest verschrikkelijk is wat je maar kan wensen. Nee dank u.

5 respect 16-11-2022 11:33 op
Klopt, het is meer dat dit hopelijk gezien wordt al een mistake. De navo kan de oorlog in principe niet winnen tegen de Russen tenzij de ultieme prijs betaald wordt die niemand wilt. Een miljard of meer doden? Nee dank je! We weten allemaal wat die 2 bommen in Japan hebben veroorzaakt direct en indirect. En dat is in een tijdperk dat deze bommen nog niet zo sterk waren. De enige oplossing is in gesprek met beide partijen. Deze zal enkel verliezers kennen. Ik vind het verschrikkelijk wat daar gebeurt, maar ik wil mijn leven niet geven voor de Russen of anderen. Sorry.

14 respect 16-11-2022 11:28 op
Het is gewoon heel verstandig om niet gelijk met art 4 of 5 te dreigen. Hoe erg dit ook is. Het feit dat de Amerikanen terughoudend zijn heeft ook te maken dat ze weten dat Rusland niet als een kat in het nauw gedreven moet worden en zich zou wraken met kernwapens. Ik lees teveel mensen over de Navo moet ingrijpen en de Russen een lesje leren, maar dat is niet de juiste werkelijkheid. Hoewel Rusland in mijn ogen de hoofdschuldige is, heeft Oekraïne ook schuld. En het is altijd maar een politiek spel, waar 99,9% van de onschuldigen moeten voor boeten. De enige manier om dit op te lossen is echt aan tafel te gaan met de Russen en Oekraïne en de minst slechte oplossing nemen. Oekraïne zal de grootste verliezer zijn. Net zoals in Kosovo zal het delen van Oekraïne moeten opgeven. Alternatief is een hele lange oorlog, ingrijpen navo zou desastreus zijn. Het beste is dus het minst slechte te kiezen.

2 respect 01-11-2022 14:00 op
Precies...Imagine van Lennon bv. Niet te lastig te spelen maar een lyric die nog steeds voor iedereen aanspreekt.

4 respect 01-11-2022 13:28 op
Het is wel grappig dat jij mij beticht van agressief mijn punt te maken en mij verheven te voelen terwijl ik dat nergens in mijn post zeg. Ik geef enkel aan waarom IK denk dat het minder is en waarom het later in de vergetelheid zal raken dit soort artiesten en nummers. Ik speel zelf dus gitaar en ben daar helemaal niet echt goed in. Ik heb wel een goed muzikaal gehoor. Zo kan ik bv na 1 keer luisteren nagenoeg altijd direct iets naspelen. Ik baseer muziek anders dan veel mensen. En ik zeg niet dat mensen niet naar Taylor mogen luisteren of dat het om te walgen is. Ik zeg dat IK het bijzonder tegenvallend vind haar nummer. Dat komt ook omdat ik eerder werk van haar heb gehoord en ze live extreem matig is. Dat laatste is een feit en zijn talloze optredens te beluisteren die dat beamen. Een goede muzikant is live ook goed, zoals Freddy M bv was. En wat ik al aangeef. Deze muziek zal over 100 jaar niemand meer weten en luisteren, terwijl Queen over 1000 jaar nog steeds een iconische band zal zijn. Jammer dat je je dan zo aangevallen voelt terwijl ik niets zeg wat niet klopt.

2 respect 01-11-2022 13:18 op
Er is nog steeds muziek vandaag wat goed is maar naar verhouding vele minder. En weet je waarom dat is? Omdat het voor iedereen toegankelijk is. Iedereen kan muziek maken met hun pc als ze willen. Vroeger had je bands en vrienden waarmee je speelde en bestond internet en de laagdrempeligheid nog niet. En kijk maar naar nagenoeg alle top 1000 nummers zeker als ze ouder zijn het steeds meer "muziek" wordt in het algemeen. En daarmee bedoel ik muziek die uitdagend is om zelf te spelen. Als je bv gitaar speelt en je speelt een nummer die zo simpel is kan dat leuk zijn. Maar de echt mooie nummers zijn nagenoeg altijd technisch uitdagend. Dat geeft ook veel meer voldoening om dat te spelen en dat het dan eindelijk lukt te spelen. Ik luister ook naar Metal en Rock en eigenlijk naar nagenoeg alle muziek welke in ieder geval een moeilijkheidsgraad heeft om te spelen en gecomponeerd is. Iets wat simpel te spelen is kan op het moment goed en leuk zijn maar valt uiteindelijk na verloop van tijd nagenoeg altijd weg uitzonderingen daar gelaten. Enkel bv Led Zeppelin en de drummer met zijn speciale manier van een soort van vals en uit de maat drummen welke dan toch perfect past en zo lastig is te spelen. Dat is vernuft. Ik ben met anderen eens dat niet iedereen die technisch goed is zoals een Yngwie Malmsteen goede muziek maakt. Voor mij is hij persoonlijk zeer matig omdat het bij hem in het algemeen buiten de techniek niet veel meer overblijft. Als je dan BV een Carlos Santana neemt die weet met zijn gitaar zo mensen te betoveren als ze weten waar ze naar luisteren terwijl die technisch niet zo goed is als Yngwie. Voor mij moet het altijd beide bevatten. Als dat niet zo is kan het nog steeds leuk zijn voor af en toe naar te luisteren. Maar zo zal bv Blof welke ik van een Nederlandse band best aardig vind van tijd tot tijd totaal niet in verhouding staan met Santana bv. Maar alles van muziek is en blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Wel valt het te beoordelen hoe lastig iets te bespelen is. En iedereen mag mooi vinden wat ze mooi vinden. Feit is wel dat er nu weinig echte klassiekers worden gemaakt in verhouding tot vroeger zelf wanneer er nu veel meer muziek gemaakt wordt.

6 respect 01-11-2022 13:03 op
In 20 seconden kan ik heel veel ontcijferen omdat ik zelf ook muziek speel. Je kan stem, technisch vernuft maar ook originaliteit zo horen en beoordelen. Deze muziek luistert echt niemand meer over 50 jaar of zeg 100 jaar als iedereen van deze generaties weg zijn. Queen, Pink Floyd, Led Zeppelin enz zijn over 100 jaar nog net zo actueel als nu. En weet je waarom? Omdat het klassiekers zijn. Het is muziek met echte inhoud.

9 respect 01-11-2022 12:59 op
Jij en ik weten net zo goed dat dit album over 50 jaar buiten sporadisch door echt niemand meer beluisterd wordt. Als je denkt van wel zit je er echt naast. Originaliteit betekent niet dat het goed is of waard om te bekijken of luisteren. En ja je kan in 20 seconden al een goed oordeel vellen over een nummer want ik luisteren even intro skip naar het midden en dan wat verder. De beat zegt alles. Dit soort nummer is voor nu en over 50 jaar is het nietszeggende slechte muziek, waarbij de volgens jou elke malloot die Stairway kan spelen( knap dat elke malloot dat kan!) over 100 jaar nog steeds een klassieker is. Ik durf je te garanderen dat geen enkel nummer van dit album een klassieker zal worden. En daar gaat het om. Iets wat erg goed is wordt vanzelf een klassieker! Dus mijn argumenten slaan beslist kant en wal!

3 respect 01-11-2022 12:52 op
De vraag is hoe is het tot stand gekomen? Ik vind dit geen prestatie. Als je bv de band Queen, Led Zeppelin , Pink Floyd even erbij haalt zijn die gewoon alle 3 vele malen beter in elk opzicht. Stem, hoe de muziek is gecomponeerd en technische vaardigheden en bv live optredens kan je dat totaal niet vergelijken met dit wat over 20 jaar niemand meer herinnerd en luistert terwijl oa de band die ik opnoem over 1000 jaar nog steeds geweldig zullen zijn. Dit is net als rap en dat soort muziek, muziek wat echt een korte houdbaarheidsdatum heeft op een aantal uitzonderingen na. Het zegt ook veel over het luisterend publiek. Als ik soms langere ritten in de auto heb, probeer ik wel de radio te luisteren, maar dat lukt me nooit langer dan een half uur omdat ik dan zo mezelf erger aan de muziek dat ik weer mijn eigen muziek draai. Maar goed, iedereen zijn eigen ding. Ik zeg niet dat mensen dit niet mooi kunnen of mogen vinden. Ik speel zelf wat gitaar en luister graag hoe iets van muziek gecomponeerd wordt. Dit valt bij mij niet in de categorie kwaliteit en vernuft maar erg commercieel om nu geld te pakken. En dat mag. Je hoeft geen Miles Davis , Dizzy Gillespie, Rachmaninov, Pink Floyd enz te zijn. Maar als je verstand van muziek hebt weet je wel wat veel moeilijker is te bespelen en te componeren. Dat laatste geeft natuurlijk niet de garantie dat het dan goed is. Voor mij is echt muziek ook echte muziek waar veel hart en ziel in zit in elk opzicht en welke geen verloopdatum hebben, itt tot deze muziek die dat wel heeft. Voor mij valt dit in de categorie oa met house muziek. Zo iets van als je niet muzikaal bent kan je nog altijd muziek maken. En daar is niets mis mee.

13 respect 01-11-2022 12:39 op
Hoewel dat men zegt dat over muzieksmaak te twisten valt is het wel mogelijk om bv een moeilijkheidsgraad aan iets te leggen van het te bespelen nummer. Zo is Jazz en klassiek veel meer echte muziek dan een Taylor nummer. Het zegt ook veel over hoe mensen nu muziek ervaren en vroeger. De drempel is zo laag om muziek te ontvangen je hoeft er niets meer voor te doen. Ik heb even ongeveer 20 seconden geluisterd naar zogenaamd het beste nummer, maar het valt bijzonder tegen. Waarom zij op nr 1 tm 10 staat? Geen idee...mensen allemaal verschrikkelijk muzieksmaak? Of doorgestoken kaart? Dit soort nummers zijn over 50 jaar bij niemand meer bekend en worden nooit meer afgespeeld, waar bij Wish you were here, American pie(Don McLean) Stairway to heaven enz over 1000 jaar nog een hit zullen zijn. Waarom? Omdat dit echt gecomponeerde muziek is en niet zo een slap aftreksel wat je nu weer hoort. Iedereen zijn ding maar sommige zaken waren "vroeger" echt beter.

17 respect 14-10-2022 20:44 op
Rust zacht! Hij was in de Potter films geweldig, erg van genoten.

4 respect 09-10-2022 14:32 op
Redactie: Perez kan niet meer op gelijke hoogte komen. Er zijn namelijk nog maar 4 races en 1 sprintrace. In de sprintrace heb je enkel maximaal 8 punten te winnen en er is geen punt voor snelste ronde. Dan heb je nog 4 races waarin maximaal 26 punten per race te winnen is. 25 + 1 voor snelste ronde. Dus 104 voor de 4 races met 4x snelste ronde en 8 voor de sprintrace wat dus maximaal 112 punten is. Perez kan dus niet meer op gelijke hoogte komen. En Max meer dan dik verdiend WK voor de 2e op rij. En mogen er nog vele volgen!

1 respect 28-09-2022 11:47 op
We kunnen nu wel 1 ding constateren dat deze pijplijnen hoogstwaarschijnlijk niet meer gebruikt gaan worden met als reden onbetrouwbaar. Als je objectief naar het geheel kijkt zou Oekraïne het meeste baat erbij hebben met deze pijp kapot om Europa nog meer in de oorlog te betrekken en dan de Amerikanen die nu al heel duur gas via de zee vervoeren. De Russen hadden deze pijp al dichtgedraaid en meet alle sancties wilde de USA ook dat men geen gas gebruikt uit Rusland. De Russen zelf hebben nog steeds baat bij deze lijn omdat ze gas aan hoge prijzen kunnen exporteren in deze oorlog en het nog altijd een bron van inkomsten is. Klanten moesten al in de Russische Roebel betalen om nog steeds gas te krijgen omdat ze van het internationale bankenstelsel zijn afgesloten. We kunnen natuurlijk niets uitsluiten, ook de Russen kunnen het gedaan hebben, maar heel veel logica zit daar niet in. Want ze hebben al een klep in Rusland die dicht zat.

3 respect 14-09-2022 22:02 op
U denkt dat tieners überhaupt achter deze maatregels stonden? Getoonde cijfers en werkelijke zullen echt schelen zeker op jonge leeftijd. Geloof maar dat het overgrote deel dit niet wilde. Het waren juist de jongeren die de regels aan hun laars lapte.

0 respect 03-09-2022 13:30 op
Ten eerste gecondoleerd voor de families en vrienden van de slachtoffers. Wat een enorm drama. Zeker als je hoort dat het dus op een 50 weg is! Indien zou blijken dat degene die vast zit daadwerkelijk roekeloos en hard gereden zou hebben mag daar wat mij betreft de juiste straf voor volgen. Het wordt tijd dat mensen gaan realiseren dat in een auto rijden een privilege is en je met een moordwapen rondrijdt als je niet weet waarmee je bezig bent. Enorm droevig voor de familie waar moeder en 2 kinderen het niet meer kunnen navertellen.

0 respect 31-08-2022 18:59 op
Ik noem idd levensbehoefte. Daarin zijn water en licht gewoon een levensbehoefte! Ik zeg niet dat alles van vrije markt slecht is, maar kapitaal wordt steeds sterker van de rijken. Het is geen toeval dat er in de 2 jaren covid een record aantal miljardairs zijn bijgekomen. We hebben voldoende gas die we zelf exporteren en dan duur inkopen? We hebben zat windparken en vele mensen zonnepanelen maar daar gaan we flink op salderen? Dat men bv elektronica ed duurder maakt daar heb ik geen problemen mee, dat is een luxe. Maar jezelf wassen dus niet of zorgen dat je niet van de kou omkomt. Zelf ben ik heel zuinig met gas met minder dan 500 m3 per jaar maar het is schandalig dat dit zonder contract al 2000€ zou kosten. Dit soort zaken moeten gewoon door de overheid aan banden gelegd worden. Net zoals een Amerikaan was veroordeeld die medicijnpatent opkocht en opeens absurde prijzen vroeg omdat het "levens red"

2 respect 31-08-2022 16:04 op
Daar ligt het probleem gewoon idd. Men moet niet degene die in de bijstand zitten(Wel die misbruik maken) aanpakken maar ze moeten zorgen dat werken weer eerlijker wordt en de verhoudingen niet zo scheef zijn. Wat mij betreft zou iemand zoals U gewoon dezelfde voordelen moeten hebben qua energiebeleid en andere toeslagen. Pas als mensen een goede levensstandaard hebben zou het omlaag moeten gaan. Ik ben 15 jaar getrouwd geweest en werkte voltijd en mijn ex ook veel uren en moesten zoveel afdragen dat het gewoon niet evenredig was. Daar moet gewoon verandering in komen. Wellicht naar het Scandinavisch model van een basis inkomen voor iedereen. Dat zou veel eerlijker zijn en een veel geld besparen die weer gebruikt kan worden voor mensen net boven het minimum.

13 respect 31-08-2022 15:59 op
En zo gaat het steeds verder uit de hand lopen. De recessie die nog niet is gekomen die echt op springen staat gaat het alleen maar erger maken. De overheid zou moeten inspringen met ons "vrije handel" en gewoon maximum opleggen aan de prijzen want het is bekend dat er met de energiemarkt momenteel enorm veel misbruik wordt gemaakt onder het mom "Rusland" en andere zaken. Eerst was het Covid wat de "das" omdeed maar wel wereldwijd meer dan 1000 miljardairs opleverde en nu weer worden oorlogen en andere zaken aangehaald om alles maar goed te praten. Ondertussen wordt de kloof tussen arm en rijk enkel maar groter. Dit gaat helaas binnenkort echt fout gaan. Want de mensen kunnen straks de rekeningen niet meer betalen. Zaken die een levensbehoefte zijn mogen wat mij betreft gewoon niet private zijn en moeten door de regering gecontroleerd worden. we weten alleemaal dat vrije markt uiteindelijk niet goed is voor de consument.