NUjijStats voor Kees_Pekinees

2,793

Respect

Respect/dag 5.01
Respect/reactie 7.35

380

Reacties

Reacties/dag 0.68
Meeste reacties op 1 dag 37
Gestart op 13-10-2022

Respect over tijd

Laatste 25 comments

9 respect 29-11-2022 17:35 op
Ik zie eerlijk gezegd ook geen andere optie dan de Russen flink op hun bek te timmeren tot ze ophoepelen uit Oekraïne, en dit soort grappen de eerstkomende tijd uit hun hoofd laten. Daarvoor is een NAVO lidmaatschap van Oekraïne essentieel. Maar dat ligt pas in het verschiet als heel Oekraïne bevrijd is.

0 respect 29-11-2022 16:06 op
"In een reactie is de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) zeer kritisch. "Het is de verantwoordelijkheid van de industrie om ervoor te zorgen dat mensen zich niet misleid voelen."" Deze quote geeft de kern van het probleem aan. Het is niet de "verantwoordelijkheid van de industrie" om er voor te zorgen dat mensen zich niet misleid voelen, maar dat mensen niet misleid wórden. Namelijk met leugens, zoals hier.

0 respect 29-11-2022 16:01 op
Precies. Met een laag inkomen en in een huurhuis ben je overgeleverd aan de uiterst beperkte genade van de energiemaatschappijen.

4 respect 29-11-2022 15:46 op
"Duitsland heeft een overeenkomst gesloten met QatarEnergy en ConocoPhillips waardoor het land vanaf 2026 voor in ieder geval vijftien jaar verzekerd is van vloeibaar gas (lng)." Tijd dat Nederland een overeenkomst s,luit met Nederland om onze gastoevoer voor 15 jaar veilig te stellen.

0 respect 29-11-2022 14:47 op
Op Facebook en Twitter is er meer vrijheid dan hier.

1 respect 29-11-2022 14:31 op
Die eindstrategie is er wel. China is neem ik aan koortsachtig een universeel vaccin tegen coronavirussen aan het ontwikkelen. Daarmee zou je de gehele bevolking kunnen inenten.

19 respect 28-11-2022 22:40 op
Gelukkig is de NordStream 2 nog te gebruiken, dus als we een deal sluiten met Poetin of zijn opvolger, kunnen we onze industrie nog redden uit de klauwen van China en de VS.

74 respect 28-11-2022 21:56 op
Klopt. Totale faal van de politie, in plaats van te neuzelen over diversiteit en inclusiviteit moeten ze gewoon hun werk doen, dus de orde en de wet handhaven.

1 respect 28-11-2022 19:40 op
"Volgens het vluchtingenverdrag maakt het niet uit of je eerst door een ander veilig land hebt gereisd zolang je daar maar geen asiel hebt aangevraagd. " En de keuze is aan ons, Nederlanders, om die asielaanvraag af te wijzen. Liechtenstein gebruikt een andere geniale methode. Ze nemen gewoon geen besluit. Alle asieleisers staan daar in de wacht.

1 respect 28-11-2022 17:40 op
Kunnen ze de waterschappen niet opheffen en onderbrengen bij Rijkswaterstaat. Scheelt weer een dure bestuurskundige laag.

4 respect 28-11-2022 17:39 op
Niet echt, uit het vluchtelingenverdrag stappen heeft alleen voordelen.

1 respect 28-11-2022 17:37 op
Uiteraard mogen ze asiel aanvragen. En wij mogen die asielaanvraag afwijzen. En dat gaan we dan ook doen, 100%.

1 respect 28-11-2022 17:34 op
We kunnen de opvanglokatie in Ter Apel verplaatsen naar de gemeente Saba in de Caraïben en in The Bottom de aanvragen in ontvangst nemen. Zo hou je alleen de rijkste over.

4 respect 28-11-2022 16:32 op
Uiteraard, dat snapt iedereen die ook maar een beetje zijn gezonde verstand gebruikt. Dus er zit een andere agenda achter dit hele circus. Welke dat is, moet boven water komen. Het belangrijkste is, dat dit circus stopt, en dat er een meritocratisch immigratiebeleid komt en dat we afscheid nemen van criminelen met een meervoudige nationaliteit.

23 respect 28-11-2022 15:50 op
"Een asielstop is makkelijk te realiseren. Breek de verdragen uit de vorige eeuw maar eens open. Het is onbetaalbaar geworden en Nederland is mutjevol en heeft zelf een grote recessie." Het kan zelfs veel simpeler, zelfs zonder een verdrag op te zeggen. Domweg alle asielaanvragen van inreizigers uit veilige landen afwijzen.

6 respect 28-11-2022 15:49 op
"Een asielstop is makkelijk te realiseren. Breek de verdragen uit de vorige eeuw maar eens open. Het is onbetaalbaar geworden en Nederland is mutjevol en heeft zelf een grote recessie." Het kan zelfs veel simpeler, zelfs zonder een verdrag op te zeggen. Domweg alle asielaanvragen van inreizigers uit veilige landen afwijzen.

15 respect 28-11-2022 15:48 op
We kunnen elke asielaanvraag afwijzen van wie via een veilig land Nederland binnenkomt. Dat mag wel degelijk. Dan hebben we wel is waar geen asielstop, maar wel een de facto asielstop. Dan is het ook snel afgelopen met de asielaanvragen.

1 respect 28-11-2022 15:27 op
In plaats van te hielenlikken bij regimes als Qatar die ons haten als de ziekte, kunnen we beter een eerlijke deal met Ghana maken en ze uit de ellende halen.

62 respect 27-11-2022 21:57 op
"Martijn Krabbé is niet van plan om nog lang op televisie te blijven. In het RTL-programma Isola di Beau vertelt de presentator zondag dat hij met "een jaar of drie" wel iets anders wil gaan doen." Mooi, weer een "zoontje van" minder. Tijd voor nieuw talent van buiten de Gooise omroepadel.

21 respect 27-11-2022 21:51 op
Dankzij het Chinese coronabeleid heeft China, een land met 1,4 miljard inwoners, enkele miljoenen mensenlevens gered. Ter vergelijking: in de VS, met 4 maal zo weinig inwoners, zijn er 1,1 miljoen doden gevallen en is de levensverwachting gedaald. Tegelijkertijd is die in China gestegen. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

1 respect 26-11-2022 18:19 op
Altijd fijn om te lezen dat ons belastinggeld weer eens nuttig wordt besteed aan dingen waar wij Nederlanders echt wat aan hebben.

10 respect 26-11-2022 18:17 op
Er wordt ook wel vrij gemakkelijk van uitgegaan dat dit allemaal per definitie onder dwang gebeurde. Verder was er in de traditionele Javaanse cultuur bepaald geen sprake van vrije partnerkeuze, dat werd door de families bepaald. En een huwelijk met een rijke, machtige buitenlander is dan natuurlijk een verstandige strategische beslissing.

12 respect 26-11-2022 18:06 op
"Hij vindt dat Indische mensen zich ten onrechte de Indonesische cultuur toe-eigenen "en doen alsof de rijsttafel van hen is"" Ach ja, waarom over wat er werkelijk in de wereld gebeurt schrijven, als er een eindeloze lijst aan wook onderwerpen is die allemaal aan bod moeten komen?

0 respect 24-11-2022 19:45 op
De eenzijdige nieuwskeuze. Echt relevante onderwerpen worden vermeden, in plaats daarvan krijgen we een feel-good diarree over irrelevante onderwerpen met als doel om ons erg blij te maken over hoe ontzettend we het getroffen hebben met de EU-genieën die ons hoeden.

2 respect 24-11-2022 19:37 op
Op dit moment zijn de voorbereidingen voor het invoeren van de digitale euro in volle gang, er zijn meerdere zwaargewichten bij betrokken. De digitale euro geeft de Europese Centrale Bank rechtstreeks greep op alle geld. Je kan dan niets meer kopen of verkopen, als de overheid dat niet toestaat, Als ons iets dergelijk ingrijpends te wachten staat, is het lijkt me journalistiek verantwoord om de lezers hierover in te lichten. Dat gebeurt niet, en dat is uitermate kwalijk.