NUjijStats voor KlatschBoem

1,053

Respect

Respect/dag 0.52
Respect/reactie 4.42

238

Reacties

Reacties/dag 0.12
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 05-09-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

11 respect 07-12-2020 20:09 op
Is het nu wel eerlijk om te zeggen dat we de kwetsbaren en ouderen nog een maand of 2 á 3 isoleren, totdat ze gevaccineerd zijn? Of moet de rest van het land collectief blijven bloeden?

8 respect 07-12-2020 20:07 op
Ik hou me in het openbaar zoveel mogelijk aan de regels. Maar ik laat me niet meer vertellen met hoeveel mensen ik waar mag zijn. Ik zie met grote regelmaat vrienden en familie, maar alleen als iedereen in de voorgaande dagen geen enkele klacht heeft gehad. Wel een klacht, dan stellen we uit. Na 9 maanden ben ik en is mijn omgeving nog bereid om tot deze hoogte mee te gaan, maar ongeacht wat er morgen 'opgelegd' wordt, blijf ik zo leven. Het verder minimaliseren van de sociale natuur van mijzelf als mens levert namelijk meer schade op, dan dat het aan veiligheid oplevert. Al 9 maanden met het OV, meerdere keren per maand het hele land doorkruizen om al mijn sociale contacten te blijven zien, heeft namelijk geen enkele besmetting in de mijn hele netwerk opgeleverd. Zolang je een beetje oplet, kan er nog een heleboel. Laat u niet betuttelen.

1 respect 07-12-2020 14:02 op
Dat bericht over 'quantum leap' is een PR stunt van TulaTech Research

0 respect 04-12-2020 14:08 op
Portugal heeft gedecriminaliseerd, niet gelegaliseerd. Met fantastische resultaten. In de VS zijn er inmiddels aardig wat staten die psychedelica (paddo's, ayahuasca, lsd etc) legaliseren en nog meer die cannabis legaliseren, ook voor recreatief gebruik. Canada ook. Urugay ook. Oregon heeft onlangs zelfs alle drugs gelegaliseerd.

0 respect 04-12-2020 14:06 op
Ik ben erg geinteresseerd in dat rapport. Door welke organisatie is die gepubliceerd?

7 respect 04-12-2020 14:04 op
Zo simpel kan het zijn. Maar helaas zitten er nog religieuze partijen in de machthebbende bastions van ons land en werelddeel, die elke vorm van redelijk en constructief beleid tegenhouden.

12 respect 04-12-2020 14:02 op
Waarom kunnen we dan wel ethisch accepteren dat alcohol, tabak, benzodiazepinen en opiaten legaal verkrijgbaar zijn? De meest verslavende en schadelijke stoffen die we kennen. Tegenover het huidige verbod op psychedelica: stoffen die niet verslavend, niet giftig/gevaarlijk voor het menselijk lichaam zijn én een geweldige therapeutische werking hebben tégen verslavingen (ja, echt), PTSS, depressie en allerlei andere psychische stoornissen. Ieder weldenkend mens met enige kennis van zaken zou pleiten voor legalisatie, controle, regulering en veiligheid. Het huidige beleid houdt de criminaliteit en vervuiling van allerlei middelen in stand. Wat mij betreft zijn de overheid en farmaceutische industrie daarom schuldig aan het ruïneren, en zelfs de dood van, miljoenen mensen, wereldwijd, sinds 1960. Als uw stelling klopt, dan is onze maatschappij dusdanig hypocriet dat we ons kapot moeten schamen.

1 respect 04-12-2020 13:57 op
'Nee de overheid moet gaan beginnen met gebruik en bezit strafbaar te maken en dat te handhaven.' Dat gebeurt al 50 jaar en dat mislukt al 50 jaar. U heeft geen flauw idee waar u het over heeft. Verbieden helpt criminaliteit juist in de hand, omdat de vraag niet verdwijnt. Legalisatie zorgt voor controle, veiligheid en regulering. Verdiep u eens in de zaak van Portugal, het grootste succesverhaal ter wereld qua drugsbeleid. Verdiep u eens in de drooglegging. Verdiep u eens in de daadwerkelijke gevaren van middelen die nu streng verboden zijn, zoals psychedelica (hint: niet verslavend en niet schadelijk voor het menselijk lichaam). Verdiep u eens het liberale beleid wat momenteel in de VS gevoerd wordt. Urugay. Canada. De mechanismen achter de opiatencrisis in Noord Amerika. En als klap op de voorpijl raad ik u aan om de ware redenen van de hele War on Drugs eens te bestuderen. Dan zult u zien dat die helemaal niets met schadelijkheid van drugs te maken heeft. Praten we dan verder.

0 respect 04-12-2020 13:52 op
De VS is momenteel het meest vooruitstrevende en liberale land ter wereld als het op drugsbeleid aankomt. Op staten-niveau worden allerlei drugs gelegaliseerd en gedecriminaliseerd. Voornamelijk psychedelica (wat je met goed fatsoen niet als drugs kunt beschouwen), in Oregon zelfs alle middelen.

0 respect 04-12-2020 13:49 op
De War on Drugs is per definitie niet te 'winnen' door de 'sterke arm van de wet'. Dat is de laatste 50 jaar wel gebleken. Het land wat die War begon, de VS, is nu druk bezig met legalisatie en het decriminaliseren van drugs. Men is daar namelijk tot het inzicht gekomen dat dat de enige manier is om de productie, distributie en gebruik van drugs te controleren, reguleren en daarmee de criminaliteit buiten spel te zetten. Ook komt er beter zicht op probleemgebruikers en kunnen zij makkelijker begeleid en behandeld worden. Verdiep u anders even in de zaak van Portugal, het grootste succesverhaal ter wereld als het aankomt op progressief drugsbeleid. Nederland en Europa lopen gruwelijk achter de feiten aan en helpen met hun beleid miljoenen mensen die het risico lopen op problematisch gebruik en verslavingen, de vernieling in met het criminaliseren van gebruik. De vraag naar geestverruimende en stimulerende middelen gaat nooit, maar dan ook nooit meer verdwijnen. Zie de drooglegging.

3 respect 04-12-2020 13:43 op
Allemachtig, ik heb zelden zo'n simpele reactie gelezen. De enige reden dat deze criminaliteit in stand blijft, is omdat de overheid het vertikt om met beleid te komen wat deze criminelen buiten spel zet, namelijk legalisatie. Alleen dan kun je de productie, distributie en kwaliteit (staat gelijk aan veiligheid) van het spul beheersen en controleren. De vraag naar geestverruimende of stimulerende middelen gaat niet verdwijnen. Het is totaal naïef om te denken dat je met straffen, de vraag gaat weghalen. Heeft u de laatste 50 jaar wel opgelet? De hele War on Drugs is gewonnen door de kartels en syndicaten. De overheden hebben verloren. De VS is momenteel het meest liberale en vooruitstrevende land ter wereld qua drugsbeleid, waar in meerdere staten drugs worden gedecriminaliseerd en gecontroleerd. Tot slot: het is volslagen respectloos tegenover mensen met verslavingsproblematiek om te zeggen dat zij het criminele circuit in stand houden. Het circuit houdt hun verslavingen in stand.

0 respect 03-12-2020 16:30 op
Precies. Ik ben een aantal jaren groot fan geweest van de serie Mr Robot (aanrader). Die serie was alleen op USA Network te zien, volledig geblokkeerde dienst in Nederland. Dan maar piraten. Niet omdat ik er niet voor wilde betalen, maar omdat de distributeur het voor mij volledig onmogelijk maakte om deze serie legaal te zien. Of ik had 4 jaar moeten wachten, want sinds kort staat ie wel op Amazon prime

9 respect 03-12-2020 11:24 op
De industrie werkt illegaal downloaden van content zelf in de hand. Hoeveel aanbieders zijn er momenteel al? Netflix, Amazon Prime, HBO, Disney, NPO+, Videoland, Kijk. De sector is veel te versplinterd om het aantrekkelijk te maken om alleen nog legaal (betaalde) content te bekijken. Ik heb een stuk 4 abonnementen waarvoor ik al €30 per maand betaal. Soms download ik wel eens iets als content niet bij die 4 te krijgen is. Oplossing: samenwerkingsverband tussen alle aanbieders. Biedt een abonnement aan voor een reële prijs van €30-€40 per maand, met toegang tot alle content. Een verdeelsleutel, bepaald door wat er in welke mate gekeken wordt, bepaalt welke partij welk deel van de omzet ontvangt. Het gaat niet om downloaders en uploaders criminaliseren, maar om het weghalen van de noodzaak van downloaden door de aanbieders. Deze conclusie trok ik in 2011 al tijdens mijn media opleiding. Industrie heeft nog steeds oogkleppen op.

1 respect 30-11-2020 17:02 op
Ik vind uw strategie niet heel logisch. Het doel is om de druk op de zorg weg te nemen: daar zijn we al 9 maanden mee bezig. Met een vaccin roei je het virus niet uit. Als je eerst zorgt dat 95% van de mensen die nu in het ziekenhuis belanden dat niet meer doen, door ze te beschermen met het vaccin, dan ben je in één klap van de overbelasting af en hebben we ons doel bereikt.

0 respect 30-11-2020 16:44 op
Er is zoveel tegenstrijdige informatie dat het voor vrijwel iedereen onmogelijk begint te worden om te achterhalen wat de echte waarheid is (als die al bestaat). Gekwalificeerde deskundigen en wetenschappers spreken elkaar continu tegen. Enige conclusie die je kunt trekken is: kies een narratief en leg vervolgens een aan religie grenzend vertrouwen in je keuze, heel veel meer keuze heeft de gemiddelde niet-professioneel-deskundige burger niet.

4 respect 25-11-2020 15:37 op
Ik heb het ook niet over basisscholen de hele tijd, maar over voortgezet en hoger onderwijs. En ja, natuurlijk moeten die scholen dicht. Allerlei sectoren moeten bloeden en worden de nek omgedraaid, maar het is een totaal drama als kindertjes 4 of 8 weken thuis moeten blijven. Ik begrijp werkelijk niet waarom kinderen en hun ouders per sé ontzien moeten worden. Leerachterstanden zijn in te halen. Faillisementen niet.

0 respect 25-11-2020 15:33 op
Als er iets duidelijk is, is dat het aandeel van besmette 13 tot 17 jarigen per week stijgt en inmiddels ruim 30% hoger ligt dan de daarop volgende leeftijdsgroep. De groep 13 t/m 17 jarigen is op dit moment verantwoordelijk voor een groot deel van de besmettingen. Bedenk dan ook nog: zij geven hun besmetting makkelijk door aan hun ouders, want 9 van de 10 keer zijn ze asymptomatisch. Daarnaast: 90% van het land ligt plat, behalve de scholen. Die zijn open zoals altijd. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om nu conclusies te trekken.

3 respect 25-11-2020 15:24 op
Wat je in ieder geval wel uit die grafiek kunt opmaken, is dat de leeftijdsgroep 13 t/m 17 nu procentueel verantwoordelijk is voor de meeste besmettingen. Absoluut niet, want we weten inderdaad niet precies hoe groot die groep 13 tot 17 jarigen in Nederland is. Lijkt me wel voldoende data om die scholen nu gewoon dicht gooien. Iedereen vraagt zich maar af waarom alles stabiliseert, en de meesten van die groep mensen wijzen dan keihard naar 'medemensen die zich niet aan de regels houden', alsof dat hordes mensen zijn. Klopt dus niet, het zijn de kinderen op scholen die zorgen dat het niet verder afneemt.

3 respect 25-11-2020 15:20 op
Dat weet en begrijpt werkelijk niemand, Meester Gabber. Dat het niet kan kloppen is ook evident. Er wordt gerommeld met deze cijfers.

7 respect 25-11-2020 15:18 op
Opvallend is dat de groep 13-17 jaar significant de meeste besmettingen had afgelopen week... Maar op scholen is alles veilig, toch?

15 respect 24-11-2020 17:47 op
Inderdaad, ik sta er ook open voor dat iemand mij uitlegt hoe het kan dat de R boven 1 zit, als de hoeveelheden positieve testen blijven zakken (al is het een kleine afname) en het percentage positieve testen ook weer is gezakt. Volgens mijn statistische kennis is het dan simpelweg onmogelijk dat een R boven de 1 zit. En zeker die van begin november, aangezien de daling toen het hardst ging... Hier klopt niets van.

2 respect 24-11-2020 16:28 op
‘De snelste manier om van de maatregelen af te komen, is je aan de maatregelen houden.’ Dat doet 98% al maandenlang. De snelste manier om nu van de maatregelen af te komen, is wanneer onze beleidsmakers nu eindelijk eens met consequent beleid gaan komen. Alle kantoren en middelbare scholen verplicht dicht, moet je dan eens zien wat er met die cijfers gebeurt.

8 respect 24-11-2020 13:43 op
Het is niet zo relevant of ouders last gaan krijgen van het feit dat kinderen thuis zijn. Het is ook niet zo relevant dat kinderen leerachterstanden oplopen. De hele wereld wordt namelijk beperkt. Iedereen zit in in de ellende. Ik zou niet weten waarom kinderen en hun ouders ontzien zouden moeten worden. Als het totaal oké is dat allerlei sectoren omvallen en ondernemers failliet gaan, dan is moet het ook prima zijn dat kinderen een paar maanden niet naar school kunnen. Alles om het virus te remmen toch? Laten we dan ook alles en iedereen gelijk behandelen. Dat u aangeeft liever uw kinderen naar school te sturen, met grote kans op besmetting, zodat u geen extra vakantiedagen hoeft op te nemen en in de zomer op vakantie kunt, dat lijkt me nou net de mentaliteit waardoor we zo door blijven sukkelen.

3 respect 23-11-2020 13:54 op
Hmmmm. Waarom zijn de snelwegen nog niet dicht? Waarom geen verbod op thuis klussen en de verkoop van cirkelzagen en heggenscharen? Waarom wordt alcohol nog vrij verkocht? En tabak? Waarom zit het voedsel vol suiker en andere schadelijke stoffen? Als het daadwerkelijk om de (over)belasting van de zorg zou gaan, dan zou er niet zo selectief beleid gevoerd worden op een aantal specifieke punten die al jaren op de politieke agenda staan, maar die alleen doorgevoerd kunnen worden als er een acute aanleiding en dus maatschappelijke steun voor zou zijn.