NUjijStats voor KoffieNT

877

Respect

Respect/dag 0.55
Respect/reactie 3.21

273

Reacties

Reacties/dag 0.17
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 06-12-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 01-04-2022 15:01 op
het belangrijke verschil is dat er aan een eigen auto geen minimale contractsduur zit - verkoop je de auto morgen ben je ook van de vaste lasten af.

1 respect 22-10-2021 12:09 op
Zolang je de investering opgeeft bij de NL fiscus is er zelfs geen sprake van ontwijking. Het is een investering in een constructie die wellicht gebruik kan worden voor ontwijking

1 respect 22-10-2021 12:08 op
sorry, wegsluist? U bedoeld investeert in een onderneming van een vriend via een holding op de Maagdeneilanden en vervolgens deze investering keurig opgeeft bij de NL belastingdienst? dat is geen wegsluizen en dat is zelfs geen ontduiking.

2 respect 21-10-2021 20:58 op
Niet voor Hoekstra, voor de onderneming zelf omdat het aantrekken van kapitaal gemakkelijker gaat. De constructie is niet opgezet door Hoekstra, die investeerde slechts in de holdingmaatschappij.

1 respect 21-10-2021 20:51 op
Heeft u weleens rechtstreeks proberen te investeren in een niet beursgenoteerde onderneming in een Afrikaans land? Zie daar uw antwoord, het maakt het aantrekken van kapitaal een stuk gemakkelijker.

2 respect 21-10-2021 20:49 op
Als dat uw standpunt is, is er zelfs geen sprake van ontwijking in het geval van Hoekstra.

5 respect 21-10-2021 20:48 op
Hij heeft niet eens zelf belasting ontweken, hij heeft geinvesteerd in een holdingmaatschappij waarbij potentieel belasting ontweken kon worden. Kortom, investering in een verkeerd vehicle. Geen investering met het doel belasting te ontwijken.

0 respect 21-10-2021 20:37 op
Als u zo hoog van de toren blaast, wie heeft er precies te weinig belasting betaald?

0 respect 21-10-2021 20:35 op
Helemaal niet frappant, gewoon volgens handboek bewindspersonen. Belangen op afstand zetten of verkopen om geen belangenverstrengeling te hebben.

6 respect 05-10-2021 21:55 op
De minister van financiën breekt geen regels en ontduikt geen belasting. De minister investeert via een holding op de Maagdeneilanden in de onderneming van een vriend en geeft dit netjes op aan de Nederlandse fiscus. Mag ik nu concluderen dat de belastingdruk helemaal niet hoog is in Nederland?

1 respect 05-10-2021 21:04 op
@Maarten_VD Is moraal nu uw vluchtroute nu het qua timing niet gelukt is om Hoekstra in het verdachtenbankje te plaatsen ?

4 respect 05-10-2021 20:46 op
Nee, helemaal conform het Handboek voor bewindspersonen. Pagina 81: "Ten aanzien van financiële en zakelijke belangen van de bewindspersonen geldt eveneens dat iedere schijn vermeden dient te worden dat er geen sprake zou zijn van objectieve besluitvorming." ... In het gesprek tussen formateur en kandidaat wordt daarom systematisch nagegaan of betrokkene zeggenschapsrechten heeft inzake relevante financiële of zakelijke belangen. Waar dat het geval is dient betrokkene ofwel volledig afstand te doen van deze belangen, ofwel een regeling te treffen waarbij hij/zij de zeggenschapsrechten gedurende de ambtsperiode niet kan/zal uitoefenen. Kortom, helemaal volgens de richtlijnen die er gelden.

3 respect 05-10-2021 19:42 op
U zou een punt hebben als er ook een keuze was om te investeren in het bedrijf van zijn vriend via Nederland, maar die mogelijkheid was er niet. Het is natuurlijk niet zo dat hij de constructie heeft opgetuigd, hij is investeerder in het bedrijf via deze holding. Ik heb echt geen seconde de idee dat er voor een bedrag van 26K er sprake is van bewuste ontwijking, zeker niet omdat de deelneming gewoon is opgegeven bij de NL fiscus

8 respect 05-10-2021 19:15 op
Heb ik nu goed begrepen dat de ophef is omdat Hoekstra in 2009 een investering heeft gedaan in het bedrijf van een vriend in Afrika van 26 duizend Euro via een holdingmaatschappij van deze onderneming op de Maagdeneilanden? En heb ik ook goed begrepen dat een dergelijke constructie niet illegaal is? Heb ik ook goed begrepen dat deze investering is opgegeven aan de Nederlandse fiscus? Als laatste heb ik ook goed begrepen dat bovenstaande dus bewijs is dat er sprake is van belastingontwijking door Hoekstra? Serieus ?

4 respect 03-07-2021 14:48 op
Ik zie Roglic op 5 minuten van het peleton rondrijden, helemaal alleen. Wat een triest beeld. Ik vraag me af voor wie hij nog rondrijdt. Hij bewijst zichzelf geen dienst, geen waarde voor de ploeg. Heel jammer, had me verheugd op weer een jaar strijd tussen de 2 Slovenen

0 respect 04-06-2021 11:11 op
Zou zomar 1 of 2 dagen pauze ingelast kunnen worden dit weekend en afspraken voor groepen vanaf 84 weer na maandag. Het zou mij niet verbazen.

4 respect 01-06-2021 11:56 op
Gister op hier op nu, afspraak binnen 3 weken na uitnodiging om online afspraak te maken. uw redenering volgend: 2,4 miljoen mensen - 3 weken * 1 miljoen prikken -> 0,6 miljoen overschot.

1 respect 27-05-2021 20:40 op
HK is niet meer het financiele hart van Azie. Als toegangspoort naar China is het niet meer nodig, Shanghai en Shenzen zijn nu direct toegankelijk via WFOE constructies. Voor de rest van Azie is HK onderdeel van China, dan is er echt een voorkeur voor Singapore waar zowel Mandarijn, Engels en Bahasa gesproken worden, een financieel centrum is, (politiek) geen geschiedenis heeft en militair niets voorstelt.

1 respect 05-05-2021 21:35 op
Om volledig te zijn, u vergeet koningsdag en 1 januari.

0 respect 03-05-2021 18:14 op
Het advies van Nederland maakt wel uit voor uw verzekering. Zolang alles goed gaat, geen probleem. Maar mocht zich een vervelende gebeurtenis voordoen moet u wel kunnen uitleggen aan de verzekering waarom uw reis hoogstnoodzakelijk was.

8 respect 26-04-2021 22:12 op
Nee, de minister van justitie stelt juist dat de motie WEL uitgevoerd moet worden door Snel. En vraagt zich af of Snel ermee weg komt als hij het feitenrelaas niet levert.

0 respect 26-04-2021 15:42 op
"Nu volgens mij breed onderschreven dat ze helpen" - Ik weet niet welke bronnen u hanteert, maar dit is pertinent niet waar. Leest u eens rustig de RIVM website na. Verplichting tot het dragen van mondkapjes is een politieke keuze, niet gestoeld op enig wetenschappelijk onderzoek wat een significante impact laat zien.

3 respect 26-04-2021 15:37 op
U noemt het geleuter, ik noem het een heldere analyse. De huidige piek is niet te danken aan versoepelingen, die zijn namelijk nog niet ingegaan.

1 respect 26-04-2021 15:35 op
Wat u schrijft is herkenbaar met de aantekening dat niet iedereen in de relatieve luxe positie zit om thuis te kunnen werken en bijvoorbeeld de situatie is anders is met in huis wonende pubers.

0 respect 22-04-2021 20:31 op
Uiteindelijk zijn ze in de UK ongeveer een maand eerder klaar dan Duitsland. De grootte van het land is in Europa geen factor, wel het aantal vaccins.