NUjijStats voor Ktotheline

1,383

Respect

Respect/dag 1.09
Respect/reactie 5.3

261

Reacties

Reacties/dag 0.21
Meeste reacties op 1 dag 9
Gestart op 02-10-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

7 respect 21-11-2022 07:33 op
Dat was ook mijn eerste gedachte; wij redden het daarvan namelijk met twee. Maar er staat in de tekst dat ze daarvan ook OV en kleding betaalt.

10 respect 28-08-2022 08:37 op
Het voer kost €80 per maand. En dan hebben ze veel honden. Dat moet toch wel te doen zijn zonder een toeslag? Ik kan je uit ervaring vertellen dat een baby/kind wel iets meer kost… (al zou ik daar ook niet aan zijn begonnen als ik die kosten niet kon dragen zonder toeslag).

2 respect 27-08-2022 14:35 op
Wat mij opvalt: Afgaande op de prijs en energierekening klinkt het alsof ze een eigen appartement heeft, niet een simpele kamer in een studentenhuis. Als je je echt zorgen maakt over de hoogte van je schuld straks zou je iets goedkopers kunnen zoeken en kan je lening ‘uit’. Dan kom je rond. En nee, dat is vast niet zo makkelijk, maar met een beetje geduld en flexibiliteit vindt je best een andere kamer.

5 respect 28-07-2022 11:27 op
Precies, de politiek is alleen bezig met symptoombestrijding maar de oorzaak hoor ik ze totaal niet noemen. Alsof er niet gezegd mag worden dat de instroom simpelweg te groot is. En dan vooral de instroom van ‘kansarme’ asielzoekers, die hier uiteindelijk geen verblijfsvergunning gaan krijgen.

13 respect 18-07-2022 20:51 op
Wat een bekrompen reactie zeg. Hoezo kan een thuis niet warm zijn als de ouders allebei werken? Wij hebben 2 dagen opvang nodig. Dat betekent nog altijd dat we 5 van de 7 dagen met ons kind doorbrengen en die zitten vol liefde en warmte. Ik heb als vrouw ook ambities en behoefte aan mentale uitdaging en een goed gesprek. Buiten dat: tegenwoordig kom je op 1 inkomen ook gewoon niet altijd meer rond. Natuurlijk is een kind belangrijker dan veel geld, maar je hebt wel genoeg nodig om dat kind ook letterlijk een warm huis te kunnen bieden.

23 respect 22-06-2022 16:38 op
Eentje was al vaker ontsnapt. En toch weer gelukt? Lijkt mij dat er iets toch niet helemaal goed gaat. Woon zelf vlakbij deze kliniek en dit soort berichten is echt niet fijn!

25 respect 20-06-2022 21:29 op
Als ik de beelden van de laatste tijd bij Ter Apel zie, zie ik toch vooral veel (jonge) mannen. Weinig vrouwen en kinderen. Ik ben wel heel benieuwd waar die mannen vandaan komen, want ik vermoed dat een groot deel sowieso geen kans heeft op een verblijfsvergunning. En dan moeten we ze wel 28 dagen opvangen en op onze kosten verzorgen? Wat mij betreft zou dat echt anders moeten: ‘kansloze’ asielzoekers veel strenger en sneller terug, terwijl de opvang voor andere groepen juist veel beter moet.

5 respect 20-02-2022 18:24 op
Oef, wat een prijs, die beste camera. Zelf heb ik ook een systeemcamera van Sony, de A6000, en die is een stukje voordeliger en ook supergoed!

6 respect 19-02-2022 08:24 op
Wat een onzin. Ik heb maat 34/36 bij een lengte van 1.75 en dat is (qua BMI) een gezond gewicht.

2 respect 06-02-2022 17:27 op
Geen ervaring, maar aanleggen voelt voor mij niet goed - vind het idee van een kind dat aan mijn borst hangt echt vreselijk en heel stressvol. Ik krijg er veel rare reacties op maar ik ga het gewoon proberen. Het hoeft ook geen 1,5 jaar - als ik op die manier 3 maanden goede voeding kan geven ben ik heel blij. En als het niet bevalt of niet lukt is er altijd nog flesvoeding.

1 respect 06-02-2022 16:46 op
Het schijnt dat je in de eerste 6 weken nog niet met een flesje of speen moet afwisselen als je borstvoeding wilt geven via aanleggen. Dat maakt het dus lastig om die eerste weken een keer iemand anders te laten voeden. Mede daarom ga ik volledig kolven (ik beval als het goed is binnen 6 weken). Volledig kolven wordt bijna niet als optie gezien maar is volgens mijn lactatiekundige een prima alternatief, zeker als je een partner hebt die veel kan helpen. Een biertje drinken kan overigens wel volgens mij, als je daarbij de tijd goed monitort: direct na het voeden kun je een drankje pakken (let wel: eentje), dan zou die bij de volgende voeding voldoende weg moeten zijn.

1 respect 06-02-2022 16:42 op
Ik ben ook van plan om tijdens mijn verlof borstvoeding te geven en daarna af te bouwen. Goed om te lezen dat je dan in elk geval de belangrijkste maanden hebt gehad.

1 respect 03-11-2021 08:27 op
Snap ik, dit was even als voorbeeld. Het ging me erom dat de bron niet thuis ligt maar elders, en de nieuwe maatregelen dus zouden kunnen helpen als die de bron aanpakken.

2 respect 03-11-2021 07:33 op
Ik ben niet kerkelijk dus kan niet pretenderen dat ik weet wat er hierover in de Bijbel staat. Maar is naastenliefde niet een van de belangrijkste principes van bijna elk geloof? En zou je vanuit die naastenliefde dan niet mensen om je heen moeten beschermen en moeten zorgen dat de zorg beschikbaar blijft?

4 respect 03-11-2021 07:31 op
Ja, er staat thuis. Maar iemand in huis heeft het virus dan toch van buiten meegenomen? Ik denk dat er in supermarkten, op kantoor, etc. (binnen zonder controle of mondkapje) veel besmettingen plaatsvinden, en die worden dan thuis doorgegeven aan de rest van het gezin. Bij een gezin van 4 zouden er dan inderdaad 3 besmettingen thuis plaatsvinden, maar dat is niet de bron.

0 respect 24-10-2021 12:20 op
Bedankt, dat wist ik niet! Valt inderdaad nog alles mee dan, zowel qua prijs als opties.

1 respect 24-10-2021 11:49 op
Veel mensen moeten zelf hun terugvlucht betalen - dat snap ik volledig, als je zelf je reis hebt geregeld, en dit is ook een risico dat je neemt als je nu gaat reizen. Maar ik ben wel heel benieuwd wat zo’n plekje op een van de laatste terugvluchten moet kosten. Zou wel netjes zijn als mensen niet volledig worden afgezet puur omdat ze toch niet anders kunnen. Weet iemand dit?

42 respect 20-10-2021 12:46 op
Lekker eenvoudig gedacht. Mensen kiezen bewust voor een parttime baan, je kunt ze niet zomaar dwingen meer uren te werken. En je bent duidelijk niet zelf regelmatig te vinden in ziekenhuizen: verpleegkundigen werken keihard. En misschien niet 40 uur, maar vaak wel in onregelmatige diensten en vakanties zijn nu ook vaak lastig. Dat onderschat je denk ik.

9 respect 18-10-2021 12:18 op
Dat Covid krijgen terwijl je zwanger bent een risico was, dat was toch al bekend? Ik ben zwanger en heb me deze zomer goed ingelezen, destijds was deze informatie er volgens mij ook al. Ik was me er in elk geval van bewust. Er werd afgeraden in het eerste trimester te laten vaccineren, dus ik heb even gewacht met vaccinatie tot het tweede trimester. En in de tussentijd extra voorzichtig geweest. Voor mij woog dus echt het risico op problemen (vooral voor het kindje) bij besmetting zwaarder dan de onduidelijkheid over lange termijn gevolgen na vaccinatie. Maar elke zwangere vrouw moet zelf die afweging maken.

3 respect 18-10-2021 12:13 op
Staat totaal los van deze discussie. En ‘gewoon even wachten’ klinkt alsof je daarna direct zwanger raakt conform een planning. Helaas is dat niet altijd het geval. Het kan jaren duren.

0 respect 14-10-2021 08:24 op
Heeft KPMG het QR-systeem ontwikkeld dan?

0 respect 14-10-2021 08:22 op
Toch heb ik nog steeds het idee dat de weerstand vanuit onze bevolking deels werd veroorzaakt door de constant wijzigende en het slecht onderbouwde beleid van de overheid. Daarmee bouw je niet echt vertrouwen op.

2 respect 14-10-2021 08:20 op
Op basis van dit bericht klinkt het meer als opiniestuk dan als rapport, maar een en ander is meer onderbouwd dan het hier lijkt. Tip: op NRC is een iets uitgebreider artikel te vinden hierover. Daar staat ook in dat er rekening is gehouden met bijvoorbeeld bevolkingsdichtheid.

1 respect 09-10-2021 13:49 op
Was ik me niet van bewust, misschien een slecht voorbeeld dan. Maar neem dan India. En ook dichter bij huis zie je het op kleinere schaal: wij waren recent in Montenegro. Geen afvalscheiding, nergens zonnepanelen gezien, overal vuil dat langs de wegen en op stranden wordt gedumpt. Er is daar qua bewustzijn en gedrag nog een lange weg te gaan. En dat zal voor veel landen in die regio gelden, vermoed ik.

1 respect 09-10-2021 13:44 op
Volgens mij hebben we er als Nederlanders best aandacht voor. Wij zelf proberen op allerlei manieren een bescheiden bijdrage te leveren. Maar: 1) als individu kun je misschien wel iets doen om de klimaatverandering te vertragen, maar de plannen en grote acties om ECHT steden en dorpen te beschermen moeten toch vanuit de overheid komen; en 2) zolang landen als China niet gaan veranderen is het een druppel op een gloeiende plaat - althans, zo voelt het voor mij.