NUjijStats voor Lacheisleuk

3,061

Respect

Respect/dag 1.78
Respect/reactie 2.82

1,085

Reacties

Reacties/dag 0.63
Meeste reacties op 1 dag 31
Gestart op 05-08-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

470 respect 30-11-2022 16:00 op
Mijn vader kocht op zijn 21e een huis met alleen een MTS, volledig onder hypotheek. Dat huis kon ik op mijn 28e-29e met een technisch HBO, werkervaring, bovenmodaal salaris en een bak spaargeld niet betalen. Ik kwam gewoon een ton tekort.

1 respect 30-11-2022 11:38 op
Jawel, dat komt uit de hele EU. Een lidstaat heeft de wens, de rest gaat akkoord.

1 respect 30-11-2022 11:37 op
Je kan ze er toch gewoon naast zetten, zoals ze in Duitsland ook doen.

0 respect 30-11-2022 11:37 op
Kwestie van mentaliteit en gewoonte. In Duitsland wordt er niks weggegooid, zelfs de blikjes niet, waar ook 10 cent op zit.

4 respect 30-11-2022 11:11 op
Dat is echter afgedwongen door de lidstaten en zal ook door de lidstaten moeten worden veranderd. Zo lang de landen dit willen, blijft dit doorgaan. Ergo: Daarvoor moeten wij als Europese burgers bij onze eigen regeringen moeten aankloppen.

1 respect 30-11-2022 10:36 op
U denkt dat dit het enige is waar de EU zich mee bezig houdt?

1 respect 30-11-2022 10:34 op
Anders ben je geen unie, maar een verzameling staten die elkaar aardig vinden. De slagkracht van een unie als de EU is ook dat je grote multinationals gewoon kunt dwingen, omdat je de grootste Westerse afzetmarkt bent (447 miljoen, USA heeft er 331 miljoen). Take it or leave it. En dat gaan ze allemaal, al dan niet mopperend, protesteren. Geen enkele multinational kan het veroorloven een afzetmarkt als de EU te verliezen.

3 respect 30-11-2022 09:55 op
In de VS heb je, als normale burger: - Geen recht op vakantiedagen - Geen recht op zwangerschapsverlof - Geen recht op ziekteverlof - Ben je failliet als je zorgkosten hebt en niet verzekerd bent - Kan je na de lunch ontslagen worden omdat je een verkeerd belegd broodje eet - Kennen ze geen beperking in werkuren per week zoals in Nederland - Mag je een staking breken - Is het minimumloon nog flink lager dan in Nederland (wat al onleefbaar is) Als hoogopgeleide techneut in bijvoorbeeld silicon valley heb je inderdaad niks te klagen. Als je niet dat geluk hebt en slecht kan leren, heb je gewoonweg pech als je niet rond kan komen.

1 respect 30-11-2022 09:01 op
Gezien de reacties hier hebben de mensen ook geen idee en denken mensen dat ze niet meer roze of blauw mogen zijn.

16 respect 30-11-2022 08:10 op
Er is gewoon een kleurplaat die je uit kan knippen voor jongens en meisjes, in plaats van een princessen/eenhoor/roze kleurplaat voor meisjes en een brandweermannen/auto's/blauwe kleurplaat voor jongetjes. Als een meisje hem wel roze wil maken, kan dat. Heeft ze liever blauw, kan dat ook.

24 respect 30-11-2022 07:55 op
Geworden? Ze zijn gewoon in de 19e eeuw blijven hangen. Qua arbeidersrechten, qua zorgbereikbaarheid, qua leerplicht, qua rechten voor minorities, qua mensenrechten (in bepaalde staten kunnen en mogen ouders gewoon aangeven dat de school hun kinderen mag slaan), etc. De VS zijn in feite een 3e wereldland dat boven zijn stand leeft.

2 respect 29-11-2022 13:47 op
Zelfs al voldoet de paal aan alle richtlijnen, toen er in de eerste 3 weken 24 auto's op klapten hadden de alarmbellen al af moeten gaan over het feit dat hier iets niet logisch is.

3 respect 29-11-2022 13:38 op
Dat mensen de regels niet weten staat buiten kijf. Echter, alle andere pollers in Nederland blijven lange tijd gevrijwaard van ongevallen, deze heeft er 50 in anderhalf jaar te pakken. Er is hier iets mis met de weginrichting, zelfs als deze wel voldoet aan de regels. Hij is dusdanig onlogisch dat er al 50 mensen hun auto op kapot gereden hebben en een veelvoud op tijd heeft kunnen stoppen om te gaan keren.

0 respect 29-11-2022 11:11 op
@Arthur: Des tijds was het een geaccepteerd risico dat de astronauten om het leven zouden komen. Het doel was de VS als eerste naar de maan te krijgen. Verder: De engineers die er 50-60 jaar geleden aan gewerkt hebben, zijn met pensioen of zelfs overleden. De technische documentatie van des tijds schijnt niet zo best te zijn, veel zaken zijn on the go aangepast zonder dit te verwerken in de tekeningen. Verder zijn veiligheidsfactoren veel zwaarder geworden, maar ook beter. We kunnen mensen veel langer in leven houden in de ruimte, waardoor bijvoorbeeld hele andere vliegroutes gekozen kunnen worden, die economisch veel rendabeler zijn dan rechttoe rechtaan.

0 respect 29-11-2022 11:07 op
Een bepaalde afstand halen en veilig terug kunnen keren is een belangrijke stap voor de techniek.

0 respect 29-11-2022 10:53 op
Nee, de eerste tests zijn puur om te kijken hoe de raket het doet. Vergeet niet dat het 50 jaar terug was dat de laatste Apollo op de maan stond. De mensen die aan het Apolloproject hebben gewerkt, zijn voor het overgrote deel allang overleden. Verder heeft men in der tijd veel aanpassingen "on the go" gedaan en niet goed gedocumenteerd. Ook niet geheel onbelangrijk: Astronauten en maanvaarders die niet zouden overleven was een geaccepteerd risico, min of meer part of the deal. Nu ligt dat anders en vinden we dat niet meer acceptabel. Het is een risico, maar dat wordt zover mogelijk geminimaliseerd.

1 respect 29-11-2022 10:43 op
De nieuwswaarde is er weldegelijk, want na het Apolloprogramma zijn we niet zo ver meer de ruimte in geweest met vaartuigen die bedoeld zijn om mensen op de maan te zetten. Apollo 11 was 53,5 jaar geleden. Alleen mensen die tot in de vroege jaren 60 al op de wereld gekomen waren, kunnen zich dit bewust herinneren. De laatste Apollo stond in 1972 op de maan, 50 jaar geleden. Laten we stellen dat iedereen die tot 1966 geboren is, hieraan herinneringen heeft. Dat is het grootste deel van de bevolking inmiddels.

1 respect 29-11-2022 10:31 op
Je hebt nauwelijks meer luchtweerstand buiten de dampkring.

2 respect 29-11-2022 10:29 op
U denkt serieus, zonder blikken of blozen, dat NASA speciaal een extra rondje draait om dit record te halen?

2 respect 29-11-2022 09:13 op
Dat is natuurlijk heel leuk, maar 10 uur beginnen zou voor mij betekenen dat ik na 7 uur in de avond pas weer thuis ben. Ik begin nu kwart voor 8. En tussen 9 en 10 is het hier vaak nog steeds druk.

6 respect 29-11-2022 08:36 op
Maar als de mensen die wel kunnen thuiswerken, dit ook een deel van de tijd doen, heeft de rest minder files.

4 respect 29-11-2022 08:34 op
Dat komt omdat werkgevers de nadelen van op kantoor moeten werken niet dragen. Als we de kosten van reizen, en dan vooral de indirecte kosten, doorleggen naar werkgevers die mensen verplichten op hun werk te komen terwijl zij kunnen thuiswerken, kan er best wat veranderen. Immers: - Een deel van de mensen krijgt überhaupt geen reiskostenvergoeding. En 19 cent de kilometer is allang niet meer toereikend. - De reistijd is je eigen tijd. De werkgever maakt het niet uit of jij 10 minuten of 100 minuten onderweg bent. - Risico op te laat komen ligt altijd bij de werknemer. Of er nou een ongeluk gebeurt, de trein niet rijdt of de brug open is.

3 respect 29-11-2022 08:22 op
Ik geloof dat niet kritisch. Veel thuiswerken gaat pas komen als de werkgever verplicht wordt tot het betalen van de reistijd als werktijd. En, uitgezonderd enkele mensen heel hoog in de boom, gaat dat nooit gebeuren. Althans, niet structureel. De werkgever voelt er in theorie niks van dat Jantje en Pietje 2 uur per dag onderweg zijn. In praktijk ligt dat iets genuanceerder, want Jantje en Pietje zullen na enige tijd ook open staan voor een baan dichter bij huis en dat voelt de WG wel, maar die zal dat niet zo zien.

2 respect 29-11-2022 08:16 op
Maar daar zit ook precies de clou: De werkgever heeft veel geïnvesteerd in vastgoed dat in 1 klap waardeloos zou worden als iedereen thuis zou moeten werken. Daarnaast heb je heel veel micromanagers die eigenlijk geen fluit uitspoken en waarvan met thuiswerken duidelijk wordt hoe waardeloos ze eigenlijk zijn, die willen ook graag hun mensen op kantoor hebben zodat zij ook wat te doen hebben.

4 respect 29-11-2022 08:14 op
Ik heb vanaf 2009 tot en met 2021, op 2x een half jaar na ofzo, dagelijks in de trein gezeten op wisselende trajecten en herken toch eigenlijk niet wat u stelt. De mensen die het luidruchtigste zijn tijdens de spits zijn de mensen die met collega's of bekenden reizen. Kinderen? Nauwelijks. Na de ochtendspits zijn het Bep en Miep die een dag weg zijn die erg luid zijn en zich over alles beklagen.