NUjijStats voor Liefzijnvoorelkaar

1,122

Respect

Respect/dag 1.74
Respect/reactie 14.38

78

Reacties

Reacties/dag 0.12
Meeste reacties op 1 dag 6
Gestart op 15-07-2022

Respect over tijd

Laatste 25 comments

5 respect 30-11-2022 13:40 op
Precies! De kans dat je uit het niets gegrepen wordt door de Labrador van de buren is vele malen groter. En aangezien de kans dat een Labrador uit het niets bijt bijzonder klein is, denk ik dat het wel mee zal vallen met de wolf. Maar zolang mensen alles geloven dat op Facebook staat en de feiten niet checken, zal dit gedoe nog wel even doorgaan 😔

23 respect 29-11-2022 13:19 op
In sommige gevallen gaat het ook om een wisselwerking. Jaren geleden heb ik ook de hele spoedeisende hulp in het ziekenhuis bij elkaar gescholden toen ik met mijn zieke kind van 9 maanden naar huis zou worden gestuurd onder het mom van "jonge kinderen hebben vaak snel hoge koorts" en "u bent wel erg snel heel erg bezorgd als moeder" Pas nadat een longarts, die mij aan de andere kant van de hal hoorde schreeuwen, met mij in gesprek ging en mij (om me stil te krijgen) beloofde om mijn dochter te onderzoeken was ik weer wat rustiger. Na onderzoek werd de kinderarts er bij gehaald en bleek ze een dubbele longontsteking te hebben. Uiteindelijk heeft ze 2 weken in het ziekenhuis doorgebracht. In die 2 weken werden wij als stelletje aso's behandeld en kwam er vanuit het ziekenhuis en de triage verpleegkundige geen enkel excuus. Ik zal ook wel het boekje ingaan als agressief. Heb er geen spijt van en vraag me af hoe vaak boosheid als agressie wordt beschouwd en wat er aan ten grondslag ligt.

25 respect 29-11-2022 13:04 op
Ik snap niet helemaal waarom mensen nu lopen te zeuren dat er maatregelen zijn genomen die er vanuit gaan dat er kwade opzet in het spel is. Het lijkt me niet meer dan logisch dat zoiets serieus wordt genomen en onderzocht wordt. Wanneer dit betekent dat heel Schiphol ontruimt wordt , so be it. Wanneer ze net als de reageerders denken " Ach het zal wel meevallen" en de boel vliegt de lucht in of mensen komen te overlijden door een gifgas, dan moet je iedereen horen schreeuwen. Zo typisch Nederland dit! Wees blij dat de KMar ingrijpt en aan onze veiligheid denkt. Vergeet daarbij ook niet dat, mocht het foute boel zijn, de medewerkers van de KMar wel gelijk eerste rang (met alle bijbehorende gevaren) zitten...

1 respect 29-11-2022 12:57 op
Dank zij Binotto staat Ferrari qua auto waar ze nu staan. Dat hij geen goede teamleider is, dat zal deels zo zijn. Ik snap niet helemaal het probleem van Ferrari, een beetje dankbaarheid zou ze sieren; Tweede bij de constructeurs en tweede bij de rijders....Kijk naar waar ze vandaan zijn gekomen. Hopelijk vindt Binotto de waardering die hij verdient bij een ander team

0 respect 29-11-2022 11:16 op
@wacken, Schumacher had inderdaad een top team om zich heen gebouwd. En wie denk je dat in dat team engineer was? Een jonge geniale Italiaan. Ene Mattia Binotto. Mede dankzij zijn brein en de samenwerking met Todt en Schumacher heeft Ferrari destijds het tij kunnen keren.

6 respect 29-11-2022 11:05 op
@peter, als echte Italiaan zul je toch ook weten dat de huidige auto, de ontwikkeling hiervan allemaal te danken is aan Binotto. Deze man is echt geniaal. De andere teams staan al in de rij om hem in te lijven, niet als teambaas maar om te helpen hun auto verder te ontwikkelen. Ik durf te zeggen dat het tijdperk Binotto nog lang niet over is, het begint pas echt .....maar niet met Ferrari en ik denk dat ze volgend jaar wanneer de ontwikkeling stagneert nog wel even treuren zullen en zich afvragen waarom ze de keuze gemaakt hebben. Al zullen ze dit nooit toegeven natuurlijk

5 respect 29-11-2022 11:00 op
@jeffrey. Horner heeft al bedankt voor "de eer"

4 respect 28-11-2022 18:45 op
Een beetje gelijk heeft hij wel, ik kan me in ieder geval zijn reactie wel voorstellen. We vergeten dat "we' te gast zijn in een land met andere normen en waarden. Ondanks dat ik niet achter de normen en waarden in Qatar sta, heb ik er wel respect voor. Het is niet aan mij om een ander op de vingers te tikken omdat zij tegen bepaalde zaken anders aankijken. Wel kan ik door de dialoog aan te gaan, met feiten mijn mening onderbouwen en een ander wellicht zover krijgen dat zijn/haar denkwijze verandert. Ik moet het echter ook respecteren wanneer iemand niet mijn mening deelt. Wanneer we het allemaal zo erg vinden, hadden we niet heen moeten gaan. Hadden we ook de wedstrijden op TV niet moeten kijken..... Ik ben het niet eens met Ijn denkwijze en deel zijn normen en waarden niet. Toch heeft hij wel een punt natuurlijk. Andersom zouden wij ook anti homo armbanden en antisemitische teksten op shirts of spandoeken ook niet tolereren.

0 respect 26-11-2022 10:49 op
@ART, zo geloven we toch ook iedere Oekraïense vluchteling die hier is? U gelooft ook gelijk dat zij voor de oorlog vluchten en niet omdat zij aanhangers van Rusland zijn toch?

25 respect 26-11-2022 09:58 op
Wat een verhaal! Verschrikkelijk voor dit gezin. Je huis in brand, door je eigen familie verketterd en je leven niet meer zeker. Dan kom je aan in Nederland en mag je op 15 vierkante meter verblijven, maandenlang. Terwijl mensen met een andere nationaliteit die voor dezelfde oorlog vluchten fatsoenlijke opvang krijgen. Die mensen mogen zolang als nodig is blijven terwijl dit gezin, die in mijn ogen direct in groter gevaar is wanneer zijn gedwongen terug moet keren, lopen de kans dat hun aanvraag wordt afgewezen. We roepen in Europa dat de Russische bevolking zich tegen Putin moet keren, maar de mensen die dit doen en moeten vluchten voor eigen leven omdat ze aan de kant van Oekraïne staan, die worden op deze manier opgevangen. Dat voelt niet helemaal oké voor mij.....

2 respect 19-11-2022 09:27 op
Verbazingwekkend hoe mensen weer de schuld bij de medewerkers die hebben geleden onder het gedrag van Van Nieuwkerk willen neerleggen. Omdat we het vroeger normaal vonden dat een leidinggevende mensen uitschold en intimideerde, is het raar dat dit tegenwoordig niet of steeds minder vaak geaccepteerd wordt. Je hoort elkaar met respect te behandelen en door hoort uitschelden en woedeaanvallen niet bij. Wanneer iemand die de macht heeft om je te maken of breken, met grote regelmaat tegen je tekeer gaat , is het niet raar dat mensen hiervan onder de indruk zijn en dit tot situatie leidt dat men zich gedwongen voelt ontslag te nemen of hierdoor in de ziektewet raakt. Meneer van Nieuwkerk erkent dat hij een grens is overgegaan en lijkt hiervan geleerd te hebben. Het wordt tijd dat we met zn allen "vroeger" loslaten en meegaan met de tijd. Niet alles van vroeger is goed, vroeger hadden we ook slaven....

12 respect 18-11-2022 18:13 op
Grappig om te zien dat mensen dit weer gelijk als laatste stuiptrekkingen van Rusland, hunkering naar westerse producten of een naderend faillissement van Yandex willen bestempelen en niet willen zien wat het is. Het is gewoon handel en blijkbaar wordt er achter de schermen nog steeds genoeg handel gedreven tussen Westerse bedrijven en Russische bedrijven zonder dat daar consequenties aan gekoppeld zitten. De westerse burger is aan het bloeden door alle boycots en wapenleveranties en voor de "grote jongens" is het gewoon business as usual. Wanneer gaan we met zn allen onze ogen eens open doen en zien wat er werkelijk speelt? Oekraïne is niet meer dan een speelbal voor de VS enkel en alleen ten gunste van hun eigen portemonnee. Wanneer er geen winst meer te behalen valt laten ze Oekraïne net zo makkelijk weer vallen. Het is een in en intriest spel waar enkel financieel gewin voorop staat.

10 respect 16-11-2022 18:35 op
Wat maken we ons toch druk om de wolf. Voor- en tegenstanders. Fijn dat de rechter heeft besloten dit beleid aan banden te leggen tot dat de zaak voor heeft kunnen komen. Persoonlijk ben ik voorstander van de wolf in Nederland. Bezitters van vee kunnen maatregelen treffen, de wolf werende hekken en de wolf zal verder zijn eigen gang gaan. Wat mij verbaasde was dat een adviseur van de overheid die vee bezitters moet adviseren met betrekking tot het aan te schaffen hek, maar 1 of 2 verzoeken per week krijgt. De adviseur werkt ook nog eens in een gebied waar meerdere roedels zitten en de vee bezitters moord en brand schreeuwen. Hun geliefde dieren worden gepakt! Als ze dan toch zo van hun dieren houden, waarom dan niet het goed gesubsidieerde hek aanschaffen? Of is het toch een kwestie van geld dat het moeten winnen van de wolf? Ik ben in ieder geval blij dat de rechter gaat kijken naar het paintballen en hopelijk wordt het volledig verboden!

1 respect 16-11-2022 18:29 op
@frits beetje kort door de bocht. Wanneer heeft een wolf voor het laatst wereldwijd een kind gepakt en gedood? Dagelijks sterven of raken voor de rest van hun leven verminkt of invalide wereldwijd kinderen door een agressieve hond . De kans dat een kind door een hond wordt gegrepen is vele malen groter dan dat het überhaupt binnen een kilometer van een wolf zal komen. Zullen we dan bij voorbaat alle honden maar doodschieten?

3 respect 13-11-2022 14:19 op
@ikweethetnietmeer. Op mijn 30ste, beide borsten en eierstokken verwijderd omdat ik zowel kwaadaardige borst- als eierstokkanker had. Ik zou het zonder twijfel opnieuw doen. De impact achteraf, is alleen wat groter dan vooraf gedacht. Wanneer de rook van "behandeling en overleven" weg is dan komt de harde realiteit. De realiteit waarin de kwaliteit van leven prima is maar je als vrouw zijn verminkt bent . Deze methode zou dat leed wellicht veel vrouwen kunnen besparen.

0 respect 13-11-2022 14:12 op
@iga, eens. Ik zou het zonder twijfel opnieuw doen. Het zou alleen wel fijn zijn dat in de toekomst er een veilig alternatief beschikbaar is. Zoals je zegt, de impact is flink. Hopelijk kan dit in de toekomst anderen steeds meer bespaard blijven.

0 respect 13-11-2022 13:39 op
@pedra, het gevoel dat het na een volledige borstamputatie echt weg is, is een gevoel van schijnveiligheid. Slecht wanneer artsen hierover van te voren niet heel duidelijk in zijn, want er is altijd een kans dat.....Er zijn duizenden vrouwen die na een volledige amputatie alsnog uitzaaiingen blijken te hebben of kanker opnieuw terug komt. Vaak is het een en-en in plaats van een of behandeling. Was er maar een methode die 100% garantie op volledige genezing zou geven. Die is er niet helaas en het is mooi dat er voor de komende generaties een veilig alternatief kan zijn voor de (gedeeltelijke) amputatie. Als overlever van, tevens drager van het BRCA 1 gen en moeder van drie dochters kan ik alleen maar heel erg blij worden van deze ontwikkeling.

56 respect 13-11-2022 10:23 op
2 maanden voor mijn 30ste verjaardag kreeg ik in een week tijd te horen dat ik borst- en eierstokkanker had. Mijn wereld stond op zn kop. Na operaties waar zowel borsten als eierstokken zijn verwijderd en een lang behandeltraject nadien ben ik nu 16 jaar later gelukkig nog steeds gezond. De borstamputatie was mijn redding en op dat moment dacht ik wat moet dat moet. Na een aantal jaren realiseerde ik me welke impact het eigenlijk op me had. De reconstructie is prima, ben ik echt blij en tevreden mee, maar het is toch anders en ondanks dat je er echt niet elke dag aan denkt, wordt je er af en toe pijnlijk mee geconfronteerd. Als er een methode komt die anderen kan besparen zou dit echt geweldig zijn! Ik hoop dat er veel dames mee willen doen aan de studie, mits veilig uiteraard zodat we de generaties na ons deze bijkomende ellende kunnen besparen!

22 respect 08-11-2022 19:05 op
Laat ik vooropstellen dat ik het niet eens ben met de beste man. Mijn ouders hebben mij anders opgevoed en ook mijn kinderen heb ik andere waarden en normen meegegeven. Een van deze waarden is het recht op vrijheid van meningsuiting en het respecteren dat anderen een andere cultuur en mening hebben. In mijn ogen is dat hier ook aan de orde. Wij kunnen wel van alles vinden maar we vergeten gemakshalve dat we te gast zijn in een ander land waar naar bepaalde zaken anders wordt gekeken. Wij verwachten ook dat anderen zich in NL aan onze gebruiken en normen en waarden aanpassen. Dan zullen we dit andersom ook moeten doen toch? Wanneer je dit niet wilt, wat ik heel begrijpelijk zou vinden, dan moet je vooral niet heen gaan en wellicht ook niet naar wedstrijden op tv kijken. Hoe verknipt wij zijn gedachten en uitspraken ook vinden, hij heeft er recht op. Om dit te verbieden vind ik hypocriet en niet uit te leggen.

2 respect 08-11-2022 08:59 op
@rob, dat is inderdaad een hele vreemde tegenstelling. Qua denkwijze sta ik zelf veel dichter bij de Democraten, voor rust in de wereld is echter een Republikein beter.....heel bijzonder

8 respect 08-11-2022 08:50 op
Volgens mij gaat het bijna altijd zo, tijdens de midterms verschuift de macht in de parlementen. Persoonlijk ben ik helemaal niet zo kapot van Biden, laten we niet vergeten hoe snel hij na zijn aanstelling de druk wist op te voeren richting Rusland en we hebben allemaal gezien (en zien dit nog dagelijks) wat hiervan de vreselijke gevolgen zijn. Wanneer je in de geschiedenis kijkt zie je dat de banden tussen de VS en Rusland (voorheen Sovjet Unie) ten tijde van een republikeinse president werden aangehaald en versterkt. Om vervolgens door een Democraat om zeep geholpen te worden. Ook worden er onder democraten meer oorlogen gestart en vallen veel meer burgerslachtoffers. Voor de binnenlandse politiek en dagelijks leven van de Amerikaanse burger is een Democraat als president veel beter. Qua wereldpolitiek en gaat mijn voorkeur uit naar een Republikein.

116 respect 07-11-2022 19:22 op
Wat ik niet helemaal snap is "Volgens de activisten zijn de klimaatcrisis en racisme "onlosmakelijk met elkaar verbonden", Kan iemand me vertellen welke gemene Deelder/factor beide onderwerpen hebben? Ik heb het niet kunnen bedenken en ben benieuwd

9 respect 07-11-2022 10:50 op
Door net iets boven alle toeslagengrenzen te verdienen heb ik sinds een jaar helemaal nergens geen recht meer op. Netflix, sportschool, krant alles is de deur al uit, al jaren. Op dit moment hou ik, als alleenstaande met 3 studerende kinderen nog 305 euro per maand over om van te leven. Daar moet ik alles, maar dan ook alles van doen. Eten, kleding, sparen.....de hele mikmak. Ik kijk reikhalzend uit naar de energiepremie einde van deze en volgende maand. Dit is in de dure maanden die komen, een welkome verrassing. Ik word inmiddels erg verdrietig van mensen die zeggen dat het aan mijn eigen uitgave patroon ligt, maar als je alle abonnementen en leuke dingen al de deur uit hebt getrapt en je spaargeld ook steeds verder de min in gaat, dan weet ik niet meer waar ik op zou moeten bezuinigen.....

3 respect 04-11-2022 15:53 op
@chuck, ik heb juist spijt van de vaccinatie en booster. Bij beide last van pittige bijwerkingen en in September 2 weken gevloerd door Corona -;

0 respect 02-11-2022 12:19 op
@Lex Willems, ligt dat dan aan de statushouder of misschien aan werkgevers die niet zo snel een statushouder aannemen? Wanneer autochtone Nederlanders met een buitenlandse achternaam die Islamitisch of Afrikaans aandoet al niet eens een stageplek kunnen krijgen, kan ik me goed voorstellen dat het niet enkel een kwestie van niet willen is ....