NUjijStats voor Lieke_Caron

7,839

Respect

Respect/dag 11.84
Respect/reactie 5.52

1,421

Reacties

Reacties/dag 2.15
Meeste reacties op 1 dag 46
Gestart op 03-04-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

8 respect 14-11-2021 14:43 op
U heeft helemaal gelijk. Het is helaas een vrij algemeen probleem geworden; alles wordt vastgelegd door management in protocollen. Professionals worden gedegradeerd tot uitvoerders van regeltjes. Als je zo goed mogelijk je werk wil doen, ben je ' lastig' . Precies dezelfde mechanismes als bij het toeslagenschandaal; ambtenaren en rechters die braaf meegingen in het systeem in plaats van staan voor een rechtvaardige behandeling.

9 respect 07-11-2021 19:05 op
Meer dan twee uur later, terwijl hij van tevoren had gezegd rond die tijd niet meer te kunnen. Ik heb het helemaal gevolgd, het was een beschamende vertoning.

6 respect 07-11-2021 19:01 op
Hij heeft die kans niet gekregen; hij kon pas uren na de afgesproken tijd zijn zegje doen. hij had van tevoren aangegeven wegens persoonlijke omstandigheden niet later te kunnen dan het afgesproken tijdstip. Met die meer dan twee uur vertraging door knullige techniek had hij dus geen kans meer om zijn zaak te bepleiten.

7 respect 07-11-2021 18:57 op
Er waren zoveel technische problemen dat hij pas uren na het afgesproken moment aan het woord kon komen. Dat was op het tijdstip waarop hij van tevoren ook tegen het bestuur aangegeven had dat hij wegens persoonlijke omstandigheden er niet meer bij kon zijn. Kortom, hij heeft geen kans gehad om zijn zaak te bepleiten.

4 respect 28-10-2021 13:16 op
De soja die in Nederland wordt hebruit voor vleesvervangers komt vooral uit Zuid-Europa n Canada. Als iedereen veganist werd, zouden we veel minder landbouwgrond nodig hebben en zeker geen regenwouden meer hoeven kappen.

3 respect 28-10-2021 11:31 op
'Komt erbij dat de soja die voor veevoer gaan afval is van de menselijke consumptie' Dat is een verhaaltje dat graag wordt verteld, maar klopy niet. Het zogenaamde ' sojaschroot' is geen afval en wordt ook bijvoorbeeld gebruikt voor vleesvervangers.

19 respect 27-10-2021 13:31 op
Als dit inderdaad een 'professional job' was, dan is het natuurlijk vooral interessant om te weten wie daarvoor betaald heeft.

0 respect 26-10-2021 20:30 op
Ik begrijp het. Er is wat mij betreft dan ook maar 1 helemaal goede oplossing en dat is stoppen met de veehouderij.

5 respect 26-10-2021 14:06 op
Dar het tot nu toe goed is geaan bij u, wil niet zeggen dat het goed blijft gaan. Het lijkt me goed dat iedereen zich aan de maatregelen houdt, dus in geval van eigen kippen zorgen dat ze niet in contact kunnen komen met de uitwerpselen van overvliegende ganzen.

4 respect 21-10-2021 19:18 op
De vee-industrie hier geeft inderdaad ook geen erg rooskleurig beeld van hoe we in Nederland met dieren omgaan.

7 respect 21-10-2021 14:10 op
Ook surrealistisch inderdaad als je bedenkt hoeveel goed voedsel wij verspillen, onder andere door het als veevoer te gebruiken.

20 respect 21-10-2021 13:54 op
Hartverwarmend, het medeleven voor deze dieren. Ik hoop dat het goed komt. Tegelijkertijd vind ik het ook surrealistisch, zoveel support voor deze honden, terwijl er miljoenen dieren alleen al in Nederland een miserabel bestaan leiden en geslacht worden voor de luxe-behooeftes van de mens.

4 respect 19-10-2021 15:46 op
Waarschijnlijk wist deze veganist hoeveel leed er achter dat pakje boter schuil gaat. Zou u een kerstdiner opeten als er per ongeluk hond in zat?

2 respect 19-10-2021 15:20 op
U laat mij dan kennelijk niet in mijn waarde, volgens uw redenering, want u keurt zo te zien mijn standpunt af.

4 respect 19-10-2021 15:18 op
nee, ik zeg dat ik het er alleen mee eens ben als iedereen in zijn/haar waarde wordt gelaten. Btw, dat ik het niet met iemand eens ben, wil niet zegen dat ik die persoon niet in zijn waarde laat.

4 respect 19-10-2021 15:15 op
Mee eens, mits ' iedereen' betekent dat we ook dieren in hun waarde laten... en nog wat waarde overlaten voor toekomstige aardbewoners.

2 respect 19-10-2021 15:14 op
en toch, met alle plussen en minnen, zijn alle milieu-organisaties en specialisten het er wel over eens dat veganistisch eten in principe een stuk duurzamer is.

7 respect 19-10-2021 14:55 op
Deze veganist was dat waarschijnlijk vanwege dierenrechten, niet vanwege klimaat. Best logisch dat je niets wil eten waar diereneed aan vooraf is gegaan. Waarom zou dat minder belangrijk zijn dan de ' kerststmming'? sowieso vreemd eigenlijk dat mensen ' gezellig' kerst willen vieren ten koste van dierenleed.

5 respect 19-10-2021 14:51 op
Net als veevoer en aangezien je een veelvoud aan veevoer nodig hebt voor dezelfde voedingswaarden, is vegan in principe de meest duurzame keuze. Uiteraard moet je dan nog steeds kijken welke plantaardige keuzes je maakt voor optimale duurzaamheid.

6 respect 19-10-2021 14:28 op
Heel merkwaardig dat iemand die zich ' duurzaamheidsfanaticus' noemt, niet eens veganistisch eet.

0 respect 18-10-2021 11:24 op
Dat ben ik met u eens, mademoiselle. De energie moet dus gaan naar oplossingen bedenken, juist voor dat soort scholen, die het notabene nu nog moeiijker hebben om mensen te vinden omdat het inhaalprogramma op andere scholen ook personeel wegtrekt. Simplitische uitspraken als 'want dan is het dus niet ├Ęcht nodig. Dus... Dan geen geld.' helpen daar niet bij.

4 respect 18-10-2021 11:07 op
Het ligt iets complexer, want je moet er wel de mensen voor weten te vinden. Als je het zo aanpakt, dan blijven de scholen in de grote steden, die sowieso al moeite hebben om personeel te vinden, met lege handen en krijgen de scholen die het relatief makkelijker hebben wel het geld.

3 respect 18-10-2021 11:00 op
Wat stelt u precies voor om dat percentage omhoog te krijgen? Ik zie niet direct hoe dat dan 'relatief eenvoudig te realiseren' is.

13 respect 16-10-2021 15:11 op
Beetje moeite met waar verantwoordelijkheid ligt? Deze reactie zet mij aan tot brandstichting, u heeft mij dus tot actie gebracht.

0 respect 15-10-2021 20:55 op
Het is toch precies even verwarrend of duidelijk als 'zij' en 'ze' ? Dat is ook zowel derde persoon enkelvoud als 3e persoon meervoud. Ik vind 'het' juist verwarrender omdat je dan niet weet over of je het over een persoon of over een ding hebt.