NUjijStats voor MarkdeRidder

2,641

Respect

Respect/dag 2.88
Respect/reactie 3.62

730

Reacties

Reacties/dag 0.8
Meeste reacties op 1 dag 18
Gestart op 31-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 16-11-2020 17:00 op
Gewoon blijven ontkennen, dat Mercedes de snelste auto maakt.

1 respect 16-11-2020 16:36 op
Wat je zegt klopt niet. Racen ligt genuanceerde. Zie mijn uitleg hierboven.

2 respect 16-11-2020 16:33 op
En alle Hamilton cheerleaders maar schrijven, dat bewezen is dat Lewis beter is dan Max. Dat Max geen geduld zou kunnen opbrengen en dat het niet aan Mercedes power lag maar aan de stuurmanskunsten van Hamilton. Helaas. Meer power betekent meer mogelijkheden met betrekking tot downforce en/ of minder bandenslijtage in de bochten, doordat op de rechte stukken verloren tijd kan worden gecompenseerd. Max was niet te gretig. Max moest met zijn banden compenseren wat hem ontbreekt in pure motorkracht. Max probeerde zijn geluk af te dwingen op de Mercedes van Perez, toen zijn banden nog optimaal waren. Zou hij "geduldig" in dirt air hebben afgewacht (iets wat ongeveer het enige is wat Hamilton constant doet), dan was Perez met minder bandenslijtage, uiteindelijk van hem weggereden. En verwijzen naar Bottas heeft geen zin. Bottas behoort samen met Stroll (= ook mercede) tot de slechtste coureurs van de grid. Dat zelfs Stroll lange tijd op kop kon rijden zegt genoeg over het powervoordeel.

0 respect 13-11-2020 18:26 op
Er zijn zat mensen die de geur van benzine en rokend rubber ook lekker vinden ruiken. Dat neemt niet weg, dat rook uit een openhaard, wat bovendien ongefilterd is, niet uitermate slecht is voor de gezondheid. En brandend hout mag je lekker vinden ruiken, totdat je langs een huis loopt waar men het verschil tussen afval en hout niet goed begrijpt.

2 respect 13-11-2020 18:17 op
Belasting heffen in het kader van milieu. Een goed verdienmodel, maar de echte vervuiling blijft buiten schot. Loop eens in de avond door een gemiddelde woonwijk van 20 jaar of ouder. De stank van schoorstenen en open haarden grijpt je om de keel. De stank vergiftigd de hele woonwijk tot ver daarbuiten. Zeker nu ouderen niet meer op restaurant kunnen wordt er binnenshuis heel wat rotzooi in de openhaard gegooid. Een belasting op openhaarden of liever boetes voor wie de woonwijk vergiftigd zou veel meer zoden aan de dijk zetten, dan wederom een taks die de werkgelegenheid ondermijnt.

4 respect 28-10-2020 15:27 op
Ok, dat is een begin. Als de coureurs nu ook belasting gaan afdragen over hun inkomsten, net zoals hun fans dat ook doen, zou het nog beter zijn. Nu woont nagenoeg elke coureur in Monaco om dat daar geen belasting wordt geheven over inkomen.

1 respect 28-10-2020 14:08 op
Voor wie maken we de eocnomie kapot en stoppen we onze kinderen in een sociaal isolement? Voor de kwetsbaren? Die moeten hoe dan ook in isolatie, lockdown of geen lockdown.

6 respect 19-10-2020 10:25 op
Financiele rijkddom benodigd armoede. Het zijn communicerende vaten. Het één bestaat niet zonder het ander. Hoge verloningen, zoals die in de politiek of bij bestuurders van beursgenoteerde bedrijven zijn over het algemeen alleen mogelijk door andere groepen (door middel van wet) verloning, middelen of geld te ontnemen.

0 respect 07-10-2020 21:45 op
Als winst maken simpel was, zou iedereen stinkend rijk zijn. Helaas is dat voor het overgrote deel van de bevolking niet het geval.

5 respect 07-10-2020 20:10 op
Stel je nu eens voor, dat men in het gewone (bedrijfs)leven ook zo inefficient en moeizaam tot overeenstemming zou komen. De maatschappij zou simpelweg tot stilstand komen. Geen brood meer op de plank. Alleen politici kunnen zich mislukking op mislukking veroorloven omdat de belastingbetaler onder druk van hoge boetes uiteindelijk toch de rekening betaald van het veelal onzinnige politieke toneelspel.

0 respect 01-10-2020 10:49 op
Hoe treedt er gewenning op? Ik zou denken, dat er zowel gewenning ontstaat aan een situatie met slaapmiddsl als aan een situatie zonder slaapmiddel. Als dat zo is, dan zou men het slaapmiddel telkens weer kunnen toedienen, wanneer het lichaam weer ontwent is. Zo zou Richard bij wijze van spreken eens in de week één dag kun bewegen en spreken.

0 respect 26-09-2020 08:59 op
Met vertrekpremie van tientallen miljoenen zou je haast denken dat sexuee

1 respect 25-09-2020 17:59 op
Alles zelf doen is niet per definitie de juiste weg. Het wiel voor elk onderdeel zelf opnieuw uitvinden kost bakken met geld. Tesla mag dan peperduur genoteerd staan op de beurs. Dat geldt niet voor de kaspositie van het bedrijf, wat inmiddels meer dan 1.000 keer de winst staat genoteerd. btw, merkwaardig dat alle lovende commentaren over Tesla uitgelicht worden.

14 respect 07-09-2020 19:43 op
Hierin lijkt een duidelijke hand van Poetin in te zitten. Dezelfde taktieken vonden ook plaats in ander voormalige Sovjet staten, waarbij de bevolking koos voor transaparante democratie en corruptiebestrijding. Typisch voorbeeld is het ontvoeren van oppositieleden en pro-sovjet gezinde regeringsbendes, die vredezame demonstranten in elkaar slaan. Zo ging het bijvoorbeeld ook in het Oosten van Oekraiene.

0 respect 12-06-2020 10:46 op
@Erik Je reactie staat bol van foute aannames. 1. Ik stel voor dat u het jaarverslag doorleest, dan kunt u vaststellen, dat de postdevisie wel verliesgevend is. 2. Een concreet antwoord geven op waarom de uitspraak onzorgvildig is doet u niet. 3. Hoe ziet u dat voor zich? Combineren van post met paketten om niet verlieslatend te zijn? Dat betekent dus concreet, dat iemand pas zijn post of boete pas ontvangt als hij een pakketje bij bol.com heeft besteld?

4 respect 11-06-2020 22:39 op
PostNL maakt nauwelijks winst. Nagenoeg de hele omzet gaat op aan salarissen en pensioenen van bezorgers. Hoe kan er dan sprake zijn van slavenarbeid? Misschien toch maar uw heil bij een ander bedrijf zoeken als u meent meer waard te zijn?

4 respect 11-06-2020 22:29 op
Op basis waarvan oordeelt de rechter, dat het besluit niet zorgvuldig is genomen? Waarom zou PostNL een monopolie willen op een verlieslatende activiteit in een alsmaar verder krimpende postmarkt? Hoe gaat een rechter kunnen eisen dat PostNL maar verlies moet blijven lijden? De overname van Sandd heeft nooit als doel gehad om een monopolie te verkrijgen. Sandd was immers al lange tijd verliesgevend en technisch al failliet. PostNL zou zonder de overname dus toch al monopolist op de verliesgevende activiteit zijn geworden. Het feit dat PostNL nog de enige partij is die post rondbrengt zegt al genoeg. De overname van Sandd kan dus slechts gezien worden als het kostendekkend krijgen van een activiteit, die vooral nog plaatsvindt om een maatschappelijk belang te dienen, te weten het rondbrengen van boetes, vonnisen en belastingaanslahen.

19 respect 10-06-2020 22:05 op
Veel mensen hebben niet de luxe om jaren te wachten zonder werk, zonder bedrijf, zonder voldoende inkomsten. Maar, als u graag afziet van een werkend vaccin, dat binnen enkele maanden op de markt komt, zoveel te beter. Er zullen namelijk wachttijden zijn voor mensen die zich wel willen vaccineren.

2 respect 10-06-2020 09:56 op
Helaas doet die volksvertegenwoordiging (de 2e kamer) geen diepgaand en kritisch onderzoek naar het functioneren van hun collega's. Doordat echte journalisten hekelige kwesties aan de orde stellen, zoals bij de bonnnetjesaffaire, toeslagenaffaire, uitkeringsfraude, vriendjespolitiek, wordt de 2e kamer gedwongen (om te doen alsof) uitvoering te geven aan haar taak.

1 respect 10-06-2020 09:50 op
Ik ben juist afgehaakt bij nieuwsuur omdat ze in mijn oven te weinig doorvroegen en de inhoudsloze antwoorden van ambtelijke beleidsmakers slikken als zoete koek.

3 respect 09-06-2020 21:41 op
Goed, dat u een Amerikaans bedrijf promoot en schopt naar een Europees bedrijf en dit nog wel op basis van subjectieve argumenten. Ik weet niet welke grote grille van BMW u bedoelt. Maar heeft u wel eens naar de grille van de 2021 Chevrolet Trailblazer, de Lexus LS500 of een gemiddeld Aston Martin. Daar is de grille van elke BMW niets bij.

1 respect 09-06-2020 21:27 op
Als actieradius uw ding is, zul je de komende 6 tot 10 jaar toch echt nog een diesel van Volkswagen, BMW of Mercedes moeten rijden. Deze nieuwe dieselmotoren vallen ruimschoots onder de strengste uitstootnormen, dus je hoeft er geen schuldgevoel op na te houden.

1 respect 09-06-2020 19:10 op
Die fabriek in Berlijn zal niet veel werkgelegenheid creëren en ook niet de nodige banen in IT. De goedbetaalde IT banen laat Elon Musk in Silicon Valley. Elon Musk kennende gaat hij de fabriek in Berlijn nagenoeg volledig automatiseren en de mensen die hij aanneemt zullen regelmatig onderwerp van massaal ontslag zijn. De enige reden waarom hij een fabriek neerzet in Berlijn, is om wat meer goodwill te realiseren in autoland Duitsland. Dat zal nog geen gemakkelijke opgave zijn, omdat Duitsers wat minder naïef dan de Nederlanders (met een assemblage centrum in Tilburg) en minder gevoelig zijn voor marketingstrateeg Elon Musk.

1 respect 09-06-2020 19:03 op
Tesla heeft nog nooit één jaar winst laten zien. Tesla bestaat uit gratie van aandeelhouders, die verliefd zijn op hun Tony Stark, die hopen dat Tesla wordt aangezien voor een softwarebedrijf en die er in blijven zitten in de hoop, dat er ooit echt een netto winst overblijft. Tesla verschilt van een software bedrijf vanwege haar kapitaalintensieve werkzaamheden. Tesla kent daardoor een enorm financieel risico. Zeker met de torenhoge schulden die topman Musk namens Tesla is aangegaan. Zonder winst is Tesla moeilijk te waarderen. Echter, als je het non gaap resultaat gebruikt, dan staat Tesla gewaardeerd aan een P/E van meer dan 1.800. Een factor wat zelfs voor het meest veelbelovende software startup volstrekt absurd is.

3 respect 09-06-2020 16:35 op
Vraagje aan Adriaan en Jeff Ik denk, dat het eerder andersom is. Tesla wordt hier opgehemeld dat het een lieve lust is. Dezoeteinval geeft aan, dat Tesla gehyped is en dat Tesla zonder gigantische steun van de Europese belastingbetaler failliet was gegaan. Daar komt bij, dat Tesla nauwelijks werkgelegenheid creëert of belastingen afdraagt in Europa, iets wat de Europese autofabrikanten (nog) wel doen.