NUjijStats voor NUjijgebruiker_dadabaadddecfd

4,559

Respect

Respect/dag 5.58
Respect/reactie 3.65

1,248

Reacties

Reacties/dag 1.53
Meeste reacties op 1 dag 31
Gestart op 23-01-2022

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 30-11-2022 13:06 op
Ik denk het van wel. Ze zijn anders na verloop van tijd doof. Een muziekdocent die ik ken had ook oordoppen. En dat vanwege geluid in de les sfeer (bv sax, hoorn enz).

0 respect 30-11-2022 10:32 op
Efficiƫnter omgaan met energie is niet bezuinigen. Tegen minder kosten heb je namelijk hetzelfde comfort.

2 respect 30-11-2022 10:08 op
Hangt af van je totale verbruik. Wanneer je in een doorwaai woning woont is het inderdaad een forsdeel van je inkomen en stook je jezelf letterlijk arm.

4 respect 30-11-2022 10:06 op
Die crisis is er wel. In landen waar ze het niet zo kunnen betalen wordt geen elektriciteit meer opgewekt. Aantal mensen zonder goede of zelfs een maaltijd neemt toe. Hier hebben we de voedselbank.

0 respect 30-11-2022 10:02 op
Juist niet. De inflatie zwakt af, wordt lager. Probleem isdat de prijzen hoog blijven.

1 respect 26-11-2022 19:06 op
Dat valt wel mey dat slurpen. Je vergeet nl dat 1 kWh aan elektriciteit zo'n 4 kwh aan warmte geeft. En dat een kuub gas een verbrandings warmte van 10 kWh heeft.

9 respect 26-11-2022 19:03 op
Ik snap met alle respect je reactie niet. Heeft de bd je teruggebeld met dit advies?

1 respect 26-11-2022 18:50 op
Bij ons wordt het complete huis verwarmt met iets van 600 700 kuub per jaar (elektra netjes omgerekend tegen 10. kWh iseen kuub gas). Kwestie van isoleren en ventileren.

35 respect 26-11-2022 18:38 op
Die van mij is 92 en maakt zijn huis energiezuiniger. Je hebt een kalender leeftijd en een andere.

15 respect 26-11-2022 18:37 op
Je haalt efficiƫnter gebruik en minder verbruik door elkaar. Hier net zo warm echter tegen minder kosten.

14 respect 26-11-2022 18:35 op
Ik zit er voor minder dan 120 euro ook warmpjes bij. Jammer failure.

22 respect 26-11-2022 18:34 op
Apart. Bij mijn vader van 92 heb ik de vliering geisoleerd. Hij geeft aan nu al te voelen dat het boven (dat is hal slaapkamer badkamer) al warmer is. Het is derhalve niet alleen kosten, besparing maar ook comfort. Het aanschaffen van a apparatuur bij vervanging is altijd slim. Om die reden is onze wasdroger de deur uit. Dat scheelt al minstens 30 procent in het gebruik.

2 respect 25-11-2022 19:55 op
Rusland heeft gedreigd de kranen volledig dicht te draaien. Dat zit er wsh achter (naast noordstroom zijn er nog een of twee gasleidingen).

0 respect 25-11-2022 17:17 op
Ik snap wat je bedoelt. Echter er is een afschakelplan bij een tekort. Ziekenhuizen ed uit mijn hoofd als laatsten.

2 respect 25-11-2022 14:12 op
Lijstje uit de per van de afgelopen tijd: - aluminiumfabriek gaat dicht (Delfzijl); - (?) kunstmestfabriek Terneuzen toch ook? -tuinders leveren minder orchideen op; - huishoudens en wsh ook bedrijven zetten de thermostaat lager. Per graad 7% besparing (minder uitgeven is beter);

2 respect 25-11-2022 14:10 op
De gasvoorraden zijn bedoeld voor de situatie dat de gastoevoer niet toereikend is. Dat is de situatie als het koud wordt en er meer vraag naar warmte en elektra is. Waar je de helft vandaan haalt weet ik niet. Overigens kun je dit inschatten aan de hand van het gemiddeld verbruik van Nederlandse huishoudens. Dat is ongeveer 1200 kuub gas en iets van 2800 kWh elektra. 80% procent daarvan, belachelijk hoog maar dit terzijde, is gebruik in de vorm van warmte.

1 respect 25-11-2022 13:39 op
Nee. Dat is het oude stelsel. Je hebt deels gelijk. Bij het nieuwe stelsel is er echter een pensioen pot. Hieraan worden de uitkeringen voor deelnemers aan onttrokken. Een factor A is dan iets uit het oude pensioen stelsel.

3 respect 25-11-2022 12:35 op
Waarom moet je niet bij de overheid zijn? Omdat dit niet klopt. Pensioenfondsen zijn geen overheidsinstellingen internet. Ze opereren onder de pensioenwet (of dit nu voor een werknemer bij bijvoorbeeld bouw of ambtenaar is).

2 respect 25-11-2022 12:34 op
Het was handig geweest naast de verhoging ook de beleidsdekkingsgraad in beeld te brengen. Doordat deze verschillen, verschillen ook de verhogingen van de pensioenen per fonds. Eigenlijk wil dit alleen zeggen dat pensioengerechtigden een hoger pensioen krijgen (het is ze nadrukkelijk gegund). Bij invoering van het nieuwe stelsel geldt de pensioenpot en kan het pensioen zoals naar beneden als naar boven gaan bewegen.

0 respect 24-11-2022 19:11 op
Het is nu eenmaal een fonds met minder in kas. Abp heeft slimmer belegd maar vooral dedalende rente niet afgedekt. Wat nu bij stijgende rente een stevig voordeel geeft.

2 respect 24-11-2022 19:09 op
Voor zowel werkenden als niet werkenden stijgt het pensioen. Gepensioneerden krijgen het uitbetaald.

1 respect 24-11-2022 19:08 op
Er is ook geld gereserveerd voor de omzetting naar een nieuw pensioenstelsel. Dat zul je zien nade publicatie van de dekkingsgraad in januari. Dus nade verhoging van 12 procent.

1 respect 24-11-2022 18:49 op
Nee. De dekkingsgraad is meer dan voldoende in vergelijking tot de verplichtingen

3 respect 24-11-2022 18:48 op
Nee. In dit geval omdat de beleidsdekkingsgraad 118,1 procent is. Deze stijgt nog steeds overigens omdat onvoordelige maanden worden weggestreept tegen maanden met dekkingsgraad 125,5 (voorbeeld oktober). 12 procent isdaarom verantwoord.

1 respect 23-11-2022 18:42 op
Ja. Zon en windenergie is nu subsidie loos (dat begrijp ik althans). Kernenergie is bij bouw van een centrale en na afloop, de rommel opruimen enzo, helaas duur. Exploitatie wordt nu ook duurder omdat de grondstof prijzen van yellow cake, de grondstof voor uraan en splijtstof elementen, ook stijgt.