NUjijStats voor Ongelovige_Jansen

9,702

Respect

Respect/dag 4.44
Respect/reactie 6.94

1,397

Reacties

Reacties/dag 0.64
Meeste reacties op 1 dag 25
Gestart op 01-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

10 respect 30-11-2022 10:49 op
Ik ben benieuwd waar u dan aan twijfelt? Dat Coldeweijer details vraagt of dat hij een herseninfarct heeft of dat hij gevonden is door zijn vader of dat hij heeft liggen bidden of dat hij in het ziekenhuis ligt?

3 respect 25-11-2022 12:40 op
Weinig begrip inderdaad. Het is allang bekend dat Ye hieraan lijdt, maar toch blijven zijn escapades breeduit in de pers verschijnen alsof ze door een gezond persoon worden gedaan. Deze man zou beschermd moeten worden en zolang hij niets doet dat expliciet strafbaar is, zou men er zo weinig mogelijk aandacht aan moeten besteden. Leven met een mentale ziekte vergt al genoeg van iemand zonder al die belangstelling dat wereldwijd besproken wordt.

3 respect 25-11-2022 08:27 op
Een fenomeen, dat is komen aanwaaien uit Amerika, waar ook ik geen fan van ben. Inderdaad, afzeiken en dat is dan "grappig". Maar ach, de "slachtoffers" staan in de schijnwerper en hebben het er blijkbaar voor over.

10 respect 21-11-2022 11:18 op
Ik vind het prima om van Nieuwkerk te vragen of zijn statement wel authentiek is, maar dan niet door een werkgever die jarenlang de andere kant opkeek vanwege fantastische kijkcijfers. Dat vind ik hypocriet. Makkelijk om van Nieuwkerk nu aan de hoogste boom op te hangen, nu hij die fantastische kijkcijfers niet meer waarmaakt.

6 respect 18-11-2022 22:31 op
Het nadeel van achteraf gezien is dat het al is gebeurd en daar verder weinig (niets) aan te doen is. Je kan het verleden nu eenmaal niet veranderen. We kunnen er nu van alles van vinden en men kan de wereld wijs willen maken dat er belangrijke lessen zijn geleerd, mijn ervaring is dat het een volgende keer met andere spelers precies zo opnieuw kan gebeuren. Niet omdat men niet anders wil, maar omdat men te maken heeft met menselijk gedrag onder hoge druk. DWDD had toentertijd hoge kijkcijfers en dus hoge verwachtingen waar te maken. Dit gaat gepaard met hoge druk, stress en faalangst. Soms leidt dat tot afreageren en lashing out gedrag. Pijnlijk.

2 respect 18-11-2022 17:25 op
Dat kan ik dus van harte met u oneens zijn. Iemand die psychotisch is kan helemaal geen goede keuze maken om wel of niet aan de medicatie te gaan. Deze mensen lijden onnodig omdat in hun wereld niet zij gek zijn, maar de wereld om hun heen klopt niet meer. Vanuit hun perceptie kan je hun dit niet kwalijk nemen. Het is nu juist een symptoom van een psychose dat zij dit inzicht niet zelf hebben. Deze mensen hebben hulp nodig ook als zij zelf denken van niet of zelf denken dat er niets mis met hun is. De omgeving weet vaak heel goed dat het niet goed gaat met iemand, dat diegene hallucinaties heeft, stemmen hoort, een ander bewustzijnsniveau heeft, maar als men dan om hulp vraagt is er niemand. En helaas zelfs als de persoon zelf om hulp vraagt is er niemand. Ook geen GGZ. U zegt dat zij "niets kunnen oplossen", dat kunnen ze wel! Zij kunnen opvang bieden, medicatie aanbieden, mensen veilig houden door ze op een gesloten afdeling te zetten. We hebben die kennis.

12 respect 18-11-2022 14:49 op
Goede vraag en wat mij betreft de enige die echt relevant is! 'We" laten als maatschappij mensen met mentale problemen in de steek door ze niet afdoende te helpen en wassen "onze" handen in onschuld als er ongelukken van komen. Het is schandalig!

17 respect 18-11-2022 14:48 op
Niemand "legt het bij een ander". In de wet wordt gesproken van "onverminderd of niet toerekeningsvatbaar". Denkt u dat dat er voor niets in staat? Iemand in psychose kan niet verantwoordelijk worden geacht voor zijn/haar daden, dat is nu juist wat een psychose inhoudt.

3 respect 18-11-2022 11:37 op
Dat u dat niet begrijpt, zegt iets over u en hoe u denkt over seksuele relaties. Gelukkig maar zou ik zeggen.

1 respect 18-11-2022 11:32 op
Waarom buiten de publiciteit? Het is in mijn ogen juist goed als hier aandacht aan wordt besteed. Het kan vele ouders wakker schudden en wellicht slachtoffers voorkomen als meer bekend zou zijn wat een jong kind kan overkomen als het op het internet gaat.

6 respect 17-11-2022 19:06 op
Er is niet voor niets een verjaringstermijn. Dus juridisch gezien heeft elk slachtoffer de tijd om aangifte te doen wanneer zij er klaar voor zijn. Los wat u hiervan vindt.

6 respect 17-11-2022 18:06 op
Jumbo en de Toppers zijn geen geweldig team. Eerst de blamage met een spaaractie om naar een optreden van de Toppers te gaan met een 2e kaartje gratis, wat niet doorging. Nu weer dit. Misschien eens tijd om diep na te denken over deze samenwerking.

0 respect 15-11-2022 21:14 op
Tja, het heeft ook niet mijn voorkeur dat dit op straat ligt, maar in dit geval hebben beide advocaten ervoor gekozen te bevestigen. Erover liegen lijkt me niet slim. U kunt "die roddel tante" de mond niet snoeren, we leven in een vrij land.

4 respect 15-11-2022 18:47 op
Zij hebben het niet in de media gebracht, dat is Coldeweijer geweest. Pas nadat zij dat wereldkundig had gemaakt is het door advocaten bevestigd aan journalisten.

9 respect 14-11-2022 15:18 op
Stel dat ze wel ingaat op dat voorstel, dat zou pas je kind gebruiken voor dure spullen zijn. Los hiervan, ik ben van mening dat een kind zijn moeder én zijn vader nodig heeft in zijn leven, het liefst nog dat ze door één deur kunnen en elkaar niet afbranden in het bijzijn van het kind. Vader zou geen concessies hoeven doen om een band met zijn kind te hebben.

13 respect 09-11-2022 22:14 op
Europa kijkt niet weg, Europa kreunt onder de toevoer van vluchtelingen. Het is teveel. We kunnen de toevoer niet aan, we kunnen geen menselijke omstandigheden bieden, we hebben er geen ruimte voor, onze voorzieningen verdampen, vluchtelingen krijgen niet wat ze nodig hebben en ook eigen bevolking begint in te leveren... Het kan zo niet langer. Helaas heb ik ook de oplossing niet, maar ik zie wel dat deze aanvoer van mensen onherroepelijk leidt tot verzet, ontevredenheid, woningtekort, voorzieningentekort...

5 respect 09-11-2022 10:23 op
Tja, liefde is onvoorspelbaar. Persoonlijk heb ik helemaal niets met sjamanen, lichtzoekers en paranormaal genezers, maar laten we niet vergeten dat prinseslief ook denkt dat ze met engelen en overleden mensen kan spreken. Volgens mij valt dit onder geestesziekte en dat straalt af op een koninklijke familie die zo hun werk niet kan doen. Kortom, goede oplossing. Dochterlief kan zelf haar leven inrichten en de koninklijke familie kan hun taak uitvoeren, namelijk een visitekaartje van het land zijn.

11 respect 08-11-2022 15:28 op
Hoe vreselijk en kortzichtig ik deze uitspraken ook vind, ik sla niet achterover van verbazing dat een ambassadeur uit Qatar er zo over denkt. Dat men in Qatar zo denkt, stamt ook niet van dit jaar. Ik snap dus helemaal niets van de keuze van dit land om de WK te houden. Ze zullen wel flink betaald hebben (16 van 22 stemmers zijn inmiddels veroordeeld of gelinkt aan corruptie). We zouden er goed aan doen dat hele WK links te laten liggen.

9 respect 08-11-2022 10:53 op
U legt de vinger op de zere plek. "We" schijnen misdaden tegen jonge kinderen niet zo erg te vinden, anders zouden ze in de wetgeving wel beter beschermd zijn. Dat handboek is een doorn in het oog en helaas doet het nog steeds de ronde op het darkweb. "We" weten dit, maar "we" doen er niets aan, want het zijn maar wat kleine kinderen die daar de dupe van zijn. Ik wens u veel sterkte, wijsheid heeft u al.

31 respect 07-11-2022 19:08 op
Misschien ligt het aan mij, maar ik had dit lekker tussen mij en mijn partner gehouden. Wat heeft de rest van NL hier mee te maken? Nu ben je de rest van je leven die slappe en vraagt iedereen zich bij je vrouw af of ze wel tevreden gehouden wordt. Je verklaart niks met zo'n verhaal.

4 respect 07-11-2022 14:17 op
Het is geen kwestie van willen, het is een kwestie van nakomen van afspraken die gemaakt zijn met EU en mensenrechten organisaties.

7 respect 07-11-2022 10:56 op
Onbegrijpelijk dat de schrijvers van die haatberichten niet snappen dat als journalisten hun werk niet doen, belangrijke informatie niet gedeeld wordt, er geen waakhond is die onze rechten bewaakt en machtsstructuren kan blootleggen die sommigen liever verbergen. Zonder (goede) journalisten kan de democratie niet functioneren. Het is dan ook schokkend dat juist deze mensen worden bedreigd.

1 respect 27-10-2022 10:53 op
Ik vind het een fijn cadeautje zo vlak voor de kerst. Met mijn vaste contract met nog prijzen van september verleden jaar is het voor mij een extraatje wat ik kan besteden aan kerstcadeaus voor de kinderen.

0 respect 25-10-2022 14:20 op
Heb wel een soort van medelijden met Ye. Zijn stoornis maakt dat hij soms niet weet wat hij zegt of waar grenzen liggen. Je zou kunnen denken dat het beter is dat hij het zegt dan iemand die bij zijn verstand is. Maar ik snap Adidas ook dat ze niet geassocieerd willen worden met die uitspraken en dat zij afstand nemen van degene die ze uitkraamt. Het zou voor Ye goed zijn dat iemand zijn zaken behartigt en ervoor zorgt dat hij niet zomaar meer dingen de wereld in slingert waar media bij is. Ye zou beschermd moeten worden.

65 respect 23-10-2022 19:19 op
Als ik zo'n verhaal als dit lees, dan ben ik altijd zó blij dat ik onbekend ben en geen mens een boodschap heeft aan wat ik wel/niet doe. Deze jonge vrouw moest door heel wat heen om te bereiken wat ik vanaf geboorte al in mijn schoot geworpen heb gekregen. Laat haar lekker met rust en gun haar een eigen leven waar ze zelf haar keuzes maakt. Ik gun dat iedereen.