NUjijStats voor Querido_not

2,816

Respect

Respect/dag 2.96
Respect/reactie 3.11

906

Reacties

Reacties/dag 0.95
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 19-04-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 23-11-2020 18:48 op
Het zal je niet verbazen dat ik niet op jouw zaak kan ingaan. En eigenlijk denk ik dat je een fatsoenlijke advocaat had moeten inhuren. Gemiste kans. Had je heel wat foyten gescheeld.

2 respect 23-11-2020 17:13 op
Volgens mij noem jij alle argumenten op waarom het juist wel (wel dus) zal gebeuren. Bij de gemiddelde Amerikaan is fatsoen tegenwoordig moeilijk te vinden. Dat is al sinds de tijd van de cowboys en rednecks en KKK. Maar nu is het hek helemaal van de dam. We kunnen alleen maar toekijken hoe het zooitje daar in elkaar dondert.

3 respect 23-11-2020 15:34 op
Nee. Het is niet zo dat er heel veel fouten zijn gemaakt door de medewerkers van de Belastingdienst. Is gewoon niet waar.

0 respect 23-11-2020 15:30 op
Als je huwelijk stukloopt op de kinderopvangtoeslag, dan heb je waarschijnlijk heel andere problemen. Ha! Er zijn altijd mensen die alles, maar dan ook werkelijk alles op een ander afschuiven. Altijd is een ander de oorzaak. Niet te redden, met wat voor toeslag dan ook.

3 respect 23-11-2020 14:38 op
Het gaat om de vertaalslag van de roep uit de samenleving naar beleid en uitvoering daarvan. Kijk je kunt de belastingdienst wel opdragen om fraude te bestrijden. Maar dat is gevaarlijk als het om toeslagen gaat. De belastingdienst ziet namelijk standaard 17 miljoen potentiële fraudeurs. Daar zijn ze op afgericht. Het begint dus al bij het begin: dit had nooit bij de belastingdienst mogen worden ondergebracht. De rest is goeddeels oorzaak en gevolg.

4 respect 23-11-2020 14:27 op
Natuurlijk geven ze allemaal elkaar de schuld. Maar de vraag wordt ook aan de verkeerde personen gesteld. De 2e kamer is de wetgever (samen met de 1e). En die hebben helaas ingestemd met het onderbrengen van deze toeslag bij de belastingdienst (had bij de SVB gemoeten, die kennen die kinderen al i.v.m. de kinderbijslag). En de 2e kamer heeft geëist dat de toeslagen direct betaald moesten worden – controle achteraf. En de 2e kamer heeft ingestemd met een rigide beleid -> één foutje = alles terugbetalen. En iedereen vond dat fraude bestreden moest worden. Maar niemand wist wat dat dan precies was -> zoek het maar uit. En nu is er een “parlementair” onderzoek. Eigenaardig. Ze moeten zichzelf eens onderzoeken. En zich schamen.

3 respect 23-11-2020 14:02 op
Dat is het vreemde aan deze zaak. Als de belastingdienst iets van mij vordert dan krijg ik een brief met bedrag en reden en de grondslag waarom ik iets moet betalen. Daar heb ik in deze zaak nog niemand over gehoord, alleen in vage bewoordingen.

7 respect 23-11-2020 13:22 op
Er is wel een verschilletje wat je niet vermeldt, En dat is dat gas en elektriciteit al 100 jaar bekend zijn en al die tijd steeds veiliger zijn geworden. Dat geldt niet voor de vaccins die in een mum van tijd uit de grond worden gestampt. Wat overigens niet wegneemt dat de mensen die daar mee bezig zijn er waarschijnlijk met hart en ziel aan werken. Maar die worden niet gehoord, van hen hoor je geen ervaringen en beoordelingen. Je hoort alleen iets van de verkoopmanagers, de CEO en de PR afdeling. Niet altijd de betrouwbaarste bronnen.

22 respect 22-11-2020 09:21 op
Het zijn niet alleen de uilskuikens van Minerva die over de schreef gaan. De hele partij, in al haar geledingen, zit een beetje rottig in elkaar. De fractie in de 1e kamer heeft al het nodige gerommel gehad, het partijprogramma is een bijelkaar geharkt rommeltje van populaire standpunten dat ze nooit zullen laten doorrekenen. En dan de "top" in de 2e kamer waar een narcist samen met iemand uit een NSB-nest de standpunten moeten verdedigen. Al dit tezamen is een garantie voor ellende. Dit geintje binnen de JFvD is slechts het topje van de ijsberg.

1 respect 20-11-2020 12:22 op
Wat deze verkiezingen duidelijk hebben gemaakt is, dat als stemmen makkelijker wordt gemaakt, de democraten meer stemmen krijgen. Er zijn nou eenmaal meer democraten dan republikeinen in de VS.

8 respect 20-11-2020 12:19 op
@patje De uitslag is niet met 3.300 stemmen gewijzigd. Dus die stemmen waren niet allemaal voor de republikeinen Als er een pluk ongetelde stemmen gevonden wordt zitten daar stemmen in voor beide kandidaten. Dat is logisch. En laat tevens zien dat er niet gefraudeerd is. Het is altijd goed om ook zelf een beetje na te denken.

0 respect 17-11-2020 17:31 op
@John Het is nou eenmaal een eigenschap van de "swingstates" dat daar de verschillen klein zijn. Dat is inherent aan dit dubieuze systeem in de States. Geeft verder niet, ze hebben het er maar mee te doen en doen dat al honderden jaren zo. Feit is dat Biden - in dit systeem - de meeste kiesmannen zal krijgen op 8 december. Daar kan - tot op heden - de Trump campagne helemaal niets tegenin brengen. Alleen kronkelen als een vis op het droge.

6 respect 17-11-2020 17:13 op
Gewoon het feit dat rechtszaken keer op keer worden afgewezen door gebrek aan bewijs. Je hebt het artikel toch wel gelezen - en tot je door laten dringen.

3 respect 17-11-2020 17:09 op
Daar is niets "nipt" aan. Zie aantal kiesmannen en bijna 6 miljoen stemmen méér voor Biden. Toch maar eens even naar de cijfertjes kijken.

0 respect 17-11-2020 17:03 op
Gelukkig ligt de deadline wat eerder. Uiterlijk op 8 december moeten de 50 staten de verkiezingsuitslagen gecertificeerd hebben. Dan is het over voor T.

6 respect 11-11-2020 17:53 op
Beetje kort door de bocht. Het kan zo maar zijn dat zijn verklaring klopt en dan kun je verder maar beter zwijgen. Alles wat je daarna nog zegt wordt tegen je gebruikt.

6 respect 10-11-2020 18:47 op
Wat heeft de griep er mee te maken? Weet je niet dat we met een pandemie te maken hebben? Het is natuurlijk voor een hoop mensen best wel ingewikkeld om zaken uit elkaar te houden. Maar volgens mij is er best wel wat informatie te vinden (op een beetje normale sites, niet die jij kennelijk raadpleegt).

8 respect 07-11-2020 14:31 op
Ja, de attorney general van Nevada had de claim onderzocht en bestempelde het door de republikeinen aangedragen "bewijs" als : garbage.

1 respect 05-11-2020 12:27 op
Nee, het is natuurlijk geen discriminatie. Hoe kom je daarbij? Volgens mij bepaalt een programmamaker zelf wie hij voor een bepaalde rol/functie vraagt. En als de formule inhoudt dat er een duo van m/v is, dan is dat juist geen discriminatie, er is immers een evenwicht. Je moet een beetje door het huil verhaaltje van Evenblij heen kijken.

4 respect 05-11-2020 12:07 op
Ik vind OP1 een aangenaam programma om naar te kijken. Mensen als Erik Dijkstra en zeker ook Frank Evenblij zijn niet geschikt als presentator van dit programma. En dat geldt eigenlijk voor de meeste programma's waarin zij verschijnen. Ik heb ze in ieder geval nog niet kunnen betrappen op enig zinnig interview. Het zijn grappenmakers maar die heb je juist niet nodig in dit programma. Wel jammer dat Willemijn Veenhoven verdwijnt, dat was nu wel een goede presentator en kon ook goed doorvragen.

5 respect 24-10-2020 12:16 op
@VanHolst Nee hoor, wij betalen hier geen belasting onder dwang. We hebben daar zelf voor gekozen! (democratie - belastingwet - 2e kamer - weet je nog wel?)

4 respect 24-10-2020 12:05 op
Nee, dat maakt het niet anders. Het gaat er namelijk om dat ze onder dwang gezet worden om een bedrag te betalen. En dat is niet toegestaan.

2 respect 23-10-2020 18:12 op
Volgens mij gaat het al 8 maanden op deze wijze. Namelijk : het kabinet neemt een besluit en de regio's vaardigen dat uit. Niets nieuws dus.

0 respect 23-10-2020 14:10 op
Er is bijna altijd sprake van een zekere selectie als er een actie of reactie van de proefpersonen nodig is. Onderzoekers weten dat al decennia en hebben daarvoor methodes om dat te vertalen naar wel representatieve resultaten. De punten die jij noemt zijn echter volgens mij niet echt van belang voor de uitkomsten. Zo kun je ook stellen dat degenen die zich aanmelden voornamelijk benieuwd zijn of ze zelf de ziekte hebben doorgemaakt. Dat trekt jouw lijstje weer in evenwicht (t.o.v. de punten 2, 3, 4 en 5).

13 respect 23-10-2020 10:06 op
Nee. Als de winkelier een bordje op de deur hangt met "alleen pinnen" mag dat.