NUjijStats voor R_H

8,631

Respect

Respect/dag 4.04
Respect/reactie 3.47

2,488

Reacties

Reacties/dag 1.17
Meeste reacties op 1 dag 27
Gestart op 16-06-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 30-11-2022 14:26 op
Het zal vast niet het doel van journalisten zijn om dat te doen. Maar het belang van journalisten is nu eenmaal niet perse hetzelfde als dat van de coach. Zij moeten met artikelen komen die liefst veel lezers trekken.

2 respect 29-11-2022 19:00 op
Op zich is het natuurlijk wel een meer dan gemiddeld resultaat dat je de openingstreffer in drie _opeenvolgende_ wedstrijden scoort. Maar inderdaad, dat zou ik geen hattrick noemen.

6 respect 28-11-2022 22:19 op
Ja. Aan de andere kant kan Qatar zich ook geen slechte publiciteit veroorloven omdat de hele wereld dit gezien heeft (ondanks de fifa) en ik vermoed daarom dat zij deze man, als dit geen Qatarees is, waarschijnlijk simpel het land uit zullen zetten.

57 respect 28-11-2022 19:33 op
Beide. Het is een systematisch probleem, maar het is ook een relatief kleine groep. Er wonen ongeveer 350.000 mensen van Marokkaanse afkomst in dit land. Het aantal relschoppers was daar echt geen 1% van. Het zou misschien wel fijn zijn als die grote meerderheid van 99+% hun afkeuring nog wat sterker zou uitspreken.

4 respect 28-11-2022 18:55 op
Maar wat ik mij nu afvraag en wat verder niet genoemd wordt: waarom deed de Amerikaanse voetbalbond dat dan? Was het gewoon een stomme fout, of zat er iets anders achter? Is dat nog nagevraagd?

22 respect 28-11-2022 17:45 op
Je doet werk waarbij je gevaar kunt lopen als agent voor een niet eens zo hoog salaris, wordt bedreigd, schiet iemand neer na waarschuwingsschoten, dan blijkt dat die man aan dat schot een dwarslaesie overgehouden heeft en de rest van zijn leven invalide is. Dat lijkt me al niet bepaald fijn als agent, om dat te moeten verwerken. En dan nog een rechtszaak van twee jaar(!) er achteraan om te bepalen of je je wel aan alle regels gehouden hebt in die crisissituatie. Ik snap wel dat dat nodig is, maar toch. Er zijn momenten dat ik ze echt niet benijd, die agenten.

0 respect 28-11-2022 17:15 op
Nou, ik bedoel specifiek als reactie op vragen vanuit het publiek als: denken jullie dat jullie wereldkampioen (kunnen) worden?

0 respect 28-11-2022 17:12 op
Het valt me wel op dat coaches van verschillende teams die later wereldkampioen werden, vooral dingen zeiden als: we kijken steeds maar één wedstrijd vooruit, daarna zien we wel weer verder.

1 respect 28-11-2022 16:54 op
Het is (onderdeel) van zijn taak de spelers maximaal te motiveren. Als hij denkt dat hij dat op deze manier kan bereiken, heeft hij mijn goedkeuring. Zelf zou ik het niet doen, maar ik zit anders in elkaar. Ik kan niet beoordelen of het verstandig is zoiets te zeggen om de spelers te motiveren of niet. Het management van de KNVB kan dan wel een doelstelling formuleren die zij realistischer achten, dat is weer onderdeel van hùn taak.

1 respect 28-11-2022 13:18 op
Ljikt me sterk. Waarom zou je dat doen. Ga dan gewoon helemaal niet naar Qatar.

5 respect 27-11-2022 21:44 op
Dat kan je natuurlijk ook een kwaliteit van de Duitsers noemen. Toch scoren als de wedstrijd tot dat moment niet lekker voor hen loopt.

1 respect 27-11-2022 19:55 op
Op zich is het helemaal niet verkeerd om adolescenten te dwingen ook wat boeken met meerdere lagen en diepgang te lezen, als ze dat niet van zichzelf al doen. Alleen laat ze dan wel over onderwerpen lezen die ook bij hen aansluiten. Als vijftienjarige zat ik niet te wachten op de frustraties van een 55-jarige die verzuurd en cynisch was geworden door wat het leven hem had toebedeeld. Dat was een compleet andere levensfase. Terwijl ik nu ik die leeftijd zelf nader, die boeken misschien wat beter zou kunnen plaatsen.

1 respect 27-11-2022 19:04 op
Het hangt er denk ik van af wat op dat moment het doel is. Als het doel is vooral plezier in lezen bij te brengen, denk ik dat de leraar / school daar niet te moeilijk over moet doen inderdaad. Maar het vak heet (heette in mijn tijd) uiteindelijk wel 'Nederlandse taal en letterkunde' - en dan gaat het dus ook om voortbrengselen die ingebed in de Nederlandse cultuur zijn ontstaan. Een boek als Harry Potter bv. had waarschijnlijk niet precies zo in Nederland geschreven kunnen worden. Als het / een doel dus is, iets te begrijpen van de cultuur door boeken uit dat cultuurgebied te lezen, kan ik de eis wel begrijpen. Maar dat is een eis die je pas zou moeten stellen als verzekerd is dat de leerling ervaren heeft dat het lezen van boeken plezierig kan zijn, niet als het (nog) tegen heug en meug gaat.

2 respect 27-11-2022 18:28 op
Met _oude_ klassiekers heb ik dan ook nooit problemen gehad. De meeste 19e-eeuwse en oudere werken las ik vlot weg. Het waren vaak de _moderne_ klassiekers die ik vervelend vond om te lezen. Met al die frustraties over hun zwaar christelijke jeugd, de zinloosheid van het betaan, hun midlifecrises en wat niet al.

3 respect 27-11-2022 16:07 op
loopvogel is een al langer bestaand woord. Loopvogelkenner vind ik daarom niet zo'n heel gekke combinatie.

0 respect 27-11-2022 15:37 op
Ik dacht inderdaad ook al even: net of ze verwachten dat de camera's van heel de wereld nu een dramatische zoom in op dat minescule speldje gaan doen. Maar goed, het is natuurlijk wel de handigste manier om nominaal protest aan te tekenen maar de relaties met de FIFA (zo) goed (mogelijk) te houden. Of dat een juiste koers is om te varen is dan weer een andere discussie.

1 respect 27-11-2022 15:25 op
Las ik het toch verkeerd en dacht ik heel even dat onze knvb top alléén een speldje ging dragen naar de wedstrijd en ik vroeg me af of dàt dan niet juist enorm provocerend naar Qatar en de FIFA zou werken.

2 respect 27-11-2022 15:18 op
Ja, er zitten altijd wel wat vervelende elementen tussen het Oranjelegioen. hoewel het meerendeel van de massa gewoon oké is. Sommige andere landen hebben nog onsportievere supporters.

0 respect 27-11-2022 14:29 op
De meeste Europese landen? Voor zover ik weet toch vooral de landen in Noordwest-Europa. Engeland, Duitsland, Denemarken, Belgie, Zwitserland, Nederland, Wales, dan heb je het waarschijnlijk wel gehad. Zuid-Europese of Oost-Europese landen heb ik er niet over gehoord, nog.

0 respect 27-11-2022 14:03 op
Ja, dat vind ik jammer als toeschouwer, de beide laatste wedstrijden tegelijktijdig, maar wel begrijpelijk om het soort redenen dat je noemt.

0 respect 27-11-2022 13:36 op
Het is niet gezegd dat ze niet verder vervolgd worden, dat bekijkt het OM nog.

4 respect 27-11-2022 13:33 op
Nee, maar toch liever zo vreedzaam geregeld dan dat ze echt (met krachtdadiger maatregelen) móeten ingrijpen. Toch?

3 respect 27-11-2022 13:31 op
Wat het andere deel betreft: ik gok dat de ruchtbaarheid aan dit soort feesten via allerlei netwerken van 'feestgrage' mensen loopt, en internet stopt nu eenmaal niet bij de grens.

5 respect 27-11-2022 13:28 op
Nouja, Oranje kwam in 2014 toch ook niet bepaald makkelijk langs CR, terwijl ze met 5-1 van Spanje hadden gewonnen :)

2 respect 27-11-2022 12:22 op
Het kan natuurlijk ook net omgekeerd zijn. Dat ze weten dat het militaire invasiegevaar in feite nog wel meevalt, zeker nu ze kernwapens hebben, maar dat dit een ideaal verhaaltje is om het volk onder de knoet te houden. Amerika de grote vijand, we moeten allemaal opofferingen brengen voor het grote doel, enz.