NUjijStats voor R_van_Es

2,731

Respect

Respect/dag 1.62
Respect/reactie 3.98

686

Reacties

Reacties/dag 0.41
Meeste reacties op 1 dag 17
Gestart op 05-09-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 10-12-2020 16:38 op
Vind je dat zelf ook niet belachelijk? En dat je met deze redenering dat stupide systeem gewoon in stand houdt?

0 respect 10-12-2020 16:31 op
Volgens die redenering is het vrij stupide deze spionnen uit te wijzen. Lekker laten zitten en hun ding laten doen, je kunt er immers toch niks tegen doen. En bovendien hoort dit kennelijk zo. Daarbij stuurt Rusland nu nieuwe (s)pionnen en moet NL maar weer zien hun handel en wandel in de gaten te krijgen. Van deze 2 was dat kennelijk al het geval.

0 respect 10-12-2020 16:24 op
Want Rutte beschikt niet over het telefoonnummer van de Russische overheid? Wat een onzin.

2 respect 10-12-2020 16:22 op
Inderdaad. Ik neem - waarschijnlijk heel ouderwets - het standpunt in dat je bevriende landen (en zeker je bondgenoten) niet bespioneert. En al allemaal geen schade berokkent, wat hier kennelijk het geval is. Als dat betekent dat er nog veel meer ambassades dicht moeten, so be it. Dat zal ze leren, zou ik zeggen.

2 respect 10-12-2020 16:17 op
Dit soort berichten lees ik met een dubbel gevoel. 'Twee Russische diplomaten moeten ons land verlaten'. Okay, en dan? Dan stuurt Rusland 2 andere spionnen. Dit zijn geen eenmansacties, maar dit wordt geleid vanuit de Russische staat. Ik snap dat het voor Nederlanders, werkzaam of verblijvend in Rusland, vervelend kan zijn, maar ik voel er veel voor die hele Russische ambassade in Den Haag op te doeken. Dat willen we toch niet binnen onze landsgrenzen hebben?

1 respect 09-12-2020 14:03 op
Ik zie het politieke spectrum al jaren niet meer als rechte lijn van links naar rechts. Ik zie het meer als een cirkel, waar uiterst links en uiterst rechts elkaar raken. Er vindt zelfs overloop van leden plaats. Het verschil tussen extreem links en rechts lijkt vooral te zijn dat extreem links hyper sociaal is voor iedereen in het land. Extreem rechts trekt echter grenzen binnen de eigen landsgrenzen. Bijvoorbeeld vooral steun van autochtone Nederlanders. En nee, dat is per definitie niet sociaal. Maar om 'onze' sociale staat te behouden trekt ook extreem links haar grenzen.

3 respect 09-12-2020 09:15 op
'Vertoningsvoorwaarden'. Ben inmiddels wel benieuwd naar wat daaronder wordt verstaan. Zijn dat voorwaarden ten gunste van het publiek, zoals een minimale beeldscherpte of audioweergave? Ik vrees echter dat het weer eens een ordinaire centenkwestie is.

4 respect 09-12-2020 09:08 op
Inderdaad. Goed voor de BV Ajax, maar voor de Nederlandse competitie is dit ronduit slecht. De onderlinge krachtverschillen zijn nu al enorm. De vraag is dadelijk niet meer óf Ajax wint van een ploeg buiten de top 5, maar met hoeveel doelpunten verschil. Jammer. Mij zijn ze kwijt.

2 respect 09-12-2020 08:46 op
Tja. De onderhandelingspositie van het VK binnen de EU was vele malen groter dan die van het VK ten opzichte van de VS. Maar dat zal men - vrees ik - nog wel gaan merken. Voor de VS is het VK een afzetmarkt van niks. Het VK inporteert al decennia lang meer dan het exporteert en dan met name vanuit de EU en (in mindere mate) Azië.

3 respect 09-12-2020 08:32 op
Als er ook maar een schim van een deal met de EU in zicht zou zijn geweest, had Johnson dit niet voorgesteld. Hij heeft de VS dadelijk hard nodig en legt zich nu in mijn ogen bij een no deal scenario neer. En overigens niet ten onrechte.

0 respect 08-12-2020 11:05 op
Het mooie aan de BV Nederland, voor mij, is dat het een overwegend sociaal karakter heeft. Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat de horeca - als het toch maar 5% van de economie omvat - probleemloos gesteund kan worden door die overige 95%.

0 respect 08-12-2020 11:01 op
Een lepeltje zou voldoende moeten zijn.

1 respect 08-12-2020 10:52 op
Normaal is uw reactie ook die van mij, bijvoorbeeld bij een crisis. Maar in dit geval gaat die stelling niet op. Waar bij crises de zwakkere broeders vaak van de kar vallen door slecht ondernemerschap, ligt de oorzaak van deze ellende geheel buiten de sector. Geen enkel bedrijf (ook giganten als Philips, AkzoNobel of AlbertHeijn niet) kan ongestraft een half jaar dicht met gelijkblijvende lasten. Dat leidt onherroepelijk tot faillissement.

1 respect 08-12-2020 10:46 op
Om die laatste conclusie te kunnen trekken moet je weten of de cijfers stijgen (of niet) bij geopende horeca. Ik leef enorm mee met de sector (zie mijn post) maar denk wel dat het dichthouden van de horeca helpt om toename van virusverspreiding te voorkomen.

2 respect 08-12-2020 10:42 op
Ik ben het eens met het voorlopig NIET terugschroeven van de coronasteun, althans: voor de horeca. Wel vind ik de uitspraken van Van Mulligen, hoe correct ook vanuit zuiver economisch perspectief, niet handig. Het is een klap in het gezicht voor de horeca om nog even te bevestigen op welke sport van de economische ladder de sector staat. Jammer. En natuurlijk kan het volk wel even zonder horeca. Supermarkten leveren ook voedsel en drank. Gezelligheid kun je ook elders vinden en het aandeel van de horeca in de totale economie zal vast op de genoemde 5% blijven steken. Maar als de horeca massaal failliet gaat, krijgen andere branches ook problemen. Binnensteden worden voor winkelend publiek minder aantrekkelijk, jongeren vinden minder bijbanen (waardoor ze meer gaan lenen) en NL als toeristische trekpleister wordt voor buitenlanders minder interessant. Die schade kan nog vele jaren doorwerken, geheel los van de persoonlijke drama's voor de betrokken ondernemers.

0 respect 07-12-2020 18:27 op
Zie ik het goed dan was Urk in november de grootste corona-brandhaard van NL. Dat leidde tot maatregelen. O.a. het vuurwerkverbod. Dat leidde tot rellen. Vanwege de ernst (brandstichting/vuurwerkbommen) volgde een maatregel vd burgemeester tot preventief fouilleren. Dat riep niet bepaald positieve gevoelens op. Zelf heb ik de indruk dat verveling (door corona), geestelijke onderdrukking (vanuit het geloof) en een langer aanwezig drugsprobleem hier de boosdoeners zijn. Vergelijkbare problemen zie je trouwens ook in andere voormalige Zuiderzee-dorpen, zoals Volendam. Ook zo'n kruitvat.

4 respect 07-12-2020 18:02 op
Gisteren is historie. Vanmorgen trouwens ook. Komt soms dus verdacht dichtbij.

0 respect 07-12-2020 14:12 op
Ik weet niet in welke supermarkt u komt, maar bij die waar ik kom raakt de kassamedewerker geen bon meer aan. Die word ik als klant geacht zelf te pakken. Net als in de plaatselijke bouwmarkten trouwens.

0 respect 07-12-2020 09:45 op
Ja, dat las ik. Maar lijken mij incidenten die vooral tijdens trainingen gebeuren.

1 respect 07-12-2020 08:35 op
Groot verschil tussen vroeger en nu is dat de omstandigheden (ijskwaliteit, wind, neerslag) per rit konden veranderen. Inderdaad: oneerlijk. Nu is de kwaliteit niet optimaal, maar nog steeds voor alle rijders vergelijkbaar.

0 respect 07-12-2020 08:31 op
Stel dat als voorwaarde en betaal vorstelijk. Dan wel. Zij hebben echt geen loyaliteit richting die andere banen, tenzij ze daar eigenaar van zijn. En dat is volgens mij niet zo.

3 respect 07-12-2020 08:27 op
Wat is een record waard wanneer de voornaamste reden van dat 'record' zit in beter materiaal of betere ijskwaliteit? Is bovendien nogal oneerlijk voor degene die daardoor uit de boeken wordt gereden. Appels en peren.

0 respect 05-12-2020 17:27 op
Hebzucht die van 2 kanten komt.

10 respect 05-12-2020 17:23 op
Sinds wanneer mogen werknemers zich niet oriënteren op de arbeidsmarkt? Of mogen werkgevers dat niet, zonder de concurrentie in te lichten? Wat een onzin. AZ wist dat Slot zijn contract (tot 2022) niet zou verlengen. Allemaal krokodillentranen dus, gejankt door bobo's met iets te lange tenen. Gevolg is nu wel dat AZ in een belangrijke periode vd competitie moet omschakelen en dat AZ nu de partij is die met een afkoopsom over de brug moet komen. Ongelooflijk domme actie van AZ.

0 respect 04-12-2020 16:44 op
'Van circa 2500 jaar oud' lijkt meer accuraat.