NUjijStats voor Roeland_Verbeek

3,053

Respect

Respect/dag 3.7
Respect/reactie 4.75

643

Reacties

Reacties/dag 0.78
Meeste reacties op 1 dag 13
Gestart op 23-08-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

67 respect 24-10-2020 16:47 op
Het aantal negatieve reacties is weer eens opmerkelijk. Een gerenommeerd ratingbureau waardeert onze kredietwaardigheid met het hoogste rapportcijfer. Dat is niet alleen een groot compliment voor ons poldermodel. In ons land proberen regering, bedrijfsleven, politieke partijen en belangenorganisaties steeds opnieuw om SAMEN tot oplossingen te komen. Dat is onze grote kracht. Die kracht wordt door Fitch beloond met de hoogste kredietstatus: TRIPLE A. We doen het volgens Fitch goed en er is vertrouwen dat we het samen (relatief) goed blijven doen. En daar mogen we best trots op zijn!

1 respect 07-09-2020 13:14 op
Dan wacht ik dat nog even af.

4 respect 08-08-2020 21:37 op
Die opmerking van Toto Wolf over het verschil tussen de beide Ferrari's had ik ook gelezen. Het verbaast me wel dat men zo tewerk gaat bij Ferrari.

2 respect 06-08-2020 14:24 op
Als teamleider zou ik direct afscheid nemen van de onsportieve profrenner.

5 respect 05-08-2020 20:53 op
Heb zelf veel koersen gereden als amateur renner. Dit is een vorm van onsportief gedrag dat absoluut niet door de beugel kan.

6 respect 26-07-2020 12:46 op
@Willem: dank voor de toelichting. In feite gaat het dus om een 24-jarige automobilist die veel te snel een bocht nam, op het trottoir is beland en daar voetgangers heeft geschept.

5 respect 08-10-2019 08:33 op
@Redactie: ter aanvulling. Als onderdeel van een reorganisatie werden Intertoys en Maxitoys destijds verkocht aan de Britse investeerder Alteri. Die verkocht Intertoys en Maxi Toys weer door aan Green Swan.

2 respect 07-10-2019 11:37 op
Consumenten willen steeds vaker goedkoper, goedkoper en nóg goedkoper horen. Dat geldt niet alleen voor energiebedrijven maar ook voor veel andere sectoren. Leveranciers proberen daarop in te spelen door met hun prijzen te zakken tot een uiterste minimum. Bij dat minimum wordt er geen winst meer gemaakt. Dit betekent dat men bij de eerste de beste tegenvaller in de verliezen zit. Daarnaast is het lastig om een berekening te maken van de omzet en de kosten. Klanten wisselen steeds vaker van energieleverancier. Als er zoveel verloop is van klanten probeer dan is een rekenfout snel gemaakt. Dat verklaart waarom men er zo slecht voorstaat. Stoppen met die extreme prijsconcurrentie.

2 respect 05-10-2019 10:24 op
KLM heeft in de afgelopen jaren een resultaat behaald dat - naar verhouding - flink hoger is dan dat van Air France. Bij Air France zijn vorig jaar en begin dit jaar niettemin forse loonsverhoging MET TERUGWERKENDE KRACHT toegezegd. In oktober 2018 werd gemeld dat Air France medewerkers een loonsverhoging van 2 procent met terugwerkende kracht per 1 januari 2018 tegemoet konden zien. En dit jaar werd met terugwerkende kracht per 1 januari 2019 exact dezelfde loonsverhoging overeengekomen.

5 respect 05-10-2019 09:50 op
KLM heeft gisteren gereageerd op de afwijzing van haar bod: "We vinden het onbegrijpelijk dat de ledenraad van VNC een cao-voorstel met 7% loonsverhoging en verder alleen maar inhoudelijke verbeteringen heeft verworpen. KLM wacht de motivatie door VNC af." Met het oog op de viering van het 100-jarig bestaan van KLM zou mijn voorstel zijn: ga dit weekend nog met elkaar aan tafel en kom vóór maandag met een eindresultaat naar buiten. Dan kunnen alle KLM-ers maandag alsnog met een trotse blik deelnemen aan de viering van het 100-jarig bestaan. En dat is een uniek moment, want KLM is de enige luchtvaartmaatschappij ter wereld die na 100 jaar nog steeds onder dezelfde naam actief is. Dat is een unicum waar niet alleen alle KLM-ers maar ook alle Nederlanders best trots op mogen zijn!

14 respect 04-10-2019 21:34 op
Zoals ik al eens eerder heb aangegeven heb ik een aantal goede vrienden en kennissen die werkzaam zijn bij KLM. Zij vertellen mij in grote lijnen allemaal hetzelfde verhaal. Voorafgaand aan de CAO-onderhandelingen ontvangt men steevast berichten dat het momenteel niet zo goed gaat. Er moet nóg meer op de centen gelet worden. Als je dat bericht jaar-in-jaar-uit dat bij iedere CAO-ronde hoort, dan wordt je daar toch een beetje immuun voor. Tweede punt dat ik hoor is: het werk wordt steeds zwaarder. Passagiers worden steeds mondiger en veeleisender en dat maakt het werk aan boord er niet gemakkelijker op. Als je daar nog het hollen en vliegen vanwege "Anytime for you" en het beperken van de personeelsbezetting per vlucht bij optelt, dan lijkt me helder dat van het KLM-cabinepersoneel steeds meer gevraagd wordt. En dan denk ik: het leven is simpel. Als je als werkgever steeds hogere verwachtingen hebt van je personeel, dan hoort daar ook iets tegenover te staan. Voor wat hoort wat!

2 respect 30-09-2019 21:12 op
Op de website DeMorgen.be stond het heel treffend: "CEO's graaien niet, ze winnen gewoon de lotto". Bron: https://www.demorgen.be/nieuws...

10 respect 30-09-2019 19:43 op
De Italiaanse regering is erg goed in het presenteren van goed nieuws voor de eigen bevolking. Het vervelende is dat al dat goede nieuws gewoon erg slecht nieuws is voor de rest van de EU, want het Italiaanse begrotingstekort loopt met dit soort plannen steeds verder op.

9 respect 30-09-2019 19:37 op
Zoals ik al eerder aangaf was de beursgang van WeCompany volstrekt kansloos. Niemand koopt immers aandelen van een bedrijf dat door de eigen CEO kort daarvoor is leeggeroofd. CEO Adam Neumann kon vorige week ook weinig anders doen dan aftreden, na een kritisch commentaar op zijn functioneren van investeerder SoftBank. Neumann was daarvoor ook al steeds negatief in beeld bij The Wall Street Journal vanwege zijn drank- en drugsgebruik, zijn vreemde managementstijl en de forse bedragen die hij jaarlijks aan zichzelf had overgemaakt als "lening". Het is ook niet uit te leggen dat je als CEO in april 2019 maar liefst $ 362 miljoen aan jezelf overmaakt en vervolgens een halfjaar later met je bedrijf naar de beurs wilt om geld op te halen. Beleggers zagen die bui al hangen en toonden geen interesse in het aandeel. WeCompany heeft na al het graaien van CEO Neumann dringend nieuw kapitaal nodig maar dat komt er dus niet. De vraag is nu hoe WeCompany dit gaat overleven.

4 respect 29-09-2019 09:07 op
Het faillissement van deze oudste reisorganisatie ter wereld komt voor mij niet helemaal als een verrassing. Thomas Cook had veel eigen vliegtuigen, hotels en reisbureaus. Dat geeft veel vaste kosten die ook bij minder boekingen gewoon doorlopen. Bij minder boekingen zit je dus al snel in de verliezen. Kennelijk heeft men het desondanks niet nodig gevonden om meer uit te besteden. In 2007 fuseerde Thomas Cook met het Britse MyTravel. Dat werd hen in 2011 al bijna fataal. Daarnaast heeft men de overgang naar online boeken erg laat opgepakt. Thomas Cook bleef erg lang vasthouden aan boeken via reisbureaus. Pas in 2017 werd begonnen met online boeken. Naast dit alles zijn er ook nog vermoedens van zelfverrijking door het topmanagement. Het is jammer dat het zo is gelopen, want met de val van Thomas Cook gaat een icoon in de reiswereld verloren en hebben veel reizigers een traumatische vakantiereis beleefd.

2 respect 28-09-2019 12:00 op
Ik vind Marielle Tweebeeke een uitstekende en intelligente presentatrice voor een nieuwsprogramma maar vindt haar niet geschikt als talkshowhost. Daar moet je toch een bepaalde persoonlijkheid voor hebben.

13 respect 28-09-2019 11:47 op
De gekunstelde politieke prietpraat over privatisering, scheiding van diensten en bevordering van concurrentie hebben tot nu toe niet veel positiefs opgeleverd. Kijk naar NS-ProRail en PostNL-SANDD en je ziet veel ellende voorbijkomen. Als de ellende eenmaal zichtbaar is, dan worden door de politiek gekunstelde oplossingen bedacht die indruisen tegen de eerdere prietpraat. Maar ach, soms moet je even praktisch zijn en ja.... kiezers zijn nogal vergeetachtig.....

21 respect 28-09-2019 10:18 op
Na Jack Spijkerman hebben we een aantal vergelijkbare pogingen gezien om over te stappen van de publieke naar de commerciële omroep. Eva Jinek loopt met deze overstap twee risico's. Het eerste risico is de overstap van de publieke naar de commerciële omroep. Die overstap kost haar kijkers. En het is maar de vraag of er voldoende kijkers overblijven om haar als trekpleister voor adverteerders te kunnen inzetten. Het tweede risico is het presenteren van een Late Night Show. Bij Humberto Tan, Twan Huys en Beau hebben we al gezien dat dit geen succes werd. Beau haalt de Top 25 niet meer met zijn dieptepunt van 280.000 en is daarmee nu al niet meer interessant voor adverteerders Ik geloof niet dat Eva Jinek straks met haar Late Night Show de prestaties van Humberto, Twan en Beau zal overtreffen. De verwachtingen bij RTL zijn te hooggespannen en veel kijkers zullen ook bij voorbaat afhaken omdat ze gekozen heeft voor "het grote geld". Nee,. Eva Jinek bij RTL dat gaat hem niet worden.

2 respect 28-09-2019 09:57 op
De Wall Street Journal meldde eerder deze maand dat de luchtvaartdeskundigen die onderzoek doen naar de rol van de FAA bij de certificering van de Boeing 737 MAX (de zgn. Joint Authorities Technical Review) zich uiterst kritisch hebben uitgelaten over de manier waarop de FAA Boeing de vrijheid gaf bij de certificering van de Boeing 737 MAX.. De FAA wordt in het rapport naar verluid ook een gebrek aan communicatie met buitenlandse luchtvaartautoriteiten verweten, bij de aanvankelijke certificering van de MAX in 2017. Het lijkt erop dat de FAA nu bij de Boeing 737NG wil voorkomen dat men nóg een keer flink op de vingers getikt wordt. Om die reden is men nu eerder actief met ingrijpen en wordt ook beter gecommuniceerd met buitenlandse luchtvaartautoriteiten. Ik ben blij dat het toezicht op de vliegveiligheid op deze manier verscherpt wordt, met het oog op de veiligheid van het luchtvaartverkeer en haar passagiers.

3 respect 27-09-2019 20:06 op
Net als bij het bericht over de overname van Intertoys en Maxi Toys bevatten de meeste reacties hieronder een negatieve ondertoon. Dat vind ik erg jammer. Toen ik bij een "kansloos" bedrijf ging werken zei ook iedereen dat het niks kon worden. Iedereen vond mij een rare snuiter toen ik daar ging werken. Niemand had er vertrouwen in en de huisbankier wilde ons ook absoluut geen krediet verstrekken. Die houding van mijn omgeving heeft mij enorm gemotiveerd om er iets van te maken. En het is ons gelukt! Ik vermoed dat Marcel Witteveen er net zo over denkt en wens hem heel veel succes!

3 respect 27-09-2019 19:10 op
Dat is een populaire opmerking die je vaker voorbij ziet komen, Helaas raakt die kant noch want, want we weten allemaal waar "het geld" van "de overheid" vandaan komt. Uw "oplossing" is dus gewoon een sigaar uit eigen doos.

3 respect 27-09-2019 19:04 op
Ik begrijp niet waar men zich zo druk over maakt. In Italië heeft men de pensioenleeftijd verlaagd naar 55 jaar. Het woord dekkingsgraad kennen ze daar helemaal niet en je hoort er in Italië ook helemaal NIEMAND over.

20 respect 26-09-2019 20:05 op
Dit kan voor de ECB weleens het begin worden van een bestuursperiode met meer diepgang. Het lijkt waarschijnlijk dat Lautenschläger zal worden opgevolgd door een Duitser. Daarbij worden ondermeer de namen genoemd van Isabel Schnabel en Claudia Buch. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Jens Weidmann, Die is niet alleen kritisch maar ook terzakekundig. Na Sabine Lautenschläger vertrekt eind december ook Benoit Coeuré. Voor de opvolging van Coeuré worden ondermeer de namen genoemd van de Fin Ollie Rehn en Klaas Knot, maar misschien komt er wel een opvolger in beeld uit Zuid- of Oost Europa. Het laten draaien van de geldpers is vooral in het belang van EU-landen met een flinke schuldenlast (zoals Italië) en voor Europese banken met veel slechte kredieten. Een land als Italië zal op deze manier NOOIT haar staatsschuld verlagen, want het laten draaien van de geldpers is véél leuker. Draghi begint steeds meer op een loopjongen van de Italiaanse schuldenmakers te lijken.

8 respect 26-09-2019 19:30 op
Hieronder staan een aantal reacties waarbij niet de feiten maar vermeende feiten worden gebruikt als basis voor een reactie. Om dat laatste te voorkomen is het denk ik goed om eerst de weergave van het gesprek te lezen: https://www.whitehouse.gov/wp-...