NUjijStats voor RvLaar

5,301

Respect

Respect/dag 3.1
Respect/reactie 2.91

1,821

Reacties

Reacties/dag 1.07
Meeste reacties op 1 dag 17
Gestart op 21-08-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

11 respect 27-11-2022 19:59 op
Ik realiseer na uw reactie dat mijn ervaring vrij vergelijkbaar is. In mijn jeugd genoeg gelezen, vooral op vakantie las ik zo meerdere boeken in drie weken. Toen kwam het verplichte lezen op de middelbare school en sinds die tijd geen boek meer voor mijn plezier gelezen totdat ik vorig jaar weer heel voorzichtig begonnen ben om in de vakantie een boek te lezen. Hoewel ook mijn verhaal anekdotisch is denk ik dat er een algemene waarheid in zit en dat als je het plezier van lezen op school niet voldoende behoud jongeren in het geheel stoppen met lezen. En ik denk dat leesvaardigheid gemiddeld beter zal zijn als jongeren veel lezen, al is het geen echte literatuur, dan als ze een hoog cijfer halen voor literatuur maar daarna geen boek meer aanraken en alle ervaring kwijtraken.

1 respect 24-11-2022 08:22 op
Het lijkt me gevaarlijk om bij fouten de minister via de rechter te veroordelen. Ik kan daar in meegaan als de minister bewust verkeerde keuzes maakt, fraude pleegt, corrupt is of de grondwet overtreedt. Maar dat is iets anders dan een verkeerde beslissing. En we hebben al manieren om verkeerde beslissingen op voorhand in veel gevallen te voorkomen en achteraf altijd te kunnen afstraffen. Op voorhand voorkomen gebeurt doordat de minister wetsvoorstellen voorlegt aan de kamer die erover moet stemmen, waarna dit ook nog langs de eerste kamer moet. Aantoonbaar slechte wetten komen daar (vrijwel) niet doorheen. En dan hebben we elke 4 jaar verkiezingen waarbij het volk de partij van die minister kan laten merken dat het een verkeerde beslissing was. En tot slot zijn er nog de rechters die al vele malen in de afgelopen jaren slechte wetgeving ongedaan gemaakt hebben en zo de kwaliteit van de wetgeving bewaakt. Het is dus nog niet zo makkelijk om structurele fouten te maken voor een minister

1 respect 22-11-2022 14:49 op
3 keer juist voorspellen is veel te weinig om aan te tonen dat een methode betrouwbaar is. Om dat te kunnen doen moet je minstens 100 keer goed voorspellen. En het grote probleem van het voorspellen van de winnaar van het WK is dat de winnaar sterk afhankelijk is van een momentopname. Als je na de groepsfase ook maar één wedstrijd wat slechter speelt dan wordt je geen kampioen. Dat is anders dan bij een landelijke competitie waar de winnaar het team is dat gemiddeld over een jaar het beste presteert en waar de beste ploeg dan ook boven komt drijven ook al hebben ze een keer een slechte dag.

6 respect 20-11-2022 10:42 op
Ik denk niet dat geld hier echt een oplossing voor biedt. De woningnood wordt immers niet veroorzaakt door een gebrek aan geld, maar door een gebrek aan personeel en door lange procedures voor vergunningen.

0 respect 19-11-2022 15:17 op
Extra regels zorgen er misschien niet voor dat dit soort problemen nooit meer zullen voor komen, maar maakt de kans daarop wel veel kleiner.

0 respect 17-11-2022 08:01 op
Het kan ook zijn dat mensen die normaal een kwartiertje fietsen naar het station nu niet met het OV gaan maar met de auto. Daarnaast houden mensen meer afstand als het regent waardoor de capaciteit van de weg lager is. Voor het open zetten van een spitsstrook is het nodig dat met camera’s dat weggedeelte goed gecontroleerd kan worden en dat is met hevige regen soms een probleem waardoor die strook dicht blijft. En in Nederland hebben we zoveel op- en afritten dat soms zelfs heel plaatselijk verkeer gebruik maakt van de snelweg, dus fietsers die de auto pakken komen ook dan wel op de snelweg. Het is dus vooral de combinatie van factoren waardoor het bij regen zoveel sneller vastloopt op de snelweg.

9 respect 14-11-2022 07:07 op
Een goede demonstratie voldoet denk ik aan twee kenmerken. De demonstratie provoceert en iedereen kan veilig zijn weg vervolgen. Het moet veilig zijn in dat de fysieke gezondheid van mensen niet in gevaar komt en dat spullen niet beschadigd worden. Het moet provoceren want dat is het doel van een demonstratie. Vooral dat provoceren is iets dat we niet graag zien. We lopen liever niet door de stad of bij een evenement om daar geconfronteerd te worden met boze mensen die onze stemming negatief beïnvloeden. En dat is precies wat een goede demonstratie moet doen. En burgemeesters zouden enkel demonstraties moeten verbieden of beperken als die veiligheid in het geding komt en niet als we het liever onze ogen gesloten houden.

4 respect 13-11-2022 18:33 op
Ik denk eerder dat het gaat om mensen die te weinig economisch perspectief zagen in hun land van oorsprong. En dat betekent vooral dat je één van twee groepen mensen hebt. De groep die überhaupt slechte economische perspectieven hebben omdat ze enkel slecht betaald werk kunnen doen, of de groep die juist extreem goede economische perspectieven hebben en daardoor overal aan het werk kunnen en daar kunnen gaan werken waar ze het meeste verdienen en zich het meeste kunnen ontwikkelen. Die eerste groep zijn de arbeidsmigranten die hier in de landbouw, tuinbouw, industrie en bouw werken. Die laatste groep zijn de expats en andere hoog opgeleide engineers, economen, juristen, managers, adviseurs, etc.

0 respect 12-11-2022 18:32 op
Maar daarbij zou het alternatief dat ProRail noemt nog wel een betere keuze zijn geweest. En logischer uit te leggen met het transport van zoveel pieten en cadeautjes, dat past wel in een trein, maar niet in een privé jet.

2 respect 10-11-2022 17:07 op
@flows Dat gaat over het verschil in octaan tussen Euro95 en Euro98 en daar heb je zo goed als geen voordeel van als je auto gemaakt is voor Euro95 Waar Barry het echter over heeft is het percentage ethanol dat bijgemengd is in de brandstof. Euro95 heeft in Nederland verplicht 10% (of meer) ethanol en voor Euro98 kan dit 0% zijn, wat vaak ook zo is gekozen. Dus als je Euro98 tankt heb je een hoger octaan gehalte, maar ook een lager ethanol percentage. En dat laatste is voor verschillende mensen wel heel belangrijk en doet er daadwerkelijk toe.

0 respect 10-11-2022 17:03 op
Hoe slaat de overheid hier een slaatje uit als ze de belasting verlaagd hebben?

0 respect 08-11-2022 17:30 op
Als je dat dan toch wilt, dan moet het belasting zijn op het gewicht van de auto ongeacht of dit een EV is of een auto met benzine of diesel motor. En dan fabrikanten dwingen om lichtere auto’s te ontwerpen.

2 respect 27-10-2022 09:25 op
Helemaal mee eens mits er wel een “gezonde” kijk is op welk moment een kilootje extra echt te veel is en wanneer het gewoon prima is. Er zijn mensen die een bijna onhaalbaar en niet gezond beeld hebben van hoe dun ze moeten zijn. Een klein beetje vet is geen probleem voor je gezondheid. Iemand van 1,80m die 85kg weegt is misschien iets te zwaar, maar dat is nog niet zo ongezond (als er gewoon gezond gegeten wordt). Terwijl je ook aan de andere kant door kunt slaan, want als diezelfde persoon 55kg zou wegen is dat echt wel ongezond. In onze huidige samenleving met teveel mensen met een hoge mate van overgewicht is een beetje fatshaming niet zo erg, maar het moet niet leiden tot een toename van mensen met ondergewicht of dat mensen die eigenlijk gewoon een prima gewicht hebben psychische problemen ontwikkelen door onzekerheid over hun uiterlijk.

12 respect 25-10-2022 11:42 op
Dus u wilt marktwerking zodat een bedrijf als ProRail risico’s gaat nemen met de veiligheid op het spoor? Als dat is wat er gebeurt met marktwerking op het spoor dan ben ik blij dat alleen de NS hoeft na te denken over marktwerking en dat dat bij ProRail niet speelt. Veiligheid komt bij mij op één.

111 respect 22-10-2022 20:04 op
Bill Gates is geen viroloog, arts of wetenschapper en heeft zich ook nooit als zodanig voorgedaan. En ja, hij promoot vaccinatie zoals wel meer mensen dat doen. Een verstandige man die voor een miljardair buitengewoon veel werk verricht voor achtergestelde groepen en om wereldwijd de kwaliteit van leven te verbeteren.

0 respect 21-10-2022 17:25 op
Om dat nu nog te doen voor dit jaar is wel rijkelijk laat. Alle teams zijn al vrijwel door hun budget van dit jaar heen en wat nog niet is uitgegeven is al gereserveerd voor dingen die vaststaan zoals personeels kosten en reiskosten. Als Red Bull dan nu, met nog 4 races te gaan, voor een paar miljoen gekort wordt op het budget van dit jaar weet je zeker dat ze dit jaar ook over de limiet heen gaan.

0 respect 18-10-2022 14:00 op
Ter Apel kun je ook oplossen door iedereen een verblijfsvergunning te geven zonder voorwaarden. Hoef je geen mensen weken, maanden of jaren in een opvang locatie te houden. Dit geeft natuurlijk andere problemen, maar voor de drukte bij Ter Apel is het een directe oplossing.

13 respect 14-10-2022 15:37 op
Ik ben blij dat hier verder niet benoemd wordt waartegen zij demonstreerden. Op deze manier werkt de demonstratie, welke meer lijkt op vandalisme, niet zoals beoogd (aandacht vragen voor een onderwerp) en is er de volgende keer minder reden om op deze manier te demonstreren. Juist als je wel zou noemen wat het doel was zou het doel bereikt zijn en neemt de motivatie toe om middels vandalisme aandacht te vragen.

1 respect 10-10-2022 19:59 op
Lijkt mij op zich een prima plan om de houderschapsbelasting gelijk te trekken, maar dan moet ook de accijns gelijkgetrokken worden, want die is op diesel nog altijd tientallen centen lager als op benzine. En neem dan LPG ook mee, lagere houderschapsbelasting en hogere accijnzen.

3 respect 10-10-2022 19:56 op
Lijkt me geen goed plan, gaan we allemaal nog meer belasting betalen om de zoveelste subsidie te bekostigen.

3 respect 09-10-2022 08:41 op
Als er niet meer verder wordt geracet dan is dat jammer voor elke fan, maar al helemaal jammer voor de mensen die naar het circuit zijn gegaan. Mag hopen dat die geld terugkrijgen.

2 respect 05-10-2022 09:03 op
Zorgverzekering van €250 is wel veel. Je mag er vanuit gaan dat de zorgtoeslag de verzekering dekt. Als je geen extra kosten hebt. Eten en drinken haal je bij de voedselbank. Dan heb je een sociale huurwoning en huurtoeslag. Dus daar heb je wel wat kosten aan maar niet enorm.

0 respect 05-10-2022 07:55 op
Rutte heeft allang toegegeven dat er armoede bestaat in Nederland. We hebben er een aparte minister voor en je kan geen minister hebben voor iets dat niet bestaat.

6 respect 03-10-2022 17:24 op
@Heleentje Zijn eerste uitspraken gaan over hoe boeren een toekomst hebben in Nederland en hoe boeren perspectief geboden moet worden. Daarmee wordt duidelijk dat hij boeren op 1 zet en de natuur op 2 of zelfs 3. We hebben een minister nodig die uitlegt dat hij de kar gaat trekken om de stikstof uitstoot omlaag te brengen en dat binnen de ruimte die er dan overblijft hij de boeren zoveel mogelijk perspectief wil bieden. Dan zet je de natuur op 1 en komen de boeren op de 2e plek. Datgene wat we nu nodig hebben.

0 respect 03-10-2022 11:41 op
Gewoon marktwerking bij hypotheken en de rente van de centrale bank voor spaargeld. Die rentes hebben weinig verband met elkaar.