NUjijStats voor Sander_Brink

3,822

Respect

Respect/dag 4.14
Respect/reactie 6.19

617

Reacties

Reacties/dag 0.67
Meeste reacties op 1 dag 14
Gestart op 15-07-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

8 respect 20-01-2021 17:28 op
Tsja, dat heeft de man toch echt aan zichzelf te danken. Zes mensen van het leven beroven is onmenselijk er dan de rest van je leven daarvoor boeten. Hij heeft zelf de keuze gemaakt dit te doen.

7 respect 20-01-2021 17:23 op
Wat een nonsense argument dat een rechter in de toekomst geen levenslang meer zou opleggen als er nu geen gratie wordt verleend. Iemand krijgt levenslang omdat iemand een gevaar voor de samenleving is en dus bewust daarvan wordt afgeschermd. Dat is het hele concept van levenslang. Nu blijkt dus dat als je maar genoeg zeurt je op vrije voeten komt omdat een rechter dat graag wil.

1 respect 18-01-2021 08:29 op
Wat een onzin Ave2018, het gaat om een tijdelijk verbod op adverteren via Facebook, niet over een verbod op verkoop ervan. Als iemand door deze maatregel getriggert wordt, dan was dat sowieso wel gebeurd, omdat diegene dan op zoek is naar een excuus om los te slaan.

2 respect 17-01-2021 18:34 op
Snelwegen bestonden ook al vóórdat in Duitsland een bepaald persoon aan de macht kwam.

0 respect 10-01-2021 19:52 op
Als dat inderdaad komt. Op dit moment is die meerderheid er (nog) niet.

1 respect 10-01-2021 16:00 op
Sinds de val van de Sovjet-Unie is Europa als een uitgehongerd knaagdier naar het oosten op getrokken. Aan de ene kant mooi, want een sterk en confederaal Europa ben ik voorstander van, maar het is niet gek dat Rusland met argusogen aanziet hoe haar voormalige grondgebied van invloedssfeer veranderd. En dat laatste (invloedssfeer) is denk ik een kernwoord in deze hele situatie. Gaat de EU zich ermee bemoeien, dan trekt het Wit-Rusland meer in de Europese invloedssfeer. Gevolg kan dan heel goed zijn dat Rusland meer gaat vechten voor haar invloedssfeer. De vraag is of wij als EU zin hebben in zo'n conflict. Gaan we net als de VS en de SU eind jaren 40 gebied en invloedssfeer verdelen? Of begrenzen we onze invloedssfeer (in ieder geval voor nu) en bemoeien we ons er niet mee?

1 respect 10-01-2021 15:43 op
Vooral in de steden ja. Op het platteland zijn Lukashenko en Poetin vaak populairder. Wit-Rusland is zo eensgezind als België.

1 respect 10-01-2021 15:39 op
Als Lukashenko doet wat het volk wil, dan krijg je een driesplitsing. Een deel zal een EU-gericht Wit-Rusland worden, een deel zal aansluiting zoeken bij Rusland en een deel zal onder Lukashenko blijven. Dat land is lang niet zo eensgezind als ons wijs wordt gemaakt, en lang niet iedereen is pro-Europa.

1 respect 10-01-2021 15:33 op
Er zijn zoveel Europranen die nu al klagen dat de EU zich teveel met zaken bemoeit. Maar dan moeten ze zich wel met niet-Europese landen bemoeien? Laat lekker aan de Wit-Russen zelf wat hun toekomst wordt. Sowieso komt Europa niet veel verder dan de situatie te 'veroordelen'.

1 respect 10-01-2021 15:30 op
Klopt helemaal. Conclusie van mijn betoog had dan ook moeten zijn: waar bemoeien we ons mee.

1 respect 10-01-2021 15:18 op
Dan kent u Rusland niet. Het is inderdaad niet zoals we het hier gewend zijn, maar overdrijven is ook een kunst.

1 respect 10-01-2021 15:11 op
Aan de andere kant is het de vraag wat ons het recht geeft ons ermee te bemoeien. Voordat je het weet wordt je net als de VS gehaat omdat je je maar altijd met iedereen bemoeit.

6 respect 10-01-2021 15:08 op
Het scheelt dat die in de VS bijna weg is. Van Lukashenko kan dat helaas niet gezegd worden.

1 respect 10-01-2021 15:07 op
Het is geen populaire mening, maar volgens mij kan Wit-Rusland maar beter weer bij Rusland gevoegd worden. De vóór-communistische status als onderdeel van het Russische Rijk is nog het meest stabiele geweest. Uiteraard is Europa hebzuchtig en willen ze daar graag een pro-Europese regering hebben, maar - ondanks dat ik pro-EU ben - betwijfel ik of dit veel helpt om Wit-Rusland vooruit te helpen. Het zou snel een 'probleemkind' kunnen worden dat veel geld en deplomatie eist om het hoofd boven water te houden. Daarnaast staat dit voormalig Russiscche gebied historisch en cultureel gezien pal naast Rusland. Een EU-gelieerde regering kan de verhoudingen met Rusland ook onnodig op scherp zetten.

8 respect 08-01-2021 10:35 op
Het is compleet ongeloofwaardig dat Trump nu alsnog vrijwillig de bestorming veroordeelt. Gisteren leek hij er van te genieten hoe zijn Minions chaos veroorzaakten, en was zijn boodschap duidelijk: het gaat hem om niets anders dan zijn gelijk halen. Dat hij het nu alsnog veroordeelt, is dankzij de wereldwijde druk om te doen wat juist is. Niet omdat hij inziet dat het vreselijk fout was.

6 respect 07-01-2021 20:47 op
Het plunderen van winkels en vernielingen aanrichten noem ik niet bepaald vreedzaam. Tegen vreedzame protesten is ook niet met politie opgetreden, tegen de rellen en anarchie wel. Nogmaals, als BLM op dag 1 met eenzelfde formaat geweldsexplosie en een elfde formaat impact op het landsbestuur zou zijn gekomen, dan waren de zwaarbewapende agenten en militairen ook niet binnen een uur de boel aan het schoonvegen. En net zo goed zou dat hier worden gedaan als tijdens de BLM-rellen als dit bij het Capitool langer had aangehouden.

8 respect 07-01-2021 20:36 op
Geen geweld? Een gebouw bestormen en de boel kort en klein slaan is behoorlijk veel geweld. Die vrouw is ook niet neergeschoten omdat ze zich voorbeeldig gedroeg. Plunderingen zijn er ook geweest. Er zijn foto's en video's van mensen die trofeeën hebben meegenomen. Prijzenswaardig is het ook allerminst. Alsof je bankrovers gaat belonen dat ze niet al het geld hebben meegenomen. Crimineel gedrag moet je nooit belonen.

3 respect 07-01-2021 20:29 op
Gelukkig is niet elke Trump-stemmer ook een gekkie. Er zijn wonderbaarlijk genoeg nog steeds republikeinen die uit gewoonte of anti-democraten-sentimenten Republikeins stemmen.

5 respect 07-01-2021 20:23 op
Exact. Twee eigen verhalen met eigen hoofdrolspelers. Dat sommige figuranten het hetzelfde zijn maakt het nog niet dezelfde film.

3 respect 07-01-2021 20:19 op
BLM duurde meerdere maanden. Daar was ook niet op dag 1 binnen een half uur een zwaarbewapende politiemacht te zien. Als de Capitool-rellen net zo lang zouden aanhoudend en op grotere rellen en grootschalige vernielingen en anarchie zou uitlopen, dan zou er ook zwaarbewapende politie en leger te zien zijn. Daarnaast is het appels met peren vergelijken. In het ene geval treft het burgers en ondernemers, in dit geval betreft het het hart van de Amerikaanse politiek.

3 respect 07-01-2021 20:18 op
Waarom wordt mijn reactie dat ik de vergelijking met BLM erg scheef vind verwijderd? Is gewoon een mening. BLM duurde meerdere maanden. Daar was ook niet op dag 1 binnen een half uur een zwaarbewapende politiemacht te zien. Als de Capitool-rellen net zo lang zouden aanhoudend en op grotere rellen en grootschalige vernielingen en anarchie zou uitlopen, dan zou er ook zwaarbewapende politie en leger te zien zijn. Daarnaast is het appels met peren vergelijken. In het ene geval treft het burgers en ondernemers, in dit geval betreft het het hart van de Amerikaanse politiek.

1 respect 07-01-2021 20:07 op
Dat agenten dranghekken hebben geopend kwam omdat er aan de andere kant al een veel grotere groep doorheen was gebroken. Als je dan die groep wel tegen blijft houden, riskeer je dat er daar ook een geweldsuitbarating plaatsvindt, waardoor je als agenten tussen twee vuren zit. Uit alles blijkt dat er geen rekening was gehouden met dit soort geweld. Een les voor de volgende keer dus.

1 respect 07-01-2021 19:59 op
Washington DC heeft zelf geen National Guard, dus die moet dan op bevel van de president uit een andere staat worden gehaald. Aangezien Trump weigerde zijn werk te doen, heeft Pence dit gedaan. Maar eerlijk is eerlijk, niemand had van te voren verwacht dat dit zo zou lopen.

3 respect 07-01-2021 19:56 op
Onzin. De deur was gebarricadeerd, maar de terroristen sloegen het glas in. Deze vrouw klom door de deur de barricade op en werd neergeschoten. De agenten hebben gedaan wat hun taak was: het verdedigen van de aanwezigen in het Huis. En het heeft effect gehad, dankzij dit ingrijpen hebben anderen het (zover bekend) niet ook geprobeerd.

2 respect 07-01-2021 19:45 op
Onzin. Als een groep door de gebarricadeerde deuren breekt (zoals de neergeschoten vrouw), dan wordt er echt niet als eerste op negroïde mensen geschoten. De agenten hebben goed verdedigd, maar niet terug aangevallen. Dit heeft het aantal slachtoffers laag gehouden.