NUjijStats voor Sonja_Bakker

1,411

Respect

Respect/dag 1.02
Respect/reactie 5.41

261

Reacties

Reacties/dag 0.19
Meeste reacties op 1 dag 13
Gestart op 16-06-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

20 respect 29-11-2022 21:33 op
Dat is niet zo raar hoor. Wij hebben verder ook niemand die een sleutel van ons huis heeft. Stel dat mijn man op vakantie zou zijn of een weekendje weg. En het zou mij hetzelfde gebeuren. Dan zou er bij mij ook een raampje ingeslagen moeten worden.

6 respect 29-11-2022 18:15 op
Een story of privé verdwijnen uiteindelijk in de oude kranten bak, maar een filmpje wat online staat is jaren later nog terug te vinden.

2 respect 26-11-2022 13:17 op
Blijkbaar, ik snap het ook niet helemaal. Maar ik vermoed dat als er een koper na jou komt die een hoger bod kan uitbrengen en al weet wat voor budget hij heeft dit makkelijker is? Ik zeg ook maar wat hoor.

7 respect 26-11-2022 13:10 op
Waar gaat dit in vredesnaam over? Of iets Indisch is en daarmee wel of geen cultureel erfgoed maakt toch niet uit? Wordt de stamppot ook tot cultureel erfgoed benoemd?

2 respect 26-11-2022 13:09 op
@johannh: nou ik ook! Slavernij is honderden jaren geleden. Dat was die tijdgeest. Ik zeg absoluut niet dat het niet meer voorkomt, want tegenwoordig is er nog steeds slavernij. Maar hè, ik denk dat het beste excuus wat je kunt maken als land zijnde is zorgen dat het in jouw land niet of zo min mogelijk voorkomt en daar 100% voor inspannen. Dan laat je zien dat je ervan geleerd hebt. En niet zeggen dat er op 8 december een excuus aangeboden gaat worden.

11 respect 26-11-2022 11:37 op
Ik denk dat het lastig is om mensen uit hun vertrouwde auto te krijgen. Je bent met het ov vaak langer onderweg, staat op een koud en vochtig station te wachten op een trein, bus of wat dan ook te wachten die vertraagd is. Ik doe zelf met de auto van deur naar deur 20 minuten over de rit. Als ik dit met ov doe ben ik dik een uur onderweg. Tel daarbij op dat als ik avond dienst heb ik moet rennen om de laatste bus te halen. Dan is de keus toch snel gemaakt? Nee, dan zit ik liever in mijn eigen auto, lekker warm en mijn eigen muziek.

2 respect 22-11-2022 19:17 op
Het is wel frappant dat er ineens overal meldingen vandaan komen van mensen die zeggen hetzelfde te hebben mee gemaakt. Dat je je mond niet open trekt op hét moment kan ik nog wel begrijpen. Maar wat heeft het voor nut om alsnog een melding te doen. Dit was bij me-too dat was bij de voice en nu hier ook weer.

5 respect 21-11-2022 13:11 op
Kwam PostNL niet onlangs in het nieuws omdat ze alle tijdelijke contracten hadden omgezet in vaste aanstellingen? Uiteraard: de inflatie stijgt, maar we kunnen toch niet de rekening hiervan altijd maar neerleggen bij de werkgevers? Die moet de loonsverhoging ook weer doorberekenen in zijn tarieven. Zo blijven we in een cirkeltje rondgaan waar we niet uitkomen. Ik kan me nog herinneren dat mijn vader bij het spoor werkte. Was ook economische crisis. Zijn loon werd bevroren en mijn moeder is toen gaan werken om dit op te vangen. We zullen met de hoge prijzen moeten dealen. Of we willen of niet.

2 respect 21-11-2022 11:59 op
En ook hier buitelen de BN’ers weer over elkaar om te vertellen hoe slecht ze zijn behandeld in de tijd dat ze voor hem werkten of om te vertellen dat ze om welke reden nooit iets hebben gemerkt. Net als bij de voice, moeten ze er weer zonodig wat van vinden. En ook in de reacties buitelen mensen over elkaar heen om te zeggen dat je het toch zelf over je heen laat komen als je daar blijft werken. Ik heb zelf voor iemand gewerkt waarbij zijn mening wet was. En niemand durfde daar tegenin te gaan. Hooguit wat sputterend. Uiteindelijk kwam er een manager die niet bang was en ook niks had te verliezen. Ik heb het gezien dat ze elkaar bijna letterlijk te lijf gingen. Omdat de baas er niet van gediend was dat zijn gezag ondermijnt werd. Je moet in zo’n situatie enorm sterk in je schoenen staan. Ik heb bewondering gehad voor de manager in kwestie. Uiteindelijk ben ik daar weggegaan, maar zal dit niet zo snel vergeten.

25 respect 19-11-2022 15:17 op
Dat was wel de tijdgeest. Dat kunnen we nu wel een schandaal noemen, maar toentertijd was dat nog niet het geval

6 respect 19-11-2022 15:10 op
Inderdaad. Toen ik nog een Android telefoon had kon ik elke 2 jaar een nieuwe kopen. Ik doe nu geloof ik al 6 jaar met mijn iPhone 6SE. Voor de helft meer in aanschaf dan mijn vorige Android telefoons. Dus waar ben je uiteindelijk goedkoper mee uit vraag ik me af…..

3 respect 19-11-2022 15:07 op
Ik werk ook 32 uur. Niks mis mee toch? Moet ieder voor zich weten hoeveel uur hij of zij wil werken. En inderdaad, werken om te leven en niet andersom. Het was misschien 40 jaar geleden de norm om 40 uur te werken, maar gelukkig is er ooit parttime uitgevonden.

1 respect 19-11-2022 13:59 op
Ik snap dit nou nooit. Er zijn aan de ene kant mensen zonder werk, maar aan de andere kant zijn er bedrijven zonder voldoende werknemers. Waarom zitten er mensen zonder werk als de “banen voor het oprapen liggen “?

0 respect 19-11-2022 13:56 op
Corona is bepaald geen speelgoed hoor. Nooit zullen we weten of het minder erg geweest zou zijn als er geen lockdown was geweest. De maatregelen zijn destijds genomen om erger te voorkomen. Of dat is gelukt zullen we nooit weten. Wat we wel weten is dat er miljarden aan steun maatregelen genomen zijn. En nee, niet iedereen kon hiervan gebruik maken. Ja dat was ongetwijfeld schrijnend. Maar er moet ergens een grens worden getrokken. Je kunt niet zomaar iedereen geld gaan geven

0 respect 19-11-2022 13:53 op
Daar is niemand schuldig aan. Er is niemand die zegt dat je 100% beschermd bent en het niet zult krijgen. Het vaccin is met een sneltreinvaart gemaakt. Ik weet nog dat iedereen tijdens de eerste golf snakte naar het vaccin . Maar nu het er eenmaal is is er alleen maar commentaar

2 respect 19-11-2022 13:49 op
Hoe had het dan gemoeten volgens u? Waarom stelt u zich niet verkiesbaar als minister president? U weet het immers zoveel beter dan uw voorgangers.

2 respect 19-11-2022 13:47 op
Daar kan niemand toch wat aan doen? Tis wel heel makkelijk om te vingerwijzen. Als er nu geen energie crisis was geweest hadden de ondernemers een vermogen kunnen opbouwen. Er worden miljarden uit de schatkist getrokken om zoveel mogelijk mensen te helpen. Maar je kunt niet iedereen helpen. Dat gaat gewoon niet. En ja er zullen altijd schrijnende verhalen zijn en ja dat raakt me ook. Maar in Den Haag zullen ze het nooit goed kunnen doen bij iedereen.

10 respect 19-11-2022 13:44 op
Dat is achteraf wel makkelijk praten. We zullen nooit weten of de lockdown zin heeft gehad of niet. We weten niet wat er gebeurt zou zijn als er geen lockdown was geweest. Ga er maar eens voor staan om zoveel miljoenen mensen te beschermen. Je zult het nooit goed doen. Als er geen lockdown was geweest en er waren nog meer mensen overleden was het geschreeuw ook niet van de lucht geweest.

9 respect 19-11-2022 13:41 op
Vraag dat aan die landen. Die landen vinden het noodzakelijk. Dat is hun goed recht.

0 respect 19-11-2022 13:40 op
Precies! We zijn er hopelijk bijna doorheen.

3 respect 19-11-2022 10:52 op
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je als enige in de organisatie je mond opentrekt lig je er zo uit. En je vind niet altijd even makkelijk een andere baan.

2 respect 19-11-2022 10:51 op
Dat is niet helemaal waar. Ik heb ook een werkgever gehad wiens wil gewoon wet was. Er was maar één persoon in de hele organisatie die zijn mond open durfde te doen en dat was de manager. Dat heeft meer dan eens geresulteerd in ordinaire ruzies en scheldpartijen waarbij de twee als kemphanen tegenover elkaar stonden. Als je in zo’n organisatie terecht komt en niemand doet zijn mond open heeft het weinig zin om zelf wel je mond open te doen want niemand zal openlijk uit durven te spreken dat ze achter je staan. Op de één of andere manier is het lastig weg te komen uit zo’n organisatie.

6 respect 17-11-2022 12:52 op
Nee, dat komt niet door teveel automobilisten, dat komt omdat diezelfde automobilisten teveel met zichzelf bezig zijn en niet met het verkeer.

5 respect 17-11-2022 12:51 op
Wat heeft de overheid hiermee te maken?

9 respect 17-11-2022 12:51 op
@max_Gaatjeniksaan precies dat! Sommige mensen kunnen gewoon niet auto rijden. Ik hoorde van de week een collega: ik ben later want ik heb weer tegen een andere auto aan gezeten. Dan denk ik: weer? Hoezo”weer”? De hoeveelste keer is dit dan?