NUjijStats voor Sordello

1,221

Respect

Respect/dag 0.95
Respect/reactie 7.63

160

Reacties

Reacties/dag 0.12
Meeste reacties op 1 dag 4
Gestart op 18-10-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

158 respect 30-11-2022 15:59 op
Volgens mij kan dit helaas niet los worden gezien van het feit dat Hongarije een veel verstandiger koers vaart m.b.t. Rusland dan de andere EU-lidstaten. Men stelt alles in het werk om Hongarije in de pas te laten lopen met de rest van de EU. Als het echt te maken zou hebben met het bestrijden van corruptie dan zou men waarschijnlijk ook geld dat is gereserveerd voor pakweg Italië of Griekenland moeten bevriezen.

3 respect 24-11-2022 10:57 op
@DennisL: helaas wel. Henry Kissinger gaf dit maanden geleden ook al aan. Het Westen is ook niet vrij van blaam in deze oorlog, want 'wij' hebben Oekraïne het NAVO-lidmaatschap in het vooruitzicht gesteld in de wetenschap dat Rusland dit nooit zou kunnen accepteren. Bovendien konden we in 2008 al zien wat er zou gaan gebeuren (zie Georgië) en anderzijds zou men ook nooit een Russische of Chinese militaire basis in pakweg Mexico of Marokko accepteren. Als er in het Westen ergens geen gebrek aan is dan is het wel aan hypocrisie.

1 respect 24-11-2022 10:54 op
@Pit_PitPit: deze vergelijking gaat helaas mank. Als we de vergelijking maken met een huis (Oekraïne) dan zou het erom gaan dat mijn buurman in het westen graag zou willen dat ik vlaggen van hem aan mijn huis zou monteren en er t.z.t. ook troepen zouden 'logeren'. In dat geval is het logisch dat mijn andere buurman dat niet zou tolereren.

20 respect 24-11-2022 10:45 op
De enige uitweg uit deze ellende zijn onderhandelingen met Rusland. Men moet de realiteit onder ogen zien en niet halsstarrig willen blijven vasthouden aan de ingeslagen weg van escalatie en wapenleveringen. Een neutraal Oekraïne dat geen lid is van de NAVO of de EU is het beste voor iedereen.

2 respect 19-11-2022 15:17 op
@HLM: eens, waar gehakt wordt vallen spaanders. Als echter tientallen mensen hetzelfde overkomt dan heeft het weinig meer te maken met lange tenen hebben, maar met een totaal verkeerde houding van Van Nieuwkerk. Overigens wel frappant dat iemand die nooit een verhitte discussie goed wist te leiden bij DWDD blijkbaar zelf zo’n heethoofd blijkt te zijn.

6 respect 18-11-2022 09:57 op
Kunnen we niet gewoon stoppen met het publiceren van dit soort ‘updates’ omtrent NS1 en NS2? Het is overduidelijk dat het Westen achter deze explosies zit. Het is niet in het belang van Rusland zelf om drie van de vier leidingen op deze manier te saboteren en het feit dat Rusland zelf ook geen toegang krijgt voor onderzoek is des te vreemder.

3 respect 15-11-2022 15:20 op
@MRKNujij: dat zou de G20 inderdaad moeten zijn, ware het niet dat het gremium op dit moment vooral door het Westen wordt gekaapt om politiek te bedrijven.

17 respect 15-11-2022 15:10 op
Waarom zit Hoekstra op dit moment in Oekraïne en is Kaag juist bij de G20? Als Hoekstra nu ergens zou moeten zijn dan zou het wel bij de G20 moeten zijn. Het blijkt toch frappant dat Kaag nog steeds lijkt te denken dat ze minister van BuZa is.

11 respect 14-11-2022 19:27 op
Ik ben blij met de investeringen voor Eindhoven, maar waarom wordt er zoveel geld vrijgemaakt voor het doortrekken van de Noord-Zuid Lijn tot aan Schiphol? Er rijden toch al treinen tussen Schiphol en Amsterdam Centraal? Dit komt op mij over als een totaal overbodig project.

3 respect 08-11-2022 10:00 op
@Pit_PitPit: het is maar net hoe men tegen de geschiedenis aan kijkt. De Krim is in 1954 door Rusland aan Oekraïne gegeven toen Oekraïne onderdeel was van de Sovjet-Unie. Daarvoor was het 'gewoon' Russisch. Dat rechtvaardigt nog steeds niet de illegale bezetting ervan, maar alles moet wel in de historische context worden geplaatst.

7 respect 08-11-2022 09:54 op
@Pit_PitPit: Nee, want een NAVO-lidmaatschap van Oekraïne betekent ook NAVO-troepen in Oekraïne en dat zou betekenen dat Oekraïne vroeg of laat de Krim terug zou gaan eisen. Dat is voor Rusland simpelweg onbespreekbaar, omdat daar de enige maritieme basis ligt die het hele jaar ijsvrij is. Bovendien controleert Rusland vanuit de Krim de Zwarte Zee. Met de opgave van de Krim zou Rusland zichzelf strategisch enorm verzwakken.

25 respect 08-11-2022 09:47 op
Ik zou normaal gesproken altijd op een Democraat stemmen in de VS, maar dit keer hoop ik gek genoeg dat de Republikeinen gaan winnen. Biden was onder Obama special envoy voor Oekraïne en ziet Oekraïne dan ook als zijn speciale project. Hij heeft pertinent geweigerd om veiligheidsgaranties te geven aan Rusland (een logische eis vanuit Rusland, want de VS zouden ook nooit Russische of Chinese troepen aan haar eigen grenzen tolereren) met de verschrikkelijke oorlog in Oekraïne tot gevolg. Vervolgens pompt men Oekraïne vol met wapens terwijl men weet dat Oekraïne nooit in staat zal zijn om al het verloren grondgebied terug te winnen. De hele oorlog had voorkomen kunnen worden en had ook al beëindigd kunnen zijn als Biden niet zo halsstarrig was geweest. Een Republikeinse overwinning zou vrede dichterbij brengen dan een overwinning van de Democraten.

38 respect 11-10-2022 20:08 op
Ik heb medelijden met de Nijmegenaren onder ons. Hiermee wordt helaas een hoop extra overlast naar die mooie stad geëxporteerd. Je zal maar student zijn daar en geen kamer kunnen vinden… Wellicht kom je daar als student sneller aan een kamer door je als asielzoeker in eigen land aan te melden.

0 respect 04-10-2022 08:35 op
@Jaap_Zekveld: dat klopt, maar als je als Westen het gelijk aan je kant meent te hebben dan hoef je andere media ook niet te blokkeren lijkt me. Het is bovendien ook heel subjectief, want vanaf wanneer is iets precies censuur? Feit is nog steeds dat slechts een kwart van alle landen sancties hebben opgelegd aan Rusland en dat dit daarmee vooral een 'Westerse' oorlog is. Als je de Volkskrant mag geloven dan is echter de hele wereld tegen Rusland.

46 respect 04-10-2022 07:22 op
Niet flauw bedoeld, maar andersom geldt toch precies hetzelfde voor het Westen? We blokkeren al sinds dag één Russische media (zoals Russia Today) en geven alleen ‘onze’ kijk op zaken. Gebeurtenissen worden door media als Al Jazeera heel anders (veel neutraler) omschreven dan door pakweg de Volkskrant of het AD. Ik vind het best schokkend dat je voor objectieve berichtgeving ook niet kan vertrouwen op de zogenaamde “neutrale” Nederlandse media in dit soort gevallen.

7 respect 29-09-2022 10:00 op
De 50 miljoen waarover in het artikel wordt gerept zijn nog slechts de eenvoudig te herleiden kosten. Een commissie onder leiding van Gerrit Zalm heeft jaren geleden ook al eens onderzoek hiernaar gedaan en kwam uit op ruim 120 miljoen per jaar. Gecorrigeerd naar inflatie komen de kosten dan al gauw in de buurt van de 200 miljoen per jaar. Weg met dit achterhaalde instituut. Los nog van de kosten zou er in een land dat zo prat gaat op haar democratie geen ruimte mogen zijn voor een familie die privileges krijgt door erfopvolging.

14 respect 22-09-2022 07:29 op
Gelukkig heeft Europa eigenlijk amper meer wapens om op te sturen en wordt het daarmee tegen zichzelf in bescherming genomen. Qua sancties kan er eigenlijk ook niet meer zo veel ingesteld worden, dus hopelijk betekent dat dat Europa op korte termijn de-escalerend te werk zal moeten gaan.

7 respect 20-09-2022 17:16 op
Het blijven toch interessante keuzes. De GP van Rusland van de kalender halen, maar GP’s in Saoedi-Arabië (Khashoggi) en de VS (Guantánamo Bay) toestaan. Kunnen we dan niet ook gewoon de GP van Rusland laten doorgaan als we ons dan toch niet laten leiden door politiek beleid?

3 respect 10-08-2022 15:35 op
@Myco: correct, maar de inflatie wordt aanzienlijk versterkt doordat we als EU de olie- en gasprijzen onnodig opdrijven met onze acties. De kerninflatie zelf is aanzienlijk lager dan de algehele inflatie.

29 respect 10-08-2022 15:26 op
Goede actie van Hongarije. Het blijven toch aparte tijden, want wie had een jaar geleden gedacht dat uitgerekend Hongarije van alle EU-landen het meest realistische en rationele land zou zijn? Terwijl de rest van de EU gebukt gaat onder inflatie die grotendeels bewust wordt veroorzaakt/versterkt, probeert Hongarije het te verminderen met zinvolle maatregelen.

10 respect 03-08-2022 13:44 op
Goed dat men stopt met deze symboolpolitiek. Dergelijke hypocrisie levert ook niets op. Een beetje knielen als steunbetuiging voor de BLM-beweging is niets anders dan een manier om van een schuldgevoel af te komen, zodat men daarna weer kan overgaan tot de orde van de dag. Als je als competitie écht de wereld wilt verbeteren dan moet je het oliegeld uit pakweg Saoedi-Arabië weren, maar dat zal nooit gebeuren.

17 respect 29-07-2022 19:03 op
Duitsland staat helaas onder grote Amerikaanse druk om NS2 niet te openen. Het blijft onbegrijpelijk waarom Europese landen zich nog steeds zo de les laten lezen door de Amerikanen. Het waren in 2008 ook de VS die tijdens de NAVO-top in Boekarest per se wilden dat Oekraïne en Georgië zich bij de NAVO zouden voegen en dit in de slotverklaring wilden laten opnemen. Wanneer durft Europa eindelijk een eigen koers te varen op geopolitiek niveau? Europa vangt nu de klappen op van het geopolitieke spel tussen de VS en Rusland en dat terwijl men gebaat is bij een goede verstandhouding met Rusland.

15 respect 27-07-2022 17:46 op
We krijgen als Europa ook helaas wat we verdienen. De oorlog die Rusland is begonnen valt niet goed te praten, maar de aanleiding van de oorlog is nog altijd dat het Westen (onder aanvoering van de VS) pertinent weigerde om veiligheidsgaranties te geven aan Rusland en al sinds 2008 pogingen heeft ondernomen om Oekraïne en Georgië de NAVO binnen te loodsen. Andersom zou men ook nooit militaire bases van China of Rusland accepteren in pakweg Mexico of Marokko, dus waarom dan zo eenzijdig naar de situatie kijken? Vervolgens probeert men met miljarden aan wapens Oekraïne overeind te houden en laat Europa zich ophitsen door Amerika om sancties op te leggen waarvan men weet dat ze hoofdzakelijk Europa zelf zullen treffen (terwijl men in de VS zelf redelijk veilig zit qua olie en gas) en weigert men naar een oplossing te zoeken. Met zo’n incompetente politiek verdient Europa eigenlijk ook niet beter. Hopelijk zal de aankomende gascrisis leiden tot een Europa dat ook aan zichzelf denkt.

1 respect 21-07-2022 09:47 op
Heel herkenbaar. Sicilië was vorige maand ook een totale ramp op dat gebied. Toen werd ook wel heel snel duidelijk dat Italië de komende jaren echt niet zonder Russisch gas zal kunnen.

9 respect 20-07-2022 12:34 op
@Jan: NS2 mag niet worden geopend/gecertificeerd van de Amerikanen en daar luistert Europa braaf naar. Liever als continent ten onder gaan dan ingaan tegen Washington!