NUjijStats voor Tennis4Life

2,844

Respect

Respect/dag 6.04
Respect/reactie 2.44

1,164

Reacties

Reacties/dag 2.47
Meeste reacties op 1 dag 22
Gestart op 13-08-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

5 respect 25-11-2020 20:10 op
Maar een Polestar die elk moment kan stilvallen is toch kwaliteit? Stukje service van de makers om de remmen te sparen... En dan ben je nog zo aardig om de terugroepacties van de Audi e-tron (brandgevaar) en Jaguar I-Pace (remmen) achterwege te laten. Zoals gezegd, dit bericht over Tesla is clickbait. Elk medium weet dat Tesla scoort. De negatievelingen hebben niet door dat ze daaraan bijdragen. Elon Musk zal het een zorg zijn. Die man is financieel onafhankelijk, heeft een veelzijdig bedrijf en bedacht een automerk als hobby gedreven door idealisme. Al snel wordt hij vergeleken met de zogenaamde gevestigde orde. Sterker nog, op de koffie bij Herr Diess van het 83 jaar oude sjoemelmerk VW en dan te horen krijgen dat je hét voorbeeld bent voor iedereen. Die bevestiging heeft Musk natuurlijk niet nodig, want hij weet waar hij aan werkt. Een visionair is goud waard voor elke industrie. Iemand moet de conservatieve massa scherp houden.

2 respect 25-11-2020 16:51 op
Dat begreep ik, maar dat maakt het er niet geloofwaardiger van, want wat hebben u en ik eraan om de EU economisch te steunen als dit leidt tot bv het grootste sjoemelschandaal in autoland met tienduizenden ontslagen als gevolg en nog meer consumenten die in de kou blijven staan? Mede daarom noemde ik andere terugroepacties nadat u een nogal simpel pleidooi houdt voor Europese producten onder een artikel over een terugroepactie in de VS. Amerika heeft Europa juist wakkergeschud op het gebied van techniek en de positie van consumenten. EU kijkt, maar doet niks voor gedupeerde autobezitters.

8 respect 25-11-2020 15:56 op
Want die worden niet teruggeroepen? Een kleine greep: - Audi, 3 terugroepacties in oktober jl. voor de Q5 (rugleuning verkeerd gelast), de A4/A5/A6/A7/Q5 (vocht in behuizing starterdynamo) en de A4/A5/Q3 (montagefout stoelframe). Op de nieuwste Q5 na allen Europese producten. - Renault, 1 terugroepactie in september jl. voor de Trafic (passagiersairbag). Europees product. - Toyota/Lexus, 3 terugroepacties in oktober jl. voor de Proace City (stuurpunten breken), de C-HR (voorste assen breken) en de ES/IS/LC/LS/RC/RX (defecte brandstofpomp door vervorming). De eerste twee zijn Europese producten, Lexus niet. - Volvo, 1 terugroepactie in november voor de V40 (CC) (ontluchting koelsysteem). Europees product. Moraal van het verhaal: herkomst van de auto doet er niet toe. Terugroepacties zijn een algemeen gegeven in de auto-industrie. Dit bericht gaat over de VS en is totaal niet relevant voor Nederland of Europa als geheel. Kortom: clickbait.

34 respect 24-11-2020 22:42 op
Dit dus! LPF, CDA, Leefbaar R'dam, Groep Eerdmans-Van Schijndel, Leefbaar Capelle, EénNL en nu dus FvD. De man symboliseert de Nederlandse politiek anno 2020. Macht (lees: aandacht) boven het daadwerkelijk vertegenwoordigen van het volk. Eerdmans komt best goed uit zijn woorden in talkshows, maar het is meestal gebakken lucht.

4 respect 24-11-2020 18:19 op
@B_B, u begrijpt het. Plus het gegeven dat Tesla minimalistisch te werk gaat mbt materiaalgebruik en het indelen van de auto als geheel. Elke fabrikant werkt dagelijks aan (kwaliteits-)verbeteringen, maar Tesla hanteert hierbij een andere benadering tov de traditionele automerken: de auto als geheel. Wat betreft dzi, ik zie u reageren op deze puber, maar die heb ik geblokkeerd al blijft hij blijkbaar op mij reageren. Daar kijk ik niet van op. Dzi praat niet met mensen, maar tegen mensen. Neigt naar autisme. Ik vind het prima om met andersdenkenden te discussiëren, maar voor trollen die 24/7 hun langspeelplaat afspelen en daarbij leugenachtig te werk gaan heb ik geen tijd.

2 respect 24-11-2020 17:57 op
En dat is dus juist waarom Tesla een bovengemiddeld basisproduct neerzet en in de loop van diens carrière investeert in verfijning. Kijk naar de Model S die al ruim 8 jaar op de markt is en nog steeds up-to-date is met oog op de concurrentie. Andere fabrikanten zijn bij de introductie van een nieuw model al bezig met het ontwerpen van de opvolger hetgeen de achterstand niet ten goede komt. Alleen bij de gebruikelijke facelift na 3, 4 jaar wordt een auto al dan niet flink herzien. Ook hierin wijkt Tesla af door vanaf het begin telkens de auto proberen te verbeteren. Past ook wel bij de Amerikaanse auto-industrie waar het denken in modeljaren normaal is. Producten in de markt zetten op een rechte lijn itt traditionele fabrikanten die nog vooral in cirkels opereren.

6 respect 23-11-2020 22:38 op
Een product continu verfijnen ipv telkens met een blanco vel papier beginnen is een benadering die je amper meer ziet in de huidige wegwerpmaatschappij.

5 respect 21-11-2020 12:42 op
Iedere speler heeft z'n nukken. Het lijkt er vooral op dat Djokovic bezig is aan een zoveelste charmeoffensief na een voor hem apart seizoen met onder meer de mislukte Adria Tour en de diskwalificatie. Hij richt zich daarbij op andere spelers. Via de controversiële spelersbond en nu door een schouder te willen zijn voor iemand die duidelijk zegt niet te willen praten. Ik twijfel soms aan de intenties van Djokovic. Nu stelt hij zich op als een soort Moeder Teresa. Waar was deze houding tijdens de Adria Tour toen hij als directeur zichzelf en anderen onnodig in gevaar bracht?

0 respect 20-11-2020 17:38 op
Dat kan. Persoonlijke ervaring verschilt nu eenmaal. Zelfs mijn vriendin met een veel kleinere schoenmaat dan mijn maat 49 kon niet prettig haar voeten kwijt op de achterbank en de hoofdruimte vonden we matig voor een SUV. Voorin voldoende ruimte.

0 respect 20-11-2020 10:39 op
Dank voor de tip. Ik ken het model. Wij willen auto's ervaren en dan kunnen oordelen, dus Aiways is voor ons geen optie. Schijnt ook niet echt veilig te zijn en de laadmogelijkheden zijn beperkt obv meerdere tests. Overigens zegt herkomst mij weinig in autoland mbt (bouw)kwaliteit. China is nog altijd meester in kopiëren, Audi was de ontwikkelaar van sjoemelsoftware binnen VAG en Volvo heeft dit jaar terugroepacties voor bijna het gehele aanbod uitgevoerd vanwege slijtage van de gordels, motorkoeling en fouten in het noodremsysteem.

1 respect 20-11-2020 10:00 op
Begrijpelijke keuze van Kia, maar voor veel mensen zal deze actieradius op papier al aan de lage kant zijn, laat staan in de praktijk. De meerprijs voor de 64 kWh-versie is duidelijk het geld waard voor mensen die hun auto('s) actief gebruiken. Wij hebben recent ook gekeken naar de e-Niro, maar hij viel snel af. Best een comfortabele auto. De ruimte achterin viel echter tegen en het rijgedrag is wel erg zouteloos voor een EV. Eigenlijk kregen wij de bevestiging dat we een SUV overbodig vinden.

0 respect 17-11-2020 19:16 op
Och Phil, triest dat je Wilco die de vrijheid gebruikt om zijn mening te ventileren over dit onderwerp zo neerzet. Inhoudelijk reageren blijft lastig voor sommigen.

0 respect 17-11-2020 19:16 op
Amper toernooien en de rankings zijn bevroren, dus weinig tot geen verschuivingen. Andreescu heeft al bijna een jaar niet getennist en bleef zevende. Barty miste de US Open en daarna het door haar gewonnen Roland Garros, maar bleef eerste.

1 respect 17-11-2020 19:02 op
Alleen een deel van de tweede set kunnen zien. Wat een verschil met de partij tussen Zverev en Medvedev. Dit was topniveau! Thiem duidelijk de betere speler met meer initiatief. Nadal zal toch een tandje moeten bijzetten om dit toernooi voor het eerst eens te winnen.

0 respect 15-11-2020 17:30 op
Je negeert het feit dat Hamilton ondanks zijn goede start plekken moest inleveren en dus wel degelijk in gevecht was met voor- en achterliggers. Als ik dan lees dat je spreekt van een "teleurstellende kwalificatie" van Verstappen dan is mij duidelijk dat je de oranje bril op hebt, want P2 is nog altijd beter dan P6 van Hamilton. Verder claim je dat Hamilton geen risico's hoefde te nemen. Door niet va-banque te racen neemt hij die juist ook, omdat hij vertrouwt op zijn controle over het voertuig en de tactiek. Risico nemen in de F1 is meer dan blind iemand proberen in te halen. Daarnaast weigerde hij vlak voor de finish naar binnen te komen en nam hij zelf het risico om door te rijden. Roekeloos rijden kan iedereen. Het gaat in de F1 om controle, over het voertuig, jezelf en het team.

0 respect 15-11-2020 15:44 op
Weer? F1 kent altijd verschillen tussen topteams en andere (klanten)teams.

11 respect 15-11-2020 15:31 op
Toch wel grappig dat je je ergert als anderen onderscheid maken en daarbij sommige coureurs kleineren, maar het dan zelf op niet al te subtiele manier ook doet. De oranje bril zal ik nooit begrijpen. Geniet gewoon van de sport. Net doen alsof Hamilton een mindere coureur is en niet kan inhalen, is het domste dat ik hier te vaak lees. Denken mensen werkelijk dat je de top in de autosport kunt bereiken als je niet de meest basale kenmerken van autoracen onder de knie hebt? Alleen mensen die als fans naar sport kijken houden er zo'n gedachtegang op na. Naïef, onwetend.

17 respect 15-11-2020 15:05 op
Ik kan over meerdere coureurs iets zeggen, want het was een veelzijdige race, maar Hamilton verdient alle aandacht. Hij toont weer eens aan de meest intelligente en veelzijdige coureur te zijn. Rust, overzicht en kunde. Hij beheerst alle facetten. Pure klasse!

2 respect 14-11-2020 15:53 op
Heerlijk deze nuance! Goed omgaan met de (juiste) banden is inderdaad belangrijk, maar krijgt soms te weinig aandacht.

0 respect 14-11-2020 15:36 op
Motivatie lijkt me in deze een rol spelen. Kampioenschap voor het team is al binnen en het is een kwestie van tijd dat Hamilton zijn zevende kampioenschap pakt. De druk om te presteren is er niet. Zoals een voetbalteam een voorsprong van 3-0 heeft in de 85ste minuut.

0 respect 14-11-2020 15:33 op
Je overschat de moeilijkheid van jouw reacties van één regel. Het ging om het gebruik van het woord 'deklasseert'. Uiteindelijk declasseerde Stroll Verstappen en bleek je reactie nog simpeler te zijn. Volgende keer even wat verder denken eer je voorbarig conclusies trekt.

1 respect 14-11-2020 15:25 op
Stroll op pole, geweldig voor hem en RP, bewijst eens te meer dat regen de sport nivelleert. Geen enkele coureur zou het stempel 'regencoureur' moeten willen hebben. In het algemeen hebben de beste coureurs ook de beste cijfers in de regen. Dit heeft te maken met het feit dat ze in een race van tientallen rondes nog steeds beter materiaal hebben en daardoor alsnog het verschil kunnen maken.

1 respect 14-11-2020 14:55 op
Ah vandaar dat Stroll met Mercedes-motor Verstappen aftroeft en de top 10 een ratjetoe is. Het is glashelder: regen maakt alles gelijk waardoor de betere coureurs in hun betere bolide niet kunnen excelleren (lees: op snelheid het verschil maken) en de minder goede coureurs in hun minder goede bolide kunnen aanhaken.

0 respect 14-11-2020 14:23 op
Want één uitslag van één kwalificatieonderdeel ontkracht wat ik zeg? De logica van Max-fans....

0 respect 14-11-2020 14:20 op
De beste coureurs rijden ook goed in de regen. Logisch, want zij hebben dan nog steeds het beste materiaal. Daarom voert Hamilton het lijstje aan als beste regenrijder in de afgelopen 10 jaar. Iets zegt me dat ook hij liever onder mooie omstandigheden rijdt.