NUjijStats voor Tennis4Life

6,375

Respect

Respect/dag 3.73
Respect/reactie 2.42

2,629

Reacties

Reacties/dag 1.54
Meeste reacties op 1 dag 22
Gestart op 13-08-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 10-11-2022 16:51 op
In het algemeen geldt dat de rankings en de sport als geheel zijn beïnvloed door politieke keuzes en de pandemie. De lijsten zijn vrij lang bevroren geweest waardoor men elkaar niet kon uitdagen en inhalen. Iedereen heeft er mee te maken, of ze zichzelf nu discrimineren (Djokovic) of gediscrimineerd werden (Belarussen en Russen). Topspelers als Nadal zal het een zorg zijn. De ATP Finals eindelijk een keer winnen zal belangrijker zijn voor hem dan YE#1 en nog eens een paar weken de lijst aanvoeren.

1 respect 10-11-2022 15:40 op
Erg leuk toernooi. Ik gun Nadal de overwinning, want een speler van zijn kaliber hoort de ATP Finals gewonnen te hebben. Als ik zie hoe hij speelde tegen Paul gaat het lastig worden, omdat er in Turijn altijd een speler in (redelijke) vorm op je wacht.

1 respect 10-11-2022 15:35 op
@Bram, je weet dat Tsitsipas en Medvedev de ATP Finals gewonnen hebben? Met Djokovic erbij geldt dat dus voor drie van de vier spelers. In de andere poule zit geen enkele winnaar van de Finals. Lijkt me duidelijk welke groep sterker is.

0 respect 10-11-2022 15:33 op
Betekent juist dat Nadal, mits hij zich weet te plaatsen, sterke tegenstanders treft in de halve finale en finale. Soms loont het om in de poulefase gezamenlijk al bepaalde spelers te elimineren.

0 respect 06-11-2022 16:44 op
Je pleit voor discriminatie van onschuldige individuen. Wat ben ik blij dat er landen en organisaties zijn die verder kunnen denken en kijken dan het simpele wij/zij-denken en daarmee verdeeldheid in stand houden dan wel creëren.

0 respect 04-11-2022 15:40 op
Iedereen heeft een uitstraling, alleen Swiatek komt jeugdig (bijna kinds) over waar de nog jongere Gauff zich meer mengt in allerlei (politieke) discussies en op die manier haar rol als volwassen tennisster anders invult. Doet niks af aan de kwaliteiten van Swiatek. Ze kan zo goed als alles met haar racket en speelt zeer aanvallend, terwijl andere dames nog steeds vertrouwen op hard tegen een bal meppen. Swiatek zou ik dan ook nooit als een saaie speelster bestempelen. Daarnaast laat de Poolse dominantie zien waar de WTA juist op zat te wachten na het tijdperk van de zussen Williams/Clijsters/Henin/Mauresmo en het (hopelijk tijdelijke) pensioen van Barty.

3 respect 01-11-2022 19:43 op
Deze wedstrijd, van scoreverloop tot houding, symboliseert het Nederlandse tennis: net niet. De beste spelers (m/v) kunnen niet genoeg leunen op hun betere kwaliteiten vanwege mentale issues. Zaak voor de knltb om daadwerkelijk eens te investeren in begeleiding op professioneel niveau, want anders voorzie ik dat de jeugd een padel leuker gaat vinden, omdat het makkelijk is en het Nederlandse tennis blijft hopen op generaties die al meteen achter hun leeftijdsgenoten en jongere generaties aanlopen. Bertens en Haase waren bij lange na niet de beste talenten van hun generatie en moesten de kar trekken. Dit deed Kiki uiteraard erg goed, maar vriend en vijand zijn het eens dat er veel meer in zat kijkend naar het wisselvallige niveau van de WTA. De media zagen de halve finale in Parijs als nieuwe norm. Heeft ze nooit meer geëvenaard. Ik hoop dat Botic heeft genoten van de kwartfinale in New York, want zo zie ik hem niet eens een 250 winnen, terwijl hij de kwaliteiten heeft.

0 respect 28-10-2022 17:49 op
Goede zaak aangezien de populaire Hopman Cup werd gemist. Er zijn meer dan genoeg ATP- en WTA-toernooien. Een landentoernooi maakt de kalender interessanter en ook topspelers vinden het leuk om mee te doen waar ze de DC en BJKC steeds vaker links laten liggen. De naam zou ik wel aanpassen, want 'United Cup' heeft geen enkele link met tennis. Alsof Manchester United een voorbereidend toernooi speelt.

0 respect 26-10-2022 16:50 op
Wat jij schetst over Tallon vind ik van toepassing op het gehele Nederlandse tennis. Alsof er nooit een speler tussen zit met een geschikt pakket voor toptennis. Ze kunnen allemaal wel iets, of werken keihard zoals Rus, maar er ontbreken altijd wel belangrijke zaken. Rus wacht inderdaad een uitdaging, maar ik heb daar wel waardering voor. Goed dat ze die onzinnige potjes in de BJKC overslaat en haar eigen weg kiest. Toch zie je ook bij haar dat ze net als Tallon zichzelf te weinig beloont op de tour. Dan blijft het ploeteren op het ITF-circuit om aan majors mee te mogen doen waardoor spelers van dit kaliber nooit wennen aan topniveau, omdat ze hun kansen niet voldoende benutten.

0 respect 26-10-2022 16:35 op
De situatie is bekend. Tallon heeft, zowel pre- als post-covid, niet kunnen profiteren van zijn ranking en dus deelname aan ATP-toernooien. Dan komt het neer op tennis en mentaliteit waarbij ik van mening ben dat @Sander_E het het beste inschat. Tallon lijkt er te makkelijk over te denken. Bijna nonchalant. Anders gezegd, hij loopt op de ATP rond als een challengerspeler en de prestaties bevestigen dit. In april verloor hij bijvoorbeeld van Kotov op gravel nadat hij de eerste set won met 6-0. Tijdens de March Masters, juist de momenten om veel punten te scoren als speler uit de middenmoot, was het tweemaal meteen exit ondanks gunstige lotingen. Naar covid wijzen blijf ik dan ook te makkelijk vinden, want op die manier negeer je juist een belangrijk deel van het seizoen. Tallon heeft kansen zat gehad, maar niet benut.

1 respect 26-10-2022 15:46 op
Ik denk dat jij juist vergeet dat het seizoen al heel lang bezig is en Tallon pas richting het Amerikaanse hardcourtseizoen last van covid kreeg.

1 respect 26-10-2022 15:43 op
Volgens mij sprak ik dan ook over een verschil tussen beiden en ik Tallon nooit afgetraind vind ogen.

3 respect 26-10-2022 15:40 op
Komen andere namen aan? De jongsten uit dat rijtje zijn al 22. Ik zeg bewust al, want als je iets wilt in tennis dien je snel aansluiting te vinden op de ATP/WTA. Sels is 27 en kun je afschrijven. Botic is een laatbloeier. Daar moet Nederland het nu even mee doen. Leuk om te volgen, maar het is geen hogere wiskunde om te bedenken dat de jongere generaties op termijn ook hem gaan inhalen. Velen hebben dit natuurlijk al gedaan en/of verbeteren zich met elk belangrijk toernooi waardoor ook de huidige Nederlandse kopman tot een verloren generatie zal behoren. Heb net weer een boek gelezen over Serena Williams. Zij is hors categorie, maar gelet op haar achtergrond als kind uit een (criminele) achterstandswijk vond ik de visie van haar ouders verfrissend. Zij zijn van mening dat het juniorencircuit niets toevoegt en je beter kunt focussen op fysieke, mentale en technische training. In Nederland wordt door spelers van alle leeftijden nog altijd waarde gehecht aan challengers/futures.

5 respect 26-10-2022 15:20 op
Klopt, maar in het geval van Tallon gaat het om een duidelijk gebrek aan tenniskwaliteiten. Door zijn run op challengerniveau heeft hij kansen zat gekregen op de ATP Tour, maar ook pre-covid presteerde hij matig tot slecht ondanks gunstige lotingen. Zijn ranking gaf dan ook een vertekend beeld. Tallon is de Arantxa Rus (liet vandaag vijf wedstrijdpunten liggen tegen Baindl) van het mannentennis, met dien verschil dat hij best harder mag werken tussen de toernooien. Ik vind hem nooit afgetraind ogen kijkend naar leeftijdsgenoten en jongere generaties.

6 respect 18-10-2022 18:10 op
Van Tallon en Jesper was het te verwachten, want de eerste hoort thuis op challengerniveau en de tweede is onervaren. Botic en Tim waren juist beiden de favoriet. Dan wordt de ranking van Munar weer genoemd, maar indoor hardcourt ligt hem totaal niet. Hij gaf Tim alle ruimte om te domineren en uit te delen. Dit lukte bij vlagen behalve op de momenten dat het moest. Forehand liet het echt afweten en ook goed uitgevoerde slice heeft dito voetenwerk nodig. Hij kwam nonchalant over, net als Botic die toch eens zijn status mag gaan benutten. Al met al een belabberde week voor de Nederlandse mannen, terwijl ze kansen genoeg hadden in Antwerpen. Eens te meer wordt duidelijk dat men achter de eigen en jongere generaties aan loopt.

1 respect 17-10-2022 17:57 op
Precies. Presteren op challengerniveau zegt zoals bekend helemaal niks. Dat Tallon nu inlevert komt dan ook vooral omdat hij dit seizoen niet voldoende gebruikmaakt van goede lotingen bij ATP-toernooien. In Antwerpen deze week is hij duidelijk de underdog wat een voordeel kan zijn, maar eerder dit jaar en dus pre-covid voor hem kon hij bijvoorbeeld niet winnen van oudgediende Querrey in Indian Wells en van gravelspeler Cerundolo in Miami. Voor een speler die zich wil bewijzen op de ATP Tour zijn dat de momenten om toe te slaan en Tallon doet dit vrijwel niet.

0 respect 29-09-2022 19:53 op
Als een Nederlander verliest maakt dit blijkbaar niets uit. Winnen ze van iemand die jaren geleden top tien of twintig stond dan wordt het altijd benadrukt. Ik heb weinig met rankings en zie liever dat spelers zich richten op het tennisgedeelte, maar een positie op de ranglijst geeft wel aan hoe iemand presteert over een langere periode. Botic was zonder enige twijfel de favoriet kijkend naar hoe hij van Sousa won. Dat Tallon van een lucky loser verliest, verbaast me niet, maar Botic is inmiddels meer ervaren op de ATP Tour. Daarom mag hij inderdaad best winnen van Broady om dit te bevestigen.

2 respect 29-09-2022 15:48 op
Tennissend zit het wel goed bij Botic, ik denk zelfs dat hij soms verdrinkt in de hoeveelheid opties die hij heeft. Als hij zou investeren in mentaliteit dan zal hij vooral zichzelf een groot plezier doen. Hij is nu ver genoeg om winbare wedstrijden daadwerkelijk te winnen. Zeker na een overtuigende eerste wedstrijd mag hij ook best van Broady winnen.

0 respect 28-09-2022 19:15 op
Dat schiet natuurlijk niet op, maar het is dan ook een WTA 250. Het niveau waar ze echter mee te maken had deze week zorgt er wel voor dat ze went aan wat er wordt gevraagd op de WTA Tour. Telkens het ITF-circuit opzoeken loont overduidelijk niet. Ik ben van mening dat Rus zichzelf te weinig heeft uitgedaagd in haar carrière waardoor ze bij WTA-toernooien altijd op een verdwaalde speelster lijkt. Alsof ze er niet thuishoort, maar daar zorgt ze vooral zelf voor, ook op het gebied van coaching.

1 respect 28-09-2022 19:01 op
Dat is bekend al erkent de ATP de Laver Cup wel door de onderlinge ontmoetingen bij te houden. Ook de dames gaan, net als in golf, ongetwijfeld een eigen versie krijgen om de globale status van de tennissport vast te houden. De BJK Cup stelt niks voor nadat de ITF de Davis en Fed Cup heeft verwaarloosd. Het zijn cups voor B- en C-landen geworden. Steeds vaker passen topspelers voor deze toernooien waar ze in de rij staan voor de ATP en Laver Cup.

5 respect 28-09-2022 18:02 op
Op zijn minst het nationale tenniscentrum aan de minimale eisen te laten voldoen, want die zijn eenvoudig na te vragen bij de internationale bonden. De KNLTB liep weer eens te slapen en teert nu per toeval op een laatbloeier als Botic met Tallon en Tim in diens slipstream.

3 respect 28-09-2022 17:56 op
Wat een amateurisme. Symbolisch voor hoe de tennisbond al jaren de eigen sport benadert. Frankrijk is wel de favoriet, dus ergens mooi dat het ook daar wordt gehouden nu deze cups amper meer iets voorstellen. Kwestie van tijd dat de dames een eigen WTA Cup en 'Graf' Cup hebben in navolging van de ATP Cup en Laver Cup bij de mannen.

1 respect 28-09-2022 17:52 op
Ondanks de nederlaag hoop ik dat Rus met vertrouwen uit Parma vertrekt richting de volgende toernooien. Nu de prestaties op het ITF-circuit niet meer lonen voor haar zal het belangrijk worden om op de WTA af en toe wat punten te sprokkelen.

1 respect 25-09-2022 20:15 op
Gelijk heb je Jannis, maar het tennispubliek koopt geen kaartje om naar Botic te kijken in Londen. Laat Murray toevallig een Britse tennislegende zijn waar mensen voor naar het stadion komen. Tijdens de eerste editie in Praag was Berdych erbij.

7 respect 25-09-2022 20:02 op
Belangrijke eerste overwinning voor Team World, want het was altijd een Europees feest. Wel symbolisch nu Federer stopt, Murray niet meer zichzelf is en Djokovic en Nadal ook dichtbij hun pensioen zijn. Het zijn en blijven oude spelers dik in de 30 en Federer zelfs in de 40. Daar hoeven types als Fritz en Auger-Aliassime niet bang voor te zijn en dat bleek. Ook sterke optredens in het dubbel van Team World. Terechte winst! Uiteraard overheerst het pensioen van Federer. Passend gedaan bij de LC, want hij overstijgt de tennissport. Overal lees ik nu dat men hem ziet als de beste tennisser ooit als het gaat om manier van spelen en daar sluit ik me bij aan. Niemand is zo compleet als Federer en combineert dit met een aanvallende stijl en een flinke dosis elegantie. Gevarieerd tennis om het punt zelf te winnen in plaats van te wachten op de fout van de ander. Dit gezegd hebbende, Alcaraz staat nu aan de top en is al net zo indrukwekkend. Gelukkig staan er altijd weer supertalenten op.