NUjijStats voor Vrijdenker

3,607

Respect

Respect/dag 1.65
Respect/reactie 3.9

925

Reacties

Reacties/dag 0.42
Meeste reacties op 1 dag 38
Gestart op 21-04-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 09-07-2020 15:36 op
Hoe kom je aan die 17%? Volstrekt ongeloofwaardig. Eén keer een Tesla thuis helemaal opladen staat gelijk aan 2 weken normaal energieverbruik van een middel tot groot gezin. Dan verwacht je dus eerder een toename in elektriciteit verbruik van 3000%. Er zijn nu al situaties waarbij de levering van elektriciteit voor bepaalde bedrijventerreinen niet langer gegarandeerd is omdat in de directe omgeving teveel elektrische auto's worden opgeladen. Als jij je elektrische auto aan de stekker hangt moet er ergens in een centrale een dieselturbine een stuk sneller gaan draaien om het gevraagde vermogen te kunnen leveren. De rest capaciteit is nu al bijna opgebruikt door EV opladers.

2 respect 09-07-2020 15:02 op
Actieradius is een probleem inderdaad. Een Tesla S waarvan ze een 550 km actieradius opgeven haalt slechts 380 km bij rustig rijgedrag in de praktijk. Wil je met 180 km/u over de Duitse autobaan rijden dan sta je binnen 120 km al aan de laadpaal, als je er tenminste een op tijd hebt kunnen vinden.

4 respect 09-07-2020 14:59 op
Ik geloof er niets van. In 2030 komen er nog steeds nieuwe dieselauto's op de markt en mogen ook verkocht en gereden worden. Moderne diesels zijn nu al schoner en zuiniger dan elektrische auto's als je het hele energie traject in ogenschouw neemt. Voor benzine auto's zie ik een minder rooskleurige toekomst. Ik heb zelf het voornemen om in 2021 of 2022 weer een splinternieuwe potente dieselauto te kopen. Elektrisch rijden is nog lang niet volwassen en feitelijk niet haalbaar voor ons hele Nederlandse wagenpark, tenzij we 10 kerncentrales erbij bouwen. Ik heb nog niets gehoord van bouwplannen. Door heel het land liggen in de wijken te dunne kabels om iedereen aan de elektrische auto te brengen. We moeten dus ook nog even voor die tijd elke straat openbreken.

4 respect 09-07-2020 14:28 op
Nee, deze auto's worden gereden om de kosten. € 160,- netto bijtelling (Tesla 3) of € 450,- netto bijtelling (BMW 320D) per maand betalen is nogal een verschil. Dat ze ook nog eens twee keer zo snel zijn is dan mooi meegenomen. Zonder de belastingvoordelen en subsidies (geen BPM, geen wegenbelasting, 4% bijtelling, bonus van € 4000,- etc) gaat niemand hier in rijden, nou misschien enkele liefhebbers die een elektrische auto voor erbij willen. Zodra de belastingen zijn rechtgetrokken en de subsidies opgedroogd word de markt overspoelt met tweedehands elektrische auto's.

7 respect 09-07-2020 13:42 op
Vandaag is het subsidie, over enkele jaren komt men erachter dat het verwijderen van die afgedankte zware giftige accu's een enorme aanslag op het milieu is en kunnen de EV rijders extra belastingen verwachten vanwege de aanslag op het elektriciteitsnetwerk, het wegdek (zware auto's) en het initiëren van toekomstig chemisch afval.

7 respect 02-07-2020 18:24 op
550 kilometer WLTP actieradius maar in werkelijkheid 380 kilometer, mits je rijdt als een oud wijf en bij temperaturen hoger dan 20 graden. Vervolgens mag je thuis 10 uur opladen of een uur wachten bij een snel laadstation. Het kan aan mij liggen maar dit voelt als 100 jaar terug in de tijd, toen de vrouw van Rudolf Diesel tijdens haar ritjes van apotheek naar apotheek reed om de tank met wasbenzine bij te vullen. Ik geloof in de elektrische auto, over 100 jaar zal dat geweldig zijn. Nu hebben we betere technologieën die al 100 jaar zijn doorontwikkeld. Diesel bijvoorbeeld. Schoner en efficiënter.

9 respect 23-06-2020 15:20 op
Dit is niets minder dan een georganiseerde aanval op onze technische vooruitgang en economie. 5G kan per definitie niet schadelijker zijn dan een gloeilamp van 40 watt.

5 respect 23-06-2020 15:18 op
Psychische klachten worden meestal niet veroorzaakt door externe fysieke omstandigheden. Niemand heeft werkelijk last van radiofrequente straling, dat is onmogelijk.

5 respect 09-06-2020 14:33 op
Atheïsme is geen geloof, zelfs geen levenswijze. Het is simpelweg de afwezigheid van het geloof dat er zoiets als goden bestaan. Dat je atheïsme ook een sekte noemt is bizar. Veganisme en dierenactivisme zijn dat natuurlijk ook niet, die kennen allemaal geen dogma's die iedereen moet volgen die 'lid' is van de club.

8 respect 25-05-2020 17:23 op
Ik maak mij zorgen om het feit dat het drinken van kraanwater dodelijk is. We kunnen een stichting oprichten dat als doel heeft om kraanwater in Nederland te verbieden. Is dat zinvol? Moet iedereen naar onze zorgen luisteren? Voor dat je beweerd dat dit onzin is. Het drinken van (teveel) water kan inderdaad (aangetoond) dodelijk zijn. En geen wetenschappelijk onderzoek kan ooit bewijzen dat het drinken van water niet schadelijk is.

6 respect 25-05-2020 14:15 op
De wetenschap kan er naast zitten inderdaad. Maar de geschiedenis en natuurkundige wetten zitten er niet naast. Ruim 100 jaar gebruiken we elektromagnetische velden voor communicatie en nog nooit is er ook maar één iemand ziek van geworden. Ook de logica bewijst dat niet-ioniserende elektromagnetische straling onschadelijk is. We stralen het immers zelf uit, en met een vermogen dat een factor 100 keer hoger is dan het vermogen van je eigen mobieltje. Als mensen echt kanker zouden krijgen van bijvoorbeeld een gloeilamp of centrale verwarming dan hadden we dat nu echt al moeten weten.

16 respect 25-05-2020 14:05 op
Ik had niets anders verwacht dan deze uitspraak. De stichting zelf natuurlijk ook. Het was ze dan ook niet te doen om deze zaak te winnen, maar om twijfel bij de bevolking te scheppen inzake 5G en andere nieuwe toekomstige communicatie technologie.

5 respect 19-05-2020 19:12 op
Het bijzonder onderwijs heeft dus je voorkeur maar dat laat je liever niet al te duidelijk blijken.

4 respect 14-05-2020 11:48 op
@Denker11 Het heeft gewerkt bij de verkiezingen in de VS. Het heeft gewerkt bij het Oekraïne verdrag, het heeft gewerkt bij de BREXIT. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Desinformatie werkt uitmuntend om landen mee te destabiliseren en verdeeldheid te zaaien. Het is bovendien een goedkope manier van oorlog voeren. Geen tanks, vliegtuigen en munitie nodig, en absoluut veilig. De pen is krachtiger dan het zwaard.

3 respect 14-05-2020 11:20 op
De EU is nooit bedoeld als een super staat. Ieder lid (land) is soeverein, democratisch en bepaald zelf hoe ze om gaan met bijvoorbeeld gezondheidszorg. Wat dat betreft zitten we in de EU militair gezien nog beter op één lijn. Dat Rusland optimaal gebruik maakt van deze crisis is evident. Nu de EU burgers erachter komen dat er bij deze gezondheidscrisis blijkbaar minder samenwerking is dan dat ze verwacht hadden spint Rusland dat als het bewijs voor de verdeeldheid binnen de EU. Als de EU landen wel allemaal op één lijn zouden staan en als één blok zouden opereren, met een uit centraal gezag bepaalde Europese lock-down, dan zouden de Russen desinformatie verspreiden met de boodschap dat de EU een super staat is, fascistisch is en de EU burgers onderdrukt worden. Het doel en effect is hetzelfde, de EU burgers laten geloven dat de EU slecht is, en er sprake van verdeeldheid is. Of dat er juist sprake is van te weinig verdeeldheid.

3 respect 13-05-2020 16:46 op
Zo’n firewall gaat natuurlijk niet werken op een mailserver.

1 respect 13-05-2020 16:44 op
De GRU gebruikt niet dit soort methoden omdat ze de gebruikte software niet willen prijsgeven. Ze gebruiken encrypted VM’s bij bulletproof providers of gewoon vanuit het kantoor in Sint Petersburg.

4 respect 13-05-2020 16:36 op
Dat zijn niet de enige maatregelen. Ik snap ook wel dat ze Nederlandse hosting bedrijven kunnen gebruiken om hacks uit te voeren. Toen we het verkeer uit Rusland tegenhielden zagen we dat dezelfde methode vervolgens via Nederlandse adressen gedaan werden. Uiteindelijk hebben we twee van deze zogenaamde bulletproof providers uit de lucht kunnen halen en zijn de eigenaren gearresteerd.

9 respect 13-05-2020 16:32 op
Dat slaat nergens op. Met een firewall hou je geen hacks tegen maar specifieke IP adressen of TCP/UDP poorten. Hacks vinden vrijwel altijd plaats via de reguliere poorten, dus gewoon via de voordeur naar binnen en vriendelijk lachen.

7 respect 13-05-2020 16:28 op
Lijkt mij logisch dat de Russen Merkel gehackt hebben. Als ze de kans krijgen dan grijpen ze die. Zelfs ons bedrijf heeft te maken met een onophoudelijke stroom aan (veelal) geautomatiseerde hack aanvallen vanuit Rusland. Onze e-mail server kreeg dagelijks zo’n 1200 hack aanvallen te verwerken. Uiteindelijk heeft ons dat doen besluiten om al het internetverkeer afkomstig van Rusland, en enkele andere landen, standaard te blokkeren en het klikken op links in e-mails voor de gebruikers onmogelijk te maken.

7 respect 08-05-2020 14:42 op
Precies, 85% is nog altijd een meerderheid. Het is wel typerend dat stemmers op populistische partijen vaak denken dat ze tot de meerderheid behoren terwijl ze juist onderdeel zijn van een relatief kleine minderheid. Dat zal wel komen omdat het volume van het geluid uit die hoek veel harder is dan het volume in aantallen.

0 respect 08-05-2020 14:27 op
Het bewijst dus dat mensen prima 100 jaar oud kunnen worden zonder noemenswaardige lichamelijke of geestelijke gebreken.

2 respect 07-05-2020 20:35 op
Je hele relaas is van toepassing op internet en mobiel internet in het algemeen. Jij bent van mening dat de internet innovatie moet worden teruggedraaid? We hadden internet niet moeten uitvinden, of in ieder geval niet mee moeten doen met deze wereldwijde technische vooruitgang? Hoe had ons land er dan nu uitgezien? Denk je dat de zendmast-terroristen in feite een aanval plegen op de moderniteit en de vooruitgang? Dat ze terug willen naar het Nederland van de jaren 80?

2 respect 07-05-2020 18:38 op
Dat valt wel mee met die uitstoot. Een enkele vlucht van Schiphol naar Barcelona met een 737 veroorzaakt meer uitstoot dan het hele F1 seizoen bij elkaar.

0 respect 07-05-2020 18:37 op
Ik wist niet dat ze vorig jaar ook al tientallen miljoenen verlies leden. Als ik dat zo lees dan is Formule 1 ten dode opgeschreven en gaat Lewis Hamilton in als de laatste wereldkampioen. Ik hoop het niet, ik kan een dure brullende hobby wel waarderen.