NUjijStats voor VulpesInculta

7,551

Respect

Respect/dag 3.47
Respect/reactie 3.69

2,045

Reacties

Reacties/dag 0.94
Meeste reacties op 1 dag 19
Gestart op 07-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 29-11-2022 18:30 op
Duidelijk niet, want deze problematiek speelt al jaren, en al de honderden clubbestuurders en topambtenaren die zich er tot nu toe tegenaan hebben bemoeid hebben niets opgelost.

1 respect 29-11-2022 18:28 op
Met die vergelijking slaat u de plank mis. Het was niet aan de Kamer, maar aan het kabinet om 'met concrete plannen te komen' ten aanzien van deze specifieke gevallen. Wat de minister tijdens dit debat moest doen, was uitleggen waarom het nog stééds niet goed ging en toezeggen dat het binnen enige tijd wel goed zou komen.

8 respect 27-11-2022 15:40 op
Uiteraard; men zegt nu al dat racisme iets institutioneels en intergenerationeels is, en dus niet met één set herstelbetalingen uit te bannen. Dus zelfs als we miljarden euro's ophoesten voor Suriname en de Antillen, dan is het binnen tien jaar wéér raak, want dan zijn de 'gevolgen van de slavernij' nog niet opgelost.

18 respect 27-11-2022 15:38 op
Of je verrekent de herstelbetalingen met de (negatieve) nettobijdrage van de Surinaamse gemeenschap aan de Nederlandse staatskas. In dat geval is Suriname ons miljarden euro's schuldig.

7 respect 26-11-2022 12:25 op
Nee, ik ben het niet eens met het 'versterken van de buitengrenzen van de Europese Unie', want de Europese Unie wil die helemaal niet versterken. Op een institutioneel niveau is de Europese Unie er namelijk van overtuigd dat er méér immigranten uit Afrika en het Midden-Oosten naar Europa moeten komen. Bovendien is de Europese Unie er - bij monde van onze eigen Frans Timmermans op het 2015 Annual Colloquium on Fundamental Rights - van overtuigd dat diversiteit de toekomst van alle Europese landen moet zijn. Dus als we deze kwestie overlaten aan de Europese Unie, dan is het gevolg een compromis: sterkere buitengrenzen, maar ook meer legale immigratie uit Afrika en het Midden-Oosten. En zoals we al eerder hebben gezien, leidt de overtuiging van de Europese Unie ertoe dat de ene voorwaarde (meer legale immigratie) wel snel en efficiënt wordt uitgevoerd, maar de andere voorwaarde (sterkere buitengrenzen) op alle mogelijke manieren wordt afgezwakt. Nettogevolg? Méér instroom.

7 respect 24-11-2022 17:59 op
"Benieuwd of er door deze aankomende verplichting dan een groot deel naar statushouders of iets dergelijks gaat." Dat is niet direct gerelateerd aan deze wet, maar er bestaan allerlei afspraken en andere regels tussen de Rijksoverheid, gemeenten en woningcorporaties, en daaruit volgt inderdaad dat statushouders voorrang krijgen op sociale huurwoningen wanneer die beschikbaar worden.

4 respect 22-11-2022 20:18 op
"Laat ze vanuit hun voorbeeldfunctie eerst zelf de broekriem strak aantrekken." Als onze eigen man in Brussel, de immer in de breedte groeiende Frans Timmermans, zijn broekriem aantrekt, dan volgt er een explosie die heel België van de kaart veegt!

15 respect 22-11-2022 20:11 op
Veel van de uitgaven die nu gedaan worden, zijn douceurtjes die de achterban van D66 en CU zoet moeten houden zodat die partijen het kabinet niet laten vallen. Het is - alweer - de prijs die wij met z'n allen moeten betalen om Mark Rutte in het zadel te houden, koste wat kost.

3 respect 21-11-2022 13:47 op
Het ligt veel simpeler: Musk heeft, in tegenstelling tot het eerdere bestuur van Twitter, niet zo'n behoefte aan actieve contentmoderatie. Hij schijnt de keuze te hebben gemaakt om Twitter te kopen omdat een parodiesite die hij graag leest, The Babylon Bee, verbannen was voor een schunnige grap.

5 respect 21-11-2022 13:44 op
Tussen juli en september is het aantal verkochte Tesla's met 35 procent gestegen. Dit jaar gaat Tesla ook meer auto's verkopen dan vorig jaar. Wat Musk zegt, maakt weinig uit: de Tesla is een moderne, elektrische luxe-auto en daarom populair bij leasebedrijven.

0 respect 20-11-2022 15:04 op
De Global Firearms Holdings-gegevens van de Small Arms Survey. In Honduras zijn er ongeveer 14.10 vuurwapens per 100 inwoners, tegenover 12.68 in België, 19.61 in Frankrijk en 19.62 in Duitsland. Als vuurwapens een goede voorspellende factor waren voor moordcijfers, dan zou het er in onze buurlanden veel harder aan toe gaan.

3 respect 20-11-2022 15:00 op
"Maar je wordt hier in een zkh geholpen." In de Verenigde Staten ook, hoor. Het idee dat mensen geen levensreddende zorg krijgen omdat ze geen geld hebben, klopt niet. Heb je geen geld, dan schiet het ziekenhuis de kosten van de behandeling voor en krijg je later een rekening, die vervolgens óf door je verzekering wordt gedekt, óf waarvan je je na een aantal jaar kan kwijten. En als je arm, bejaard of een veteraan bent, dan wordt je zorg bekostigd door de overheid. "Er is een uitgebreid sociaal vangnet vergeleken met de VS." Ook dat is een onjuist beeld van de Verenigde Staten. Men heeft daar gewoon werkloosheidsuitkeringen, arbeidsongeschiktheidsuitkeringen, huursubsidies, kinderbijslag, goedkope of gratis maaltijden op scholen, speciale leningen met lage rente voor arme huishoudens, en zo voorts. Relatief gezien zijn Amerikaanse armen armer dan Nederlandse armen, maar qua absolute levensstandaard hebben Amerikaanse armen het beter dan Nederlandse armen.

0 respect 20-11-2022 14:54 op
"Wapens zijn verboden in Europa" Dat is erg kort door de bocht. In Nederland zijn er ongeveer 197.000 legale vuurwapens in omloop, plus enkele honderdduizenden illegale vuurwapens. En wat dat betreft is Nederland een echte middenmoter: in Noorwegen, Finland, Zwitserland en Oostenrijk zijn er veel meer legale vuurwapens in omloop.

0 respect 20-11-2022 14:52 op
"18.000 doden door wapens in een jaar." Dat is 0.005 procent van de bevolking. Ter vergelijking: in 2020 stierven er 697.000 Amerikanen aan hartaandoeningen, 602.000 aan kanker, 350.900 aan het coronavirus, 201.000 aan ongelukken, 160.000 aan hersenbloedingen, 150.000 aan longziekten, 102.000 aan suikerziekte, 53.000 aan griep en 52.000 aan nierfalen.

1 respect 20-11-2022 14:46 op
"meer wapens maken een maatschappij niet veiliger" Maar meer wapens maken een maatschappij ook niet onveiliger. Je hebt vier soorten landen in de wereld: (1) Landen met veel vuurwapens en veel moorden, zoals de Verenigde Staten. (2) Landen met veel vuurwapens en weinig moorden, zoals Canada, Finland, Oostenrijk en Zwitserland. (3) Landen met weinig vuurwapens en weinig moorden, zoals Singapore, Japan en Polen. (4) Landen met weinig vuurwapens en veel moorden, zoals Honduras, El Salvador en Haïti.

2 respect 20-11-2022 14:42 op
De 'wapenlobby' is nu veel minder machtig dan vroeger. In de jaren veertig en vijftig kon je machinegeweren en antitankgeweren die over waren na de Tweede Wereldoorlog bestellen per post, zonder een identiteitscontrole of achtergrondcheck. In die periode was er veel minder vuurwapengeweld dan nu. Hoe rijmt u dat met uw bewering over de 'wapenlobby'?

1 respect 19-11-2022 17:13 op
"Zowel de hardcore tegenstanders als de hardcore voorstanders gedragen zich als onverantwoordelijke kleuters." Dat is iets te makkelijk, zeggen dat beide kampen fout zitten. Ik kies wél een kant, namelijk die van 'hardcore voorstanders' van Zwarte Piet. Zij hebben volgens mij gelijk (dat het eeuwig zonde is dat men zo gemakkelijk toegeeft aan beroepsactivisten), de tegenstanders hebben ongelijk, en omdat de tegenstanders de deur naar buitenwettelijke acties hebben geopend, kan ik de voorstanders niet kwalijk nemen dat zij dat voorbeeld volgen.

0 respect 19-11-2022 17:10 op
@Culcans: De kwesties die u noemt, zijn niet van immigratie los te koppelen. Neem de woningcrisis. De bevolking van Nederland groeit alleen nog door immigratie. Als dat de afgelopen tien jaar niet was gebeurd, dan hadden we nu een woningoverschot in plaats van een woningtekort. En dat mes snijdt aan twee kanten: als we structureel genoeg huizen moeten bouwen voor de verwachte bevolkingsgroei door immigratie tot 2050, dan moeten we de verzorgingsstaat geheel afschaffen en al het bespaarde geld in woningbouw steken, anders komen we niet eens in de buurt van de hoeveelheid geld die we in woningen voor nieuwe aanwas moeten steken.

0 respect 19-11-2022 13:22 op
Dat zijn communicerende vaten. Het is al enige tijd zo dat 'links' minder dan 45 procent van de stemmen haalt en 'rechts' meer dan 55 procent van de stemmen. Daar lijkt geen verandering in te komen. Dus om een meerderheidskabinet te vormen, zal 'links' toch moeten samenwerken met 'rechts', en dan waarschijnlijk in een ondergeschikte positie, zoals de PvdA in het kabinet Rutte-II.

7 respect 19-11-2022 13:21 op
"Pro-referenda" Het is grappig dat u dit als een (extreem)rechts standpunt ziet; het was immers één van de speerpunten van D66, totdat kiezers zich in referenda gingen uitspreken tegen D66-stokpaardjes.

2 respect 19-11-2022 13:19 op
De wal moet het schip keren. Ik denk dat Nederland over 50 jaar niet meer bestaat. Wat er wel zal bestaan weet ik niet, maar ik hoop dat ik, mijn familie en mijn vrienden in die chaos kunnen overleven.

12 respect 19-11-2022 13:18 op
Klopt; dát is de kern van het probleem. Rutte belooft van alles, maar Kaag heeft van de week al laten doorschemeren dat al zijn beloften over dit onderwerp niets waard zijn omdat Kaag het überhaupt niet eens is met de stelling dat er teveel instroom is.

2 respect 18-11-2022 13:18 op
"We kunnen moeilijk bij gebrek aan bewijs iemand gaan veroordelen." Er is bewijs dat ze dit in groepsverband hebben gedaan. Dat we dan moeten gaan zitten mierenneuken over wie de laatste trap heeft gegeven, vind ik gewoon sneu.

2 respect 14-11-2022 18:22 op
Onderdrukking en onrecht kunnen óók leiden tot stabiliteit en duidelijkheid.

18 respect 11-11-2022 12:58 op
"de vluchtelingenhulpindustrie" Dat is een waardevol punt om te benoemen. Het gaat niet alleen om mensen die goed willen doen, maar ook om, Europabreed, honderdduizenden mensen die werken als bijvoorbeeld gerechtstolk, vertaler van overheidsdocumenten, asieladvocaat, manager of medewerker van een opvanglocatie, leraar Nederlands voor asielzoekers, eigenaar of medewerker van een integratiebureau, en zo voorts. Het is die mensen er alles aan gelegen om de instroom niét te laten beperken.