NUjijStats voor aandeanderekant

3,929

Respect

Respect/dag 3.08
Respect/reactie 5.35

735

Reacties

Reacties/dag 0.58
Meeste reacties op 1 dag 20
Gestart op 29-09-2020

Respect over tijd

Laatste 25 comments

3 respect 17-07-2022 10:48 op
Goed dat jullie in een reeks een serie boeren aan het woord laten, maar waarom verzwijgen jullie in de eerste aflevering dat de twee geïnterviewde boeren niet alleen boeren zijn, maar ook een betrekking blijken te hebben bij VisscherHolland (veevoederproducent) en bij LTO, ook nadat jullie hierover zijn geïnformeerd? En wordt bij de vervolgartikelen in deze reeks wel dit soort informatie over verdergaande belangen van de geïnterviewden achterhaald en vermeld?

11 respect 16-07-2022 13:18 op
@redactie Is het geen goed idee dit artikel aan te passen met deze informatie? Het lijkt me toch wel essentiële informatie voor de context dat de geïnterviewden belangen hebben binnen de veevoederindustrie en de vee-industrielobby, toch?

2 respect 16-07-2022 12:41 op
Als je businessmodel steunt op een jaarlijkse sectorsubsidie van 1 miljard euro, is het misschien geen businessmodel, maar een subsidiemodel.

2 respect 16-07-2022 12:38 op
Een bedrijf gericht op de toekomst, met een kritische blik op zichzelf - dat lijkt me duidelijk. En daardoor zonder noodzaak om de verantwoordelijkheid bij anderen te leggen en jarenlang achter de feiten aan te lopen.

6 respect 16-07-2022 12:01 op
Als we het gaan hebben over wie zich zouden mogen schamen, google even op onderzoek-boeren-sjoemelen-op-grote-schaal-met-mest-en-dat-wordt-nauwelijks-gecontroleerd + Trouw.

7 respect 16-07-2022 11:30 op
Er was absoluut sprake van wankelmoedig regeringsbeleid. Vanwege de uiterst sterke veeteeltlobby.

4 respect 16-07-2022 11:19 op
Hé, da's gek: ik dacht altijd dat slachthuizen inherent zijn aan de Nederlandse vee-industrie en dat dieren afmaken daar dagelijkse praktijk is, maar nu blijkt dat níets met elkaar te maken te hebben. Dank voor dit inzicht, ongezouten_rechts!

8 respect 16-07-2022 11:16 op
Als je dan toch naar de boeren wilt luisteren, luister dan voor de verandering eens naar een biologisch opererende boer. Dan hoor je opeens een heel ander verhaal dan het bovenstaande, of je nou uit de Randstad komt of niet.

6 respect 15-07-2022 16:13 op
Ik denk dat weinig kinderen thuis de regels van de retorica krijgen onderwezen, dus om het aan het thuisfront over te laten, is misschien niet zo'n goed idee.

8 respect 15-07-2022 15:50 op
Hahaha, lijkt me een heel interessant experiment en ik denk dat het behoorlijk lastig gaat worden. Ik denk wel dat het helpt als je getraind bent in het herkennen ervan, maar feilloos gaat dat niet, want mensen zijn niet feilloos. En je eigen fouten tijdig herkennen, is topsport.

5 respect 15-07-2022 15:47 op
Klopt. Dat bewijst dat je in Nederland het van de staat kunt winnen als die zonder rechtsgrond de persvrijheid overtreedt.

4 respect 15-07-2022 15:40 op
Tja, dan vindt u waarschijnlijk ook dat de nu-journalisten blaten en geen idee hebben wat er in die wet staat: https://www.nu.nl/buitenland/6... Aangezien u het blijkbaar beter weet dan de journalisten, ben ik erg benieuwd welke feiten u ons kunt presenteren om ons wijzer te maken.

32 respect 15-07-2022 15:31 op
Natuurlijk is Micha K. een extreem geval, maar op het commentaardeel van deze site zie je ook veel meer drogredenen dan feitelijke onderbouwing. Het onderwijs heeft wel héél veel werk te doen in deze tijden van holle vaten.

5 respect 15-07-2022 15:24 op
De onafhankelijke organisatie Reporters Without Borders (RWB) plaatst Hongarije op de 85e plek voor de persvrijheid in dat land: ver onder de westelijke EU-landen. Het is altijd goed om een vinger aan de pols te houden v.w.b. nieuwe wetgeving en de uitvoering ervan, maar de EU en Hongarije op hetzelfde niveau (pot, ketel) plaatsen, is dus onzin. Als uw doel was de EU in een slecht daglicht te plaatsen, dan zijn er genoeg punten om kritiek op de EU te ventileren die wél kant en wal raken.

6 respect 15-07-2022 13:14 op
Had 'het volk' maar niet op die volksvertegenwoordigers moeten stemmen en een betere keus moeten maken.

3 respect 15-07-2022 12:27 op
Uit de Van Dale: re·la·tie (meervoud: relaties) 1 (v) betrekking waarin zaken of personen tot elkaar staan 2 (v) verhouding tussen mensen; (in het bijzonder) liefdesverhouding; een open relatie waarin partners elkaar seksueel vrijlaten 3 (m/v/x) persoon tot wie iem. in betrekking staat; invloedrijke relaties hebben Er staat niets over seksuele voorkeur. Het wordt wel wat ingewikkeld discussiëren als de gebruikte termen naar believen een andere betekenis krijgen dan de algemeen geldende.

9 respect 15-07-2022 12:15 op
Tja. Op straat kunnen kinderen ook met een lhbtiq'er geconfronteerd worden: daar een avondklok voor instellen maar?

10 respect 15-07-2022 12:10 op
Laat mensen die meer mogelijkheden zien dan jij dat lekker voor henzelf bepalen. Daar heb jij geen enkele last van.

16 respect 15-07-2022 11:54 op
Waarom laat je niet aan mensen zelf over tot welke gemeenschap ze willen behoren? En waar blijven in jouw logica mensen die geen relatie hebben en mensen die dat niet willen? Ook maar een apart clubje voor oprichten? Laat mensen toch gewoon hun eigen ding doen. En dan ga ik nog maar voorbij aan de uitspraak dat er maar drie relatieopties zouden zijn.

0 respect 15-07-2022 11:31 op
Inderdaad. Wat schieten de Hongaarse lgbti+'ers ermee op als hun land buiten zo'n federatie komt te staan: die worden dan toch juist nog minder beschermd?

0 respect 15-07-2022 09:53 op
U ziet universele mensenrechten als iets westers en niet universeel. Dat kan, maar voor de mensen die lijden onder het niet volgen van de mensenrechten ben ik blij dat er mensen zijn met - volgens u - de illusie dat mensenrechten wél universeel (moeten) zijn.

9 respect 15-07-2022 09:49 op
Grappig hoe mensen denken dat gelijke rechten voor lgtbi+'ers betekent dat je het zijn van lgtbi+'er promoot. Alsof gelijke rechten voor vrouwen het vrouwzijn promoot, of dat mensenrechten het menszijn promoot. Als het wettelijk is toegestaan op een school het verhaal te vertellen hoe een prins en prinses elkaar vinden en nog lang en gelukkig leven, dan zou het ook moeten zijn toegestaan daar een verhaal te vertellen over niet-heterogebaseerd geluk. Let wel: ik vind niet dat verplicht moet worden ook zo'n verhaal te vertellen, maar simpelweg dat het niet verboden moet zijn. Gelijke rechten, immers, hoe moeilijk dat voor sommigen ook is.

18 respect 14-07-2022 08:58 op
Of beter kijken voordat je ergens op klikt?

2 respect 13-07-2022 14:33 op
"Maar van kwijtschelden van schulden kan geen sprake zijn. Dat kan volgens de woordvoerder allereerst niet omdat de toezichthouders van de Europese Centrale Bank (ECB) daar kritisch tegenover staan. In haar richtlijnen staat inderdaad dat schulden "alleen met de nodige behoedzaamheid" mogen worden kwijtgescholden, omdat anders de stabiliteit van het financiële stelsel in gevaar komt." Uit alles wat op 'kan geen sprake zijn' volgt, blijkt dat er wél sprake van kan zijn. Maar ja, de Rabobank.

7 respect 05-07-2022 17:36 op
Dat doet de overheid dan ook niet: overleg en verdere invulling met de provincies (ook overheid) staat op het programma en er liggen flink wat miljarden klaar. Als dát uw definitie is van 'de handen ergens volledig van afhalen', nodig ik u uit uw handen van mij af te halen en een soortgelijk bedrag op mijn rekening te storten.