NUjijStats voor raptile

3,142

Respect

Respect/dag 1.55
Respect/reactie 3.02

1,041

Reacties

Reacties/dag 0.51
Meeste reacties op 1 dag 63
Gestart op 04-10-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 30-11-2022 09:46 op
Als er gedacht wordt dat de deuren sluiten zorgt voor lagere kosten dan zit je er flink naast. De aandeelhouders willen graag zoveel mogelijk overhouden en dus zullen de prijzen gewoon stijgen wanneer de afname afneemt. Dus ja, tijdelijk zal je iets kunnen besparen maar op de lange duur zal het niets helpen. vraag en aanbod marktwerking werkt alleen wanneer mensen een keuze hebben. Stroom is geen keuze maar noodzaak waardoor ze kunnen vragen wat ze willen. Je bent er namelijk van afhankelijk.

1 respect 30-11-2022 07:57 op
Modaal is wat er gemiddeld verdient wordt dus die mensen verdienen dan ook gewoon modaal. Maar het klopt. Het nivelleren gebeurd alleen aan de onderkant en de bovenkant groeit alleen maar verder naar boven.

3 respect 30-11-2022 07:55 op
U bent echt goed! Loon prijs spiraal is een fabeltje want het loon is slechts een fractie van de kosten. En als ze zo door gaan heeft zelfs u een probleem omdat de inkomsten niet goed genoeg meer zijn. Niet iedereen is in staat om zich verder te ontwikkelen. Feit blijft dat we achter de feiten aan hollen met het salaris waardoor de koopkracht al jaren afneemt. Met z’n tweeën verdienen om een woning te kunnen kopen, lenen om een nieuwe keuken te kunnen kopen in plaats van er voor te kunnen sparen, etc. Maar de kapitalisten worden rijker en rijker. Knap dat u dat niet inziet en loopt te verkondigen dat het volk dom is terwijl u zich zo in de maling laat nemen.

2 respect 30-11-2022 07:48 op
Precies dat dus

3 respect 30-11-2022 07:44 op
Dat is niet zo mooi voor de salaris onderhandelingen. De prijs stijgt zometeen weer en vissen we zoals gewoonlijk weer achter het net terwijl er al koopkrachtverlies is.

3 respect 29-11-2022 21:54 op
Ik heb het gevoel dat wanneer we wel gaan betalen dat ik dan contributie betaal terwijl ik nooit ga…

1 respect 29-11-2022 13:21 op
nee, alleen kan dat nu dus gewoon zonder gevolgen tot 1200 euro wanneer ze er achter komen,

5 respect 28-11-2022 22:57 op
En terecht als je het mij vraagt. het kan niet zo zijn dat mensen voor bijstand betalen en dat je vervolgens lekker gaat bijklussen.

2 respect 28-11-2022 22:56 op
Precies Spekje. Mensen denken dat je het gewoon maar krijgt... Het enige wat wel eerlijk zou zijn is dat "iedereen" die 1200 onbelast zou kunnen krijgen. Al is het maar voor de vorm want ik denk dat de meeste mensen niemand kent die zoveel geld geeft. En als het van de ouders komt dan mag dat al onbelast tot +/-5500 euro.

1 respect 28-11-2022 22:47 op
Dat is nu misschien zo maar als het makkelijk gemaakt wordt zal er makkelijker misbruik van gemaakt kunnen worden.

2 respect 28-11-2022 22:44 op
Ik ben bang dat er "zonder teveel gedoe" teveel misbruik van gemaakt gaat worden.

0 respect 28-11-2022 22:41 op
Hoezo is dit een vooroordeel? "minste bijdragen" is vrij relatief en dat het een voordeel is, is een feit. Al u mij 1200 euro geeft als gift moet daar toch echt belasting over betaald worden. Voor mensen in de bijstand is dat nu niet zo. Dat is geen vooroordeel maar een feitelijk voordeel.

1 respect 28-11-2022 22:37 op
Dit gaat over giften van vrienden en familie. Zo ver mij bekend kunnen die wel voedselbonnen geven maar kun je die nergens inwisselen :D

10 respect 28-11-2022 22:28 op
Bijverdiend? Als je blijkbaar kan werken mag je van mij gewoon gekort worden als je "extra bij"verdient.

8 respect 28-11-2022 22:26 op
Wie gaat u die 1200 euro geven? De overheid geeft die 1200 euro niet hoor. Die mensen mogen het ontvangen als gift. Het is niet zo dat ze het van de overheid krijgen.

5 respect 28-11-2022 22:25 op
Nee want dat is geen gift

2 respect 28-11-2022 21:38 op
Ik zit gelukkig niet in de positie... Maar er zijn genoeg mensen die gewoon naar het werk gaan en naar de voedselbank moeten. En ander werk is niet voor iedereen mogelijk. Ik kijk gewoon niet alleen naar mijn eigen situatie maar naar hoe andere mensen vast lopen. Ikzelf steun nog een paar goede doelen en die gaan er ook als eerst uit wanneer ik het te krap ga krijgen. Maar dat neemt niet weg dat het een schande is dat de voedselbanken nodig zijn.

2 respect 28-11-2022 21:26 op
Vermogen belasting voor mensen die jaren lang zuinig hebben geleefd en er hard voor hebben gewerkt en dus al flink belasting hebben betaald?

3 respect 28-11-2022 21:19 op
Wel zo makkelijk om het met de auto op te halen die deze middenstander ook gebruikt om mee naar het werk te gaan.

0 respect 28-11-2022 20:58 op
Ik ben het helemaal met u eens wat betreft het basis inkoen. En dat het systeem zo scheef is dat iemand er op achteruit gaat wanneer ze werken klopt voor geen meter. Je bouwt overigens wel pensioen op wanneer je werkt. Dat dan weer wel. En wieweet veranderd het systeem nu het minimum inkomen omhoog gaat. Wie zal het zeggen? Ik ben geen expert op dat gebied. Maar ik weet wel dat ik het belachelijk vind dat er zoveel mensen niet werken terwijl ze dat wel kunnen. Dat is één van de redenen waarom de werkenden zoveel belasting moeten betalen.

0 respect 28-11-2022 20:51 op
Ik kan mij vergissen hoor maar volgens mij heb je helemaal geen recht op bijstand wanneer je partner inkomsten heeft uit werk. Dan verwacht de overheid dat de werkende persoon zorg draagt voor de financiën van het huishouden.

0 respect 28-11-2022 20:48 op
Dan is het wat mij betreft wel even een ander verhaal. Als je aantoonbaar je best doet is dat wat anders dan vele mensen die echt hun best niet doen om aan het werk te komen.

2 respect 28-11-2022 20:45 op
Dan zou ik maar beter zorgen dat je goed je best doet om binnen 6 maanden een betere baan te vinden. Waarom lopen er zoveel mensen in de bijstand die wel kunnen maar niet willen werken en moeten wij daar voor opdraaien? Ga je best maar doen.

0 respect 28-11-2022 12:49 op
Ja, die zitten er ook tussen. Maar de mensen die krap bij kas zitten die zijn thuis. Die zie je niet. Dus het lijkt heel goed te gaan. maar je ziet niet of mensen 5x per week uit eten gaan, 1x per jaar of gewoon helemaal nooit. Dus je kan je kop in het zand steken en denken dat het allemaal wel goed zit maar de realiteit zit anders in elkaar.

1 respect 28-11-2022 12:29 op
Je huidige salaris is niet digitaal? Het basis inkomen zie ik maar wat graag geprobeerd worden. Kunnen al die fraude gevoelige toeslagen voor het grootste gedeelte weg.