NUjijStats voor 0t10

15,051

Respect

Respect/dag 6.76
Respect/reactie 4.43

3,395

Reacties

Reacties/dag 1.53
Meeste reacties op 1 dag 31
Gestart op 17-10-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

2 respect 14-05-2021 15:55 op
Israël kan inderdaad goed op kinderen raketten afvuren, blijkt uit de cijfers. En ja, over internationaal recht gesproken is er geen enkel land ter wereld dat zoveel VN-resoluties tegen zich heeft en negeert als Israël.

3 respect 14-05-2021 15:41 op
Wat mentaliteit betreft hebben ze veel van onze Oosterse buren geleerd. Ergo, ze doen het zelfs vakkundiger en houden het ook veel langer vol.

4 respect 14-05-2021 15:38 op
Het zijn inderdaad net de N*z* van het Midden-Oosten. Willen ook een grote rijk.

12 respect 14-05-2021 15:12 op
Zo lang Israël en de VS samenwerken en Europa wegkijkt kunnen ze bijna iedereen bezetten, onderdrukken en met bommen platleggen, en zeker tegen de nietige rechteloze Palestijnen. En zo geschiedde het, al 70 jaar sinds de oprichting van Israël. Het Westen, en met name de VS, heeft na WOII een bezettingsmacht in het MO gecreëerd en deze tot heden vol liefde, geld en vooral heel veel wapens getrakteerd. Geen land ter wereld krijgt zoveel ontwikkelingshulp van het Westen als Israël. En ja, Israël is onze bezettingsmacht in het MO en mag als bondgenoot dus wel mensenrechten van locals schenden. We kijken wel effen weg of vetoën alles bij de VN, al meer dan 70 jaar. https://www.trouw.nl/nieuws/de...

4 respect 14-05-2021 10:20 op
Dat zijn er te veel, dus waarschijnlijk alle getallen tussen 0 en 12.

7 respect 14-05-2021 10:18 op
We sturen overal blauwhelmen heen behalve naar het conflict dat we zelf gecreëerd hebben en dat ook het langst duurt, nl. sinds de oprichting.

12 respect 14-05-2021 09:00 op
Mooi dat je Israël vergelijkt met China, Boko Haram, IS en zal Qaida. Ja, ze plegen ernstige mensenrechtenschendingen. Nu ook nog je veroordeling van Israël erbij en dan is het selectivisme ook bij jou weg.

6 respect 14-05-2021 08:43 op
“wat valt onder de jurisdictie van Israël.” Tsja, Indonesië viel ook onder de jurisdictie van Nederland. Dat doen bezetters terwijl dit tegen internationaal recht ingaat.

2 respect 14-05-2021 08:40 op
Inderdaad ook uit Europa. Met sommige zijn wij inderdaad meegestopt, zoals in Zuid-Afrika, Vietnam of Indonesië. Andere zijn blijvend zoals met Trump, Biden, Bolsenaro, Trudeau, Ardern of Morrison en in de tegenwoordige tijd Netanyahu - overigens pas de eerste premier van Israël die wel in Israël is geboren.

8 respect 14-05-2021 08:20 op
Ik denk aan Zuid-Afrika. Bezetting en apartheid. Die is uiteindelijk beëindigd, maar ja...deze bezetting is door onszelf, het Westen, geïnstalleerd en van wapens en personeel voorzien.

10 respect 14-05-2021 08:14 op
Waarom zou Israëlische recht wel van toepassing zijn in Palestina maar geldt dit andersom niet voor de rechten van gevluchte Palestijnen uit Israël? Wanneer mogen zij terug of betalen Israëliërs hiervoor huur en meer?

8 respect 14-05-2021 07:55 op
Zonder onze Europese bezetting van het MO en de holocaust had Israel ook nooit bestaan. We hebben dus voor, tijdens, bij en na het onstaan van Israel in 1948 al inmengd en ondersteunen deze bezettingsmacht nog steeds.

16 respect 14-05-2021 07:41 op
Het Westen, en met name de VS, heeft na WOII een bezettingsmacht in het MO gecreëerd en deze tot heden vol liefde, geld en vooral heel veel wapens getrakteerd. Geen land ter wereld krijgt zoveel ontwikkelingshulp van het Westen als Israël. En ja, Israël is onze bezettingsmacht in het MO en mag als bondgenoot dus wel mensenrechten van locals schenden. We kijken wel effen weg of vetoën alles bij de VN, al meer dan 70 jaar. https://www.trouw.nl/nieuws/de...

6 respect 13-05-2021 22:37 op
Tsja, misschien omdat van alle onflicten die er op de wereld zijn alleen dit conflict een Europees-Westen achtergrond en oorzaak kent en heeft? En nu al zelfs 70 jaar lang, of gaan we alleen naar China en Myanmar wijzen inzake de Oeigoeren en Rohinya’s die ook vervolgd worden maar dan niet door een van onze bondgenoten.

33 respect 13-05-2021 20:06 op
Baudet heeft net als Wilders alvast 20 jaar werk. Lekker schreeuwen, geen verantwoordelijk. En dat maken de kiezers mogelijk. Het is dus zijn probleem niet, ook al is hij niet helemaal lekker.

4 respect 13-05-2021 17:18 op
Trumpisten dachten ook dat Corona wel zouden verdwijnen met de warme apriltemperaturen, hun leider slikte HCQ, en sommige aanhang nam desinfectiemiddelen in. Gut.

2 respect 13-05-2021 16:58 op
Nederlanders zijn rijker dan ooit, binnen Europa en al helemaal wereldwijd. Wat een onzin dus.

1 respect 13-05-2021 13:43 op
De volledige staatsschuld in de Eurozone is 11,1 biljoen Euro. Die van de VS 22 biljoen dollar. Dus ook dat klopt niet. En gemiddeld dus ook niet.

2 respect 13-05-2021 13:30 op
Uh, ligt heel veel genuanceerde, zelfs heel erg slecht gesteld zelfs met de gemiddelde Amerikaan. “69% van de Amerikanen heeft minder dan $ 1.000 spaargeld” https://slimbeleggen.com/trend...

7 respect 13-05-2021 12:50 op
“Cheney was 5 jaar krijgsgevangen in Vietnam, Trump bekritiseerde hem dat hij zich gevangen had laten nemen.” Haha, daarom worden Trump en zijn aanhangers als simpel beschouwd.

4 respect 13-05-2021 11:28 op
“Men heeft in die jaren een oplossing getracht te vinden voor een probleem, dat er al veel langer was.” Men zijn wij, het Westen, zonder instemming van de volken die daar leefden. Een probleem, de holocaust, uitgevoerd in Europa. In die jaren was niet voor niets na WOII. Kennen we überhaupt voorbeelden vergelijkbaar met Israël waar grond wordt weggegeven aan mensen die daar niet vandaan kwamen of woonden maar uit alle delen van de wereld. Netanyahu is pas de eerste premier van Israël die in Israël geboren is.

3 respect 13-05-2021 09:25 op
Juist door hun verleden van terreur in Europa durven ze dit anderen aan te doen want Europa en de VS zullen blijven wegkijken uit angst voor antisemitisme. Deze uitzonderingspositie hebben ze dus gekregen door hun geschiedenis in Europa en met de VS. Dit wordt dan ook maximaal uitgebuit, ook met wapens uit de VS en een voorrangspositie met Europa.

2 respect 13-05-2021 09:07 op
Nog verder terug en dan kom je uit bij Abraham, geboren in Irak (Ur) en op 100-jarige leeftijd vader geworden van zijn enige zoon Isaak? Inderdaad een heilloze weg maar het staat wel in hun boek waarop de claims berusten.

16 respect 12-05-2021 22:40 op
Nog iets verder terug en ze zitten volgens hun boek opeens in Egypte.

11 respect 12-05-2021 21:52 op
Houd gewoon de feiten bij: zelfs kinderen zijn niet veilig als Israël belt met bommen.