NUjijStats voor A2BeatNoBeat

30,363

Respect

Respect/dag 13.95
Respect/reactie 4.32

7,035

Reacties

Reacties/dag 3.23
Meeste reacties op 1 dag 57
Gestart op 19-10-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

13 respect 29-11-2022 22:57 op
ja, alleen is 1 van de veto partijen nu de verdachte, daar gaat de mogelijkheid van de VN.

3 respect 29-11-2022 22:54 op
zolang poetin ander landen blijft terroriseren, is dat zeker een goed idee, zodra hij stopt, gaan wij ook eens verder kijken wat we kunnen doen.

2 respect 29-11-2022 22:38 op
zou mooi zijn, misschien dat de waarheid dan wel boven water komt, en oorlogsmisdadigers echt veroordeeld kunnen worden incl die van de MH17 die dan uitgeleverd of daar in een gulag kunnen verdwijnen.

3 respect 29-11-2022 22:27 op
dan hou je ierland, zwitserland en Oostenrijk over, de enige non navo landen die ik vertrouw. niet bepaald hele sterke landen, die aan de druk van Rusland aankunnen.

10 respect 29-11-2022 22:06 op
nee Henk, het was een rebellen oorlog, gepushed door Poetin. en alle cijfers die u denkt gezien te hebben is door beide kampen begaan, dus inclusief dode militairen, en doden door beide kanten. Alleen in 2014 is er redelijk wat doden gevallen, inde andere jaren bijna niets meer. schromelijk overdreven zijn de cijfers die de media daarover spreidde.

15 respect 29-11-2022 22:04 op
nee, maar dat de verhouding 100 tegen 1 is , en dat oekraine zelf hun schuldigen aanpakken, maar bij Rusland is het tactisch en strategisch, dus onderdeel van hun manier van oorlog voeren.

18 respect 29-11-2022 22:02 op
Oekraine had een rol ? Waar haalt u dat vandaan ? Ru.Ru of zo ? Want het is Rusland dat alle verdragen met Oekraine in prullenbak gooride, het was Rusland dat de oorlog begon zonder ook maar 1 legale reden. Rusland verstaat onder neutraal iets heel anders dan normale mensen onder neutraal verstaan, dat is het probleem. Zij wilden Oekraine als buffer voor hen, onder hun opperbevel, daarom is deze oorlog er.

16 respect 29-11-2022 21:58 op
op basis van een grote hoop bewijzen, ontkennen zou heel naief zijn.

3 respect 29-11-2022 21:46 op
veel meer dan de VN, met Rusland als veto-rechter.

11 respect 29-11-2022 21:45 op
Ja dat is allemaal zeker onafhankelijk, net als de rechter in NL onfahankelijk was rond de MH17 rechtszaak. Gelukkig kunnen we dat in NL vrij goed, in de US is dat al minder, en in rusland helemaal niet. Maar landen als Canada, Japan, Duitsland en Nederland kunnen zich heel goed onafhankelijk opstellen.

29 respect 29-11-2022 21:43 op
De ellende komt door Rusland, en met Rusland kan je niet onderhandelen. Het idee dat zij voor onderhandelen zijn is 100% naief, ze willen alleen tijdrekken om zo veel mogelijk pijn te doen aan Oekraine, en later gewoon alle afspraken opzij zetten.

2 respect 27-11-2022 18:10 op
allean gebruikt die denktank de voorbeelden die door de PRO BREXIT regering worden opgebracht. En er zijn geen voorbeelden van positieve zaken te vinden, en VOLOP nagatieve brexit gerelateerde problemen. Dus nee er wordt niet gezogd door die denktank, ze krijgen het aangeleverd door de UK zelf.

2 respect 27-11-2022 17:59 op
sorry ? wat een onzin. de EU kan je uitstappen (zoals de UK heeft gedaan) in de UK kan je ondanks dat het een 'vrijwillige unie' is niet uitstappen. (een hele kromme supreme court uitspraak van deze week). De UK politiek is nu de rechten van de burgers aan alle kanten aan het beknotten. De EU heeft de ECHR als leidraad, en die staan voor mensenrechten. Dus ik zie 0,0, nada, niets in uw doomdenken. En de EU is geen staat of land maar een samenwerking, daar gaat uw theorie dus al in basis fout.

2 respect 27-11-2022 17:53 op
1) de UK had al langer inflatie dan de EU, was eerder begonnen, dus je moet eens kijken naar de inflatie van Oktober in 2020/ 2021 en die erbij nemen. 2) je moet de UK niet met NL vergelijken , maar met EU gemiddeld of met DE/FR. 3) volgens mij zit engergie niet in de inflatie getallen van de UK. maar de cijfers zijn anders opgebouwd dan in EU/NL.

2 respect 27-11-2022 17:48 op
Dat is vanaf her referendum WIlex, vanaf 2016 gaat het slechter. Kijk naar de investeringen die groeiden tot aan 2016, en precies na het referndum gingen die flat, en na de officiele brexit datum ging het zelfs naar beneden. (aan dat laatste stuk zal covid ook hebben meegeholpen.). maar door gebrek aan investeringen, is ook de UK nog eens minder snel uit het Covid dal geklommen. De Brexit heeft veel kapot gemaakt.

8 respect 27-11-2022 17:45 op
Dan ken jij vooral mensen uit de kleinere groep Macim. nog maar 1/3 is officieel positief over de Brexi, en meer dan de helft niet meer, een tijd geleden was het nog bijna 50/50 maar de meesten wilden niet terug. nu wil meer dan de helft zelfs rejoinen. Zelfs in polls van Brexit lievende kranten zegt een meerderheid dat de brexit fout was. (van die groep wil niet iedereen rejoinen, maar erkent wel zijn fout.)

10 respect 27-11-2022 17:42 op
Alleen economisch was de UK heel slecht bezig in de jaren 60/70, en was de EU/EEG een reddingsbouw, waar ze grote groei meemaakten over de hele economie, en sinds het referendum is die groei helemaal weg, en loopt de UK wederom als de zieke man van Europa achteraan in groei en vooraan in economische problemen.

9 respect 27-11-2022 15:47 op
Voorlopig doet de Euro het beter dan de Pond, eruit stappen zou dom zijn de NLG is nooit zo sterk, die was afhankelijk van de DM, is nooit echt zelfstandig geweest. De dollar is juist super sterk momenteel.

13 respect 27-11-2022 15:42 op
Nee, Rein : - het laatste kwartaal was er groei in de G7, op 1 land na : de UK. - de inflatie in de UK is hoger dan EU gemiddeld (NL zit vrij hoog), en ik heb begrepen dat Energie niet in hun inflatie verwerkt is, dus het zou daar zelfs erger kunnen zijn dan in NL. - daar hebben ze nog minder personeel, ze hebben de EU een cadeautje gegeven, transport en boerderijen hebben grote problemen, al voor het 3e jaar op een rij gaan ze nog minder verbouwen, puur door personeelstekort. - daarnaast is de regering bezig de vrijheden van hun burgers te beperken, de enige die voordelen hebben bij de brexit (naast de miljonairs) zijn de politici, die kunnen nu de mensen verder uitpersen en onderdrukken, dat is de beloofde vrijheid, de burgers zijn steeds minder vrij.

12 respect 27-11-2022 15:36 op
het grootste deel kwam al door de oorlog zelf, binnen een maand stond er 3% extra inflatie in NL, en toen waren de sancties nog niet echt goed van toepassing. Daarnaast zijn de gevolgen van de sancties ook gewoon door het gedrag van Rusland, dit zijn ook gevolgen, de oorzaak is en blijft de oorlog.

1 respect 26-11-2022 13:42 op
Ook ruimte hebben we genoeg in het oosten, plekken genoeg waar een dorp nog bouwplannen volop heeft, maar dat niet doorzet, omdat er al te weinig mensen wonen.

1 respect 26-11-2022 10:38 op
en dat aantal is de laatste jaren juist gezakt. Er zijn steeds minder mensen die onnodig aanspraak maken, vooral omdat het steeds strenger is geworden. de druk om te gaan werken is wel degelijk groot in veel gemeenten, waarsch niet overal, maar wel in de meeste gemeenten.

1 respect 26-11-2022 10:37 op
aan de andere kant is de aanspraak in totaal de laatste jaren steeds achteruitgegaan, het is niet meer geworden. zowel bij hen die banen hebben gehad, als bij mensen in de bijstand is een daling geweest. Alleen sinds september zag je langzaam de verkeerde kant omgaan wegens de economische problemen.

2 respect 26-11-2022 10:34 op
De EU heeft wel degelijk voorzieningen om ontwikkelingslanden goed te betalen, maar dat is dacht ik niet voor alle producten.

2 respect 26-11-2022 10:33 op
met versobering sociaal stelsel pak je juist vaak de mensen die echt niet anders kunnen.