NUjijStats voor Adrian_S

12,705

Respect

Respect/dag 5.5
Respect/reactie 7.4

1,718

Reacties

Reacties/dag 0.74
Meeste reacties op 1 dag 12
Gestart op 05-06-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

5 respect 30-11-2022 12:38 op
En terecht dat Banksy klaagt. En goed dat het in het nieuws komt. Als fotograaf en kunstenaar wordt je werk erg vaak 'gestolen' voor blogs, nieuwssites en wat je hier dus ziet, voor kleding. Mijn werk wordt ook nog regelmatig over de hele wereld onrechtmatig gebruikt. Ik heb er een gespecialiseerd bureau op gezet en verdien alleen al met dit een klein maandloon.

0 respect 28-11-2022 18:12 op
Het is sowieso altijd verstandig om technologische innovaties binnen het land te houden. Europa, maar zeker ook Nederland zouden heel veel tijd en geld in kunstmatige intelligentie moeten stoppen. Zij die daar straks mee voorop lopen hebben een enorme voorsprong op de rest. Reken maar dat China daarmee al ver is. Als je ze dan toch als gevaar ziet, zorg dat je mee komt in die race of voorop komt.

3 respect 28-11-2022 08:53 op
Als de EU die boycot instelt is het vooral omdat ze niet direct een oorlog willen financieren. Als het dan indirect en duurder, toch deze kant op komt heeft er natuurlijk weinig zin en is het niets meer dan symbolisch bedoeld. Ja, Rusland lijdt verlies, maar de rest van de wereld ook. Als Europa ook echt wilt boycotten, dan ook niet kopen van die landen die het tegen gereduceerde prijzen van Rusland hebben gekocht.

2 respect 24-11-2022 16:19 op
Eigenlijk best bijzonder dat toch al vanaf het begin gevraagd wordt toch ook deze kant te bekijken. Dat wel of geen maatregelen weinig uitmaken. Maar die kant van geen maatregelen kiezen was not done om voor uit te komen en velen zijn verketterd. En kijk hier, wat er gebeurt in China. Het land dat door velen als grote voorbeeld werd gezien.

26 respect 23-11-2022 18:29 op
Mooi is dat, we komen er keer op keer achter dat we mensen en dieren te laag ingeschat hebben. Dat ze meer konden en kunnen dan we dachten. Welke wijze les zou daar nu van geleerd kunnen worden?

5 respect 20-11-2022 18:29 op
Als er al teveel zijn die dit doen, dan krijgen ze vanzelf de deksel op hun neus en is het een goede les voor de volgende keer. Dankzij de ondernemers hebben mensen als jij misschien wel een baan. Mocht je een ambtenaar zijn, daar hebben we er ook genoeg van.

28 respect 20-11-2022 18:17 op
Klasse dat ze ondernemen. Ik ben 32 jaar geleden voor mezelf begonnen en doe dat nog steeds. Een belangrijke tip aan alle jonge ondernemers... alles draait om jouw netwerk. Jouw werk is ook belangrijk, maar nog belangrijker, wees een aardig persoon. Zorg dat ze de volgende keer jou weer de opdracht gunnen, omdat je goed werk levert, niet eigenwijs en aardig bent. En ja... het zal altijd hard werken blijven. Het is nu zondagavond en ik ga nu weer aan de slag.

5 respect 20-11-2022 15:02 op
Mocht je je afvragen waarom klimaatactivisten steeds extremer worden... Zie hier de zoveelste slappe uitkomst van dagen en dagen vergaderen en eigenlijk niets opschieten, daar waar het 20 jaar geleden al te laat was.

6 respect 20-11-2022 11:09 op
@00_boetvilt Maar dat is dan toch een papieren keuze. Als je het legaliseert zoals alcohol dan heb je dat probleem niet. Als je alcohol verboden maakt, dan krijg je het zelfde probleem als dat jij schetst. Het ligt dus niet aan het product, maar aan de wetten.

7 respect 20-11-2022 11:07 op
Ja, het blijft heel bijzonder wat beeldvorming en gewoontes doen. Het is zo enorm hardnekkig, het uitsluiten van het zien van alcohol als harddrugs. Nu ben ik niet tegen het verbieden van alcohol, maar men zou het wel als maat kunnen nemen, bij het bepalen van hoe zwaar andere verdovende middelen nu echt zijn.

53 respect 20-11-2022 11:04 op
Als het geld er is om de GGD de wijk in te sturen, maar de animo voor de prik er niet meer is, is het dan niet verstandiger om andere teams de wijk in te sturen? Dat wat mensen wel nodig hebben... geestelijke hulpverleners misschien? Sociale raadslieden? En nog meer zaken waarop vreselijk bezuinigd is...

35 respect 20-11-2022 10:59 op
Laatste maanden zit ik ook elke avond aan de drugs. Hard drugs nog wel. Dan drink ik een glas Whiskey. Vreemd genoeg valt niemand daar tot nu toe over als ik het ze vertel.

3 respect 17-11-2022 19:03 op
Het probleem zou veel grootser aangepakt moeten worden. Een deel dat mensen graag naar kantoor gaan is voor het sociale gebeuren. Het zien van andere mensen. Echt, er is de laaste twee decennia veel te veel aandacht gelegd op moeten werken. Een succesvolle baan hebben etc. We geven hier vaak af op landen als Spanje en Italië, maar daar hebben ze beter door dat een meer ontspannen leven en sociale contacten veel gelukkiger maken. Het wordt gewoon tijd in Nederland voor een totale cultuuromslag. Zal iedereen een stuk gelukkiger maken.

15 respect 16-11-2022 18:21 op
Als men toch zo sterk aan traditie hangt, dan zeg ik alle personen die het ondanks een verbod toch doen oppakken en aan de schandpaal op het marktplein laten bekogelen met tomaten en rotte eieren. Nog zo'n traditie die nooit had mogen verdwijnen.

7 respect 16-11-2022 18:07 op
Dit zijn vaak de laatste afschrikmogelijkheden van een op het randje verkerend regime. Het is er op of er onder. Met deze vonnissen hopen ze de geest terug in de fles te duwen en misschien lukt dat ook. Pakt het volk nu door, dan is het wellicht binnen enkele weken einde oefening voor het Iraanse regime.

13 respect 15-11-2022 19:19 op
Misschien omdat ik zelf ouder ben geworden en dezelfde leeftijd heb als veel politici, lijkt het alsof er in Den Haag geen competente bestuurders meer rondlopen. Daar waar ik jonger was keek ik waarschijnlijk nog op tegen de leeftijd en leek het allemaal beter. Of was het vroeger toch ook allemaal wat beter? Ik krijg werkelijk het gevoel dat het land stuurloos is geworden. We varen op zee, zonder een kapitein aan het roer. Iedereen, de politici, lijken vooral zichzelf steeds maar weer in veiligheid te willen brengen. Wat moet er gebeuren, wil er een echte leider opstaan en ons land door de vele crisissen loodsen?

4 respect 14-11-2022 22:17 op
Het is jammer dat er weer een verbod is gekomen, al begrijp ik het voor dit middel wel. Lachgas kan voor zenuwschade zorgen. Een kennisje kon bijna niet meer lopen en bij sommige mensen zorgde het zelfs voor een gedeeltelijke dwarslaesie. Bijzonder blijft wel dat alcohol nog steeds is toegestaan. Ik denk dat die drugs uiteindelijk voor de meeste schade aan het lichaam zorgt maar ook qua druk op de zorg enorm is. Het gebruik ervan is zo ingeburgerd dat niemand er iets mee durft te doen, maar goed beschouwd blijft het vreemd dat die harddrugs gewoon toegestaan blijft, waar andere minder schadelijke drugs verboden is.

2 respect 14-11-2022 15:41 op
Diep triest dat het onmogelijk lijkt te zijn dat de mens enige urgentie voelt, zolang hij het zelf nog goed heeft. We worden gekidnapt door een kleine groep erg rijke mensen, voor wie het nooit genoeg zal zijn. De echte verandering zal pas komen zodra er daadwerkelijk een enorme ramp, zich van de ene op de andere dag afspeelt. Of als er helemaal geen druppel regen meer valt in Amerika, komende zomer. Mensen moeten of er bijna lichamelijk aan geloven, of zelf economisch geraakt worden... eerder zijn ze niet in staat te veranderen.

12 respect 13-11-2022 15:20 op
Langzaam glijden we in heel Europa af naar derde wereld land kwaliteiten. Waarom? Heel simpel, het geld dat in omloop is vloeit Langzaam af naar een steeds kleinere groep enorme rijken. En die pompen het niet terug de maatschappij in. Stop overal de marktwerking op essentiële zaken in de samenleving.

22 respect 13-11-2022 11:20 op
Dat ondanks alle crisissen de democraten stand houden, wat een zittende president zelden lukt, zegt hopelijk meer over een mentaliteitsverandering onder de Amerikanen, dan dat ze omwille van Trump niet meer op de Republikeinen stemmen. Dat laatste zou ook niet verkeerd zijn, maar slecht van korte duur. Ik hoop dat de Amerikanen eindelijk voor wat meer socialer gaan. Ik heb de hoop dat in vele landen in de wereld, langzamerhand de roep om rechts verminderd en dat men ziet, dat sociaal zijn, niet direct een vernietiging is van de economie of gelijk staat aan communisme, maar een keuze is voor een meer relaxter leven waarbij (economische) gelijkheid centraler staat. Dat wil niet zeggen dat men allemaal hetzelfde moet verdienen, maar in tijden, zoals we die de laatste 3 jaar kennen zou het eigenlijk niet zo mogen zijn de de inkomens nog verder uit elkaar groeien en kunnen we met een beetje goede wil alle crisissen oplossen.

3 respect 13-11-2022 09:45 op
Wat mij nu na al die jaren nog verbaasd is dat er nog discussies over zijn. In het begin vond ik de verandering ook niets, maar ik lees nu dat de discussie al 10 jaar geleden is begonnen. Na twee jaar had ik er vrede mee, want je zag dat het de kant van de roetveeg piet op ging en niet anders. Als mensen er nu nog steeds problemen mee hebben, dan heb ik vooral medelijden met hen en dat meen ik oprecht. In het leven moet je vooral loslaten om verder te gaan. Dat geldt op vele gebieden. Laat de traditionele zwarte piet los. Het is gedaan en die komt nooit meer terug. Geniet vooral gewoon weer van het feest.

0 respect 12-11-2022 11:01 op
Nee, daar kunnen links of rechts momenteel niet veel aan doen. Maar links kan er wel voor zorgen dat de verschillen wat minder groot worden. Terecht lijkt mij, dat dit niet verder groeit.

3 respect 12-11-2022 10:45 op
Het is natuurlijk niet zo dat de hogere inkomens in de problemen komen als de helft opgaat aan vaste lasten. Als die andere helft alsnog net zo hoog is, of drie keer zo hoog als het totale maandinkomen van iemand die het minder breed heeft, kunnen ze nog makkelijk alle boodschappen betalen, zonder met de ogen te knipperen. Dat 42 procent nu al in de problemen is voorspelt niet veel goeds voor het komende jaar. En misschien wel jaren. Er staat ons een roerige tijd te wachten en ik hoop dat die groep, die niet meer rond kan komen straks, dit de volgende keer in het stemlokaal laat blijken.

3 respect 11-11-2022 11:03 op
Er wordt met steeds meer lef enorme bedrijven opgetakeld. Ik weet nog dat Netflix en Twitter werkelijk miljarden schuld maakten maar dat dat waarschijnlijk door erg rijke investeerders opgevangen werd. In geen enkel land is dat mogelijk, behalve daar. Dat is ook de reden dat de meest grote bedrijven die de wereld veroverd hebben uit Amerika komen, en ook uit China. En wie weet wat er daar geïnvesteerd wordt. Zo zal misschien ook Sam Bankman-Fried gegokt hebben om de wereld te veroveren, maar nu verloren, tenzij er ergens miljarden vandaan komen, maar dat zal wel niet, als hij onderzocht wordt. Het feit dat Amerika steeds harder roept om actie, zal de Bitcoin nog verder doen dalen, want als er één ding is dat ze niet willen is overheidsbemoeienis. Een vriend van me was overtuigd van de kracht van de bitcoin. Jaren geleden zei ik 'm al, geniet er nog maar even van. Het gaat goed zolang het gedoogd wordt, maar overheden zullen de controle niet loslaten en zullen een keer ingrijpen.

3 respect 11-11-2022 08:08 op
Wat mij bevreemd is dat als hij schuldig bevonden is hij geen gevangenisstraf krijgt. Lijkt mij toch een strafrechtelijk vergrijp. Of was de jury niet helemaal zeker van hun zaak?