NUjijStats voor Ahaa

8,241

Respect

Respect/dag 3.81
Respect/reactie 3.93

2,097

Reacties

Reacties/dag 0.97
Meeste reacties op 1 dag 24
Gestart op 23-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

6 respect 15-11-2022 10:01 op
Op zich is het zo dat er na de meldingen onderzoek gedaan moet worden. Er zijn nou eenmaal leidinggevenden die onacceptabel intimiderend te werk kunnen gaan. Dat een deel van de medewerkers dat pikt betekent niet dat het acceptabel is. Ik heb Arib nooit meegemaakt en weet niet of zij hier een voorbeeld van is. En daar is dat onderzoek dus voor. Neemt niet weg dat dit onderzoek en de manier waarop ermee wordt omgegaan een vieze smaak achterlaat. Het is een ‘weaponised’ integriteitsonderzoek geworden, waarbij niet de integriteit centraal staat maar de beschadigende werking. Bergkamps rol en positie is dubieus. Ze kan de Tweede Kamer niet aan als voorzitter. Nu zij niet wil opstappen omdat ze zich erop beroept dat ze verkozen is, lijkt mij de Kamer weer aan zet. Volgens mij kunnen zij het vertrouwen in hun voorzitter opzeggen en een nieuwe verkiezen. Vraag is alleen wie daar zin in heeft, en of diegene het debat en de omgangsvormen weer weet te normaliseren.

7 respect 28-10-2022 19:15 op
Geruststellend? Ik vind het niet meer dan normaal. Bij alle medische handelingen en middelen wordt in de gaten gehouden of ze niet tot afwijkingen t.o.v. normaal leiden. En wanneer dat zo is, of het middel erger is dan de kwaal. Doordat er zo gigantisch veel coronavaccins zijn gezet krijg je een enorme statistische power: zelfs kleine verschillen kunnen statistisch significant worden aangetoond. Nou, prima toch? Weet je zeker hoe groot het effect is. En dat de extreme gevallen die je soms hoort óf extreem uitzonderlijke pechgevallen zijn (die ene op de 100.000), óf verzonnen (de neef van 51).

10 respect 27-09-2022 21:35 op
‘Tuurlijk, dat zijn precies de situaties waarin je ze uit het zicht laat.

29 respect 27-09-2022 21:34 op
Grappig dat iedereen zoekt naar een reden waarom hij ontslagen zou zijn en dan alleen kijkt naar fouten. Misschien is de reden wel dat Zelenskyy hem in Kyiv nodig heeft, of op een andere plek.

2 respect 20-09-2022 14:20 op
“Het percentage woningen met label G blijft al sinds 2017 hangen op 5 procent.” Dat is raar. Er worden namelijk geen label G-woningen meer gebouwd, terwijl de totale woningvoorraad sinds 2017 is toegenomen. Alleen al door natuurlijk verloop zou het aandeel G moeten afnemen. Wat nog wél zou kunnen is dat het gaat om de fractie van woningen met een /vastgesteld/ energielabel. Een energielabel was namelijk lange tijd niet verplicht. Het ligt voor de hand dat je eerder een energielabel aanvraagt wanneer dat A-C is, dan wanneer dat E of erger is. Na het verplicht stellen krijg je dan een inhaalslag van die laatste groep, maar dat is een artefact.

1 respect 24-08-2022 09:48 op
Vraag is of artiesten blij zouden worden van een melkdouche. Lijkt me eerlijk gezegd nog slechter voor je apparatuur dan bier. Laat staan die lucht van zure melk in je kleding.

6 respect 23-08-2022 11:57 op
Hoekstra heeft geblunderd met zijn interview en bewijst het land hiermee geen dienst. Er ligt nogal een berg aan problemen om op te lossen. Inderdaad, het huidige gezelschap komt niet over als een sterrenteam, maar een kabinetscrisis gaat ook niet helpen bij de aanpak. De alternatieven qua kabinetssamenstellingen zullen niet veel beter zijn. Dan is er de timing. Stel dát het kabinet valt. We zitten een maand voor Prinsjesdag. De begroting voor het komende jaar is al zo goed als klaar. Meest voor de hand liggende moment voor verkiezingen is samen met PS23, maart volgend jaar, want twee keer binnen een half jaar verkiezingen organiseren is niet te doen. Na die verkiezingen volgt een enorm moeilijke formatie, waarbij de meest waarschijnlijke meerderheden dicht bij de huidige beleidsdoelen zullen blijven. Dus het effect is dat we wéér een jaar met een demissionair kabinet in een clustercrisis zitten, met nauwelijks ander beleid. Waanzin! Voorspelling: Hoekstra moet door het stof.

6 respect 02-08-2022 14:35 op
Nee. De Noordzee staat nu ook al onder water. Windparken bouwen is niet het enige wat we doen.

3 respect 28-07-2022 13:26 op
Ik ben benieuwd of de terreurboeren van plan zijn om vrijdag en zaterdag de snelwegen naar het zuiden te blokkeren. Weet ik veel, onder het motto “Geen boeren, geen camping” ofzo. Ik zou vakantiegangers in elk geval aanraden om *ruim* voldoende water mee te nemen en genoeg te eten.

3 respect 27-07-2022 15:44 op
Echt een smeerkees dus. Heerlijk, zo’n beest dat zich niks van stereotypes aantrekt en gewoon lekker doet waar het zin in heeft.

15 respect 22-07-2022 11:23 op
Ik vermijd Schiphol deze zomer omdat ik nergens heen hoef. Voor mijnis het belangrijker dat ze rond Oud&Nieuw de zaken op orde hebben. Dat gezegd hebbend: als Schiphol geen problemen verwacht als heel Nederland op vakantie gaat, dan zou ik me júist zorgen maken als ik moest vliegen. Het is niet dat ze de afgelopen maanden nou blijk hebben gegeven de juiste inschattingen te kunnen maken ofzo …

1 respect 19-07-2022 14:20 op
Klopt, Snow was geen klein mens in Game of Thrones. Maar Dinklage speelde Tyrion Lannister en dat was wél een klein personage. Grote rol trouwens en een groot acteur!

25 respect 15-07-2022 22:09 op
Een paar boeren die de prestatie en het feest van ruim 40.000 wandelaars willen gaan verzieken. Zouden ze er rekening mee houden dat zo’n massa zich wel eens tegen ze zou kunnen keren?

14 respect 13-07-2022 13:29 op
Er is niet zoiets als intrinsieke strafwaardigheid van een handeling. Het gaat altijd om de context waarin en de intentie waarmee die handeling is gepleegd. Bedenk maar: is met een Fiat Panda per ongeluk op een parkeerterrein tegen een BMW X5 aanrijden van dezelfde orde als bij een grimmige demonstratie met een shovel een politiebus opzijschuiven? Alletwee contact tussen twee voertuigen, als je het terugbrengt tot de essentie. Maar terecht dat een rechter de zaak verschillend zal beoordelen.

1 respect 10-07-2022 09:54 op
Om een echt beeld te hebben moet je ook de beelden van de dashcams van politie-auto’s en de bodycams van agenten bekijken. En voor zover ik weet zijn die niet vrijgegeven.

1 respect 06-07-2022 17:10 op
Ik vind 42,5 jaar geen probleem, dat ga ik wel halen, tenzij er gekke dingen gebeuren. Sterker nog: als het bij 42,5 jaar blijft kan ik op m’n 64e met pensioen ipv m’n 67-nogwatste. Er zijn wel twee kanten aan het verhaal: ik heb werk wat tot op latere leeftijd goed te doen is. Er zijn zat beroepen waar dat niet voor geldt. Aan de andere kant heb je wel een uitdaging als je mensen te vroeg met pensioen laat gaan in vergelijking met hun levensverwachting op de pensioenleeftijd. Iedereen 30 jaar AOW/pensioen is niet te betalen: hetzij niet aan premies, hetzij niet aan gespaard kapitaal. Idealiter heb je per persoon een bepaalde hoeveelheid jaren waarin je een pensioenuitkering krijgt, wat dus betekent dat je pensioenleeftijd van je levensverwachting afhangt, die op zijn beurt weer afhangt van je SES en het soort werk dat je hebt gedaan. Ik vrees alleen dat dat een onwerkbaar systeem wordt. Al was het maar omdat je dan de premie moet vaststellen op basis van toekomstige gebeurtenissen.

35 respect 28-06-2022 08:28 op
Dus als ik het goed begrijp proberen deze boeren draagvlak onder de bevolking te kweken door boomzagend en brandstichtend door het land te trekken en her en der bestuurders te intimideren? Ik heb echt medelijden met de boeren die wél inzien dat verandering nodig is en daar (ongetwijfeld met pijn in het hart) dan maar het beste van maken. Deze acties van hun ontspoorde collega’s kunnen ertoe leiden dat er ook voor coöperatieve boeren minder begrip is.

0 respect 22-06-2022 09:28 op
Je hebt modellen nodig om de goede metingen die er zijn uit te werken naar een dekkend beeld op lange termijn. Je kunt niet op elke vierkante meter een meetpaal neerzetten. Om te beoordelen wat de ammoniak- en stikstofoxideneerslag is op de plekken waar geen meetpalen staan, en wat de effecten van die neerslag zijn, daar heb je die modellen voor nodig. Alleen maar terugkijken (wat jij voorstelt) betekent dat je geen idee hebt van wat er zal gaan gebeuren. Dan kan je alleen maar constateren dat je te weinig hebt gedaan en onherstelbare schade hebt aangericht. Vergelijk het met in een auto op een muur af rijden. Je weet graag je snelheid, je remvertraging en de afstand tot de muur om een model te maken voor hoe hard en wanneer je moet remmen. Als je alleen kijkt naar metingen nu en in het verleden, dan weet je pas dat het mis gaat wanneer je je auto tegen de muur rijdt.

7 respect 13-06-2022 20:41 op
Ik vind dat we afmoeten van de huidige tendens waarin de landelijke overheid doelen formuleert en bij de uitvoering een soort magie lijkt te verwachten dat “de samenleving” of “de markt” of “sectoren” het wel gaan oplossen. We zitten met een kluwen aan wicked problems. Je hebt een sterke centrale regie nodig om al die aanpakken op elkaar te laten aansluiten. Ik vrees dat je op sommige terreinen misschien decentralisaties of privatiseringen zult moeten terugdraaien. Anders blijf je zitten met een gridlock waarin iedereen naar elkaar kijkt.

3 respect 13-06-2022 07:29 op
Ook een onzekerheidsmarge moet je kunnen schatten. Anders voegt hij niks toe.

1 respect 10-06-2022 16:57 op
Je haalt een paar gassen door elkaar.

2 respect 10-06-2022 16:54 op
Ik heb begrip voor dát ze actie gaan voeren, maar niet voor dat ze weer het hele land gaan platleggen. Laten ze maar spandoeken gaan ophangen op hun eigen erf. Ik snap dat boeren er moeite mee hebben dat ze gedwongen worden om hun manier van leven en werken om te gooien. Maar de harde conclusie is: het zal moeten. De landbouw en veeteelt hadden achteraf gezien nooit zo mogen worden als ze nu zijn. Er is lang geprobeerd om met gewiekste schijnoplossingen te voorkomen dat er iets fundamenteels moest veranderen, maar we zijn dat station gepasseerd. Beter: die trein is uit de rails gelopen. Het is jammer dat de boerenverzetsgroepen het eufemisme “plannen waarvoor draagvlak is onder de boeren” weer van stal halen. Ze bedoelen daarmee “plannen waarmee er niks écht verandert”. Het zal een hele klus worden om de agrarische sector in te richten op een manier die goed is voor boer én milieu. Deze gasten met hun trekker in de achteruit gaan daaraan helaas geen bijdrage leveren.

18 respect 05-06-2022 14:41 op
Vandaag is een graanoverslagterminal in Mykolaiv in puin geschoten. Dat is vast wat hij bedoelt: allerlei doelen vernietigen die niks met de oorlog te maken hebben, maar er wel voor zorgen dat derde landen worden getroffen door de gevolgen. De schuld legt hij vervolgens bij Oekraïnes bondgenoten omdat die wapens leveren. Poetin blijft escaleren. Als hij zo doorgaat krijgt hij vroeg of laat toch te maken met een militair antwoord door derde landen. Dat zou hem bijvoorbeeld zijn Zwarte Zeevloot kunnen kosten.

10 respect 02-06-2022 10:25 op
Het is met de waterkwaliteit hetzelfde als met stikstofuitstoot en luchtverontreiniging. Er is bekend dat er een probleem is omdat er stoffen in het milieu terechtkomen die er niet in thuishoren en die schade veroorzaken. Vervolgens wordt er gekeken wat net niet te veel schade is en dat wordt acceptabel genoemd. Als dan vervolgens blijkt dat er toch te veel van de schadelijke stoffen vrijkomen of er meer schade ontstaat dan gedacht, dan wordt eerst geprobeerd om met “slimme” juridische constructies of creatieve rekenmethodes het probleem weg te definiëren. En als dan blijkt dat e.e.a. juridisch niet houdbaar is, dan wordt er ineens “crisis” geroepen. Punt is: we moeten leren accepteren dat de manier waarop we de afgelopen 100-150 jaar met de natuur zijn omgegaan niet houdbaar is. We moeten niet de regeltjes aanpassen, maar onze manier van doen. Want je ziet wat er gebeurt: als je problemen niet echt oplost maar wegwuift, dan krijg je ze later dubbel op je bordje.

17 respect 29-05-2022 20:20 op
Het lijkt me een uitstekend idee dat Rusland en Oekraïne vredesbesprekingen blijven voeren terwijl de Russische troepen uit Oekraïne worden verdreven. Als de restanten van het Russische leger dan weer allemaal op Russische bodem zijn teruggekeerd, dan kan er snel een overeenkomst worden bereikt over het staken van de vijandelijkheden en de wijze waarop Rusland de herstelbetalingen gaat doen. Poetin heeft in het verleden laten zien dat hij alleen besprekingen voert om verwarring en verdeeldheid te zaaien. Hij is niet van plan om concessies te doen, laat staan zich daaraan te houden. Macron en Scholtz lijken dat nog steeds niet te kunnen begrijpen, netzomin als Merkel leek te kunnen geloven dat “Wandel Durch Handel” bij Rusland niet zou werken. Het Kremlin is een verraderlijke en onbetrouwbare partij. Die houd je alleen met kracht in het gareel. Niet in de zin van hen aanvallen, maar in de zin van laten blijken dat Russische agressie Russisch verlies oplevert.