NUjijStats voor Arrom

508

Respect

Respect/dag 0.93
Respect/reactie 6.86

74

Reacties

Reacties/dag 0.13
Meeste reacties op 1 dag 14
Gestart op 24-10-2022

Respect over tijd

Laatste 25 comments

156 respect 30-11-2022 15:59 op
Wellicht moet u eens inlezen bij het cbs, de categorie waar u over spreekt werkt over het algemeen fulltime. Het zijn oudere generaties waar parttime werken de standaard is.

2 respect 30-11-2022 15:25 op
Dan moet een starter wel de mogelijkheid hebben om bij ouders te kunnen wonen én geen (hoge) studieschuld hebben. Ik denk dat veel starters graag in uw schoenen zouden staan, maar zo werkt het voor velen helaas niet.

0 respect 30-11-2022 15:05 op
Helemaal mee eens en het staat niet eens vast dat de uithuisplaatsing een gevolg is van de toeslagenaffaire

4 respect 30-11-2022 14:58 op
Er staat nergens dat deze kinderen uit huis zijn geplaatst door de toeslagenaffaire, alleen dat deze ouders ook een dossier hebben lopen mbt de toeslagenaffaire. Het onderzoek is niet compleet

11 respect 30-11-2022 14:57 op
Dit artikel/onderzoek is niet compleet en ik ben dan ook van mening dat dit niet op deze manier gepresenteerd moet worden. Het staat namelijk niet vast dat deze kinderen uit huis zijn geplaatst naar aanleiding van de toeslagenaffaire. En dit soort artikelen veroorzaken dan ook alleen maar vroegtijdige en mogelijk ook onnodige onrust. Het onderzoek moet gericht zijn om de dossiers en de reden van uit huis plaatsing en de problematiek.

2 respect 30-11-2022 11:54 op
1100 euro per maand bijstand, maximaal 763 euro huurtoeslag, maximaal 111 euro per maand, kindgebonden budget maximaal 110 euro per maand (bij één kind), vrijstelling gemeentelijke belastingen (in vergelijking met een klein koopappartement scheelt dat alweer 1200 euro per jaar aan gemeentelijke belastingen) 100 euro per maand. En zo zijn er nog heel veel meer regelingen. Omdat u minder krijgt betekent dit niet dat het gemiddelde veel hoger ligt. Daarnaast hebben veel mensen in de bijstand ook kinderen en recht op kinderopvangtoeslag, financiële tegemoetkoming voor school, tegemoetkomingen vanuit de gemeente zoals gratis abonnement voor de bieb of sportabonnement.

0 respect 30-11-2022 11:30 op
Het gaat niet alleen om de we, maar om álle uitkeringsgerechtigden bij elkaar. Dan pas kan een correcte berekening gemaakt worden of de verhouding werkenden en uitkeringsgerechtigden laag/ok/hoog is

4 respect 30-11-2022 11:28 op
Ja, alle toeslagen en vrijstellingen. Omgerekend kost iemand is de bijstand gemiddeld 2500 euro per maand

2 respect 30-11-2022 11:25 op
Daar kan altijd bezwaar tegen worden aangetekend en er vindt dan een seconde opinion plaats. Als een onafhankelijk arts ook van mening is dan iemand kan werken, dan mogen we inderdaad aannemen dat iemand kan werken.

3 respect 30-11-2022 11:18 op
Ik ben dus van mening dat dit niet correct is. Indien zoals in uw geval duidelijk is dat u niet kan werken vanwege ziekte, dan dient u alsnog in de ziektewet te komen. Wellicht ingeschaald op minimumloon omdat ze geen referentiekader hebben. Het uwv classificeert u dan ook verkeerd met als gevolg dat u ieder jaar moet bewijzen dat u niet kan werken, terwijl dat al duidelijk vast staat. Ziek is naar mijn mening ziek en daar hoort een bepaald soort uitkering bij en dat hoort geen bijstand te zijn. In uw geval een uitkering gericht om langdurige ziekte/arbeidsongeschiktheid. Overigens zonde van uw tijd en dat van het uwv om uw hele leven lang opnieuw gekeurd te worden. Het zou mijn voorkeur dus genieten dat dit anders en beter wordt ingeregeld. Daarnaast kan uw familie u financieel ook beter bijstaan indien u in de ziektewet zit in plaats van de bijstand.

7 respect 30-11-2022 10:22 op
400.000 is heel veel. U vergeet dat naast de bijstand er nog een heleboel andere uitkeringen zijn die betaald moeten worden. Echter is de bijstand bedacht als tijdelijk vangnet en die mensen behoren dan ook uiteindelijk te reintegreren. Indien er vanuit de bijstand meer mensen gaan werken, dan blijft er ook meer over voor de personen die vanwege ziekte niet kunnen werken. En ja, die mensen behoren in de ziektewet te zitten en niet in de bijstand. Uw berekening 400.000 op 10 miljoen werkende klopt dus niet. Als u de berekening wilt maken hoeveel procent van de bevolking wel en niet werkt dan moet u het totaal aantal uitkeringen nemen.

5 respect 30-11-2022 09:33 op
Als blijkt dat je vanwege ziekte niet kan werken dan hoor je in de ziektewet. De bijstand is een laatste vangnet met als doel dat mensen weer gaan een reïntegreren. 1. het uwv classificeert mensen niet goed en/óf 2. Veel mensen denken dat ze niet kunnen werken vanwege ziekte maar uit de keuring blijkt dat zij prima in staat zijn om te werken. 400.000 in de bijstand is echt heel erg veel. U kunt mij niet wijsmaken dat 400.000 mensen verkeerd geclassificeerd worden door het uwv

0 respect 30-11-2022 08:44 op
Ook geen uitzondering voor mantelzorg, dan vraag je een pgb aan. De mantelzorg wordt dan getoetst en de bijstand is daar niet voor bedoeld

8 respect 30-11-2022 08:35 op
Blijkbaar is dit aantal positief, ik schrik hiervan!

5 respect 29-11-2022 10:33 op
Eens, het is ook opvallend dat in de bijstand veel mensen niet objectiveerbare klachten hebben. En vooral erg lullig richting de mensen die het minimumloon verdienen en 40 uur per week werken.. zij houden aan het einde van de maand namelijk minder over dan deze mensen.

4 respect 29-11-2022 10:24 op
Het is logisch dat een ondernemer na faillissement in de bijstand komt, mits hij geen koophuis heeft, aangezien er geen ander vangnet voor die persoon is. Echter zal de betreffende persoon niet tot aan zijn pensioen in de bijstand zitten, want de bijstand is in dat geval juist bedoeld als tijdelijk vangnet totdat de ondernemer weer is gereïntegreerd.

12 respect 29-11-2022 10:14 op
Bijzonder. Bijstand is bedacht als een laatste vangnet, dat er eigenlijk op gericht moet zijn dat mensen er een beperkte periode in zitten totdat zij weer zijn gereïntegreerd. Echter hebben wij in Nederland inmiddels een hele grote groep mensen voor langere tijd in de bijstand zitten. Ik lees hier verhalen over afgekeurde mensen in de bijstand.. daar zit de fout! Afgekeurd betekent de ziektewet/wia etc en niet de bijstand. Als mensen correct geclassificeerd worden zal de groep mensen in de bijstand zakken en zijn dit soort extra regels mbt giften ook niet noodzakelijk, want mensen in de bijstand moeten zich richten op re-integratie. Het is daarbij goed dat er een groot gat zou zijn tussen bijstand en minimumloon zodat mensen een financiële stimulans hebben om aan het werk te gaan. Ben je niet afgekeurd, dan kan je dus werken en dat mag ook van je verwacht worden.

8 respect 28-11-2022 14:17 op
Ik begrijp dat ook niet. Ander onderwerp, maar dat geldt ook voor anticonceptie. Sommige producten zijn beter om te vergoeden en wat mij betreft 100% dan het op z’n beloop laten. En zo duur is dat allemaal ook weer niet, maar we voorkomen wel véél erger en veel hogere kosten

12 respect 28-11-2022 13:27 op
water is een levensbehoefte. Het was beter geweest als ze extra geld zouden vragen vanaf een x aantal liter. Dan heeft een gezin fatsoenlijk drinkwater en kan het andere gezin tegen meerbetaling hun tuin sproeien. Het is namelijk belachelijk dat er duur drinkwater in de tuin wordt gesproeid…

5 respect 28-11-2022 11:43 op
Dat is dus een illusie. Na het afronden van een studie wil je aan een toekomst werken, eventueel samenwonen, je eigen leven opbouwen. De jeugd zit gemiddeld tot hun 35e vast in een financieel web…. Naar mijn idee totaal onnodig! Ik begrijp niet dat een student maar 240 euro per maand krijgt terwijl een niet werkend/studerend persoon met een uitkering en toeslagen gemiddeld 2500 euro ontvangt. Daarnaast kan de jeugd never aan een woning komen, sociale huurwoning mogen ze 12 jaar op wachten en tegen die tijd verdienen ze teveel, kopen kan niet vanwege een schuld… ik ben blij om te zien dat ze kunnen genieten van hun reizen, werken ze in ieder geval nog voor iets leuks Naar mijn idee is de jeugd een investering waard, zij zijn de toekomst.

12 respect 28-11-2022 11:35 op
Nederland denkt al jaren niet aan de jeugd. Je wordt op je 18e gezien als volwassene, draait mee met alle kosten, echter mag de jeugd alles uit eigen zak betalen tijdens een opleiding/studie. De jeugd heeft geen recht op een uitkering en allerlei toeslagen, dit in tegenstelling tot mensen die niet werken en studeren, waardoor zij in die periode schulden moeten opbouwen. Zijn ze eindelijk klaar met hun studie/opleiding, dan kunnen ze geen woning krijgen. Een woning en weinig schulden is de basis om je eigen toekomst op te kunnen bouwen. De jeugd is de toekomst! Echter worden zij niet fatsoenlijk ondersteund om een toekomst op te kunnen bouwen. Terwijl de jeugd een investering juist waard is… ik begrijp er niks van

1 respect 27-11-2022 13:52 op
Als mensen 4 dagen werken en niet rond kunnen komen kunnen ze wat mij betreft recht hebben op toeslagen. Echter als iemand 2-3 dagen per week werkt dienen de toeslagen te vervallen, dan moeten mensen eerst meer uren gaan werken voordat eventuele gaten opgevuld worden

1 respect 27-11-2022 13:48 op
Dus moet de rest die 32-40 uur werkt dat inkomensgat aanvullen ? Ik zie geen reden waarom dat eerlijk is en correct is. Mensen met een hoog werken gemiddeld meer uur per week. Hoeven die mensen niet hun kinderen naar zwemles of school te brengen? Geld kan niet gratis komen aanwaaien zonder dat iemand anders dat I direct betaald

4 respect 27-11-2022 13:26 op
De rest van de lonen gaat niet automatisch met dit percentage omhoog.

3 respect 27-11-2022 13:00 op
Dat uitkeringen mee stijgen zorgt ervoor dat werken nog steeds niet loont. Dit is een bodemloze put, er verandert op deze manier niks…. Het was slimmer geweest om de belasting te verlagen tot een bepaald bedrag en te stoppen met het uitkeren van toeslagen aan mensen die parttime werken. Dan wordt ook direct het personeelstekort voor een groot deel opgelost.