7 respect
30-11-2022 15:21
op
Oekraïne is gestopt met betalen, omdat de Russen dat gebied bezet hielden en dus beslag gingen leggen op die gelden. Lijkt me geen vreemde gang van zaken. Ofwel, u draait de gang van zaken om.
Uw vraag gaat dus ook totaal voorbij aan dat feit.
En ja, elk conflict heeft twee kanten. Alleen bestaat de Russische kant in dit conflict uitsluitend uit onwaarheden en desinformatie. Het heeft dus totaal geen zin om die kant mee te nemen in uw oordeel.
9 respect
30-11-2022 13:18
op
Met het grote verschil, dat in 1999 niet de NAVO de agressor was maar Servië. Nu is Rusland de agressor.
Maar dat verschil is voor veel mensen blijkbaar nog steeds moeilijk te begrijpen.
6 respect
30-11-2022 13:12
op
@Tiffany
Het is niet de eerste keer, dat ik u het woord 'oorlogshitsers' zie gebruiken. Maar die zijn hier niet. Niemand wil deze oorlog, behalve Rusland. Maar iedereen wil wel dat Oekraïne zich goed kan verdedigen tegen de Russen. En daar is niets mis mee. Zelfverdediging is een onvervreemdbaar recht.
Dus graag dat woord achterwege laten. Dank.
5 respect
30-11-2022 11:08
op
"Wanneer houden ze nou eens op met het uitsmeren van deze oorlog"
Wanneer houdt Rusland nu eens op met deze oorlog en trekken ze zich volledig terug uit alle bezette gebieden?
4 respect
30-11-2022 10:58
op
@daremaster
"Daar hebben de Russen zich teruggetrokken om toevoerlijnen te beschermen"
Omdat die lijnen bestookt werden door Oekraïne en de Russen hun positie in Kherson dus niet konden behouden. Dus gewoon een nederlaag.
"Ik lees net dat China meer Russisch gas gaat kopen"
Wat een veel kleinere hoeveelheid is, dan de Russen voor de oorlog aan Europa leverden.
"sancties maken het alleen moeilijk voor Europa en niemand anders."
En daarom moeten de Russen gaan shoppen in Iran? De sancties werken dus.
4 respect
29-11-2022 18:56
op
@User
"Eentje die de mensonterende praktijken stopt?"
Die mensonterende praktijken vinden juist plaats in door Rusland bezet gebied.
Denkt u nu echt, dat die praktijken gaan stoppen als er een akkoord is? Hoe naïef.
"en de martelingen kan stoppen"
Nee, daar zijn de Russen verantwoordelijk voor. Zij alleen kunnen dat dus stoppen.
3 respect
29-11-2022 18:52
op
@Hans
Nee, dat heeft nooit iemand beweert.
Alleen valt hetgeen door Oekraïne is misdaan qua aard en omvang volledig in het niet bij wat de Russen doen.
En dat vergeten veel mensen, die proberen beide zijden te belichten.
3 respect
29-11-2022 18:50
op
Juist Rusland maakt zichzelf kapot. Ga mij eens uitleggen, hoe Rusland volgens u hierbij wint.
2 respect
27-11-2022 20:26
op
Die situatie 8 jaar geleden is niet begonnen door onze politici, maar ook door Rusland.
8 respect
27-11-2022 17:21
op
U vindt informatievoorziening niet belangrijk?
5 respect
27-11-2022 12:49
op
De wereld heeft hier alles mee te maken, want de wereld ondervindt de negatieve gevolgen van de zinloze oorlog, die door Rusland is begonnen.
22 respect
27-11-2022 11:36
op
Welke garantie is er, dat Poetin zich nu wel aan afspraken gaat houden?
21 respect
27-11-2022 10:17
op
Er zijn geen voorstanders van oorlogvoering, behalve in Rusland.
Oekraïne verdedigt zichzelf. Dat mag en daar mag het bij gesteund worden.
Als Oekraïne stopt met vechten bestaat het land niet meer. Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij.
2 respect
27-11-2022 09:59
op
@Duif
U blijft onwaarheden verkondigen. Wij hebben geen uitnodigingen verstuurd in 2007. Sterker, we hebben in 2008 het NAVO-lidmaatschap van zowel Oekraïne als Georgië geweigerd. Hadden we dat maar niet gedaan, dan was dit alles vermoedelijk niet gebeurd.
Daarnaast was de Maidan een interne Oekraïense zaak.
En denkt u nu nog steeds dat zonder sancties de prijzen laag waren gebleven ? Hoe naïef. Al voor de oorlog in Oekraïne liepen de prijzen snel op.
2 respect
27-11-2022 09:56
op
"het zijn politieke keuzes mbt dat conflict die deze gevolgen veroorzaken"
Nee, het is het conflict zelf, dat de gevolgen veroorzaakt.
18 respect
27-11-2022 09:07
op
U heeft het stuk toch gelezen?
Die hogere inflatie is er in het VK ook, sterker die is daar al langer hoog.
En wat betreft AZC's, dat komt vooral omdat er te weinig zijn, niet omdat de instroom ineens veel hoger is. Bovendien heeft de Brexit ook daar geen effect op gehad, want die instroom is er in het VK ook nog steeds.
Dus geen idee waarom u de positie van het VK beter vindt dan de onze.
2 respect
25-11-2022 18:32
op
Dit heeft niets met monddood maken van doen.
De regels voor banken zijn er al jaren, evenals overigens voor accountants, notarissen, advocaten etc.
Waar het dus gewoon om gaat, is dat Engel zich dus niet aan de regels heeft gehouden.
1 respect
25-11-2022 13:13
op
O ja, ik sta niet perse voor deze groep. Ik sta wel voor de grondbeginselen van onze democratische rechtstaat. En ik wijs er dus op dat veel mensen, daar blijkbaar heel selectief mee omgaan. En dat is gewoon niet goed.
1 respect
25-11-2022 13:09
op
"maar er is ook nog zoiets als fatsoen"
Waar hebben de demonstranten zich onfatsoenlijk gedragen? Het verleden heeft al aangetoond dat het prima kan, als iedereen zich fatsoenlijk gedraagt.
Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt met de gemeente over waar en hoe de demonstratie moest worden vormgegeven.
"lokt uit tot heftige reacties."
Dat is dus juist de fout van degenen die reageren op de demonstratie. Dat geef ik in mijn laatste alinea aan.
"Sinterklaas vieren op de manier zoals Staphorst dat doet is namelijk ook niet in strijd met de wet."
Dat heeft dan ook nog nooit iemand beweert.
"en niet meedenken hoe je op een nettere manier je punt kunt maken "
Wat is er niet netjes aan een vreedzame demonstratie?
3 respect
25-11-2022 10:10
op
Sinds wanneer hebben de demonstranten een afrit geblokkeerd, auto's op eigen houtje gecontroleerd en belaagd?
En sinds wanneer hebben de relschoppers uit Staphorst een demonstratie aangemeld?
Ofwel, u bent dus precies een van de mensen waarop ik doel.
23 respect
24-11-2022 22:23
op
@Hannah
1. Nee, Donetsk wordt niet al 8 jaar bestookt. Oekraïne verdedigt zich al 8 jaar tegen de Russen.
2. En tot nu toe is nog steeds niet duidelijk, wie daar verantwoordelijk voor is.
1 respect
24-11-2022 22:00
op
Welk buitensporig politieoptreden?
2 respect
24-11-2022 20:22
op
Waarom niet? Het verleden heeft aangetoond, dat het prima veilig kan, dus ook veilig voor de kinderen. Als iedereen zich fatsoenlijk gedraagt, is er niets aan de hand.
1 respect
24-11-2022 20:19
op
Ik weet zo niet wat de precieze omstandigheden waren. Maar ook dat is kwalijk te noemen.
3 respect
24-11-2022 20:17
op
@Erwin
Waarbij u vergeet dat de demonstratie pas werd verboden, toen de demonstranten al belaagd werden door de relschoppers.
U bent dus zelf slecht op de hoogte.
7 respect 30-11-2022 15:21 op
Oekraïne is gestopt met betalen, omdat de Russen dat gebied bezet hielden en dus beslag gingen leggen op die gelden. Lijkt me geen vreemde gang van zaken. Ofwel, u draait de gang van zaken om. Uw vraag gaat dus ook totaal voorbij aan dat feit. En ja, elk conflict heeft twee kanten. Alleen bestaat de Russische kant in dit conflict uitsluitend uit onwaarheden en desinformatie. Het heeft dus totaal geen zin om die kant mee te nemen in uw oordeel.
9 respect 30-11-2022 13:18 op
Met het grote verschil, dat in 1999 niet de NAVO de agressor was maar Servië. Nu is Rusland de agressor. Maar dat verschil is voor veel mensen blijkbaar nog steeds moeilijk te begrijpen.
6 respect 30-11-2022 13:12 op
@Tiffany Het is niet de eerste keer, dat ik u het woord 'oorlogshitsers' zie gebruiken. Maar die zijn hier niet. Niemand wil deze oorlog, behalve Rusland. Maar iedereen wil wel dat Oekraïne zich goed kan verdedigen tegen de Russen. En daar is niets mis mee. Zelfverdediging is een onvervreemdbaar recht. Dus graag dat woord achterwege laten. Dank.
5 respect 30-11-2022 11:08 op
"Wanneer houden ze nou eens op met het uitsmeren van deze oorlog" Wanneer houdt Rusland nu eens op met deze oorlog en trekken ze zich volledig terug uit alle bezette gebieden?
4 respect 30-11-2022 10:58 op
@daremaster "Daar hebben de Russen zich teruggetrokken om toevoerlijnen te beschermen" Omdat die lijnen bestookt werden door Oekraïne en de Russen hun positie in Kherson dus niet konden behouden. Dus gewoon een nederlaag. "Ik lees net dat China meer Russisch gas gaat kopen" Wat een veel kleinere hoeveelheid is, dan de Russen voor de oorlog aan Europa leverden. "sancties maken het alleen moeilijk voor Europa en niemand anders." En daarom moeten de Russen gaan shoppen in Iran? De sancties werken dus.
4 respect 29-11-2022 18:56 op
@User "Eentje die de mensonterende praktijken stopt?" Die mensonterende praktijken vinden juist plaats in door Rusland bezet gebied. Denkt u nu echt, dat die praktijken gaan stoppen als er een akkoord is? Hoe naïef. "en de martelingen kan stoppen" Nee, daar zijn de Russen verantwoordelijk voor. Zij alleen kunnen dat dus stoppen.
3 respect 29-11-2022 18:52 op
@Hans Nee, dat heeft nooit iemand beweert. Alleen valt hetgeen door Oekraïne is misdaan qua aard en omvang volledig in het niet bij wat de Russen doen. En dat vergeten veel mensen, die proberen beide zijden te belichten.
3 respect 29-11-2022 18:50 op
Juist Rusland maakt zichzelf kapot. Ga mij eens uitleggen, hoe Rusland volgens u hierbij wint.
2 respect 27-11-2022 20:26 op
Die situatie 8 jaar geleden is niet begonnen door onze politici, maar ook door Rusland.
8 respect 27-11-2022 17:21 op
U vindt informatievoorziening niet belangrijk?
5 respect 27-11-2022 12:49 op
De wereld heeft hier alles mee te maken, want de wereld ondervindt de negatieve gevolgen van de zinloze oorlog, die door Rusland is begonnen.
22 respect 27-11-2022 11:36 op
Welke garantie is er, dat Poetin zich nu wel aan afspraken gaat houden?
21 respect 27-11-2022 10:17 op
Er zijn geen voorstanders van oorlogvoering, behalve in Rusland. Oekraïne verdedigt zichzelf. Dat mag en daar mag het bij gesteund worden. Als Oekraïne stopt met vechten bestaat het land niet meer. Als Rusland stopt met vechten is de oorlog voorbij.
2 respect 27-11-2022 09:59 op
@Duif U blijft onwaarheden verkondigen. Wij hebben geen uitnodigingen verstuurd in 2007. Sterker, we hebben in 2008 het NAVO-lidmaatschap van zowel Oekraïne als Georgië geweigerd. Hadden we dat maar niet gedaan, dan was dit alles vermoedelijk niet gebeurd. Daarnaast was de Maidan een interne Oekraïense zaak. En denkt u nu nog steeds dat zonder sancties de prijzen laag waren gebleven ? Hoe naïef. Al voor de oorlog in Oekraïne liepen de prijzen snel op.
2 respect 27-11-2022 09:56 op
"het zijn politieke keuzes mbt dat conflict die deze gevolgen veroorzaken" Nee, het is het conflict zelf, dat de gevolgen veroorzaakt.
18 respect 27-11-2022 09:07 op
U heeft het stuk toch gelezen? Die hogere inflatie is er in het VK ook, sterker die is daar al langer hoog. En wat betreft AZC's, dat komt vooral omdat er te weinig zijn, niet omdat de instroom ineens veel hoger is. Bovendien heeft de Brexit ook daar geen effect op gehad, want die instroom is er in het VK ook nog steeds. Dus geen idee waarom u de positie van het VK beter vindt dan de onze.
2 respect 25-11-2022 18:32 op
Dit heeft niets met monddood maken van doen. De regels voor banken zijn er al jaren, evenals overigens voor accountants, notarissen, advocaten etc. Waar het dus gewoon om gaat, is dat Engel zich dus niet aan de regels heeft gehouden.
1 respect 25-11-2022 13:13 op
O ja, ik sta niet perse voor deze groep. Ik sta wel voor de grondbeginselen van onze democratische rechtstaat. En ik wijs er dus op dat veel mensen, daar blijkbaar heel selectief mee omgaan. En dat is gewoon niet goed.
1 respect 25-11-2022 13:09 op
"maar er is ook nog zoiets als fatsoen" Waar hebben de demonstranten zich onfatsoenlijk gedragen? Het verleden heeft al aangetoond dat het prima kan, als iedereen zich fatsoenlijk gedraagt. Bovendien zijn er gewoon afspraken gemaakt met de gemeente over waar en hoe de demonstratie moest worden vormgegeven. "lokt uit tot heftige reacties." Dat is dus juist de fout van degenen die reageren op de demonstratie. Dat geef ik in mijn laatste alinea aan. "Sinterklaas vieren op de manier zoals Staphorst dat doet is namelijk ook niet in strijd met de wet." Dat heeft dan ook nog nooit iemand beweert. "en niet meedenken hoe je op een nettere manier je punt kunt maken " Wat is er niet netjes aan een vreedzame demonstratie?
3 respect 25-11-2022 10:10 op
Sinds wanneer hebben de demonstranten een afrit geblokkeerd, auto's op eigen houtje gecontroleerd en belaagd? En sinds wanneer hebben de relschoppers uit Staphorst een demonstratie aangemeld? Ofwel, u bent dus precies een van de mensen waarop ik doel.
23 respect 24-11-2022 22:23 op
@Hannah 1. Nee, Donetsk wordt niet al 8 jaar bestookt. Oekraïne verdedigt zich al 8 jaar tegen de Russen. 2. En tot nu toe is nog steeds niet duidelijk, wie daar verantwoordelijk voor is.
1 respect 24-11-2022 22:00 op
Welk buitensporig politieoptreden?
2 respect 24-11-2022 20:22 op
Waarom niet? Het verleden heeft aangetoond, dat het prima veilig kan, dus ook veilig voor de kinderen. Als iedereen zich fatsoenlijk gedraagt, is er niets aan de hand.
1 respect 24-11-2022 20:19 op
Ik weet zo niet wat de precieze omstandigheden waren. Maar ook dat is kwalijk te noemen.
3 respect 24-11-2022 20:17 op
@Erwin Waarbij u vergeet dat de demonstratie pas werd verboden, toen de demonstranten al belaagd werden door de relschoppers. U bent dus zelf slecht op de hoogte.