9 respect
30-11-2022 14:25
op
Goed om te zien dat veel prominente mensen zich uitspreken tegen deze toestanden. Het is niet hun schuld maar naar hen wordt meer geluisterd dus is het welkom dat ze er iets over zeggen. Vier overwinningen op een nette manier, dan ben je pas echt de winnaar.
2 respect
30-11-2022 10:31
op
Ik denk dat een uitgebreid meerjarig onderzoek door een commissie van honderden experts hier op z'n plaats is. Verder gaat het helemaal goed met Nederland en het functioneren van het recht.
2 respect
30-11-2022 08:22
op
De problemen lijken zich vooral te concentreren bij de omroepen die zich richten op entertainment, oftewel op het grote geld. De taakomroepen hebben andere doelen dus niet gek als het daar minder speelt. Dit is het juiste moment om de miljard euro die we jaarlijks aan de NPO uitgeven te decimeren en enkel nog de taakomroepen (journaal etc.) ruimte te geven.
Alle andere programma's mogen hun eigen broek ophouden. Het slaat nergens op dat publiek geld wordt gebruikt om deze wantoestanden te financieren. Niet alleen de onderlinge omgang maar ook de manier waarop lieden als Van Nieuwkerk salarisplafonds omzeilen zijn voldoende reden voor een flinke bezuiniging. De wirwar aan BVtjes die sleutelfiguren hebben opgezet spreekt boekdelen, ze willen helemaal niet transparant zijn en hebben nul oog voor het publiek belang.
1 respect
29-11-2022 17:01
op
Teveel uiteenlopende belangen en daardoor missende doorslagkracht bij onderhandelingen. Europa is geen politieke unie en deze overeenkomst tussen Qatar en Duitsland bewijst dat dubbel en dwars.
0 respect
29-11-2022 13:18
op
Ik geef ze geen ongelijk. Je moet het ervan nemen zo lang het duurt.
2 respect
29-11-2022 10:29
op
Qua luchtvaart kun je het betwijfelen maar de fossiele industrie is hard nodig voor elke duurzame transitie die je maar kunt bedenken. Dus goede zaak dat deze investeringsfondsen niet meedoen aan de tunnelvisie van bepaalde politici en belangengroepen. Fossiel hebben we vandaag de dag extreem veel nodig en de komende decennia zal het zeer belangrijk blijven.
Het is onverantwoord om investeringen zo maar af te kappen. Althans het is onverantwoord als je enig medeleven hebt met je medemens en hen een warm huis, voldoende eten en goedkoop transport gunt.
7 respect
29-11-2022 10:16
op
Dit is de samenleving die we hebben gekozen, maximale individuele vrijheid met minimale sociale controle. De meeste mensen gedragen zich goed maar een significant deel heeft zichzelf te weinig in de hand en gaat over grenzen heen.
Dit kun je enkel terugdraaien door de progressieve impulsen te temperen en weer traditionele limieten op sociaal gedrag laten gelden. Daar lijkt weinig steun voor te zijn dus dit is het nieuwe normaal. En daar gaat geen enkele hoeveelheid geld (onze standaardoplossing) tegen helpen.
5 respect
29-11-2022 08:29
op
Debatten lijken bij voorbaat uit te lopen. Dat heeft de Kamer aan zichzelf te danken en is niet de schuld van de minister. Elk Kamerlid wil een nummertje maken voor de bühne, vaak zonder al teveel inhoud en met herhaling van wat anderen al hebben gezegd.
De Kamer functioneert helaas niet erg goed. De voorzitter heeft vrijwel geen regie en er zitten 150 eenlingen in de zaal waarvan velen zelden zin hebben om wetten daadwerkelijk zorgvuldig te behandelen.
3 respect
28-11-2022 21:11
op
Die redenatie kan niemand volgen, sneller internet voor veiligheid?
Snel internet is enkel goed voor economische ontwikkeling, dat is voldoende reden en zullen velen het mee eens zijn. Hogere belastingen komen er sowieso, want een bureaucratie is inherent spilziek.
1 respect
28-11-2022 21:06
op
Alle extreme richtingen die deze regering op wil gaan zullen subiet worden teruggefloten door Biden's administratie. Als buitenstaander kun je altijd van alles schreeuwen zonder de realiteit in acht te hoeven nemen. Dat geldt dus ook voor die Ben-Gvir die nogal vreemde plannen heeft. Zodra hij op z'n plek in de regering zit en praat met mensen die hij nodig heeft (namelijk de Amerikanen) zal zijn toon wijzigen. Zo niet valt de regering nogmaals en mogen de Israelis voor de zoveelste keer stemmen.
14 respect
28-11-2022 15:45
op
Ze zijn wel creatief met dit soort dingen. Hoe dan ook vind ik nog altijd dat een land dat zichzelf helemaal afsluit voor de buitenwereld toegang moet worden ontzegd tot 'onze' platforms. Het moet tweerichtingsverkeer zijn en anders helemaal niet. Onbetaalbaar dat kwaadwillende partijen misbruik maken van de openheid van anderen.
3 respect
28-11-2022 11:00
op
De slager kan z'n eigen vlees wel gaan keuren maar dat boezemt geen vertrouwen in. Het onderzoek moet gedaan worden door iemand die niet in het wereldje zit. Dat wereldje omvat net zo goed de politieke broodheren van de publieke omroep.
Liefst gaat die onderzoeker dan ook gelijk de kerntaak van de omroepen toetsen.
2 respect
28-11-2022 10:24
op
Ja dat is nog een probleempje voor dat hele klimaatdossier. Er lijken ook andere landen op aarde te zijn die niet altijd dezelfde doelen en wetgeving als wij hebben.
En nu gaat een bedrijf dus meer vluchten vanuit Brussel aanbieden. Waarschijnlijk ook voor Nederlandse reizigers die dus eerst een stukje verder met auto/trein/bus moeten naar het vliegveld. Zal dat onder de streep beter of slechter voor de uitstoot zijn? Geen idee, maar dit is een mooi voorbeeld van onvoorziene gevolgen waar eenlijnig overheidsbeleid altijd tegenaan loopt.
1 respect
28-11-2022 09:04
op
Totaal niet vergelijkbaar. Je kan niet alle middelen op één hoop gooien en één voorbeeldje uit het verleden halen om te beargumenteren dat alles overal legaal moet zijn want anders komt er illegale handel.
32 respect
28-11-2022 08:37
op
Het is natuurlijk geen goed idee om alleen als jongere een gevaarlijke reis te beginnen. Ze zijn veel te kwetsbaar voor de zaken die ze tegenkomen op hun reis hierheen. Jammer dat Nederland meewerkt om dit soort praktijken verder aan te moedigen. Aanmelden moet enkel nog in de regio kunnen, het moet duidelijk worden dat zo'n reis op eigen houtje geen beloning kent.
Verder blijven alle andere argumenten tegen hoge instroom actueel en valide maar die zijn al zo vaak besproken.
6 respect
28-11-2022 08:09
op
Dat is de tragedie van de tijd waarin we wonen. We moeten steeds meer inleggen voor steeds minder eigen gewin en tegen steeds sterkere kritieken.
Ik ben daar persoonlijk klaar mee maar kennelijk vinden de meeste medeburgers het wel prima zo. Tja dan is ons lot bezegeld.
1 respect
28-11-2022 08:08
op
Zorg is niet gratis en de behandelingen die wij makkelijk kunnen bekostigen met ons zorgbudget van 105 miljard euro zijn niet overal ter wereld even noodzakelijk vergeleken met andere ingrepen of behandelingen.
Bovendien moet je elkaars cultuur respecteren dus als men elders andere prioriteiten heeft qua zorg dan moet je dat accepteren. Wij zijn niet de baas over de hele wereld.
4 respect
28-11-2022 07:20
op
Eindelijk, dit had al heel lang geleden moeten gebeuren. West-Europa zal zoals gewoonlijk weer de hekkensluiter zijn en deze bedrijven ruim baan bieden ten koste van Europese concurrenten.
Na de zaak Huawei in Canada is er geen enkele twijfel meer mogelijk over de verbondenheid van het bedrijf met de Chinese overheid. En dat geldt voor elk bedrijf dat op schaal exporteert. Het zijn onbetrouwbare spelers.
5 respect
27-11-2022 14:32
op
Het gefluit als Belgie aan de bal is is wel gezellig. En met gezellig bedoel ik veelzeggend. Mooi symbool voor de staat van Europa.
4 respect
26-11-2022 20:15
op
Dit soort dingen zijn mooi want het toont aan hoe internationale politiek echt werkt. Uiteraard gaat dit vooral om de grondstoffen van Venezuela. En wat dan nog? Het is allemaal goed voor het land als het meer open wordt. Er zijn miljoenen Venezolanen uit pure ellende vertrokken naar andere landen. Het is hoog tijd dat het land meer betrokken wordt in het wel en wee van de regio, inclusief met de VS.
En hopelijk volgt Cuba ook snel. Als er een land is met nog veel onvervulde potentie is het Cuba wel. Met morele standpunten ga je niemand helpen, je moet elkaars belangen respecteren en faciliteren.
15 respect
26-11-2022 14:38
op
Verward persoon, boos op de maatschappij, buitensporig baldadig, een combinatie daarvan. Geen goed functionerend persoon in ieder geval.
0 respect
26-11-2022 11:17
op
Omdat elke lidstaat eigen belangen heeft en zelf ook ziet dat EU-regels niet werken en deels oneerlijk zijn. Italië, Spanje en Griekenland zouden eigenlijk iedereen moeten opvangen volgens die regels. Dat kunnen ze niet aan dus laten ze mensen doorreizen.
0 respect
26-11-2022 11:13
op
Turkije heeft veel meer kosten aan de miljoenen vluchtelingen die zij opvangen dan ze van ons hebben gekregen. Het is niet nodig om dat nader te onderzoeken en zou enkel een tegenreactie van Turkije uitlokken, dan gaan ze nogmaals een crisis zoals in 2015 veroorzaken.
0 respect
26-11-2022 11:12
op
Klopt gelukkig hebben we oost-Europa dat hun verantwoordelijkheid serieus neemt. Maar aan de zuidkant is het niet zo makkelijk, met een zee is het handhaven stukken moeilijker en komt het veel meer neer op afschrikkende werking. Dat bouw je enkel op door steevast en zonder uitzondering te handhaven zodat de reputatie van Europa als open continent wijzigt.
1 respect
26-11-2022 11:10
op
Dat gevoel is niet terecht. Onze tolerantie is nog steeds verreweg het hoogste van waar ook ter wereld. Dat terwijl wij elders steeds minder welkom zijn.
Wij delven hier het onderspit omdat van onze tolerantie misbruik wordt gemaakt en we daar niets voor terugwinnen. Europa is al lang geen leider meer, we zijn een afvoerputje. Pas als je voor jezelf opkomt win je respect en kun je zaken afdwingen. Met goede bedoelingen en een verheven 'beschaafd' gevoel bereik je niets.
9 respect 30-11-2022 14:25 op
Goed om te zien dat veel prominente mensen zich uitspreken tegen deze toestanden. Het is niet hun schuld maar naar hen wordt meer geluisterd dus is het welkom dat ze er iets over zeggen. Vier overwinningen op een nette manier, dan ben je pas echt de winnaar.
2 respect 30-11-2022 10:31 op
Ik denk dat een uitgebreid meerjarig onderzoek door een commissie van honderden experts hier op z'n plaats is. Verder gaat het helemaal goed met Nederland en het functioneren van het recht.
2 respect 30-11-2022 08:22 op
De problemen lijken zich vooral te concentreren bij de omroepen die zich richten op entertainment, oftewel op het grote geld. De taakomroepen hebben andere doelen dus niet gek als het daar minder speelt. Dit is het juiste moment om de miljard euro die we jaarlijks aan de NPO uitgeven te decimeren en enkel nog de taakomroepen (journaal etc.) ruimte te geven. Alle andere programma's mogen hun eigen broek ophouden. Het slaat nergens op dat publiek geld wordt gebruikt om deze wantoestanden te financieren. Niet alleen de onderlinge omgang maar ook de manier waarop lieden als Van Nieuwkerk salarisplafonds omzeilen zijn voldoende reden voor een flinke bezuiniging. De wirwar aan BVtjes die sleutelfiguren hebben opgezet spreekt boekdelen, ze willen helemaal niet transparant zijn en hebben nul oog voor het publiek belang.
1 respect 29-11-2022 17:01 op
Teveel uiteenlopende belangen en daardoor missende doorslagkracht bij onderhandelingen. Europa is geen politieke unie en deze overeenkomst tussen Qatar en Duitsland bewijst dat dubbel en dwars.
0 respect 29-11-2022 13:18 op
Ik geef ze geen ongelijk. Je moet het ervan nemen zo lang het duurt.
2 respect 29-11-2022 10:29 op
Qua luchtvaart kun je het betwijfelen maar de fossiele industrie is hard nodig voor elke duurzame transitie die je maar kunt bedenken. Dus goede zaak dat deze investeringsfondsen niet meedoen aan de tunnelvisie van bepaalde politici en belangengroepen. Fossiel hebben we vandaag de dag extreem veel nodig en de komende decennia zal het zeer belangrijk blijven. Het is onverantwoord om investeringen zo maar af te kappen. Althans het is onverantwoord als je enig medeleven hebt met je medemens en hen een warm huis, voldoende eten en goedkoop transport gunt.
7 respect 29-11-2022 10:16 op
Dit is de samenleving die we hebben gekozen, maximale individuele vrijheid met minimale sociale controle. De meeste mensen gedragen zich goed maar een significant deel heeft zichzelf te weinig in de hand en gaat over grenzen heen. Dit kun je enkel terugdraaien door de progressieve impulsen te temperen en weer traditionele limieten op sociaal gedrag laten gelden. Daar lijkt weinig steun voor te zijn dus dit is het nieuwe normaal. En daar gaat geen enkele hoeveelheid geld (onze standaardoplossing) tegen helpen.
5 respect 29-11-2022 08:29 op
Debatten lijken bij voorbaat uit te lopen. Dat heeft de Kamer aan zichzelf te danken en is niet de schuld van de minister. Elk Kamerlid wil een nummertje maken voor de bühne, vaak zonder al teveel inhoud en met herhaling van wat anderen al hebben gezegd. De Kamer functioneert helaas niet erg goed. De voorzitter heeft vrijwel geen regie en er zitten 150 eenlingen in de zaal waarvan velen zelden zin hebben om wetten daadwerkelijk zorgvuldig te behandelen.
3 respect 28-11-2022 21:11 op
Die redenatie kan niemand volgen, sneller internet voor veiligheid? Snel internet is enkel goed voor economische ontwikkeling, dat is voldoende reden en zullen velen het mee eens zijn. Hogere belastingen komen er sowieso, want een bureaucratie is inherent spilziek.
1 respect 28-11-2022 21:06 op
Alle extreme richtingen die deze regering op wil gaan zullen subiet worden teruggefloten door Biden's administratie. Als buitenstaander kun je altijd van alles schreeuwen zonder de realiteit in acht te hoeven nemen. Dat geldt dus ook voor die Ben-Gvir die nogal vreemde plannen heeft. Zodra hij op z'n plek in de regering zit en praat met mensen die hij nodig heeft (namelijk de Amerikanen) zal zijn toon wijzigen. Zo niet valt de regering nogmaals en mogen de Israelis voor de zoveelste keer stemmen.
14 respect 28-11-2022 15:45 op
Ze zijn wel creatief met dit soort dingen. Hoe dan ook vind ik nog altijd dat een land dat zichzelf helemaal afsluit voor de buitenwereld toegang moet worden ontzegd tot 'onze' platforms. Het moet tweerichtingsverkeer zijn en anders helemaal niet. Onbetaalbaar dat kwaadwillende partijen misbruik maken van de openheid van anderen.
3 respect 28-11-2022 11:00 op
De slager kan z'n eigen vlees wel gaan keuren maar dat boezemt geen vertrouwen in. Het onderzoek moet gedaan worden door iemand die niet in het wereldje zit. Dat wereldje omvat net zo goed de politieke broodheren van de publieke omroep. Liefst gaat die onderzoeker dan ook gelijk de kerntaak van de omroepen toetsen.
2 respect 28-11-2022 10:24 op
Ja dat is nog een probleempje voor dat hele klimaatdossier. Er lijken ook andere landen op aarde te zijn die niet altijd dezelfde doelen en wetgeving als wij hebben. En nu gaat een bedrijf dus meer vluchten vanuit Brussel aanbieden. Waarschijnlijk ook voor Nederlandse reizigers die dus eerst een stukje verder met auto/trein/bus moeten naar het vliegveld. Zal dat onder de streep beter of slechter voor de uitstoot zijn? Geen idee, maar dit is een mooi voorbeeld van onvoorziene gevolgen waar eenlijnig overheidsbeleid altijd tegenaan loopt.
1 respect 28-11-2022 09:04 op
Totaal niet vergelijkbaar. Je kan niet alle middelen op één hoop gooien en één voorbeeldje uit het verleden halen om te beargumenteren dat alles overal legaal moet zijn want anders komt er illegale handel.
32 respect 28-11-2022 08:37 op
Het is natuurlijk geen goed idee om alleen als jongere een gevaarlijke reis te beginnen. Ze zijn veel te kwetsbaar voor de zaken die ze tegenkomen op hun reis hierheen. Jammer dat Nederland meewerkt om dit soort praktijken verder aan te moedigen. Aanmelden moet enkel nog in de regio kunnen, het moet duidelijk worden dat zo'n reis op eigen houtje geen beloning kent. Verder blijven alle andere argumenten tegen hoge instroom actueel en valide maar die zijn al zo vaak besproken.
6 respect 28-11-2022 08:09 op
Dat is de tragedie van de tijd waarin we wonen. We moeten steeds meer inleggen voor steeds minder eigen gewin en tegen steeds sterkere kritieken. Ik ben daar persoonlijk klaar mee maar kennelijk vinden de meeste medeburgers het wel prima zo. Tja dan is ons lot bezegeld.
1 respect 28-11-2022 08:08 op
Zorg is niet gratis en de behandelingen die wij makkelijk kunnen bekostigen met ons zorgbudget van 105 miljard euro zijn niet overal ter wereld even noodzakelijk vergeleken met andere ingrepen of behandelingen. Bovendien moet je elkaars cultuur respecteren dus als men elders andere prioriteiten heeft qua zorg dan moet je dat accepteren. Wij zijn niet de baas over de hele wereld.
4 respect 28-11-2022 07:20 op
Eindelijk, dit had al heel lang geleden moeten gebeuren. West-Europa zal zoals gewoonlijk weer de hekkensluiter zijn en deze bedrijven ruim baan bieden ten koste van Europese concurrenten. Na de zaak Huawei in Canada is er geen enkele twijfel meer mogelijk over de verbondenheid van het bedrijf met de Chinese overheid. En dat geldt voor elk bedrijf dat op schaal exporteert. Het zijn onbetrouwbare spelers.
5 respect 27-11-2022 14:32 op
Het gefluit als Belgie aan de bal is is wel gezellig. En met gezellig bedoel ik veelzeggend. Mooi symbool voor de staat van Europa.
4 respect 26-11-2022 20:15 op
Dit soort dingen zijn mooi want het toont aan hoe internationale politiek echt werkt. Uiteraard gaat dit vooral om de grondstoffen van Venezuela. En wat dan nog? Het is allemaal goed voor het land als het meer open wordt. Er zijn miljoenen Venezolanen uit pure ellende vertrokken naar andere landen. Het is hoog tijd dat het land meer betrokken wordt in het wel en wee van de regio, inclusief met de VS. En hopelijk volgt Cuba ook snel. Als er een land is met nog veel onvervulde potentie is het Cuba wel. Met morele standpunten ga je niemand helpen, je moet elkaars belangen respecteren en faciliteren.
15 respect 26-11-2022 14:38 op
Verward persoon, boos op de maatschappij, buitensporig baldadig, een combinatie daarvan. Geen goed functionerend persoon in ieder geval.
0 respect 26-11-2022 11:17 op
Omdat elke lidstaat eigen belangen heeft en zelf ook ziet dat EU-regels niet werken en deels oneerlijk zijn. Italië, Spanje en Griekenland zouden eigenlijk iedereen moeten opvangen volgens die regels. Dat kunnen ze niet aan dus laten ze mensen doorreizen.
0 respect 26-11-2022 11:13 op
Turkije heeft veel meer kosten aan de miljoenen vluchtelingen die zij opvangen dan ze van ons hebben gekregen. Het is niet nodig om dat nader te onderzoeken en zou enkel een tegenreactie van Turkije uitlokken, dan gaan ze nogmaals een crisis zoals in 2015 veroorzaken.
0 respect 26-11-2022 11:12 op
Klopt gelukkig hebben we oost-Europa dat hun verantwoordelijkheid serieus neemt. Maar aan de zuidkant is het niet zo makkelijk, met een zee is het handhaven stukken moeilijker en komt het veel meer neer op afschrikkende werking. Dat bouw je enkel op door steevast en zonder uitzondering te handhaven zodat de reputatie van Europa als open continent wijzigt.
1 respect 26-11-2022 11:10 op
Dat gevoel is niet terecht. Onze tolerantie is nog steeds verreweg het hoogste van waar ook ter wereld. Dat terwijl wij elders steeds minder welkom zijn. Wij delven hier het onderspit omdat van onze tolerantie misbruik wordt gemaakt en we daar niets voor terugwinnen. Europa is al lang geen leider meer, we zijn een afvoerputje. Pas als je voor jezelf opkomt win je respect en kun je zaken afdwingen. Met goede bedoelingen en een verheven 'beschaafd' gevoel bereik je niets.