NUjijStats voor C_M

16,776

Respect

Respect/dag 8.25
Respect/reactie 5.35

3,138

Reacties

Reacties/dag 1.54
Meeste reacties op 1 dag 24
Gestart op 22-09-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

11 respect 30-11-2022 12:50 op
"zou op een rechtsgeldige naam (sic) moeten zijn" Nee hoor, zo werkt auteursrecht niet. Feiten doen ertoe, niet hoe jij vind dat de werkelijkheid zou moeten zijn.

0 respect 30-11-2022 11:30 op
Ozymandias Dan zou ik toch eens bij een sheriff's department gaan kijken...en dat is dus de spreekwoordelijke dorpsagent.

0 respect 30-11-2022 09:00 op
Nee, de inflatie is gedaald. De prijzen zijn gestegen, want de inflatie is nog altijd aanzienlijk meer dan 0%. Dat jij niet begrijpt wat inflatie is staat daar los van.

9 respect 29-11-2022 14:14 op
Loes Beter lezen. Er wordt niet gevraagd of het oud is, er wordt gevraagd of "eeuwenoud" een goede term is voor 130 jaar. En dat is het natuurlijk niet.

18 respect 29-11-2022 14:11 op
Interessant, maar 130 jaar is natuurlijk geen "eeuwenoud". Op basis van de titel was ik juist nieuwsgierig hoe een stuk flessenpost ouder dan de spoorwegen op het station terecht was gekomen...

4 respect 28-11-2022 09:05 op
Het is, zoals met de meeste dingen, volgens mij een kwestie van proportionaliteit: iedere dag een uurtje sporten is gezond. Iedere dag 9 uur sporten is je lichaam slopen. Hoeveel tijd wordt er besteed aan gamen, aan wat voor games, en hoe afwisselend? Iedere dag uren en uren dezelfde (soort) game lijkt me niet echt positief, maar ik heb zelf echt wel vaardigheden opgedaan van het spelen van computerspellen (al ben ik nooit een fanatieke gamer geweest). De krampachtige reacties dat gamen altijd slecht is gaan zeker niet op, maar het is ook geen oplossing voor alles. Wel wil ik even een historisch perspectief aandragen - in de 19e eeuw werd er gewaarschuwd dat kinderen niet te veel en te lang moesten lezen, want van teveel lezen zouden kinderen lichamelijk verzwakken en geestelijk onstabiel worden. Het punt: inzichten veranderen nogal eens als er betere data voorhanden komt. EDIT: waar ik vooral veel van heb geleerd is modding, ook niet uit te vlakken!

9 respect 24-11-2022 08:11 op
@Gaatje: Nee, want ik heb daar heel wat meer over gelezen en weet dat het een stuk genuanceerder ligt dan u daar beweert.

2 respect 24-11-2022 08:09 op
@Thanos_T: Nee, dat is dus het hele punt: gezondheidsbedreigende geluidsniveaus zijn niet ok, dat is geen kwestie van een mening, op dezelfde manier dat het niet ok zou zijn om je tijdens een concert bloot te stellen aan giftige kwikdampen, ook al kunnen ze het gevolg van visuele effectend die sommigen mooi vinden zijn. "en maar andere concerten of optredens gaat." Dat is nauwelijks een optie, omdat vrijwel alle podia noodgedwongen meegaan in de wapenwedloop voor nog harder geluid. Muziek kan hard zijn zonder direct je gehoor te beschadigen - er is sinds de jaren '90 een enorme escalatie in geluidsniveaus geweest, waardoor het gewoon echt niet meer te doen is. Bovendien is de geluidskwaliteit gewoon objectief slechter bij hoge geluidsniveaus door de manier waarop het menselijk oor werkt - je hoort gewoon *minder* bij hele hoge volumes.

8 respect 24-11-2022 08:00 op
Ik, 34, ging mijn hele 'jeugd' verreweg de meeste uitgaanslocaties uit de weg, precies omdat het geluid er ondraaglijk hard staat. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen dat accepteren, laat staan dat ze het leuk vinden.

20 respect 24-11-2022 07:56 op
@Ed_Kool: Misschien dat je een beetje verdiepen in de echte gevolgen van misinformatie zou helpen. Het gaat niet om "beledigd zijn", het gaat om bewuste misleiding die uiteenloopt van gevaarlijke medische misinformatie die tot de dood kan leiden tot het proberen mensen de toegang tot verkiezingen te ontzeggen (praktijkgeval: betaalde advertenties waarmee in de VS gebruikers in North Carolina die in overwegend Democratisch stemmende districten wonen onjuiste verkiezingsdata en stemlocaties in hun omgeving werd voorgeschilderd, in de hoop ze hun stem te ontzeggen). Ga eens in de echte wereld kijken.

1 respect 24-11-2022 07:48 op
1) Ik ken er genoeg. Maar ook dat anekdotisch 'bewijs' betekent helemaal niets. Harde cijfers wel. 2) "deze artikel"? Serieus?

13 respect 23-11-2022 09:10 op
Correctie: waarvan hij zonder enig bewijs beweert dat er fouten inzitten. Vandaar dat de kiescommissie hem ook heeft opgedragen enig bewijs te leveren om zijn verzoek in behandeling te kunnen nemen.

5 respect 20-11-2022 13:18 op
Just Als je in Nederland wintertemperaturen van 21 graden wilt, dan zul je een flinke zaag en wat sleepboten moeten regelen en ons land een heel eind richting de tropen moeten slepen...

0 respect 19-11-2022 09:59 op
Frits25 Dan heb je niet veel van de internationale politieke orde sinds WO II begrepen. En kennelijk heb je Trump's hele presidentschap ook gemist - het had nogal wat (negatieve) effecten op Nederland en Europa.

6 respect 19-11-2022 09:45 op
JHollenberg Een wonderlijk soort leesvaardigheid toont u daar. Dat staat namelijk helemaal niet in het artikel. Er staat dat de winkelketen *claimt* de rechten voor hun Banksy-producten te hebben, of dat echt zo is zegt het artikel niet. FTX beweerde ook bij hoog en laag dat alles helemaal volgens de regels was, bijvoorbeeld...

28 respect 14-11-2022 14:23 op
Bergkamp moet opstappen. Ze heeft van begin af aan slecht gepresenteerd als voorzitter, en dit is een miskleun teveel. Nu ook de OR van de kamer het vertrouwen in haar opgezegd heeft is haar positie onhoudbaar. Vertrek nu er nog iets aan eer te redden is.

0 respect 13-11-2022 13:29 op
Edwin Maar die volksmond-bewering klopt helemaal niet. Big Ben wordt nog wel eens als metonym voor het hele luidwerk in die toren gebruikt, maar niet voor de toren zelf. Dus wel: "I hear Big Ben chiming away", maar niet "I see Big Ben standing by the Houses of Parliament".

0 respect 13-11-2022 13:05 op
Mike "In de volksmond wordt de hele toren zo genoemd." En dat klopt dus niet - dat is een misverstand op basis van het letterlijk uitleggen van een metonym. Een gevalletje Nederlanders nemen de Engelse taal te letterlijk en missen wat er daadwerkelijk gezegd wordt.

2 respect 13-11-2022 13:01 op
Big Ben is de grote klok die de uren slaat, de toren heet sinds 2012 Elizabeth Tower en daarvoor Westminster Clock Tower. De naam Big Ben heeft nooit naar iets anders dan de klok verwezen, en dat is met echt minimale inspanning uit te vinden. Slordige fout in het artikel!

12 respect 06-11-2022 11:07 op
"Ondanks alle ellende doen we verslag van dat WK. Omdat ik niet geloof in een boycot." Op zijn best een halve waarheid. Jullie doen er gewoon verslag van (want naast een incidentele kritische rapportage over de situatie in Qatar zullen jullie vooral heel veel enthousiaste sportartikelen over het WK plaatsen, wedstrijdverslagen e.d.), en dat doen jullie omdat het veel bezoekers naar jullie website trekt, en dat levert inkomsten op, niet meer, niet minder. Het geciteerde stukje komt op mij nogal huichelachtig over.

18 respect 03-11-2022 07:44 op
Volgens mij was bij iedereen die al langer bekend was met West al lang duidelijk dat hij een virulent antisemiet is. En dat Musk dat geen enkel bezwaar vindt, in tegendeel. Twee enge, instabiele mannetjes die steeds meer aan elkaar kleven, en beide een lemming-achtige fanbase hebben die het niet kunnen zien.

1 respect 03-11-2022 07:41 op
@Mirre: Dat is nu echt een sterretjes-in-de-ogen hero-worship post. Nee, alle feiten wijzen erop dat hij dat niet doet. Hij pusht je tot hij het resultaat heeft dat *hij* wil, en dan loost hij je. Mensen die al gepresteerd hebben zijn een bedreiging voor zijn ego en zijn image.

5 respect 03-11-2022 07:39 op
"Musk is gewoon een kleurrijk mens maar wel een hyper intelligente. " Selectief intelligent. Hij is zakelijk handig. Hij weet andermans innovaties te presenteren als de zijne (zie Henry Ford en, vooral, Edison - die hadden daar ook een handje van). Maar daarnaast verprutst hij zijn PR helemaal zelf, is hij petty en wraakzuchtig, wispelturig, is hij vaak niet in staat om het grotere plaatje te zien (kortzichtige, zelfs puberale, pseudo-oplossingen voor echte problemen, zoals zijn bizarre verkondigingen over Oekraine), etc. etc. "Heeft meer visie in zijn pinknagel dan menigeen in de komplete grijze massa." Visie is nu net wat hij *niet* heeft. Daarom blundert hij ook zo vaak. Hij verandert constant van koers en mening - wispelturigheid en visie zijn tegenstrijdig. "En ja, de arbeidscultuur in de VS is een tikje anders dan de onze." Non sequitur tot en met. Hij probeert de AMERIKAANSE regelgeving en arbeidersrechten kapot te maken.

4 respect 03-11-2022 07:32 op
Nee, hij is en onstabiele egomaniak met een messiascomplex, zeer gebrekkig normbesef en een verontrustende sympathie voor allerlei onsmakelijke zaken, van antisemitisme en complotterij tot het kapotmaken van vakbonden en het afbreken van werknemersrechten, en van slijmen bij China tot Putin-booster spelen.

1 respect 02-11-2022 15:45 op
Nou ja, we hebben het zo niet meer over de criminele bezigheden van de kortgeleden gearresteerde baas...