NUjijStats voor Cas_H

3,328

Respect

Respect/dag 8.83
Respect/reactie 9.09

366

Reacties

Reacties/dag 0.97
Meeste reacties op 1 dag 19
Gestart op 21-11-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

8 respect 02-12-2020 15:27 op
De Trump aanhang heeft wel wat van een sekte, een afscheidingsbeweging die zich door een charismatisch leider het geld uit de zak laat kloppen en kritiekloos de “de leer” uitdraagt.

5 respect 02-12-2020 15:04 op
Tja, helemaal waar, maar iets minder vanzelfsprekend voor mensen met een kleinere portemonnee. Probeer met een modaal inkomen en met 1 of 2 kinderen zulke principes maar eens vol te houden.

8 respect 29-11-2020 17:03 op
Twin Peaks was en is uniek. Ik ken geen andere serie waarin zo knap een sfeer wordt opgeroepen door een combinatie van geniaal scenario, knap acteerwerk en mooie, bijzondere filmmuziek. Series anno nu zijn sneller, duurder en gelikter, maar niet per se beter.

25 respect 21-11-2020 16:55 op
Goed lezen Tommy. Het account wordt pas op 20/1 overgedragen.

23 respect 20-11-2020 21:44 op
Och, als Trump zijn tijd en energie tot 20 januari toch eens zou steken in het bestrijden van de pandemie... of in het versterken van de economie... dan zou hij op de valreep toch nog iets positiefs achterlaten. Nu gaat hij schuimbekkend ten onder.

24 respect 18-11-2020 20:36 op
Trump strooit onafgebroken met misinformatie. Hij heeft vandaag getwitterd, in hoofdletters uiteraard want dan is het geloofwaardiger, dat er in Detroit (Michigan) meer mensen hebben gestemd dan dat er mensen wonen. Dit is een leugen: er hebben in Detroit 250.000 mensen gestemd op 670.000 inwoners. Het is verontrustend dat mensen die op federaal niveau zijn leugens tegenspreken zonder blikken of blozen worden ontslagen. Krebs wordt opzij getrapt, omdat hij zijn werk doet. Zo is deze president doelbewust bezig het Amerikaanse volk te misleiden. Hij is daarbij alle schaamte voorbij. Het doet denken aan de oude Sovjet Unie waarin leugens er ook bij de bevolking werden ingestampt, en waarbij mensen zonder enige bewijsvoering werden bestempeld tot “staatsvijand”.

3 respect 18-11-2020 19:42 op
Sterker nog: het ziet er naar uit dat hij een mediaconcern wil opbouwen dat zich volledig richt op de rechts georiënteerde kijkbuiskinderen. Dus nee, we zijn nog niet van hem af. Al betwijfel ik of hij zich nogmaals kandidaat gaat stellen voor het presidentschap over vier jaar.

19 respect 14-11-2020 09:49 op
Tot nu toe is uit niets gebleken dat er sprake is van fraude, laat staan omvangrijke fraude die de verkiezingsuitslag kan beïnvloeden. Officials op deelstaatniveau hebben dit bevestigd en de door het campagneteam van Trump ingestelde rechtszaken lopen op niets uit. Je zou je kunnen afvragen waarom justitie op federaal niveau dan geen onderzoek zou doen naar “aanwijzingen” van fraude. Baat het niet dan schaadt het niet, toch? Het probleem hierbij is dat William Barr niet bepaald een objectieve, onafhankelijk opererende beleidsmaker is: hij staat bekend als een kritiekloze loopjongen van Trump. Gevreesd wordt dat dit “onderzoek” naar verkiezingsfraude wordt misbruikt om rookgordijnen op te trekken, met de bedoeling dat dit leidt tot een vertraging van de vaststelling van het verkiezingsresultaat door kiesmannen. Om zulk misbruik van bevoegdheden te voorkomen is het vast beleid om onderzoek naar evt onrechtmatigheden pas in te stellen nadat het verkiezingsresultaat is geformaliseerd.

18 respect 14-11-2020 09:31 op
Er zijn zo veel controlemechanismen ingebouwd dat grootschalige fraude amper kan voorkomen, laat staan de verkiezingen kan beïnvloeden. Het democratisch proces mag niet worden belemmerd door een minister van justitie annex loopjongen van de president die uit eigen politiek belang op zoek gaat naar fraude.

9 respect 11-11-2020 12:59 op
Naar ik begreep hebben ze alle stemmen gesepareerd, ook voordat de rechter dit ordonneerde.

10 respect 11-11-2020 12:25 op
Vandaag is door officials in Pennsylvania bekend gemaakt dat slechts 10.000 verkiezingsbiljetten na 3 november zijn binnengekomen. Mochten deze ongeldig worden verklaard, dan is dat veel te weinig om de uitslag in PA te doen omslaan.

2 respect 11-11-2020 11:23 op
Het is wel degelijk vergelijkbaar. In beide gevallen worden er ernstige beschuldigingen gedaan zonder deze te funderen met overtuigend bewijs. Puur om de achterban in de hoogste staat van paraatheid te brengen.

4 respect 11-11-2020 11:08 op
Gertjan. Hij zegt het niet omdat dit moet maar omdat hij zich bewust us van de verbindende rol van het presidentschap. Dit in tegenstelling tot Trump.

7 respect 10-11-2020 21:52 op
Pure minachting van de wil van de kiezer. Nu begrijp ik waarom ze Republikeinen Republikeinen noemen, en niet Democraten....

6 respect 06-11-2020 07:27 op
Dat er onderzoek gedaan moet worden, sluit ik niet uit. Het probleem is dat Trump zonder bewijs beweert dat er massaal gefraudeerd is. Daarmee legt hij een bom onder de democratie en is hij bewust bezig zijn goedgelovige achterban op te jutten.

2 respect 06-11-2020 07:20 op
Klopt. Men denkt daarom niet dat Trump Biden nog kan inhalen. Vraag maar na bij FoxNews.

3 respect 06-11-2020 07:18 op
Klopt. En als Biden Arizona, Nevada, Pennsylvania en Georgia wint, dan komt hij fors boven 300 kiesmannen uit. Dat gaat Trump niet meer terugdraaien met een gang naar de rechter.

2 respect 06-11-2020 07:12 op
De counties die in Arizona nog moeten worden geteld hebben een iets andere kleur dan bijv in Georgia. Al bestaat niet de verwachting dat Trump Biden nog kan inhalen in Arizona.

18 respect 06-11-2020 07:11 op
Het is zijn laatste strohalm. Aangezien het toegeven van zijn verlies niet zijn sterkste kant is, speelt hij nu blufpoker. Als hij werkelijk concrete bewijzen zou hebben zou hij die allang hebben geopenbaard en aan de rechter hebben overgelegd.

7 respect 03-11-2020 08:55 op
Dat gaat best goed inderdaad @Magakag. We hebben in Nederland al decennialang een redelijk stabiele regering waar een meerderheid tevreden mee is.

6 respect 03-11-2020 08:53 op
Ik denk dat de peilingen dit jaar dichter bij de uiteindelijke uitslag zitten dan vier jaar geleden. Niet alleen omdat opleidingsniveau nu beter gewogen wordt door de peilbureaus, maar ook omdat er geen grote “october surprise” a la Conwey heeft plaatsgevonden, en omdat het aantal “undecided voters” al vanaf mei 2020 heel laag lag. In 2016 waren er veel meer kiezers die kort voor de verkiezingen hun keuze nog niet hadden gemaakt, en het is een bekend gegeven dat veel van deze kiezers op het laatste moment voor Trump kozen. Zo’n (voor peilbureaus niet te voorspellen) ontwikkeling is dit jaar niet goed denkbaar.

3 respect 03-11-2020 08:21 op
Zelfs Rasmussen, het meest conservatief biased van alle peilingbureaus, voorziet een (3%) overwinning van Biden in Pennsylvania.

5 respect 31-10-2020 15:46 op
Als je goed kijkt naar het verloop van de peilingen in 2016 dan zie je dat die er helemaal niet zo ver naast zaten. De meeste verschillen met de uiteindelijke uitslag bleven binnen de foutmarge. FiveThirtyEight voorspelde een kans van 28% dat Trump zou winnen; dat is gewoon een behoorlijk grote kans. Dit jaar zijn de peilingen voor Biden veel gunstiger dan destijds voor Clinton. FiveThirtyEight geeft Trump momenteel slechts 10% kans.

11 respect 23-10-2020 16:52 op
Nee hij noemde Trump “Abraham Lincoln” omdat Trump zichzelf kort daarvoor met hem had vergeleken. Het was sarcasme. Heeft niets met verwarring te maken.