NUjijStats voor Cor_Rector

3,605

Respect

Respect/dag 3.81
Respect/reactie 3.94

916

Reacties

Reacties/dag 0.97
Meeste reacties op 1 dag 16
Gestart op 01-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

14 respect 25-11-2020 10:01 op
"Veel dingen die wij met onze beste wil zelf bedachten, bleken vaak al te bestaan. Zo simpel is het." Rumag moet accepteren dat iedereen hun verdienmodel doorziet en erover ophouden. Ze jatten en verdienen er geld mee. Zo simpel is het.

1 respect 25-11-2020 08:25 op
Ik gun het u en nog vele anderen ook hoor. Veel meer dan de ambtenaren die dit soort geblunder blijven doen. Als de overheid een gewoon bedrijf was dat zichzelf moest bedruipen was het allang failliet geweest. Er worden vele miljoenen per jaar verspild en als dan nu toevallig 1 miljoen daarvan bij burgers terug komt, kan ik daar niet echt mee zitten.

28 respect 24-11-2020 16:29 op
Alle overige inzendingen zijn onopvallend weggesluisd. Vijf inzenders die niet eens een naam hebben bedacht, maar alleen de vraag herhaalden. Bravo.

4 respect 24-11-2020 16:24 op
Ik gun het die mensen van harte. Er gaat per jaar al zoveel miljoenen aan belastinggeld over de balk aan ICT-projecten, heen-en-weerverhuizingen van europarlementariërs, onzinnige onderzoeken etc. Dit miljoen komt dan ten minste nog terecht bij burgers die het goed kunnen gebruiken, ik wens ze er veel plezier mee. Omgerekend is dit gemiddeld net 11.000 euro per persoon, dus we zullen ze nog niet direct in een nieuwe sportwagen langs zien scheuren.

8 respect 24-11-2020 13:53 op
Degenen die denken dat de onrust in Langdonk (Roosendaal) nu het gevolg is van het vuurwerkverbod: helaas. Dit is al vele jaren aan de gang en de meeste bewoners die de middelen/mogelijkheid hadden om er weg te gaan zijn in de afgelopen tien jaar al vertrokken. De terreur van de jongeren begon met overlast, intimidatie en lastig vallen. Het ging vervolgens van kwaad tot erger, vernielingen, bedreigingen, geweld, tot aan het opblazen van spullen met vuurwerkbommen. Deze wijk heeft geen last van het vuurwerkverbod, maar van een groeiende groep losgeslagen overlastgevers die de wijk terroriseren.

18 respect 24-11-2020 12:38 op
Hij heeft er totaal geen moeite mee de miljoenen te incasseren die hem betaald worden, maar als iemand hem dan vertelt waar een deel van dat geld vandaan komt, begint ie ineens te kibbelen over rechten en misbruik van zijn gezicht of naam. Beetje hypocriet is het wel.

4 respect 23-11-2020 16:25 op
Vanwege het aantal slachtoffers, want dat is zogenaamd de reden om het te verbieden. En een auto is geen "levensbehoefte", net zo min als vuurwerk of alcohol.

5 respect 23-11-2020 16:01 op
Ik ben het al niet eens met het vuurwerkverbod (omdat de zogenaamde reden m.i. niet klopt) dus kan ik me ook niet vinden in een verbod op deze activiteit. Als het erom gaat dat de zorg moet worden ontlast, kan er beter een autoloze week worden afgekondigd, want verkeersslachtoffers zijn er dagelijks nog altijd meer dan dat er rond de jaarwisseling aan vuurwerkslachtoffers zijn.

21 respect 20-11-2020 10:28 op
Vooral het extra mondeling bevestiging vragen was een doorn in het oog van familieleden. Iemand die een euthanasieverklaring heeft opgesteld en ondertekend toen men nog helder genoeg was, wil dat die verklaring leidend is wanneer men niet meer in staat is zichzelf goed en samenhangend te uiten. Dat aan een hevig dementerende wordt gevraagd om nog eens te herhalen wat men destijds heeft opgeschreven, is beledigend voor de dementerende en diens omgeving. Goede zaak dat dit nu wordt aangepast.

1 respect 20-11-2020 10:20 op
De druk om alles snel te doen wint het in de praktijk vaak van de veiligheidsvoorschriften. Weinig concrete controle houdt dit jarenlang in stand. Personeel is zelf verantwoordelijk voor gebruik PBM's, valbescherming etc, maar doet dit vaak niet. Als werkgever kun je mensen erop aanspreken en ze van 't werk afhalen als ze weigeren aan de regels te voldoen, maar wat dan? Het werk moet wel gebeuren. Met veel ZZP'ers in de bouw is de "macht" van de werkgever al kleiner geworden, want vind maar een nieuwe werknemer die het karwei voor je gaat afmaken als je iemand wegstuurt. Op papier is veiligheid hoogste prioriteit, in de praktijk moet het werk gewoon snel en goed gebeuren en dat wringt soms met de veiligheid.

1 respect 19-11-2020 11:35 op
Als je de rest van het artikel doorleest (link in reactie) staat er nog meer, o.a. over omgekomen schoolkinderen en andere burgerslachtoffers.

1 respect 19-11-2020 11:34 op
Als je soldaten naar een oorlogsgebied stuurt, moet je er van uit gaan dat ze met oorlogsgeweld te maken krijgen. Ze doorlopen hun militaire training niet om in Verweggistan te gaan knikkeren.

1 respect 19-11-2020 10:15 op
Klopt, er zijn internationale verbanden waardoor "de westerse wereld" vindt dat zij als vredestichter moet optreden. Dat dit niet werkt, heeft het verleden al ruimschoots bewezen maar toch blijft men troepen sturen. Maar waarom gebruiken reageerders hier toch steeds "wij"? Dit gaat toch helemaal niet om Nederlandse troepen? Het waren Australiërs, weinig landen zijn geografisch nog verder van "wij/ons" verwijderd als Australië.

0 respect 19-11-2020 10:13 op
Als KLM failliet gaat, treft dat heel wat meer mensen dan hun eigen personeel. Er hangt veel meer samen met hun bedrijfsvoering dan hun eigen piloten, cabinepersoneel en grondpersoneel. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de steun, want er zijn veel meer bedrijven die het nu lastig hebben en daar wordt simpelweg gezegd dat ze het maar moeten uitzoeken, maar om nu te zeggen dat de staatssteun voor KLM alleen naar de salarissen van de werknemers zou gaan is wat te kortzichtig.

1 respect 19-11-2020 10:07 op
Het bedrag omrekenen naar het aantal werknemers is een beetje krom. Salarissen zijn één onderdeel van de bedrijfsvoering, de kosten voor afschrijvingen, onderhoud en vervanging, stalling, lopende contracten, belastingen, slots etc. zijn vele malen groter.

7 respect 19-11-2020 10:03 op
Ondertussen moorden de Taliban-strijders er lustig op los en daar hoor je dan verder niemand over. Natuurlijk is het fout dat "vredestroepen" onschuldigen ombrengen, dat mag niet en moet bestraft worden. Het zou dan echter m.i. beoordeeld moeten worden door mensen die zelf ook ter plaatse zijn geweest en de gruwelen van de plek hebben ervaren, om zich te kunnen inleven in de psychische gevolgen die de omgeving heeft en hoe die ertoe heeft bijgedragen dat de militairen dit gedrag vertoonden. Vrij recent hebben Taliban overigens nog tientallen Afghaanse soldaten vermoord, is hier in NL volgens mij nergens nieuws geweest: https://www.voanews.com/south-...

0 respect 19-11-2020 09:14 op
"Wij"? Praat voor uzelf alstublieft, ik heb nog nooit iemand vermoord, ben nog nooit in Afghanistan geweest en ken geen Oeigoeren, heb nooit een aanslag goed gepraat of stilgezwegen. Wie bedoelt u met "wij"?

8 respect 19-11-2020 08:18 op
Volgens mij is dit het begin van zichzelf indekken bij een aanstaande rechtszaak tegen de werkgever. Er zijn wel meer mensen die gewoon naar hun werk moeten en zover ik het lees is de reden van Facebook in dit geval legitiem. Sommige content wil je gewoon niet dat mensen vanuit hun privé-omgeving moeten beoordelen want dat kan later ook tegen ze gebruikt worden. Dat ze "hun levens riskeren" zullen ze dan ook moeten aantonen denk ik en het artikel laat niet blijken of dat ook gebeurt,

5 respect 17-11-2020 08:29 op
Voor mensen die inzien dat ze een probleem hebben en hulp accepteren, zijn meer dan genoeg regelingen aanwezig. Het echte probleem zit in de groep mensen die ontkent dat ze een probleem hebben of gewoon weigert er iets aan te doen en alle hulp afhoudt. Die groep wordt m.i. steeds groter en bijna alle hulpverleningen is gebaseerd op vrijwilligheid. Pas als iemand gedwongen de WSNP in moet, is er sprake van enige dwang, tot die tijd mag iemand schulden zo hoog laten oplopen als hij/zij zelf wil want niemand mag ingrijpen. Dát zou moeten worden aangepakt, 2 maanden huurachterstand? Verplicht budgetbeheer accepteren. Zo'n hoge achterstand dat afsluiting nutsvoorzieningen dreigt? Idem: verplicht begeleiding. Dat vrijblijvende moet eraf, mensen moeten inzien dat ze verplichtingen zijn aangegaan die ze moeten nakomen en als ze dat niet doen, dat dat consequenties heeft. Nu kan een schuld enorm oplopen terwijl alle hulpverlening langs de zijlijn staat toe te kijken.

14 respect 16-11-2020 15:20 op
Precies, zo zouden meer mensen moeten reageren als ze iets niet bevalt. Maar dat gebeurt niet, want als ze hard genoeg "BLM, racist, discriminatie, slavernij" roepen, springt heel politiek correct Nederland in de houding en spreekt men schande van de "misdadigers" die het gewaagd hebben een ander te beledigen.

0 respect 16-11-2020 10:56 op
Uit meerdere bronnen is bewezen dat er veel meer stemmen tegen hem zijn uitgebracht dan in de officiële cijfers wordt beweerd. Er zijn meerdere filmpjes opgedoken van verkiezingsstations waar medewerkers werden gedwongen valse rapporten met gemanipuleerde cijfers te ondertekenen. De officiële uitslagen zijn dus aantoonbaar vervalst en dat maakt de mensen ook kwaad, nog los van de onderdrukking en het geweld. Overigens wordt in de podcast gezegd dat er 2 eisen van de demonstranten zijn: aftreden en aanpak corona-crisis. De belangrijkste eisen zijn echter aftreden, vrijlaten politieke gevangenen en berechten van de verantwoordelijken voor het geweld. Corona-aanpak is zover ik weet geen topprioriteit van de demonstranten.

2 respect 13-11-2020 09:33 op
Een rechtszaak aanspannen omdat je bij het uitoefenen van je sport bent gevallen en geld wilt zien. Ik denk dat het lastig gaat worden om opzet aan te tonen, wat volgens mij wel noodzakelijk is om van "schuld" te kunnen spreken. Het filmpje gezien hebbend denk ik dat de organisatie meer te verwijten valt dan de renners. De hele opzet van de finish was bijna een garantie op ongelukken: aflopende hellende weg, versmalling richting finish en dan een massasprint. Dit kon bijna niet goed gaan, hoe de renners onderling ook hadden geprobeerd hun eigen lijn te blijven volgen.

0 respect 13-11-2020 09:29 op
Zeker, een test zou wat mij betreft een bijna 100% betrouwbaarheid moeten hebben als er zoveel van af hangt. In afwachting van de testresultaten is zij in quarantaine gegaan, afgezonderd van haar gezin. Toen de uitslag negatief was, is ze daar uiteraard mee gestopt, maar in de praktijk had dit dus kunnen betekenen dat ze dan haar gezinsleden had kunnen besmetten, die vervolgens weer collega's, klasgenoten etc. konden besmetten enzovoorts. Iemand testen terwijl je na de test nog steeds niet echt weet of iemand besmet is, lijkt mij vrij zinloos.

0 respect 13-11-2020 09:27 op
@Jijweethet Ik weet niet de naam van de test, maar de klachten dateren uit april, dus vrij aan het begin van het hele corona-gebeuren. Dat een test een positieve uitslag zou moeten geven als er een besmetting is, ben ik met u eens. Dat ziekenhuispersoneel wordt getest met een test (welke dan ook) waarvan op dat moment bekend is dat deze slechts 70% betrouwbaar is, vind ik een slechte zaak.

0 respect 13-11-2020 09:25 op
@E_S_ ze is via haar werkgever (ziekenhuis) uitvoerig getest, dus ik ga ervan uit dat ze hebben andere virussen/bacteriën hebben uitgesloten.