NUjijStats voor D_Siderius

2,519

Respect

Respect/dag 1.36
Respect/reactie 3.89

648

Reacties

Reacties/dag 0.35
Meeste reacties op 1 dag 15
Gestart op 29-03-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 03-11-2020 16:41 op
Die brandweerman is dan vast ook niet avionisch, aerodynamisch, navigatiekundig, meteorologisch, wet- en regelgevend, communicerend en vliegtechnisch opgeleid. Maar blussen kan hij!

1 respect 03-11-2020 13:06 op
Ik zie niet in waarom de absolute hoogte van een inkomen in directe zin inleveren rechtvaardigt. Het gaat erom dát er wordt ingeleverd, het is een middel en niet een doel op zich om inkomens naar beneden te brengen. Dat is puur nivelleren. Dat de minister zich inmengt in afspraken tussen een commercieel bedrijf en vakbonden, waar de discussie omtrent beloningen thuishoort, is dan ook op zijn zachtst gezegd opmerkelijk. Welke verborgen agenda speelt daar dan? De hoogte van een inkomen is dus een andere discussie dan het punt van inleveren om een lening te verkrijgen. Om dat laatste gaat het. Het kan mij niet schelen wat een piloot verdient, had ik het zelf maar moeten worden.

3 respect 03-11-2020 12:27 op
En het overige personeel hóeft dat niet te doen, die zitten lekker doorbetaald thuis te genieten en te hopen dat de anderen het oplossen. Het zou wat zijn als verpleegkundigen in opstand komen tegen de specialisten omdat ze vinden dat ze gered moeten worden, of dat voetbalfans nu hun kaartjes gaan claimen bij de voetballers zelf. Zij verdienen het geld en dat verdienen ze helemaal niet! Allemaal modaal, wel zo eerlijk. Iedereen kan tegen een bal aan trappen en het is niet meer van deze tijd dat daar zoveel geld in omgaat, zeker niet nu. Een percentage is een percentage en ik ben het ermee eens dat dat dan ook voor iedereen zou moeten gelden. Je zegt toch ook niet tegen een advocaat: “Leuk en aardig dat je hiervoor gegaan bent, maar jij gaat nu 20% inleveren en degene die je boekhouding doet en voor hetzelfde kantoor werkt, die niet!”

1 respect 03-11-2020 11:45 op
Je zou bedrijfsmatig daar moeten inleveren waar arbeidvoorwaardelijk gezien in een internationale benchmark de meeste speelruimte zit. Piloten in het Midden- en Verre-Oosten verdien vele, vele malen meer dan hier in Europa terwijl het overige personeel een schijntje krijgt ten opzichte van hier in Europa. Arbeidsvoorwaardelijk moet je dus niet kijken naar de sterkste schouders, maar naar waar het meeste vet op de heupen zit. Daar zit de ruimte.

2 respect 03-11-2020 11:41 op
Er bestaat helemaal geen regeling met ‘gratis tickets’. Dat is volledig uit de lucht gegrepen. Uw reactie zou verwijderd moeten worden.

2 respect 03-11-2020 11:40 op
Nu kunnen u en ik natuurlijk ook genieten van dat product wanneer dat op tijd vertrekt, aankomt en onderweg niet uit de lucht valt. U betaalt ook al jaren voor uw woonverzekering, maar hoe vaak brandt uw huis af? Toch krijgt u dan tonnen vergoed. Als de boel in de hens vliegt, is er maar één partij die de zaak kan redden.

5 respect 03-11-2020 11:38 op
De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen we leveren zeker in tot en met 2022, daarna gaan we om de tafel om opnieuw te doen wat nodig is. Hoekstra wil een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat is het struikelblok. Graag bij de feiten blijven.

8 respect 03-11-2020 11:37 op
De volgende reactie werd eerder verwijderd: De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel door koppen als ‘Piloten niet akkoord over loonoffer’. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen dat ze inleveren tot en met 2022, daarna gaan ze om de tafel om opnieuw dat te doen wat nodig is. Dat was overeengekomen met de KLM, die op haar beurt overlegd had met Hoekstra. Hoekstra wil echter een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat was het struikelblok. Niets anders.

2 respect 03-11-2020 09:41 op
Maar waarom werken ze niet voor de KLM dan?

11 respect 02-11-2020 21:45 op
Zorgwekkend. Straks komen ook alle voetbalfans in opstand, omdat ze vinden dat voetballers hun miljoenensalarissen niet verdienen. En de influencers kunnen ook wel fluiten naar hun tonnen per maand. Je gaat mij niet wijs maken dat al hun volgers nog langer akkoord gaan met hun zelfverrijking. Ook valt er nog wat te zeggen over advocaten, rechters, fiscaal analisten en beurshandelaars, ook de medisch specialisten en luchtverkeersleiders nota bene kunnen straks fluiten naar hun salaris. Topambtenaren en politici die de Balkenende-norm krijgen en verantwoordelijk zijn voor het klinisch wegbezuinigen van zorgcapaciteit en verantwoordelijk zijn voor de huidige draconische maatschappelijke gevolgen, de kraan gaat dicht. Inleveren jongens, want als ik het niet verdien, dan verdienen jullie het ook niet.

11 respect 02-11-2020 21:39 op
Of laat u zich ook opereren door de slager? Die snijdt toch ook gewoon in vlees?

1 respect 02-11-2020 09:10 op
Ik kan toch aannemen dat er heel wat ‘te koop’ bordjes in tuinen verschijnen nu als je zomaar 20% of meer moet inleveren. Iets wat de héle meute onder anderhalf keer modaal niet eens hoeft te overwegen, maar wel lekker natrappen en naar boven schoppen omdat het nooit genoeg is. Volgens mij is dat gewoon puur straffen op basis van inkomen. Hoekstra heeft andere plannen: het bedrijf zo goedkoop mogelijk maken en (laten) opkopen. Die piloten zijn gewoon weer de kop van jut, ook hier in de media.

4 respect 02-11-2020 08:55 op
Onbegrijpelijk. De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen we leveren zeker in tot en met 2022, daarna gaan ze om de tafel om opnieuw te doen wat nodig is en uiteraard blijven ze dan nog steeds 20 tot 25% minder verdienen. Want dat is wat iedereen wil. Hoekstra wil een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat is het struikelblok. Graag bij de feiten blijven.

0 respect 02-11-2020 08:52 op
20% is 20%. In absolute zin is 20% van een ton veel meer geld dan 20% van een modaal salaris.

2 respect 02-11-2020 08:50 op
De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen we leveren zeker in tot en met 2022, daarna gaan we om de tafel om opnieuw te doen wat nodig is. Hoekstra wil een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat is het struikelblok. Graag bij de feiten blijven.

2 respect 02-11-2020 08:50 op
Die stoelen zijn nooit gratis, er is geen enkel personeelslid dat voor niks kan vliegen. Een dergelijke regeling bestaat in zijn geheel niet. Graag bij de feiten blijven.

2 respect 02-11-2020 08:49 op
De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen we leveren zeker in tot en met 2022, daarna gaan we om de tafel om opnieuw te doen wat nodig is. Hoekstra wil een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat is het struikelblok. Graag bij de feiten blijven.

4 respect 02-11-2020 08:48 op
De piloten leveren reeds 20% in en blijven dat ook doen. Er is helemaal geen sprake van niet inleveren, dat is een door de media bedachte fabel. Het punt van debat is de termijn. De piloten zeggen we leveren zeker in tot en met 2022, daarna gaan we om de tafel om opnieuw te doen wat nodig is. Hoekstra wil een blanco cheque ondertekend hebben tot en met 2025 en nu is dat niet zozeer het probleem; wel is het probleem dat hij daar om vijf voor twaalf mee aan kwam zetten. Dat is het struikelblok. Graag bij de feiten blijven.

0 respect 01-11-2020 16:16 op
Er vliegt geen vliegtuig zonder piloten. Zonder piloten geen vluchten. Zonder vluchten is er geen grond- of cabinepersoneel nodig. Sowieso zou het voor de KLM goedkoper zijn om personeel dat niet toebehoort aan de core-business in te huren. Dus waar nu op aangestuurd wordt, is KLM technisch failliet te laten gaan en dan voortaan via uitzendbureaus personeel aan te nemen. Behalve de piloten, want die zijn aan internationale eisen onderhevig voor wat betreft training en vlieguren. Die zullen dus in dienst worden gehouden.

2 respect 01-11-2020 16:13 op
Het is dan ook anders. Namelijk wie betaalt, bepaalt.

4 respect 01-11-2020 15:49 op
De tendens die ik een beetje lees in de reacties, komt neer op het volgende: Als piloten nou eens niet zo goed betaald werden, zouden we allemaal geen last hebben van de corona crisis. Volgens mij mist 99% de nuance in de berichtgeving. Ook met modaal verdienende piloten zit de KLM in een diepe crisis en zijn er amper passagiers. Dit komt niet door piloten en zij gaan het ook niet kunnen oplossen. Naast 3000 piloten zijn er nog 30000 personeelsleden die meer dan 70% van de loonkosten opeisen. Loonkosten beslaan voor de KLM slechts 11% van de operationele kosten. Kortom: zij redden de KLM niet, ook niet wanneer ze hun salaris zouden halveren. Deze crisis is veroorzaakt door een (mogelijk overtrokken) reactie op het willen voorkomen van een piekbelasting van een potentieel falend zorgstelsel. Daardoor zit de KLM in zwaar weer. Niet doordat een groepje werknemers bovenmodaal verdient.

4 respect 31-10-2020 15:09 op
Wat een onjuiste informatie. Volgens mij zijn beide bonden volledig akkoord met het loonoffer. Het punt van debat is de duur van de afspraak. Beide bonden zeggen dat er altijd aanpassingen gedaan kunnen worden en willen graag beginnen met een kortere looptijd om dan te herevalueren. Maar dat staat los van het absolute loonoffer. Dat blijft hoe dan ook staan, tot aan 25% voor sommige piloten.

1 respect 27-10-2020 15:16 op
Twee problemen. Ten eerste zou de verantwoordelijkheid niet bij de consument gelegd moeten worden, maar de producent. Wanneer je ziet hoe veel producten met plastic geproduceerd of verpakt worden, lijkt dit dweilen met de kraan open. Je kunt het milieuprobleem niet eenzijdig aanpakken door de consument op zijn of haar verantwoordelijk te wijzen. Ik wil het liefst geen plastic kopen of plastic verpakking, máák het dan ook niet! Ten tweede is er een gigantisch verschil tussen bijvoorbeeld het Westen en ontwikkelingslanden. Waar elders mensen vechten voor hun bestaan of nog complete daken van plastic zeilen, zakken en tassen gemaakt worden, proberen wij glas en papier en groen en plastic gescheiden in te zamelen. Natuurlijk moet je ergens beginnen, maar erken dan ook dat dit wederom dweilen met de kraan open is. Dweilen heeft dus geen zin. Die kraan moet dicht!

0 respect 27-10-2020 14:51 op
Maar als het goed is, zit die brandstof lang en breed in de tank: met een gemiddeld vetpercentage van 20% bij 75 kilo is er een voorraad van 15 kilo lichaamsvet voorhanden. Die hoeveelheid vet levert 135000 calorieën, daar is wel een tijdje op te fietsen lijkt me. Het vergt wel wat (nuchtere) training en aanpassing om effectief vetzuren aan te kunnen wenden, maar wanneer je dat hebt aangeleerd kun je er zelfs zoals Sky liet zien jaren achtereen de Tour de France mee winnen!