NUjijStats voor DeRealist

8,713

Respect

Respect/dag 4
Respect/reactie 7.55

1,154

Reacties

Reacties/dag 0.53
Meeste reacties op 1 dag 15
Gestart op 11-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

9 respect 27-11-2022 11:07 op
Brazilië kijken zonder Neymar vind ik persoonlijk leuker. Dan verwacht ik iets meer voetbal in plaats van de Neymar theatershow.

0 respect 26-11-2022 10:00 op
Deze bondcoach brengt dat kennelijk over naar zijn spelers. Met inzet en lef kom je ver. Dat oeverloos gezwam over balbezit waar Van Gaal het ook weer over had: met meer percentage balbezit win je geen wedstrijd. Wedstrijden win je omdat je meer doelpunten maakt dan je tegenstander. En of je daarbij meer balbezit hebt, doet totaal niet ter zake.

635 respect 25-11-2022 10:52 op
7 politici die gaan vliegen terwijl zo'n excuses makkelijk via een tv-uitzending kan. Maar nee, er moet weer gevlogen worden. Weer een goed voorbeeld van niet het goede voorbeeld geven.

8 respect 24-11-2022 13:33 op
Gaan we nu bij elk sporttoernooi op wereldniveau politieke statements belangrijker vinden dan waar het daadwerkelijk om gaat, namelijk de sport. Sport verbroedert zeggen ze, maar in dit geval polariseert het vooral. Niet om de sport zelf, maar het hele politieke gedoe er omheen.

5 respect 24-11-2022 11:29 op
Wat we met name de laatste jaren ervaren is dat de overheid extra commissies of controle organen inzet om ‘te controleren’. Dat is extra werkverschaffing en verreweg van efficiënt. Als er te veel gecontroleerd moet worden kan de conclusie ook zijn dat er niet efficiënt gewerkt wordt. Dat zien we terug in de uitgaven van de overheid. Als de begroting niet klopt is het standaard antwoord, de belastingen moeten omhoog. Als de begroting niet klopt kan het ook zijn dat er te veel of onnodig veel geld wordt uitgegeven of slecht besteed wordt. Dan kan er dus bezuinigd worden. Zoals onze ouders ons leerden: geld wat je niet hebt kun je niet uitgeven.

2 respect 23-11-2022 20:10 op
@Hengst, Mensenrechten in een streng Islamitisch land zal altijd, althans volgens de Westerse visie, een issue blijven. Daar kijkt men er klaarblijkelijk anders tegenaan. Dat was vooral al lang bekend, had de KNVB het WK moeten boycotten. Is niet gebeurd, dus nu voetballen.

4 respect 23-11-2022 19:30 op
De statements zijn gemaakt. Het valt niet goed te praten wat daar in Qatar is gebeurd, maar alle voetbalbonden zijn met de spelers afgereisd. Laten we het dan nu hebben over waar het WK daadwerkelijk om gaat, namelijk voetbal.

2 respect 23-11-2022 16:51 op
Het Duitse team is daar om te voetballen, niet om politieke statements te maken. Begrijp me niet verkeerd, de toewijzing aan Qatar vind ik een farce, maar nu moet de focus liggen op voetbal.

10 respect 23-11-2022 15:19 op
De Europese voetbalbonden hebben alle tijd gehad om maatregelen te nemen of standpunten in te nemen. Zelfs een boycot had gekund. Allemaal nagelaten. Om nu nog via aanvoerderbandjes iets te doen, leuk geprobeerd, maar het WK is begonnen en leg de focus op het voetbal. Na het WK zouden de Europese voetbalbonden om de tafel moeten gaan zitten samen met de Zuid-Amerikaanse voetbalbonden om een nieuwe Wereldvoetbalbond op te richten. Daarmee zet men die mafiaclub van de FIFA direct buitenspel.

2 respect 23-11-2022 12:47 op
@Ronnie, ja joh, vandaar ook de 3 afgekeurde goals van Argentinië wegens buitenspel die niet allemaal erg duidelijk buitenspel waren.

5 respect 22-11-2022 19:48 op
Belangrijk is dat de juiste persoon met de juiste vaardigheden en kennis op die plek zit. Welk geslacht dat is zou niet moeten uitmaken, wél of iemand capabel is voor die functie.

10 respect 22-11-2022 19:35 op
Wayne Rooney omschreef het al mooi: we worden allemaal ouder, alleen Ronaldo heeft moeite met ouder worden. Als topsporter komt er een moment dat je tijd er op zit en je plaats moet maken voor een jongere generatie. Daar heeft Ronaldo overduidelijk moeite mee. Jammer, als zo’n sportman zou het hem gesierd hebben als hij die ruimte zou geven in plaats van die ruimte op te eisen.

6 respect 21-11-2022 17:24 op
De EU is druk met vingertje wapperen naar Qatar. Ondertussen was die EU afhankelijk van Russisch gas, momenteel van Qatar en straks ook van China. Kan men wel commentaar hebben op die landen, maar zorg er dan ook dan ook voor dat, economisch gezien, we met die landen geen zaken hoeven te doen als het om essentiële zaken gaat

1 respect 21-11-2022 13:29 op
Politiek moet in principe gescheiden blijven van de sport binnen de lijnen. Buiten de lijnen is een ander verhaal. En als de KNVB ballen had gehad, dan had de KNVB aan de FIFA gemeld “wij boycotten dit WK” . Is niet gebeurd. Dan ook accepteren dat er binnen de lijnen de focus op de sport zelf moet liggen en geen andere zaken.

57 respect 19-11-2022 19:53 op
Demonstreren is een recht inderdaad, maar dat gebeurt vooral richting instanties en de overheid. Niet tegen kinderen of waar hele kleine kinderen bij zijn. Die kinderen dienen daarmee niet geconfronteerd te worden. Er is een verschil tussen demonstreren en doordrammen. Het punt van KZOP is gemaakt en er zijn al veel wijzigingen doorgevoerd. Om er nog steeds kinderen mee te confronteren vind ik nu te ver gaan.

1 respect 19-11-2022 16:28 op
Op deze wijze worden toch weer politieke zaken over de ruggen van de voetballers, dit keer de aanvoerders, uit gevochten. Ja, het WK Qatar is omstreden, maar is in 2010 reeds toegewezen. Twaalf jaar lang hadden bonden al actie kunnen ondernemen en hadden boycots aangekondigd kunnen worden. Men heeft dit allemaal nagelaten en nu moeten de voetballers het ontgelden. Volgens mij zijn zij daar om te voetballen, niet als uithangbord van onderlingen politieke verschillen. Hoe dan ook, ik hoop oprecht dat Oranje de OneLove armband blijft dragen, ook al gaat dat verbod van de FIFA er zeker wel komen. Als dat gebeurt, maak dan een statement en trek het hele Oranje team terug van het WK.

2 respect 19-11-2022 11:47 op
Voor de coronaperiode werd er nog regelmatig gesproken over de 4-daagse werkweek. Dat zou een gezonder balans brengen tussen werken en privé. In Scandinavië werd er al mee geëxperimenteerd. Nu worden vooral deeltijdwerkers aangemoedigd fulltime te gaan werken. Het blijft wat vreemd dat er in deze post-corona tijd sprake is van krapte op de arbeidsmarkt terwijl dat voor corona beduidend minder was. Dan is vraag waardoor die krapte daadwerkelijk is ontstaan. Duidelijk is dat er bij de GGD veel banen zijn bijgekomen en nog steeds werken meer mensen bij de GGD dan voor corona. Er heeft een flinke verschuiving plaats gevonden van het arbeidspotentieel waarbij een deel van arbeidspotentieel kennelijk niet terug wil naar hun eerdere baan. Interessant om te onderzoeken waarom. Volgens het CBS zijn er in 2021 16.000 banen bij de overheid bij gekomen. Anders gezegd, de overheid trekt 16.000 banen weg uit de profitsector. Vraag is wat de reden is van de groei van het ambtelijk apparaat.

14 respect 18-11-2022 15:02 op
Ik denk dat er toch eens gekeken moet worden naar het gelijkwaardig straffen van een gehele groep bij dit soort zaken. Als groepsleden heb je namelijk ook de mogelijkheid om de anderen te doen stoppen in hun handelingen, wat kennelijk niet is gebeurd. Wat we nu zien is dat bij gebrek aan duidelijke bewijzen en het blijven zwijgen van de gehele groep, het merendeel ogenschijnlijk niet een zware staf opgelegd krijgt. Terwijl er sprake was veel agressie, meerdere vechtpartijen met gewonden en een dodelijk slachtoffer. Dat alles zonder kennelijk enige aanleiding. In dat kader vind ik dat sommige leden er gezien de agressie en gevolgen daarvan er met ietwat lichte straffen vanaf komen.

0 respect 16-11-2022 11:13 op
@Jooopie Onjuist wat je hier zegt. Deze landen zijn onderdeel van EVA en kunnen bijvoorbeeld zelf beslissen over handel en dergelijke.

4 respect 16-11-2022 10:55 op
Het zou verfrissend zijn als in de VS een president van een wat jongere leeftijd (60-) wordt gekozen in plaats van die eind 70-plussers. Eentje die dichter bij de actualiteit van het heden staat en dichter bij de technologische en wetenschappelijke ontwikkelingen van nu.

2 respect 16-11-2022 10:39 op
@Robert Inderdaad, en onlangs gaven de heren en dames in Brussel zich nog eens een inflatiecorrectie op hun riante inkomen waar heel het Europese volk het met minder moet gaan doen wegens torenhoge energiekosten en inflatie. Voorlopig laten de economieën van niet EU-landen betere cijfers zien, Noorwegen, IJsland en Zwitserland. GB zit in een nasleep van corona, over een jaartje of 5 zal de vlag er anders bij hangen.

0 respect 16-11-2022 08:23 op
@Laurens Akkerbouw is noodzakelijk voor de consumptie. Of wil je dat straks allemaal importeren? Ook niet bepaald klimaatvriendelijk. Veeteelt kan zeker minder. En ja, het is natuur. Een grasveld is ook natuur. Daar leeft flora en fauna op. Ook gras is fauna.

1 respect 16-11-2022 07:45 op
Inderdaad, als er complete wijken gebouwd moeten worden om de groei op te vangen gaat dit ten koste van de natuur. Blijft zeer opvallend dat dit punt vrijwel nooit genoemd wordt bij dit soort artikelen.

5 respect 15-11-2022 19:25 op
@MJ Ligt er aan hoe je het leest. Volgend jaar is er weer een klimaattop, dan in Dubai.

7 respect 15-11-2022 19:23 op
Voor zichzelf. De zichzelf toegekende inflatiebonus dient uiteraard wel ergens verantwoord te worden.