5 respect
30-11-2022 13:58
op
Een zeer verhelderend rapportage.
Ik heb juist het idee dat de Hooge Veluwe eigenlijk zeer verheugd is met de gedragingen van deze wolf, daar het uiteindelijk toch al geen wolven in het park wilde, en dit nu breeduit gebruikt om juist van het hele roedel af te komen.
Een wolf word niet vanzelf tam.
Een wild dier vertrouwd niet vanzelf een mens.
De Hooge Veluwe heeft de kudde moeflons, waar ik mij afvraag of deze überhaupt recht van bestaan heeft in Nederland, en derhalve juist geen wolven in de buurt van de kudde wil.
16 respect
30-11-2022 12:54
op
@vliegensvlug
Zelf werkzaam zijnde in de UK als Security Officer kan ik u aangeven dat het te maken heeft met licenties en toegestane mogelijkheden en werkwijze welk uniek voor professionele beveiligers en beveiligers welk door het ministerie bevoegdheid hebben.
Ik ben gelicenseerd door het SIA, Security Industry Authority, de “beveiligers” welk aangewezen door hof zijn in dienst van het ministerie van defensie.
Ik mag met mijn licenties wel close protection doen echter mag ik geen vuurwapen dragen, enkel bescherming eventueel martial arts maar mag wel gebruikmaken van handboeien met arrestatie.
De door het ministerie toegestane “beveiligers”, daar deze nog immer in dienst zijn van defensie hebben ook toestemming om een vuurwapen te dragen, en gebruiken indien noodzakelijk.
Vergeet niet dat met het overlijden van juist de moeder, prinses Diana, er zeer veel geleerd is mbt mogelijkheden.
3 respect
30-11-2022 11:56
op
Omdat de enorme hoeveelheid verschillende potjes maten vormen en kleuren een gigantische additionele infrastructuur nodig zal hebben, terwijl de glasbak daar enorme versimpeling bied.
2 respect
30-11-2022 11:29
op
Ik ben bedroefd te moeten concluderen dat er eigenlijk binnen NL überhaupt geen ruimte met is voor wild.
NL is overbevolkt.
Er is geen ruimte om voor alle inwoners woonruimte te bouwen, wat ook inhoud dat er gerealiseerd mag worden dat er geen en wild en huizen mogelijk is maar de beslissing of wild en of woningbouw, infrastructuren etc.
Hoe graag ik ook zou willen zien dat er een omgeving zou zijn voor de roedel wolven om vrij te kunnen leven.
Ook mag ik wijzen op de polder, waar een overbevolking wild dankzij inschattingsfouten en totaal bijzonder “management” waarbij ook meegenomen mag worden dat de wens hier een groter belang heeft gekregen dan realistisch mogelijkheden bestaan.
En ik meen het, ik zou zo graag NL ook een echte natuur willen laten hebben.
Inmiddels meer dan 19 miljoen inwoners, is toch echt vol.
2 respect
30-11-2022 11:21
op
Of in Moscow tussen Putin en de club oligarchen, zelfde soort, zijn allemaal wolven.
0 respect
29-11-2022 18:45
op
@fons
Ben ik absoluut mee eens.
Maar dan wel arrogant de nucleaire dreiging wel aan de kant schuiven, want helaas moet daar nog immer rekening mee gehouden worden.
Maar ik zie inderdaad graag uw “strategie” tegemoet.
Deze week nog aub
1 respect
28-11-2022 18:39
op
@rood
Ik geef u gelijk in dat we gewoon samen met elkaar een betere wereld kunnen creëren, maar blijkbaar bent u zich niet bewust wat de eigenlijke voorwaarden en doel van de NATO is, namelijk precies dat.
Rusland besloot half Europa achter het ijzeren gordijn te gijzelen, China heeft ook al langer besloten dat het niet goedschiks een vriendschap wil sluiten, omdat de vrije wereld wars is van het communisme “ideaal”.
Derhalve lijkt uw reactie neer etnisch droom wereld dan de realiteit, en juist dankzij de strategie van Rusland en China moeten wij ons beschermen, zij het wat laat
9 respect
27-11-2022 19:43
op
Ik mag aangeven dat Marokko daadwerkelijk uitzonderlijk goed voetbal heeft laten zien, en met recht hierin heeft gewonnen, echter wat nu de fans in diverse Europese steden laten zien, stoort niet alleen de overwinning, maar ook het gevoel you nader elkaar, met juist due medelanders dat het toch weer uitzonderlijk moeilijk word om op juiste manier deze medelanders te waarderen met dit “respectvolle” gedrag.
Niet omdat ik dat niet wil.
Maar respect word verdient, en verdien het nu maar weer terug.
4 respect
27-11-2022 15:04
op
U heeft daar inderdaad een heel sterk punt, want de Perzische cultuur is juist “verbannen” dour de Ayatollahs en de huidige politieke en religieuze bewind in Iran.
Inderdaad bijzonder dat dit erbij word betrokken.
2 respect
27-11-2022 14:53
op
Nou nee, deze trachten juist de uitspraken van Klinsmann dermate uit verband te trekken en er iets volledig anders van te maken.
Mocht u Klinsmann dus gezien hebben en zijn bewoording goed gevolgd, dan komt u er namelijk achter dat hij juist geen politiek statement heeft gemaakt, niet tegen de Iraanse voetbal bond nog tegen het Iraans bewind.
Maar het komt blijkbaar de coach en de voetbal bond beter uit om het due richting in te buigen.
3 respect
27-11-2022 14:37
op
In de GB us daar een zeer treffende uitspraak over, nl:
“Football is a gentleman’s game played by hooligans, and Rugby is a hooligans’ game played by gentlemen”
7 respect
27-11-2022 13:18
op
Ik heb zeer sterk het idee dat de uitspraak en bewoordingen van Klinsmann nogal uit verband worden getrokken dankzij de reactie van juist de Iraanse coach.
Klinsmann heeft namelijk juist niet in die richting gezin speelt, maar juist de coach tracht het die richting in te buigen.
Gelijk daarmee is het wel jammer dat nu Klinsmann een vingertje krijg waar het juist de Iraanse coach zou moeten krijgen, maar wel precies zoals de Iraanse coach het bedoelt heeft.
Jammer zo iets
9 respect
27-11-2022 13:08
op
Dat heeft Klinsmann dus niet gedaan maar heeft juist de Iraanse coach in die richting gezet.
Klinsmann heeft het namelijk juist niet gehad over de cultuur en politiek juist in Iran.
Dat het nu de coach uitkomt om het die richting in te koppen doet u juist de uitspraken van, en de persoon Klinsmann onrecht, met andere woorden, precies wat de coach hiervan tracht te creëren.
2 respect
27-11-2022 12:55
op
Buiten dat mijn naam niet aangevuld in met NL naar met NI van Northern Ireland, waar ik dus woon, heb ik juist trachten mijn reactie zo algemeen mogelijk te houden.
Maar met een excuus als deze kan ik mij voorstellen dat, gezien Europa zo veel rijkdommen heeft weg gemoffeld in de loop der eeuwen, kan ik ook dat financiële idee begrijpen
3 respect
27-11-2022 12:21
op
Wat gerealiseerd zal moeten worden is dat het aanbieden van een excuses, ongeacht waar en waarvoor, dat het niet automatisch mag aangenomen worden dat het ook geaccepteerd word door de partij welk het excuus aangeboden krijgt.
Een excuus is namelijk totaal iets anders als het vragen om vergeving.
En het staat de benadeelde partij, als ik het zo kan noemen absoluut vrij om daar op eigen manier mee om te gaan.
1 respect
26-11-2022 14:31
op
Ok, hoe u het noemen wil is uw vrijheid, maar in dit geval is het toch echt een aardje naar zijn vaartje.
Wat vader 50 jaar terug uitspookte is niet veel anders als wat zoonlief nu heeft gedaan.
Het is de keuze van de zoon om geassocieerd te kunnen worden wat betreft gedrag.
Hij geeft zelf gekozen voor wat hij naleeft.
Hij had ook de vrijheid van keuze om binnen wet en regelgeving te handelen, wat zijn vader destijds natuurlijk ook had.
Beide zijn gewoon absolute opportunisten
4 respect
26-11-2022 14:01
op
Ja, want sinds wanneer moet een slachtoffer een advocaat inschakelen voor een schadevergoeding.
Daar het vernieling zal zijn is het openbaar ministerie hierin verantwoordelijk om bij de rechter aangegeven dat schadevergoedingen ook binnen de eis zal worden gesteld.
Het is aan de politie om asn te tonen dat de banden ook daadwerkelijk door deze persoon zijn ken gestoken, en dat zal net de enorme hoeveelheid huis beveiliging camera’s toch echt geen groot probleem zijn.
5 respect
26-11-2022 13:22
op
Daar gaat in de realistische wereld binnen de EU wel wat meer tijd overheen, mocht zoiets plaats vinden, maar dan nog, iets wat vandaag juridisch 100% correct is zal nooit de volgende dag 100% strafbaar worden.
Derhalve de zelfde boodschap, als je aan de wet en regelgeving houd, dan is er geen reden om de bankrekening te blokkeren.
En zeker niet met de rekening van een stichting, want daar waakt niet enkel de bank, maar ook een notaris en een jurist en De Nederlandsche Bank voor onregelmatigheden, voordat in uiterste noodzaak de rekening word geblokkeerd.
0 respect
26-11-2022 13:06
op
U bedoelt dus gelijk als zijn vader?
0 respect
26-11-2022 13:05
op
Dat zal dan met grote waarschijnlijkheid wel een Spaanse bank worden, mocht hij ook inderdaad het gestelde van plan zijn.
17 respect
26-11-2022 13:02
op
Als er gewoon niets aan de hand is en je aan wet en regelgeving houd, waarom zou een rekening dan geblokkeerd moeten worden?
21 respect
26-11-2022 12:57
op
@jaap
Begrijp ik het nu goed, u vergelijkt dhr Engel met de ING en de regering?
Daar geeft u toch absurd teveel eer aan dhr Engel.
En mocht deze het op zijn plaats vinden ten excuses asn te bieden, zou ik op zijn minst willen weten over wat hij dan wel een excuses zou aanbieden.
Waarom, omdat hij zonder problemen zichzelf zo ongeveer als Messias heeft geprojecteerd en toch veel mensen uitzonderlijke angsten heeft gegeven en zeer mogelijk met zijn verhaal ook daadwerkelijk slachtoffers heeft gecreëerd.
En dan heb ik het nog niet eens over mensen welk juist dankzij zijn gebrul geen vaccin hebben geaccepteerd.
2 respect
26-11-2022 12:20
op
Dat is een goede vraag, dhr Engel heeft wel het geld terug gestort in 2020/21.
Maar nu de stichting opgeheven is, zou het wel interessant zijn om mbt de boekhouding eens een onderzoek laten verrichten of er nog fondsen beschikbaar waren, wat de juridische kosten zijn geweest, wat de totale donaties zijn geweest en waar de eventuele resterende donaties naar toe gaan, mocht er nog wat over zijn.
Wel kan ik mij voorstellen dat er een nul balans zal zijn en de juridische kosten tot op de laatste cent gedekt zijn geweest of zelfs nog een schuld openstaat in die richting.
Mag ik eigenlijk niet ventileren daar de mogelijkheid bestaat dat ik nu spiegel juist aan het gedrag van dhr Engel en “zijn waarheden”, ahum
4 respect
26-11-2022 12:07
op
@motor
Het is eigenlijk heel simpel, klinkt het te mooi om waar te zijn, dan is het in de regel ook te mooi om waar te zijn.
En waar zou dhr Engel een beter geïnformeerd medicus zijn zijnde een dansleraar dan een enorm aantal universiteiten welk niets anders doen dan research naar virussen en vaccins.
Dat er dan ook nog een stichting opgericht moet worden om “financieel dekkend” te zijn als stichting maar de donaties gebruikt worden om een stukje party eiland te kopen, dan is het toch onontkoombaar om wat verder te kijken dan de “verkondigde boodschap”?
7 respect
26-11-2022 11:48
op
@20161947
Niet verkeerd opgemerkt, echter is het de zoon van zijn vader.
En die vader had al een uitzonderlijk bijzondere visie op morele aanvaardbaarheid en moreel verantwoordelijk beslissen.
5 respect 30-11-2022 13:58 op
Een zeer verhelderend rapportage. Ik heb juist het idee dat de Hooge Veluwe eigenlijk zeer verheugd is met de gedragingen van deze wolf, daar het uiteindelijk toch al geen wolven in het park wilde, en dit nu breeduit gebruikt om juist van het hele roedel af te komen. Een wolf word niet vanzelf tam. Een wild dier vertrouwd niet vanzelf een mens. De Hooge Veluwe heeft de kudde moeflons, waar ik mij afvraag of deze überhaupt recht van bestaan heeft in Nederland, en derhalve juist geen wolven in de buurt van de kudde wil.
16 respect 30-11-2022 12:54 op
@vliegensvlug Zelf werkzaam zijnde in de UK als Security Officer kan ik u aangeven dat het te maken heeft met licenties en toegestane mogelijkheden en werkwijze welk uniek voor professionele beveiligers en beveiligers welk door het ministerie bevoegdheid hebben. Ik ben gelicenseerd door het SIA, Security Industry Authority, de “beveiligers” welk aangewezen door hof zijn in dienst van het ministerie van defensie. Ik mag met mijn licenties wel close protection doen echter mag ik geen vuurwapen dragen, enkel bescherming eventueel martial arts maar mag wel gebruikmaken van handboeien met arrestatie. De door het ministerie toegestane “beveiligers”, daar deze nog immer in dienst zijn van defensie hebben ook toestemming om een vuurwapen te dragen, en gebruiken indien noodzakelijk. Vergeet niet dat met het overlijden van juist de moeder, prinses Diana, er zeer veel geleerd is mbt mogelijkheden.
3 respect 30-11-2022 11:56 op
Omdat de enorme hoeveelheid verschillende potjes maten vormen en kleuren een gigantische additionele infrastructuur nodig zal hebben, terwijl de glasbak daar enorme versimpeling bied.
2 respect 30-11-2022 11:29 op
Ik ben bedroefd te moeten concluderen dat er eigenlijk binnen NL überhaupt geen ruimte met is voor wild. NL is overbevolkt. Er is geen ruimte om voor alle inwoners woonruimte te bouwen, wat ook inhoud dat er gerealiseerd mag worden dat er geen en wild en huizen mogelijk is maar de beslissing of wild en of woningbouw, infrastructuren etc. Hoe graag ik ook zou willen zien dat er een omgeving zou zijn voor de roedel wolven om vrij te kunnen leven. Ook mag ik wijzen op de polder, waar een overbevolking wild dankzij inschattingsfouten en totaal bijzonder “management” waarbij ook meegenomen mag worden dat de wens hier een groter belang heeft gekregen dan realistisch mogelijkheden bestaan. En ik meen het, ik zou zo graag NL ook een echte natuur willen laten hebben. Inmiddels meer dan 19 miljoen inwoners, is toch echt vol.
2 respect 30-11-2022 11:21 op
Of in Moscow tussen Putin en de club oligarchen, zelfde soort, zijn allemaal wolven.
0 respect 29-11-2022 18:45 op
@fons Ben ik absoluut mee eens. Maar dan wel arrogant de nucleaire dreiging wel aan de kant schuiven, want helaas moet daar nog immer rekening mee gehouden worden. Maar ik zie inderdaad graag uw “strategie” tegemoet. Deze week nog aub
1 respect 28-11-2022 18:39 op
@rood Ik geef u gelijk in dat we gewoon samen met elkaar een betere wereld kunnen creëren, maar blijkbaar bent u zich niet bewust wat de eigenlijke voorwaarden en doel van de NATO is, namelijk precies dat. Rusland besloot half Europa achter het ijzeren gordijn te gijzelen, China heeft ook al langer besloten dat het niet goedschiks een vriendschap wil sluiten, omdat de vrije wereld wars is van het communisme “ideaal”. Derhalve lijkt uw reactie neer etnisch droom wereld dan de realiteit, en juist dankzij de strategie van Rusland en China moeten wij ons beschermen, zij het wat laat
9 respect 27-11-2022 19:43 op
Ik mag aangeven dat Marokko daadwerkelijk uitzonderlijk goed voetbal heeft laten zien, en met recht hierin heeft gewonnen, echter wat nu de fans in diverse Europese steden laten zien, stoort niet alleen de overwinning, maar ook het gevoel you nader elkaar, met juist due medelanders dat het toch weer uitzonderlijk moeilijk word om op juiste manier deze medelanders te waarderen met dit “respectvolle” gedrag. Niet omdat ik dat niet wil. Maar respect word verdient, en verdien het nu maar weer terug.
4 respect 27-11-2022 15:04 op
U heeft daar inderdaad een heel sterk punt, want de Perzische cultuur is juist “verbannen” dour de Ayatollahs en de huidige politieke en religieuze bewind in Iran. Inderdaad bijzonder dat dit erbij word betrokken.
2 respect 27-11-2022 14:53 op
Nou nee, deze trachten juist de uitspraken van Klinsmann dermate uit verband te trekken en er iets volledig anders van te maken. Mocht u Klinsmann dus gezien hebben en zijn bewoording goed gevolgd, dan komt u er namelijk achter dat hij juist geen politiek statement heeft gemaakt, niet tegen de Iraanse voetbal bond nog tegen het Iraans bewind. Maar het komt blijkbaar de coach en de voetbal bond beter uit om het due richting in te buigen.
3 respect 27-11-2022 14:37 op
In de GB us daar een zeer treffende uitspraak over, nl: “Football is a gentleman’s game played by hooligans, and Rugby is a hooligans’ game played by gentlemen”
7 respect 27-11-2022 13:18 op
Ik heb zeer sterk het idee dat de uitspraak en bewoordingen van Klinsmann nogal uit verband worden getrokken dankzij de reactie van juist de Iraanse coach. Klinsmann heeft namelijk juist niet in die richting gezin speelt, maar juist de coach tracht het die richting in te buigen. Gelijk daarmee is het wel jammer dat nu Klinsmann een vingertje krijg waar het juist de Iraanse coach zou moeten krijgen, maar wel precies zoals de Iraanse coach het bedoelt heeft. Jammer zo iets
9 respect 27-11-2022 13:08 op
Dat heeft Klinsmann dus niet gedaan maar heeft juist de Iraanse coach in die richting gezet. Klinsmann heeft het namelijk juist niet gehad over de cultuur en politiek juist in Iran. Dat het nu de coach uitkomt om het die richting in te koppen doet u juist de uitspraken van, en de persoon Klinsmann onrecht, met andere woorden, precies wat de coach hiervan tracht te creëren.
2 respect 27-11-2022 12:55 op
Buiten dat mijn naam niet aangevuld in met NL naar met NI van Northern Ireland, waar ik dus woon, heb ik juist trachten mijn reactie zo algemeen mogelijk te houden. Maar met een excuus als deze kan ik mij voorstellen dat, gezien Europa zo veel rijkdommen heeft weg gemoffeld in de loop der eeuwen, kan ik ook dat financiële idee begrijpen
3 respect 27-11-2022 12:21 op
Wat gerealiseerd zal moeten worden is dat het aanbieden van een excuses, ongeacht waar en waarvoor, dat het niet automatisch mag aangenomen worden dat het ook geaccepteerd word door de partij welk het excuus aangeboden krijgt. Een excuus is namelijk totaal iets anders als het vragen om vergeving. En het staat de benadeelde partij, als ik het zo kan noemen absoluut vrij om daar op eigen manier mee om te gaan.
1 respect 26-11-2022 14:31 op
Ok, hoe u het noemen wil is uw vrijheid, maar in dit geval is het toch echt een aardje naar zijn vaartje. Wat vader 50 jaar terug uitspookte is niet veel anders als wat zoonlief nu heeft gedaan. Het is de keuze van de zoon om geassocieerd te kunnen worden wat betreft gedrag. Hij geeft zelf gekozen voor wat hij naleeft. Hij had ook de vrijheid van keuze om binnen wet en regelgeving te handelen, wat zijn vader destijds natuurlijk ook had. Beide zijn gewoon absolute opportunisten
4 respect 26-11-2022 14:01 op
Ja, want sinds wanneer moet een slachtoffer een advocaat inschakelen voor een schadevergoeding. Daar het vernieling zal zijn is het openbaar ministerie hierin verantwoordelijk om bij de rechter aangegeven dat schadevergoedingen ook binnen de eis zal worden gesteld. Het is aan de politie om asn te tonen dat de banden ook daadwerkelijk door deze persoon zijn ken gestoken, en dat zal net de enorme hoeveelheid huis beveiliging camera’s toch echt geen groot probleem zijn.
5 respect 26-11-2022 13:22 op
Daar gaat in de realistische wereld binnen de EU wel wat meer tijd overheen, mocht zoiets plaats vinden, maar dan nog, iets wat vandaag juridisch 100% correct is zal nooit de volgende dag 100% strafbaar worden. Derhalve de zelfde boodschap, als je aan de wet en regelgeving houd, dan is er geen reden om de bankrekening te blokkeren. En zeker niet met de rekening van een stichting, want daar waakt niet enkel de bank, maar ook een notaris en een jurist en De Nederlandsche Bank voor onregelmatigheden, voordat in uiterste noodzaak de rekening word geblokkeerd.
0 respect 26-11-2022 13:06 op
U bedoelt dus gelijk als zijn vader?
0 respect 26-11-2022 13:05 op
Dat zal dan met grote waarschijnlijkheid wel een Spaanse bank worden, mocht hij ook inderdaad het gestelde van plan zijn.
17 respect 26-11-2022 13:02 op
Als er gewoon niets aan de hand is en je aan wet en regelgeving houd, waarom zou een rekening dan geblokkeerd moeten worden?
21 respect 26-11-2022 12:57 op
@jaap Begrijp ik het nu goed, u vergelijkt dhr Engel met de ING en de regering? Daar geeft u toch absurd teveel eer aan dhr Engel. En mocht deze het op zijn plaats vinden ten excuses asn te bieden, zou ik op zijn minst willen weten over wat hij dan wel een excuses zou aanbieden. Waarom, omdat hij zonder problemen zichzelf zo ongeveer als Messias heeft geprojecteerd en toch veel mensen uitzonderlijke angsten heeft gegeven en zeer mogelijk met zijn verhaal ook daadwerkelijk slachtoffers heeft gecreëerd. En dan heb ik het nog niet eens over mensen welk juist dankzij zijn gebrul geen vaccin hebben geaccepteerd.
2 respect 26-11-2022 12:20 op
Dat is een goede vraag, dhr Engel heeft wel het geld terug gestort in 2020/21. Maar nu de stichting opgeheven is, zou het wel interessant zijn om mbt de boekhouding eens een onderzoek laten verrichten of er nog fondsen beschikbaar waren, wat de juridische kosten zijn geweest, wat de totale donaties zijn geweest en waar de eventuele resterende donaties naar toe gaan, mocht er nog wat over zijn. Wel kan ik mij voorstellen dat er een nul balans zal zijn en de juridische kosten tot op de laatste cent gedekt zijn geweest of zelfs nog een schuld openstaat in die richting. Mag ik eigenlijk niet ventileren daar de mogelijkheid bestaat dat ik nu spiegel juist aan het gedrag van dhr Engel en “zijn waarheden”, ahum
4 respect 26-11-2022 12:07 op
@motor Het is eigenlijk heel simpel, klinkt het te mooi om waar te zijn, dan is het in de regel ook te mooi om waar te zijn. En waar zou dhr Engel een beter geïnformeerd medicus zijn zijnde een dansleraar dan een enorm aantal universiteiten welk niets anders doen dan research naar virussen en vaccins. Dat er dan ook nog een stichting opgericht moet worden om “financieel dekkend” te zijn als stichting maar de donaties gebruikt worden om een stukje party eiland te kopen, dan is het toch onontkoombaar om wat verder te kijken dan de “verkondigde boodschap”?
7 respect 26-11-2022 11:48 op
@20161947 Niet verkeerd opgemerkt, echter is het de zoon van zijn vader. En die vader had al een uitzonderlijk bijzondere visie op morele aanvaardbaarheid en moreel verantwoordelijk beslissen.