NUjijStats voor Dpbe

17,740

Respect

Respect/dag 17.09
Respect/reactie 2.84

6,246

Reacties

Reacties/dag 6.02
Meeste reacties op 1 dag 80
Gestart op 16-06-2021

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 29-11-2022 21:45 op
@Henk: men draagt een jas vanwege de stroming van de koelere lucht. Normaal is het maximaal 5 graden lager. In Nederland is het verschil nu 10 graden tussen binnen en buiten.

9 respect 29-11-2022 21:43 op
Als je een airco correct gebruikt is er niets slechts aan.

2 respect 29-11-2022 21:41 op
Klopt maar veel mensen noemen een flinke verkoudheid ook griep. Ook dat krijg je niet van een airco alleen. De luchtstromen van een airco kunnen wel voor snellere verspreiding zorgen. Al met al denk ik niet dat die airco een rol speelt in de stadions.

3 respect 29-11-2022 21:35 op
Veel mensen gebruiken een airco verkeerd. Als het op de hotelkamer 28 graden is zet je de airco op 25 graden en een lage stand. Dan krijg je geen stijve nek en wordt de lucht ook niet zo droog. Veel mensen zetten hem meteen op 18 en dan op de hoogste stand. Dan krijg je dus wind en gortdroge lucht.

2 respect 29-11-2022 21:32 op
Dat valt nogal mee. Een professionele airco staat meestal maar een paar graden lager afgesteld dan de omgevingstemperatuur. Als je nu in Nederland van binnen naar buiten gaat of andersom is het temperatuurverschil een stuk groter.

1 respect 29-11-2022 21:26 op
Dat kan van de droge lucht zijn die een airco uitblaast, maar zeker in een fabriek kunnen er natuurlijk nog heel veel meer oorzaken zijn.

1 respect 29-11-2022 20:17 op
Daar hebben we het toverwoord Thorium weer. Laten we eerst eens proberen om op laboratoriumschaal een werkende thoriumreactor te bouwen. Daarna komt nog het traject van opschaling.

1 respect 29-11-2022 20:07 op
Dat ging niet over dit soort storingen. Dan moest een storing naar verwachting minimaal 3 dagen duren. Daarnaast ging dat enkel over 2G en 3G.

0 respect 29-11-2022 19:40 op
@Brian: er zijn allerlei goksites die helemaal niet gereguleerd zijn omdat in sommige landen die sites vrij spel hebben.

0 respect 29-11-2022 17:21 op
Dat bepaalt de Belastingdienst niet maar de regering. De Belastingdienst voert enkel uit wat hen opgedragen wordt.

1 respect 29-11-2022 17:20 op
Ze willen juist weten waar de gaten in de wet liggen. Die worden doorgaans opgezocht door fiscaal juristen. Zelf speuren ze er natuurlijk ook naar maar 20.000 fiscaal juristen buiten de belastingdienst weten meer dan 1000 binnen de belastingdienst.

3 respect 29-11-2022 17:17 op
Dat hoef je niet te melden dat is gewoon expliciet bij wet geregeld, meneer de jurist.

1 respect 29-11-2022 17:12 op
Geen idee. Ik ken de onderzoeken ernaar niet. Dit waren in ieder geval de beweegredenen van de overheid en dat was gebaseerd op onderzoek. Dat kan er natuurlijk naast zitten.

3 respect 29-11-2022 17:11 op
Die verslaafden waren er al en speelden op buitenlandse goksites zonder enige regulering. Wat uiteindelijk de minste problemen geeft weet ik niet. Legaal, gereguleerd gokken met een lagere drempel of illegaal en ongereguleerd gokken.

0 respect 29-11-2022 17:07 op
Ja, inderdaad. Bedankt. Is gewijzigd.

3 respect 29-11-2022 17:03 op
Is niet geprivatiseerd maar gereguleerd. Online gokken is nu toegestaan onder voorwaarden. Voorheen was het in Nederland niet toegestaan en gokten velen op buitenlandse schimmige goksites.

1 respect 29-11-2022 16:49 op
@Rik: die sluipwegen worden doorgaans ontdekt door fiscaal juristen. Daarvan zijn er veel meer buiten de belastingdienst dan binnen de belastingdienst. Er is niets mis met zo'n oproep. Enerzijds zijn we verontwaardigd als belasting massaal ontdoken wordt en als dan gevraagd wordt om constructies te melden zijn we daar weer verontwaardigd over.

4 respect 29-11-2022 16:30 op
Onzin. Het gaat niet om het verraden van personen maar om het verraden van sluiproutes die ervoor zorgen dat jij meer belasting moet betalen omdat anderen de belasting ontduiken.

3 respect 29-11-2022 16:29 op
Natuurlijk weten ze dat maar het is een juridisch spelletje. Buiten de belastingdienst werken honderden malen meer fiscaal juristen dan binnen de belastingdienst dus de kans is groot dat die grotere groep ook meer gaten in de wet vindt.

0 respect 29-11-2022 16:23 op
Dat kun je van de strekking van de bijdrage grotendeels afleiden. Iemand die schrijft "Ik denk..." of "Volgens mij..." is een mening. Iemand die een heel verhaal presenteert als feit is geen mening.

2 respect 29-11-2022 15:22 op
Als we het allemaal doen is het geen probleem. Deze inflatie heeft maar heel weinig met het bijdrukken van geld te maken. De EU heeft veel meer geld bijgedrukt dat het VK. Toch is de inflatie in het VK hoger.

1 respect 29-11-2022 15:18 op
Dat is de bron van veel ellende. Niets voor niets zijn goed opgeleide samenlevingen een stuk verder gekomen dan samenlevingen waarbij iedereen alles bij elkaar fantaseert.

3 respect 29-11-2022 15:16 op
Privé is roddelpers waar je doelbewust voor kiest om het te lezen. Op social media kun je het onderscheid op een gegeven moment niet meer maken. Er zitten wetenschappers op dit trots hun onderzoeksresultaten delen en gekken die de raarste complotten de wereld in slingeren. Door de mogelijkheid om te delen verspreid zoiets zich als een olievlek. Dat is totaal anders dan een roddelblaadje.

9 respect 29-11-2022 15:12 op
Daarom is er ook een verschil tussen een kritische mening en desinformatie.

0 respect 29-11-2022 15:06 op
Wat een gezeur. We hebben het ruimste sociale stelsel ter wereld en in Nederland betaalt de rijkste 30% van de mensen 82% van alle inkomstenbelasting. Zonder die zogenaame "hogere" regionen is dat ruime sociale stelsel helemaal niet meer te handhaven.