NUjijStats voor EKL

5,665

Respect

Respect/dag 6.13
Respect/reactie 4.07

1,392

Reacties

Reacties/dag 1.51
Meeste reacties op 1 dag 18
Gestart op 22-05-2018

Respect over tijd

Laatste 25 comments

1 respect 02-12-2020 07:47 op
"Het valt hem zeer aan te rekenen" En wat is uw bijdrage? Wat moet men met zo'n domme opmerking? De keeper maakt een inschattingsfout, draait niet om de hete brei heen, erkent zijn verkeerde inschatting en dan komt er een of andere derderangs "would be voetbalexpert" hier op nu.nl vertellen dat het Onana "zeer aan te rekenen is". Verwacht u werkelijk dat dergelijke onzinnige opmerkingen ook maar iets bijdragen? Fout gemaakt door Onana maar Ajax verloor natuurlijk niet uitsluitend dankzij die ene fout van Onana. Of bent u van mening dat Onana's fout er ook voor zorgde dat de aanvaller van Ajax minder presteerden? Mocht Ajax, met dezelfde fout van Onana, een tegendoelpunt krijgen maar de wedstrijd met met 2-1 winnen, dan was de fout lang niet zo lang en breed uitgemeten als nu. Iedereen, dus ook elke topkeerper, of welke topporter dan ook maakt fouten. Het zijn net mensen net zoals u en ik. Ga anders lekker zelf onder de lat staan met je commentaar.

0 respect 02-12-2020 07:35 op
Zoiets overkomt de beste. Geen probleem.

3 respect 26-11-2020 07:53 op
Neem de fiets, ga een eind wandelen/hardlopen of wat dan ook. Wees creatief; niet in het bedenken waarom je niet kunt bewegen. Maar creatief in het vinden van oplsossingen om, ondanks de sluiting van sportverenigingen, toch in beweging te blijven.

4 respect 26-11-2020 07:50 op
@Pac_Man: Ik wou dat ik een uur werkpauze had. Bewegen doe ik, daarom noodgedwongen, na mijn werk.

0 respect 25-11-2020 08:58 op
@JMartin: Nee, ik pleit juist niet voor zelfregulering. Maar wel eerst kijken of men er in goed overleg uit kan komen. Vergeet niet dat die bedrijven ook niet zomaar zijn ontstaan; die waren gewenst door gemeente/provincie en zelfs de nationale overheden, vaak opgenomen in bestemmingsplannen. Er zijn vergunningen voor veleend en dankzij vergunningen (groen licht overheid) is er fors geïnvesteerd. Dat de maatschappelijke inzichten over tijd veranderen wil nog niet zeggen dat de overheid er meteen met de botte bijl in moet hakken, om het zwart/wit te stellen. Dan kun je je borst natmaken voor eindeloze juridische processen die veel omslachtiger en duurder zijn dan een vrijwillige opkoopregeling.

0 respect 25-11-2020 08:52 op
"Het kabinet erkent dat er piekbelasters zijn, maar wil die bedrijven geen verplichtingen opleggen; het hoopt op een vrijwillige aanmelding voor een opkoopregeling." Dat lijkt mij de meest constructieve oplossing. Mocht een vrijwillige regeling niet blijken te werken, kan er altijd naar andere maatregelen gekeken worden.

43 respect 19-11-2020 22:58 op
Ik zou ook wel topambtenaar willen worden. Kan ik ongestraft ongelimiteerd aanprutsen en nog een hoop geld verdienen ook. Ik maak mij geen enkele illusie; wat we hier zien is gewoon ‘business as usual’. Het schandaal bij de fiscus is toevallig zichtbaar geworden maar hier had net zo goed onderwijs, volksgezondheid of justitie in de schijnwerpers kunnen staan. Is allemaal een pot nat. De BBC illustreert eea uitstekend met de serie ‘yes minister’. Ambtelijke top is een keihard machtsspel dat wellicht door schimmige constructies schadelijker is dan het machtsspel binnen het bedrijfsleven. Mn omdat de burger blind op de overheid moet kunnen vertrouwen, zijn de gevolgen van dit soort zaken niet te overzien.

3 respect 18-11-2020 21:22 op
"Ik weet het antwoord, ik weet 't antwoord. Zal ik het afronden naar beneden of houden we de spanning erin?" We houden de spanning er nog even in :-)

5 respect 18-11-2020 21:09 op
"Bijna alle winst ging naar de aandeelhouders, veel te weinig werd gereserveerd voor tegenvallers." Hoeveel dividend heeft AF/KLM de afgelopen 10 jaar uitgekeerd?

0 respect 14-11-2020 10:16 op
Met waterstof als brandstof voor de electromotor is dat probleem opgelost.

2 respect 14-11-2020 10:14 op
Waterstof en electriciteit sluiten elkaar niet uit. Je kunt een elektoromotor vanuit een accu voeden maar je kunt ook middels waterstof een elektromotor aandrijven.

2 respect 13-11-2020 12:30 op
@Dani78: Natuurlijk moeten dit soort mensen opgesloten worden. Vraag is alleen: gevangenis of gesloten inrichting. Ik vind het laatste. Zo wordt de samenleving net zo goed beschermd als opsluiting in de gevangenis.

4 respect 13-11-2020 11:20 op
Blijft een zaak met alleen maar verliezers (slachtoffers en dader). Een dader die blijkbaar schizofreen was. Ik ken de details van het Britse rechtssysteem niet maar ik kan mij voorstellen dat zo iemand niet in een gevangenis maar in een, afgesloten, psychiatrische inrichting thuis hoort. Schizofrenie is volgens mij een hersenziekte die niet te genzen valt (ook al suggereert het arteikel iets anders). Blijkbaar zit er dusdanig veel gevoel van "wraak" in de samenleving, inclusief het rechtsstysteem, dat de roep om vergelding ertoe leidt dat dit soort daders toch in een gevangenis belanden.

1 respect 10-11-2020 09:06 op
@Arjen_Across_the_World: "Er is namelijk een lange en verstoorde relatie tussen Norwegian en de overheid, en daar plukken ze nu de vruchten van." Van die verstoorde verhouding tussen Norwegian en de Noorse overheid merken we hier in Noorwegen niets. De reden dat Norwegian geen direkte steun krijgt is gelegen in het feit dat het concern een schuld heeft van meer dan 40 miljard Noorse Kroon (ca. 3,5-3,9 miljard €), en de overheid de risico's voor default te groot acht. Dat is in ieder geval wat de Noorse minister van economische zaken gisteren bekend maakte. Norwegian kan overigens, net als oa SAS, wel aanspraak maken op indirekte steun.

6 respect 10-11-2020 07:33 op
"Norwegian krijgt van de Noorse overheid geen geld omdat het geen Noors bedrijf is, het is om belastingtechnische redenen namelijk gevestigd in Ierland." Norwegian Air Shuttle ASA heeft om steun van de Noorse overheid gevraagd. Norwegian Air Shuttle ASA is een Noors concern met hoofdkantoor in Oslo, beursgenoteerd in Oslo en belastingplichtig in Noorwegen, met als accountant PRICEWATERHOUSECOOPERS AS. Link naar het uitreksel uit het Noorse handelsregister (in het Noors): https://w2.brreg.no/enhet/sok/... De dochterbedrijven onder Norwegian Air Shuttle ASA zijn allemaal Noorse rechtspersonen, belastingplichtig in Noorwegen (ook hier link naar het Noorse handelsregister met specificatie van de dochterondernemingen, ook in het Noors): https://w2.brreg.no/enhet/sok/...

1 respect 03-11-2020 19:40 op
Kappen met die adviezen en iedereen verplichten om thuis te zijn. Alleen mensen die een geldige reden hebben, die gedocumenteerd kan worden als je op straat bent, mogen nog het huis uit. Dat valt tenminste nog te handhaven, net zoals in oa Sanje. Met slappe maatregelen zitten we met kerst 2023 nog steeds in de ellende.

0 respect 02-11-2020 11:55 op
@PvH: "Het lijkt erop dat Pieter Elbers expres voor schut wordt gezet door Hoekstra." Daar wint Hoekstra toch niets mee? Ik denk eerder dat Hoekstra de eisen van de staat aan KLM al ruim een maand gelden heeft gecommuniceerd maar dat er intern bij KLM "ruis op de lijn" is ontstaan waardoor eea niet goed met vakbonden is beproken. Hoekstra was afgelopen weekend zeer stellig dat eea al eerder met KLM was kortgesloten. Die versie is door KLM, voor zover ik na kan gaan, niet ontkend.

0 respect 02-11-2020 11:49 op
"En vergeet de 2,5% aandelen in de KLM niet" Dat zijn aandelen in het moederconcern, AF/KLM.

1 respect 01-11-2020 14:31 op
@Ron1970: "Geloof je zelf dat de piloten zich ook in Spanje zouden vestigen als ze daardoor meer belasting zouden betalen?" Ja, dat geloof ik. Sterker nog: Dat weet ik zeker. Net zoals ik KLM-vliegers ken die in landen wonen met een zwaarder belastingregime dan Nederland. Bovenstaande betekent niet dat ik het met de houding van de vliegervakbond in de nu ontstane situatie eens ben. Die houding vind ik ronduit verwerpelijk. Maar we moeten wel bij de feiten blijven en niet gaan speculeren.

2 respect 01-11-2020 14:12 op
"Je wilt wel je salaris laten betalen met belastinggeld, maar zelf geen belasting betalen, vrij krom vind ik dat." De vliegers die in het buitenland wonen (een kleine minderheid van het korps) doet dat om uiteenlopende redenen. Vaak omdat zij een buitenlandse partner hebben. Ipv de buitenlandse partner naar Nederland te laten komen, verhuist de vlieger naar het buitenland. Het is niet zo dat vliegers emigreren omdat het belastingklimaat elders gunstiger is. Spanje is populair , mede vanwege het gunstige klimaat en omdat je snel in Nederland bent. Als het dan ook nog fiscaal aantrekkelijk is, is de keuze snel gemaakt. Verkijk je overigens niet op die regeling: KLM is, terecht, keihard in de uitvoering. Op je meldingstijd moet je op Schiphol zijn en "er was geen plaats" gaat niet op. Vliegers die in het buitenland wonen zijn daarom doorgaans het fiscale voordeel, al ze dat al hebben, alweer kwijt aan de huur van een appartement in de buurt van Schiphol.

0 respect 01-11-2020 14:05 op
@Phantomphanatic: "Er was een akkoord met handtekening en al waarin wordt verklaard dat er na 2 jaar geëvalueerd wordt en een loononderhandelingen wordt gebracht. " Tussen wie was dat akkoord waar u naar verwijst?

2 respect 01-11-2020 14:02 op
@F_Veth: Wat heeft bovenstaande met de garantstelling van de staat te maken?

8 respect 31-10-2020 20:02 op
Hoekstra heeft gelijk. Ik ben bang dat de situatie bij KLM snel gaat escaleren, oa doordat: Passagiers nu geld ipv vouchers eisen Reizigers KLM gaan vermijden vanwege angst voor faillissement. Leveranciers cash gaan eisen Banken uitstaande kredieten terstond op gaan eisen ivm onzekerheid Indien VNV niet voor maandag tekent, is het wellicht dinsdag al einde KLM. Ook al heeft KLM nog voor een paar weken geld in kas.

3 respect 31-10-2020 15:06 op
"Doorstart wel erg naief " Ligt er aan wat je onder "doorstart" verstaat. Ik versta daar onder: Het opheffen van de huidige rechtspersoon (bedrijfsbeëindiging) en een nieuwe rechtspersoon (bedrijf) opstarten. Zodoende neem je allemaal nieuwe mensen in dienst en is de macht van de bonden voorlopig gebroken. Het huidige KLM is een blok aan het been. Dat wil niemand hebben.