NUjijStats voor Erikz

4,739

Respect

Respect/dag 6.95
Respect/reactie 4.39

1,079

Reacties

Reacties/dag 1.58
Meeste reacties op 1 dag 20
Gestart op 23-01-2019

Respect over tijd

Laatste 25 comments

0 respect 05-12-2020 15:22 op
Jammer. Slot had met AZ een structurele topclub kunnen worden. Nu gaat ie naar een club die al jaren gebukt gaat onder politiek gesteggel en structureel verkeerde aankopen, onze vriend rechtsbuiten daar gelaten. En waarom dan?

12 respect 05-12-2020 08:57 op
Hij heeft natuurlijk gelijk. Dit gefabriceerde slecht excuus voor een “circuit” heeft niets met racen te maken. Er is geen coureur die hier plezier aan beleeft en is alleen in het leven geroepen om de kalender maar vol te kunnen krijgen. Het is als voetballen op een half veld, maar wel met 2x11 man en dan voor een half uurtje. Het wordt chaos; en niet de leuke variant

0 respect 05-12-2020 08:23 op
Nu ben ik feijenoord fan, maar hoop ik toch dat Slot bij AZ blijft. Waarom zou deze man nu overstappen? AZ doet het prima en ligt ol een betere koers dan Feijenoord zowel binnen als buiten de grenzen. Zou het echt zo veel meer geld zijn? Dat is er volgens mij helemaal niet. Ik hoop op Jonk

0 respect 04-12-2020 11:03 op
Russell zal toch maar eens “gewoon” winnen. Dan vallen er vele coureurs van hun voetstuk af, want dan is het bewezen dat het materiaal leidend is. Persoonlijk hoop ik dat Russell tussen plek 5 en 10 eindigt

4 respect 04-12-2020 10:45 op
Ten eerste is mevrouw van Huffelen niet om aan te horen wanneer ze over dit onderwerp praat. Ze leeft zich totaal niet in, tenenkrommend wanneer ze hier over praat. Ten tweede, hoezo moet er naar geld worden gezocht voor deze mensen? Het is geen extra uitgave, het is het terugbetalen van onterecht geïnd geld. Ik kan er niet bij dat er wel investeringen in een snelweg worden gedaan door een overheid, maar dat deze mensen niet meteen worden gecompenseerd. Sterker nog, ik vind dat de gedupeerden een incassobureau zouden moeten kunnen inschakelen. De overheid staat bij ze in het schuld en betaalt niet. Het is echt schandelijk en ik snap werkelijk niet waarom er niet wordt ingegrepen om deze mensen volgende week het geld terug te betalen.

29 respect 27-11-2020 18:36 op
Fijn om te zien dat deze partij zichzelf door alle interne wanordelijke situaties opblaast. Baudet geeft iedereen behalve zichzelf de schuld en de “coup plegers” hebben het idee dat FvD zonder Baudet nog wat voorstelt. Ze hebben allebei natuurlijk ongelijk. Iedereen heeft t maar over dat t zo jammer is dat die groep kiezers, die voorheen nooit naar de stembus ging, nu niks meer te kiezen heeft. Ik zelf ben blij dat we die groep kwijt zijn. Ze blijken enkel in staat te zijn one-liner retoriek en oppervlakkige niet-onderbouwde politiek te begrijpen. Helaas, zo simpel is het nou eenmaal niet

0 respect 26-11-2020 20:17 op
Maar wáárom wordt er dan niet “gisteren” terugbetaald? Wie kan mij het uitleggen? Ik snap het serieus niet. Wellicht is er een reden voor?

3 respect 26-11-2020 15:30 op
Wie kan mij uitleggen waarom de gedupeerden nu niet meteen eerst schadeloos worden gesteld en er alleen maar wordt gepraat over wat er is misgegaan? Waarom wordt er niet nu meteen terug betaald? Ik snap het niet

4 respect 25-11-2020 19:33 op
Mn Mac Mini uit 2010 heb ik een jaar geleden nieuw leven in geblazen met een SSD en 8 Gb geheugen. Loopt weer als n zonnetje. Stuk goedkoper dan een nieuwe. Zo rijden we nog steeds in een kleine hatchback uit 2001. Als ik een rekening krijg bij een beurt van €400, dan is dat relatief veel (normaal nooit meer dan €200), maar rijden we weer een jaar probleemloos. Staat niet in verhouding tot de rekeningen die je krijgt als ik weer een “nieuwe” occasion met moderne techniek koop, los van dat ik dan eerst weet €5000/6000 verder ben qua aanschaf. Klinkt goed hè allemaal. Maar ok, ik koop ook wel veel bij de action waar ik dan een jaartje mee doe, dat is dan weer minder goed

0 respect 25-11-2020 15:16 op
Wie wil Zlatan niet op een EK? Als liefhebber zou ik meteen "ja" zeggen. Echter is het niet zo cool om iemand eruit te drukken die mij heeft geholpen met kwalificeren (iets wat Zlatan liever niet doet), zodat Zlatan kan schitteren op het eindtoernooi. Wordt Zweden er beter van op dit ene toernooi; ja. Is het goed voor het Zweedse voertbal algemeen; denk het niet...

0 respect 25-11-2020 15:11 op
Tjee Frederik, ben je ondernemer of zo? Rustig aan maar. Leg jij een kind van 4 maar eens uit dat eerst was zoals het was. Dat nu essentiele omgangsvormen volledig zijn veranderd en dat dat zo meteen (geen idee wanneer, "ergens in de toekomst"...oh wacht, kinderen kijken 1 dag vooruit) wel weer terug gaat naar normaal...of wellicht niet helemaal. Kom op man, jij hebt geen kinderen zeker. Dit is een hele onzekere tijd voor kinderen, een stuk meer dan voor volwassenen. Wij kunnen nog relativeren; dat is precies iets waar een kind niet zo heel goed in is.

7 respect 25-11-2020 12:47 op
Allemaal virtueel geld. Er is geen enkel land ter wereld wat niet zwaar in het rood zit door deze crisis. Iedereen geeft "gratis geld" aan burgers, ondernemers en instellingen om het hoofd boven water te kunnen houden. Dus, de hele wereld zit in de schulden. Ergo: er zijn geen schulden. Wie zijn de schuldenaren?

3 respect 25-11-2020 12:45 op
Het is nooit goed natuurlijk voor ondernemers. Als de Jong niks zegt vinden ze dat hij duidelijker moet zijn. Als de Jong wel wat zegt, willen ze dat niet horen. Het enige wat ondernemers willen horen is "zo klaar, we kunnen weer terug naar normaal". Maar dat gaat nog lang niet gebeuren. Ik ben er als persoontje ook flink klaar mee. Ik zie mijn jonge kinderen opgroeien in een "samen"leving waarin ze het normaal beginnen te vinden dat je niet samenhokt met andere mensen vanwege corona en ze bewust contact vermijden met andere mensen omdat dat nu eenmaal de norm is. Dat krijgen ze tegenwoordig op school bijgebracht en dat horen ze op het jeugdjournaal. Dat vind ik nog vele malen erger dan wat er gebeurt met de horeca.

2 respect 23-11-2020 11:29 op
Het is verschrikkelijk. Dan train je zo hard om pijltjes op de juiste plek te gooien en dan gooi je ze ineens niet meer op de juiste plek. Ik kan niet beginnen voor te stellen wat het moet betekenen om pijltjes ineens niet meer op de juiste plek te gooien wanneer het er om draait. Ik wens hem sterkte toe de komende tijd en hoop dat hij snel weer pijltjes op de juiste plek gooit.

6 respect 22-11-2020 08:59 op
Trump ondermijnd de democratie met deze rechtszaken. Hij doet t niet vanwege waarheidsvinding, maar uit wroeging. Dit wordt de eerste president die geen hand geeft aan zijn opvolger en die niet in beeld zal verschijnen met hem. Trump zal op een dag in januari stilletjes verdwijnen en daarna horen we maanden lang niks meet van hem. Het was een rare kwibus en dat blijft het; president onwaardig

2 respect 22-11-2020 08:07 op
Het is jammer en Koeman kan er niks aan doen. Maar dit houdt een trainer van een club als Barcelona nooit vol natuurlijk. Hij dacht natuurlijk het is nu of nooit. Maar het was gewoon de verkeerde timing om in te stappen.

0 respect 20-11-2020 19:17 op
Nope, in hey nieuws. Ze willen alles in eigen huis/hand houden

0 respect 20-11-2020 18:08 op
Pfizer heeft reeds geweigerd om andere producenten dan henzelf het vaccin te laten produceren. Daarmee kunnen ze niet aan de eigenlijk vraag voldoen en zullen er vele miljoenen onnodige infecties zijn.

0 respect 18-11-2020 10:54 op
Nee, zo werkt het niet. Ook mobiele telefoons zijn er gekomen vanwege de wens van mensen om meer en overal met elkaar te kunnen communiceren. Dat het dan dat apparaatje is geworden is vanwege het vermogen van bedrijven om onze behoeftes in producten om te zetten. Zo zit het ook met duurzaamheid. Zo lang de mens maar laat blijken dat hier behoefte aan is, wordt het door bedrijven vertaald in producten en diensten. U doet uzelf flink te kort door te denken dat bedrijven in staat zouden zijn producten en diensten te verkopen die wij niet zouden willen.

0 respect 18-11-2020 10:11 op
U snapt het niet. Deze bedrijven zijn het vehikel; wij de bestuurder, ten minste als u dat zelf wilt. Bedrijven veranderen noodgedwongen aan de vraag van ons. Als de samenleving duurzaam wil, dan doen bedrijven dat. Het is echt zo simpel. Alle complottheorieën dat de grote bedrijven de vervuiling in stand houden en aan ons opdringen is niks meer dan een excuus om zelf niet te willen veranderen. Echt, deze bedrijven dansen naar onze pijpen. Maar dan moeten we het wel allemaal samen willen en afdwingen bij ze. Geld en duurzaamheid kan overigens enorm goed hand in hand gaan

5 respect 18-11-2020 09:36 op
Kijk, dat zijn mooie berichten. We kunnen nog wel eens wat in Nederland. Helaas moeten we oorlogstuig maken, gelukkig in dit geval voor bevriende landen zonder kwaadaardige bedoelingen maar ter verdediging en ondersteuning van vredesmissies

2 respect 18-11-2020 09:34 op
Klopt. We doen altijd heel boos over bedrijven die het milieu vervuilen terwijl alle grote bedrijven op het vraag-aanbod principe werken. Verander de vraag en het aanbod veranderd. De stap van Unilever om een bedrijf als de vegetarische slager over te nemen js hier een lichtend voorbeeld van

3 respect 18-11-2020 09:27 op
Als de weg naar vegetarisch eten alleen maar gaat om het “imiteren” van echt vlees dan is het een doodlopende weg. Prima als transitie want je moet even wennen. Maar het doel op zich moet natuurlijk niet zijn om schappen met vega karbo’s, worstjes, biefstukken, rollades te creeeren. Denk eens voorbij dat standaard beeld van aardappel/groente/vleesje

5 respect 18-11-2020 09:25 op
Ben deze discussie beetje zat. Het is niet zo moeilijk te verklaren. Mensen zijn geconditioneerd om een stukje vlees naast de maaltijd te hebben of om geruld gehakt door de pasta te gooien. Als je over gaat naar vegetarisch dan ruk je dat niet ineens allemaal weg; je moet even wennen. Vleesvervangers die op hamburgers, worstjes en gehakt lijken zijn dan ideaal. Zelf ben ik iets langer dan een jaar vegetariër en ik moest eerst ook even zoeken naar ingrediënten. Je begint dan met worstjes en hamburgers van de vegetarische slager of zo. Logisch toch? Inmiddels maak ik steeds meer vegetarische gerechten zonder een 1 op 1 vleesvervanger omdat je steeds verder kijkt en meer leert over hoe je anders kan eten dan hoe je altijd geleerd hebt (aardappels, groente, vlees).

7 respect 18-11-2020 09:17 op
Dit soort bedrijven hebben natuurlijk helemaal geen echt gemeende duurzame “idealen”, maar doen alsof. Maar het hele “if you can’t beat them join them” is uiteindelijk wel goed voor ons allemaal. Ik heb liever dat een groot bedrijf zonder idealen goede vegetarische producten maakt dan een klein bedrijf vol idealen; de bereikbaarheid en beschikbaarheid wordt vele malen groter zo. Denk dat Shell elektrisch rijden ook zo ver mogelijk uit probeert te stellen en ze hebben geen ideaal mbt emissieloos rijden. Echter hebben we dit bedrijf wel nodig om het bereikbaar en beschikbaar voor iedereen te krijgen. Kwestie van tijd voordat ze massaal omslaan. We hebben nu eenmaal de grote vervuilende “foute” bedrijven nodig om de transitie naar een duurzamere wereld te maken